Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:15

Dankjullie Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:10

Doei! stil hier?

Had druk weekend, werk, buurtbarbeque, dansavond (ik werd opeens meegevraagd door mensen van die barbeque) en zondag moest ik opeens heel hard aan een boekverslag Nagelbijten / Gniffelen En ik ging naar Ajax Go jij! Go jij! Zes - Nul

Jullie nog wat leuks gedaan?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:39

Nee Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:31

Ik heb vooral heel erg lui gedaan dit weekend. De nieuwe afleveringen van Grey's Anatomy en the Office (heel erg ali illegali) gedownload en gekeken en hele lekkere quiche gebakken! Oja, ik heb ook nog de keukenkastjes uitgesopt. Toch nog wat nuttigs gedaan Cool

Donderdag voor de derde keer naar Oenkerk, daar is een PTC+ MBO leerbedrijf waar ze paarden hebben staan. Erg mooie stallen, echt volgens alle 'regels' gebouwd. Ze hebben een paar mooie paarden staan, echt wauw Wow!
Wel jammer om daar rond te lopen en helemaal niks met de paarden te kunnen/mogen doen behalve af en toe een neusje aaien.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:56

Da's inderdaad zonde, maar wel gaaf om daar even rond te lopen. Ga je er vaker heen en wat mag/moet je daar allemaal doen? Of was het gewoon om het daar eens te zien?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:52

Annemarie beter, Fenna stort in.
Keelpijn, oorpijn, neuspijn... blegh, blegh, blegh.

*Gaat thee zetten.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:54

ook jij gauw weer beter worden hoor Ach gut

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:25

Fenn schreef:
Da's inderdaad zonde, maar wel gaaf om daar even rond te lopen. Ga je er vaker heen en wat mag/moet je daar allemaal doen? Of was het gewoon om het daar eens te zien?

we hebben vanuit school een opdracht om een audit te doen, da's een kwaliteitsonderzoek op bedrijven, inspectie dus. In Oenkerk leren we dan hoe dat gaat en waar je allemaal op moet letten qua huisvesting (hoe groot zijn de stallen en hoe op gebouwd etc), voer (hoe wordt voer aangeboden, hoevaak per dag), klimaat (luchtvochtigheid, lichtinval, temperatuur, ventilatie etc) enzo. Best interessant hoor, dan moet je bijvoorbeeld rookproeven doen om te kijken hoe de luchtstroom is in de stal. We gaan er nu elke week heen.. beetje jammer alleen dat ik in de groep zit met allerlei van die betweterige paardenmeisjes Nagelbijten / Gniffelen Knipoog die komen ook vaak met uitspraken zoals "een groepsstal kan niet, is niet te realiseren en is gevaarlijk" etc. en dan heb ik dus zoiets van.. tsja Rolleyes

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:39

Mmm, klinkt inderdaad wel interessant. Ben alleen zelf niet zo'n voorstander van het opsluiten van paarden in hokjes, hoe groot en geweldig ze ook zijn...
En inderdaad een groepsstal is heel gevaarlijk... stel je voor dat ze contact met elkaar hebben en echt paard kunnen zijn Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:14

Ja, stel je voor zeg Nagelbijten / Gniffelen

Er bestaat trouwens wel een auditformulier (=een formulier met eisen voor huisvesting, -voeding, -management etc) voor koeien op veehouderijen, maar nog niet voor paarden. Raar eigenlijk, toch?
Je hebt wel het FNRS sterrensysteem maar daarin staat niks over paardenwelzijn. Dat is eigenlijk het enige kwaliteitszorgsysteem dat de paardenwereld in NL kent.. vreemd vind ik dat

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:11

Klinkt inderdaad wel interessant. En wat maf dat er voor paarden zoiets helemaal niet bestaat als dat auditformulier (waar ik ook nog nooit van gehoord had).
en die paardenmeisjes ... Foto's van de Lamoenstallen laten zien Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:20

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:24

Fenn schreef:
Klinkt inderdaad wel interessant. En wat maf dat er voor paarden zoiets helemaal niet bestaat als dat auditformulier (waar ik ook nog nooit van gehoord had).
en die paardenmeisjes ... Foto's van de Lamoenstallen laten zien Clown

Oh trouwens gister in Oenkerk ging het over verschillende soorten voer, vooral hooi en kuil. Beetje geleerd over wat goede/slechte kwaliteit is, en waar je op moet letten. Best interessant! We hebben ook nog even door de koeienstal gelopen, waar een hele hoop koeien hoogdrachtig (heet dat bij koeien ook zo?) of net bevallen waren. De pasgeboren kalfjes werden meteen weggehaald. Gek is dat eigenlijk. Bij de paarden gaat dat zo anders, ik heb een hele tijd staan kroelen met een fries veulentje Ymkje, die twee weken geleden nog veel te schuw daarvoor was.. Lovers

Wel wat voor jou trouwens superfries, ze hebben daar zulke mooie friezen staan!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:17

Oei, klinkt inderdaad erg leuk!

(wanneer mag ik mee...)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:21

Hihi, van mij mag je best mee hoor Ja Clown alleen sta je je dan de hele middag te vervelen bij de les.. of je moet je inschrijven voor een cursus, mencursus bijvooreeld, daar gebruiken ze de Friezen voor.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:34

Vandaag alweer tussen de Friezen gestaan! Deze keer in St. Jacobiparochie, een gat in het hoge noorden van Fryslan Cool
Ik ging met twee groepsgenootjes een film opnemen over hoe een kudde van vier merries zou reageren op vreemde voorwerpen zoals een skippybal. Best gaaf! We stonden tussen de paarden om de eerste opnames te maken en ze kwamen de hele tijd snuffelen en knuffelen. Echt een leuke kudde. Toen die skippybal in de wei werd neergelegd hebben we hele grappige opnames kunnen maken, ze reageerden heel leuk.. snuiven, wegrennen, oortjes erop enzo.

Er lopen daar een stuk of twaalf paarden, waarvan vijf merries een veulen aan de voet hebben. Aan het eind van de dag kwam de eigenaar thuis met een merrie die die dag op de keuring preferent was geworden. Hij ging haar nog even voor ons showen, door haar wat op te jagen in de bak, pfoe wat kan dat beestje sjouwen zeg! Wow!

Wel schrok ik een beetje van de stallen; het was daar echt precies het tegenovergestelde van die mooie moderne stallen in Oenkerk; muf, pikdonker, lage plafonds, haast geen ventilatie en de paarden konden nauwelijks naar elkaar kijken. Gelukkig stonden de meesten lekker op de wei Lachen

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:21

koeien hoogdrachtig (heet dat bij koeien ook zo?) of net bevallen waren

Ja dat heet idd Hoogdrachtig,
ipv bevallen gebruik je bij koeien
het woord; Afgekalft of Gekalft
aldus De koeienexpert Tong uitsteken Whahaha

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:45

Ah, dat wist ik inderdaad! Maar ik was het even vergeten. Dankje Pling

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:53

Wat lees ik? Tessel ziekjes? Ach gut beterschap in elk geval.

Vanmiddag met schoolgehockeyt. Als ik iets niet heb is het balgevoel, maar het was wel grappig Pling

En uhm... even noodkreet: wie heeft leuk ow voor een beschouwing Schijnheilig ?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:31

Haha, ik heb je de vorige keer al geholpen met je betoog geloof ik, dus nu mag iemand anders Clown

Hockey, brrr, ging je ook spontaan met een RRRR praten? *LOL*

Ja, ik ben al wel weer wat beter hoor, maar mijn verstandskies doet vervelend. Volgende week moeten er 2 uit (dat had ik vast al weleens verteld) en uitgerekend nu heb ik last van een kaak(gewrichts)ontsteking, waardoor mijn mond dus niet bepaald ver open kan. Zegmaar, er past welgeteld 1 vinger tussen mijn boven- en ondertanden Nagelbijten / Gniffelen
Je zou zeggen dat ik het erom doe, maar nee, ik wil die stomme verstandskiezen nu eens kwijt! Maar zoals het nu is, gaat dat dus niet. Morgen maar even de dokter bellen....

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:13

mmmm.. rot zeg Tezzel Nagelbijten / Gniffelen Klinkt, zeker voor iemand die als de dood is voor tandartsen, doodseng en pijnlijk. (Ja, daar knapt het van op) Beterschap met die kaak en alvast voor daarna sterkte met je verstandskies (of beter, zonder je verstandskies)

We hebben wel een paar hockeytutjes in de klas, en ik woon in een hockeywijk. Maar zelf lukt dat accent nog steeds niet Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:18

Nou ik zal blij zijn als die kiezen er eenmaal uit zijn... kaak is vandaag nog niet beter, doet eerder meer pijn. HRMPF.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 15:58

Brrr, beterschap Tessel!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:10

Dankje! Net een afspraak gemaakt met de tandarts, een wildvreemde, de huisarts-assistente heeft me afgewimpeld Scheve mond

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 16:27

Huisartsassistenten ook.. Scheve mond
Hopelijk kan de tandarts er wat mee Lachen

Ik heb deze week 'activiteitenweek'.. wat voor V6 inhoudt, gewoon les en wat uitvalt is mooi meegenomen..
Nu zijn er door uitval dus gewoon mensen de komende 3 dagen vrij enzo, en ik heb maar 3 lu.llige uurtjes uitval... verdorie Scheve mond