Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Opzich maakt de vertraging mij niet uit maar ouders plus vriend zouden mij uit gaan zwaaien. Nu maar hopen dat iedereen op de nieuwe dag vrij kan krijgen... 
Roddels heb ik niet gehoord, maar ben ook niet meer zoveel op de manege (en op zaterdag ook niet zoveel)

)

.
. Meederen zagen hier wel wat in, dus hup de beugels 2 gaten korter en gaan met die banaan. In het begin vind ik het altijd lastiger om goed uit te komen op de sprong, we komen er wel overheen, maar altijd met nét een pasje teveel of te weinig. Dat komt omdat Sul wel heel enthousiast wordt wat ik heel goed voel, maar eigenlijk teveel terug gallopeert en dus niet echt in een fijn ritme komt. Maar het is zo'n tegenstrijdig om een voor jouw gevoel hyperpaard ook nog eens flink vooruit te rijden als je op de sprong afgaat. Na een tip eens vannuit een volte bij E-B op de sprong af te rijden lukte het ons ineens veel beter en daarna gingen de rechte lijnen ook goed en kon ik keurig afstand inschatten en bijdrijven of iets inhouden als Sul dan beter zou uitkomen.
. Maar de vulkaan heeft zich netjes stil gehouden *klopt af dat ie niet opeens vandaag of morgen weer begint* dus ik ga morgen écht 20.000 km vliegen, gaat mijn klok opeens 8 uur vooruit en kan ik mijn engels weer eens gaan oprakelen