Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:25

Gefeliciteerd Joyce! Van welke hengst is dit veulen?
Kun je in de loop der tijd foto's plaatsen of een beschijving geven van zijn kleur, aftekeningen en bouw? Altijd leuk, kleine veulie foto's!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:08

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:12

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:52

Fijn...ik vlieg pas dinsdag 23:55, maar Qantas heeft mijn vlucht van Frankfurt naar Sïngapore nu al geannuleerd :(. Opzich maakt de vertraging mij niet uit maar ouders plus vriend zouden mij uit gaan zwaaien. Nu maar hopen dat iedereen op de nieuwe dag vrij kan krijgen...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:00

Dat is balen zeg, stomme vulkaan!!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:23

Nou zeg dat wel.. Gelukkig weet je het nu al en zit je straks niet vast op het vliegveld..

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:31

Weet iemand hoe het verder met het paard van C is afgelopen zaterdag?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:35

Het paard van c? moet ik even nadenken welk paard dat is...

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:51

Ja die hebben ze uiteindelijk met de eigenaar in de trailer erbij naar huis vervoerd. Alles is toen goed gegaan en veilig thuisgekomen gelukkig!

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:55

Hoi! C hier ;-)

Voor degene die het verhaal gemist hebben: ik zou met mijn verzorg-fries een les mee komen rijden bij Djoon haar laatste les! Met de trailer vanuit Velddriel vertrokken met de vriend van mijn moeder achter het stuur (eigenaar kon niet mee), werden door een auto geseind en veel gebonk achterin dus auto aan de kant. Mevrouw had het voor elkaar gekregen om haar been tussen de ketting waar het halster aan zit en de balk te krijgen, zelf omgevallen in de trailer. Na veel paniek uiteindelijk opgelost, weer naar de manege, we waren namelijk al op de snelweg en omdraaien kostte ook veel tijd, dus dan maar naar de manege waar er veel mensen met verstand van paarden lopen.
4 hechtingen later (net boven haar oog) weer de trailer in op weg naar huis, het terrein van de manege nog niet af of weer een hoop kabaal. Stond madam met beide benen over de voorbalk. A op zijn tractor direct gekomen met zijn slijptol en na een half uur friesje bevrijdt (terwijl ik helemaal over de zeik en al shakend de stallen in was gevlucht.. *schaam schaam*). Dierenarts kon weer een paar hechtingen bij schieten en friesje op stal laten bekomen van alle stress, kalmeringsmiddelen en verdovingen. De eigenaar kwam er al snel bij, maar wilde friesje zsm weer thuis hebben, tot mijn (en ieders) grote woede. Ik heb me er niet meer mee bemoeid en ben met mijn moeder via een omweg naar huis gereden. De eigenaar is bij fries in de trailer gaan staan op de terugweg, er was niks aan de hand en ze stond er mak (en stoned van alle kalmeringstroep) als een lammetje bij. Ze heeft nu een heel dik oog, maar oog zelf werkt nog prima, vliegenmasker erop tegen de vliegen. Dikke knieen, een dikke borst, oppervlakkige wondjes op de benen en een grote bult boven haar linker-flank, maar aan haar lopen is niets te zien. peniciline en een week rust, en hopelijk geen blijvend letsel! Dus al met al veel geluk gehad!!

Wij dachten dat ze die verwondingen had opgelopen NADAT ze zo maf deed en haar benen erover gooide. Maar het is zo'n braaf paard, tot 2x toe gewoon weer braaf de trailer in gelopen na al die chaos en stress, en gisteren stond ze weer te hinneken naar de trailer dat ze er weer inwilde, dat zegt al genoeg over haar karakter! Dus wij konden ons onmogelijk voorstellen dat ze zomaar haar benen daaroverheen zou gooien uit het niets, en dat ook voor elkaar kreeg in zo'n kleine trailer!! Onbegrijpelijk...
Tot mijn moeder bedacht, dat ze zich misschien éérst had verwond, daarvan zo in paniek is geraakt dat ze ging steigeren en zo haar benen eroverheen gooide, tot 2x toe. Dan is het opeens ook logisch dat ze het niet deed toen de eigenaar erbij stond, die stond bij haar hoofd waardoor ze zich niet nog eens kon verwonden. En arme fries maar de schuld krijgen dat ze zo maf deed..
&#$%@& TRAILER!!! GELIJK NAAR DE SLOOP!!

Ben nog niet helemaal bekomen van de schrik.. Het geluid van het gebonk, en het beeld van friesje die met haar been in de ketting lag, zal ik voorlopig nog niet kwijt zijn. Daarnaast reageren erg veel mensen boos, dat de eigenaar het risico heeft gelopen om erbij te gaan staan en het friesje niet een dag of wat rust te gunnen op de manege. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan, ik ben het er ook niet mee eens maar hij blijft de eigenaar en niet ik.. Dus aub kritiek niet op mij afreageren! Ik voel me al schuldig genoeg.. Dankuwel :-)

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:01

nou, ik heb sowieso geen commentaar hoor... het was echt een verschrikkelijk gezicht en zooow zielig dat ik super blij ben dat ze toch nog veilig thuis is gekomen...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:18

Nou idd daar schrik je zeker mooi van.. Ik snap de eigenaar ook wel, maar jullie ook wel.. Heel dubbel dus..
Heeft dit verder nog consequenties voor jou C?? bv niet meer mee mogen nemen ofzo?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:43

Ik ben het met de eigenaar eens en zou het ook zo gedaan hebben. Als je een dag wacht om haar/hem bij te laten komen is de kans op problemen met een trailer veel groter, daar komt bij dat een andere omgeving toch altijd wat stress geeft bij een paard. Het blijft natuurlijk balen dat het gebeurd is.
Hoe is het bij jou Joyce, hier begint er al flink wat uier te komen. Ik heb gewed dat het eerder komt en een merrie zal zijn, alleen niemand die mee wilde wedden!!!!.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:57

Amarie: fijn dat er ook mensen zijn die er hetzelfde over denken!

En Joyce: nee zeker geen consequenties! In de roddels die er rondgaan klinkt het alsof de eigenaar een of andere harteloze eikel is die niets voelt voor zijn dieren. Integendeel! Hij wilde zo graag het paard weer lekker thuis hebben dat hij zelf dat risico heeft willen lopen. En op dat moment wisten we natuurlijk nog niet dat het aan de trailer lag, wij dachten dat het friesje was die was geflipt. En de eigenaar was tegen ons super meelevend, vond het vooral voor mij heel erg en heeft gezegd dat hij de volgende keer zelf meegaat en dat het allemaal wel goed komt. We gaan vanaf mei wedstrijden rijden dus zullen wel met de trailer moeten! Natuurlijk nadat hij helemaal nagekeken en verbouwd is zodat hij echt 100% veilig is. Maar volgens mij ben ík degene die die trailer verschrikkelijk gaat vinden, en niet friesje zelf! Wat is het toch een top paard.. :D

Misschien dat ik in juni aan een van de wedstrijden in Vught meedoe, als de geruchten en roddels een beetje zijn gezakt ;)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:53

Leuk Cindy wedstrijden :) Roddels heb ik niet gehoord, maar ben ook niet meer zoveel op de manege (en op zaterdag ook niet zoveel)

Amarie.. Hier alleen nog theezakjes maja maiden he, dus die staan vol verrassingen :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:27

Eindelijk na 3,5 week is mijn camera terug van de maak en heb ik natuurlijk meteen foto's gemaakt..
Barcardi op 315 dagen dracht

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En doortje haar uier (nicole zegt dat dit pas 1 kwart is :+ )
Afbeelding

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:50

Leuk die foto's Joyce. Wootje ziet er ongeveer hetzelfde uit dus ik maak me iets minder druk over een vroegere datum.
Weet iemand hoe het met Djoontje is (wanneer ze nu vertrokken is).

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:08

Ik ben er nog steeds :+. Mijn vliegtuig vertrekt pas de 28e. Ik kon vandaag vanwege een familiedag niet rijden maar ik ga maandag om 21u nog een keertje meerijden. Ik vertrek 28-4 om 23:55 en dan land ik daar vrijdag de 30e om 4:45 in de ochtend. (hier is het dan nog woensdagavond 20:45).

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:58

Je vertrekt al bijna 29-4 dus :P

Ja het is het 1e veulen van Barcardi en dan is t maar afwachten hoe ze t doen met uier, harsen, kegelen enzo.. Ben benieuwd.. Zul je net zien wanneer ik weer moet werken komt t :P
Ik heb gelukkig die 1e week alweer 3 late diensten en 1 vroege (die een collega al wil ruilen mocht t veulen er niet zijn..)
Komt t dan snachts kan ik in elk geval iets uitslapen :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:29

Nog een paar dagen Djoontje, nu maar hopen dat de vulkaan rustig blijft.
En Joyce, het blijft altijd afwachten, morgen nog 14 dagen spannend.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:44

Wanneer was wootje ook alweer uitgerekend?
Barcardi nog 19 :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:13

op 9 mei Joyce, dus nog 14 dagen dus

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:43

Owja..
Barcardi zou nu nog 18 dagen zijn maar dat klopt dan ook niet.. nog 17 maar dan..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:45

Zo nog even een rijverslagje want ik heb gisteren nog een keertje meegereden. Was erg nieuwschierig naar wat voor les het was en had speciaal de late les gekozen zodat het te donker zou zijn om naar de bossen te gaan :+.
Was lekker vroeg gegaan (19:45) zodat ik ruim tijd had om nog even rond te struinen op stal. Liek was er ook rond die tijd, want die kwam kijken, dus dat was erg gezellig. Ik mocht op Sultana, erg fijn om daar weer op te mogen, slechter dan vorige week kon haast niet dus dan zou ik het iig beter afsluiten dan de laatste keer.
Paardje lekker op de wasplaats gepoetst en gezadeld. De les voor mij was naar buiten dus rond 20:55 richting bak gegaan en lekker los gaan stappen. Een flink tempo aangehouden want ze ontspant in het begin moeilijk, waardoor je haar in het begin niet goed van achter naar voren door kunt rijden en dus ook nooit een fijne aanleuning verkrijgt.
Dus lekker losgestapt, actief aangedraaft en paar rondjes in een normaal tempo de bak rond gegaan en toen huppa, tempo iets omhoog gegooid en naar de hand toe gaan rijden. De rest van de les kwam allemaal veel later binnen dus gelijk wat voltes, S-jes, een grote 8 en slangenvoltes 3 en 4 bogen er tegenaan gegooid. Die slangenvoltes helpen mij heel goed om haar aan 2 benen en 2 teugels te krijgen, ik heb tot nu toe nog geen andere manier gevonden die zó snel werkt. Nadat ze wat losser was de voltes gaan verkleinen naar 15m en 10m en zo af en toe nog wat bogen van een slangenvolte tussen iedereen door gedraaid, ook wat boogjes en 8 jes van 10m en toen was mijn paardje lekker los.
En dan is het zó fijn rijden, lekker uitschuiven, weer oppakken en dan het wijken meenemen, want pas als ze goed los is, krijg ik haar goed recht.
Na 40 minuten werd er gevraagd of iemand interesse had om te springen. Nou ik wel hoor :D. Meederen zagen hier wel wat in, dus hup de beugels 2 gaten korter en gaan met die banaan. In het begin vind ik het altijd lastiger om goed uit te komen op de sprong, we komen er wel overheen, maar altijd met nét een pasje teveel of te weinig. Dat komt omdat Sul wel heel enthousiast wordt wat ik heel goed voel, maar eigenlijk teveel terug gallopeert en dus niet echt in een fijn ritme komt. Maar het is zo'n tegenstrijdig om een voor jouw gevoel hyperpaard ook nog eens flink vooruit te rijden als je op de sprong afgaat. Na een tip eens vannuit een volte bij E-B op de sprong af te rijden lukte het ons ineens veel beter en daarna gingen de rechte lijnen ook goed en kon ik keurig afstand inschatten en bijdrijven of iets inhouden als Sul dan beter zou uitkomen.

Heerlijk lesje gehad, ben echt blij dat ik nog een keer heb kunnen rijden. Het is toch fijner om met een goed gevoel af te sluiten.

Morgen vertrekt mijn vliegtuig, echt heel raar idee, voor mijn gevoel ga ik niet eens :+. Maar de vulkaan heeft zich netjes stil gehouden *klopt af dat ie niet opeens vandaag of morgen weer begint* dus ik ga morgen écht 20.000 km vliegen, gaat mijn klok opeens 8 uur vooruit en kan ik mijn engels weer eens gaan oprakelen ;)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:49

heel veel plezier djoontje en als de verbinding lukt dan lezen we wel hoe het daar is....