Hoi! C hier 
Voor degene die het verhaal gemist hebben: ik zou met mijn verzorg-fries een les mee komen rijden bij Djoon haar laatste les! Met de trailer vanuit Velddriel vertrokken met de vriend van mijn moeder achter het stuur (eigenaar kon niet mee), werden door een auto geseind en veel gebonk achterin dus auto aan de kant. Mevrouw had het voor elkaar gekregen om haar been tussen de ketting waar het halster aan zit en de balk te krijgen, zelf omgevallen in de trailer. Na veel paniek uiteindelijk opgelost, weer naar de manege, we waren namelijk al op de snelweg en omdraaien kostte ook veel tijd, dus dan maar naar de manege waar er veel mensen met verstand van paarden lopen.
4 hechtingen later (net boven haar oog) weer de trailer in op weg naar huis, het terrein van de manege nog niet af of weer een hoop kabaal. Stond madam met beide benen over de voorbalk. A op zijn tractor direct gekomen met zijn slijptol en na een half uur friesje bevrijdt (terwijl ik helemaal over de zeik en al shakend de stallen in was gevlucht.. *schaam schaam*). Dierenarts kon weer een paar hechtingen bij schieten en friesje op stal laten bekomen van alle stress, kalmeringsmiddelen en verdovingen. De eigenaar kwam er al snel bij, maar wilde friesje zsm weer thuis hebben, tot mijn (en ieders) grote woede. Ik heb me er niet meer mee bemoeid en ben met mijn moeder via een omweg naar huis gereden. De eigenaar is bij fries in de trailer gaan staan op de terugweg, er was niks aan de hand en ze stond er mak (en stoned van alle kalmeringstroep) als een lammetje bij. Ze heeft nu een heel dik oog, maar oog zelf werkt nog prima, vliegenmasker erop tegen de vliegen. Dikke knieen, een dikke borst, oppervlakkige wondjes op de benen en een grote bult boven haar linker-flank, maar aan haar lopen is niets te zien. peniciline en een week rust, en hopelijk geen blijvend letsel! Dus al met al veel geluk gehad!!
Wij dachten dat ze die verwondingen had opgelopen NADAT ze zo maf deed en haar benen erover gooide. Maar het is zo'n braaf paard, tot 2x toe gewoon weer braaf de trailer in gelopen na al die chaos en stress, en gisteren stond ze weer te hinneken naar de trailer dat ze er weer inwilde, dat zegt al genoeg over haar karakter! Dus wij konden ons onmogelijk voorstellen dat ze zomaar haar benen daaroverheen zou gooien uit het niets, en dat ook voor elkaar kreeg in zo'n kleine trailer!! Onbegrijpelijk...
Tot mijn moeder bedacht, dat ze zich misschien éérst had verwond, daarvan zo in paniek is geraakt dat ze ging steigeren en zo haar benen eroverheen gooide, tot 2x toe. Dan is het opeens ook logisch dat ze het niet deed toen de eigenaar erbij stond, die stond bij haar hoofd waardoor ze zich niet nog eens kon verwonden. En arme fries maar de schuld krijgen dat ze zo maf deed..
&#$%@& TRAILER!!! GELIJK NAAR DE SLOOP!!
Ben nog niet helemaal bekomen van de schrik.. Het geluid van het gebonk, en het beeld van friesje die met haar been in de ketting lag, zal ik voorlopig nog niet kwijt zijn. Daarnaast reageren erg veel mensen boos, dat de eigenaar het risico heeft gelopen om erbij te gaan staan en het friesje niet een dag of wat rust te gunnen op de manege. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan, ik ben het er ook niet mee eens maar hij blijft de eigenaar en niet ik.. Dus aub kritiek niet op mij afreageren! Ik voel me al schuldig genoeg.. Dankuwel