Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:01

Fijn dat ze het zo goed oppakte! Gaat ze in de toekomst ook weer voor de kar?

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:09

Hmmm denk het niet. Ik moet mijn sulky eigenlijk verkopen want ze is toch veel te breed voor dat ding (of hopen dat ze eindelijk afslankt O:) juist ja...) En het tuig is ook te klein geworden (enorme groeispurt gehad blijkt wel) Dus dan zou ik eigenlijk alles nieuwe moeten kopen en weet niet of ik daar wel zin in heb.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:24

Wat is ze mooi geworden zeg! :)) En vooral die laatste foto, harstikke lief!

Wij hebben de katten ook eventjes naar buiten gelaten en foto's gemaakt. Normaal gesproken doen we ze niet naar buiten doordat de 1 een dieet heeft en de ander dement is, maar nu bleven we erbij en dus foto's maken. Tiamat bewoog weer eens teveel, maar van Mimir zjn er wel wat foto's gelukt. Naderhand hebben beide katten hun pootjes gewassen en ze zitten nu steeds voor de achterdeur. ;)

Anubis is nog niet naar de dierenarts gebracht. Er ligt hier net als bij jullie nog mega veel sneeuw. Hopelijk is het morgen een beetje minder.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:34

Onze kat weigert dus echt naar buiten te gaan zolang er van dat "witte spul" in ZIJN tuin ligt. Hij moet er niks van hebben. Die van jou vinden het duidelijk leuker.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:45

Ik had ook gedacht dat ze het niet zouden doen. Tiamat is chronisch allergies voor alles dat nat is, dus ik vond het raar dat hij er gewoon in ging staan en op onderzoek uitging. We hebben hem ook af en toe naar buiten genomen toen het regende en toen wilde hij niet meer toen hij erachter kwam dat dat nat was. :+ Mimir was voor het eerst hier buiten, maar hij is niet zon held op sokken. ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:18

Oke net de dierenkliniek aan de lijn gehad. Hij kan niet meer opgestuurd worden voor onderzoek, want daarvoor is het al te laat, maar ook hadden we em dan in de koelkast moeten bewaren... Je moet het maar net weten. Wel kon ze me vertellen dat de kans dat het een virus of bacterie was zeer klein is en ze het een veel grotere kans vond dat meneer een afwijking had aan zijn hart of hersenen en dus een herseninfarct of hartinfarct heeft gehad. Waarschijnlijk is het meneertje bij ons zoveel gegroeid en door de ruimte die hij bij ons had, dat dat teveel druk gaf op zijn hartje/hersenen. Ze zei ook dat dit erg moeilijk aan te tonen was bij zo'n klein diertje. Maar ze vond dit wel het meest waarschijnlijke. Ik kan dus op zoek naar een caviazeugje.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:49

Hoe voelt dat voor jou, dat het waarschijnlijk een afwijking was?

En wordt het weer een caaf uit het asiel?

Dappere jonge bok stak vanochtend wel geteld 1 poot buiten zn stalletje. Besloot vervolgens dat het hem te nat was om de rest van de dag achterin de stal te bivakeren :roll: :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:01

Ik kom even leuk een Vies in de sneeuw foto showen :)
Afbeelding
Vies en Gwen waren echt helemaal gek! Gingen helemaal uit hun dak, bokken rennen, piepen en maar gek doen!
Toen ik ze naar binnen wilde halen na een uur of 3 wilde ze eigenlijk nog niet mee :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:03

Hiermee krijgt de zin 'zie hem strekken, dan' weer een geheel nieuwe betekenis _O-
Leuke foto!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:30

Hahahaha! Meer gekke foto's Annie! Vies vond de sneeuw wel leuk dus?

@ Juut: Ik heb er nu wel meer vrede mee. Ik ben er ook blij om dat hij tenminste nog 2,5 week bij ons echt cavia heeft kunnen zijn. Lekker eten, soortgenootje, ruimte, rennen, klauteren, lekker een dutje doen in een huisje... Beter hier dan, dan in het asiel.
Ik ben nu aan het ' onderhandelen' met iemand op het bunnybunchforum over 2 caviazeugjes die zijzelf heeft opgevangen en bij anderen heeft weggehaald. Eigelijk een beetje hetzelfde idee als het asiel, alleen dan zijn de dieren niet echt afgestaan. Het is wel in Nijmegen.

Nog een vraagje van jerry, waarvoor heb je die hoorn van een geit nodig en van wat geit? Jerry heeft misschien nog wat voor je te leen en als je het wil hebben, dan moet hij even kijken wat hij dubbel heeft voor je.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:02

Op het werk zijn we een actieve snoezelstal aan het bouwen. Thema's over dieren, maar waarbij de cliënten iets meer kunnen doen als alleen 'gekke lichtjes kijken'.
Een van de thema's is 'geit', daarvoor zoeken we een hoorn (welk geitenras maakt niet uit) Cliënten die de levende geiten dan toch net wat te bedreigend vinden, kunnen dan (oa) zo'n hoorn voelen.
Te leen is dan niet handig, maar als hij een hoorn te koop heeft hoor ik het graag ;)

Anubis heeft inderdaad vast de tijd van zn leven gehad bij jullie, fijn dat hij ook het trappetje nog heeft kunnen testen :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:46

Emytje schreef:
Hahahaha! Meer gekke foto's Annie! Vies vond de sneeuw wel leuk dus?
Nu blijkbaar wel! :D Gisteren op wedstrijd gaf hij ook zo'n leuke bok in de galop. Heb er nog pijn in mijn nek/schouders van en als ik deze bokpartijen zag dan vind ik dat ook helemaal niet gek!

Vies bokte, kwam neer, bokte weer en bleef zo bezig met de billen de lucht in. Ik heb nog meer foto's hier staan:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q3HMGPKI

Afbeelding
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:00

wahahaha gekke Vies. Nou mijn paarden doen helemaal niks O:) Ja RB doet aan sneeuwschuiven :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:24

Die van jou staan ook lekker de hele dag en nacht buiten toch?
Bij ons komen ze alleen overdag buiten en de paarden met ijzers maar een paar uurtjes omdat de eigenaresse van de manege het niet aandurft.
Als je dan buitenkomt moet al die energie er natuurlijk uit!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:49

Hahahaha! Hij gaf toch niet zo'n bok als de ene foto waar hij zijn achterbenen helemaal de lucht in strekt? Die ene waarbij er een vlek op de lens zit? Leuke foto's! Hij wilde dat jij ook mee ging rennen, kijk maar naar die billenfoto. ;) :))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:42

Ja de mijne staan dag en nacht buiten en kunnen schuilen. Ze hebben geen ijzers in de winter. RB laat ik dit voorjaar op de voorhoeven weer beslaan. Hij heeft nou twee zomers bloot gelopen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:48

Vies nam 'aanspringen in galop' letterlijk? :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:05

Maandag haal ik de zeugjes op in Nijmegen! :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:11

Ben benieuwd hoe Wodan op het vrouwelijk schoon gaat reageren :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:21

Ik ook. ;) Ik hoop wel leuker dan hij op het begin op Anubis reageerde. Maar de dames zijn met zn 2tjes. De een is een drie kleur rexje en de andere is een agouti, maar zij en ik wisten niet precies welke kleur agouti het is. Het is zeg maar de kleur die valk paarden hebben, maar dan in agouti vorm. Goud is het in ieder geval niet, daar is het te licht voor.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:25

Ben benieuwd naar foto dan

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:36

Juut schreef:
Vies nam 'aanspringen in galop' letterlijk? :P

Nou nee, dat ging nog wel netjes. De middengalop ook nog, maar daarna kwam de volte 1 meter en bij het inzetten daarvan ging het niet helemaal goed. Vies struikelde en sprong met een hoge sprong omhoog, gevolgd door een flinke bok en een racepartij erachteraan :D Haha.
De volte werd uiteindelijk ook een 'beetje' groter dan 15 meter. Ik geloof dat ik nog nét niet bij de andere korte zijde uitkwam.

Emy ik hoop dat het goed gaat.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:26

volte 1 meter? O:) :P
Emy ik ben benieuwd naar de nieuwe knaafjes.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:13

Ik heb wel foto's van ze, maar ze zijn niet van mij en niet door mij gemaakt, dus vind het niet zo netjes om die te laten zien. ;) Maar ze zien er in ieder geval mooi uit.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:19

De caviaatjes zijn er! Ze zijn erg schichtig, maar zitten wel al bij Wodan in de kooi. Ik heb ze eerst laten rennen in de kamer. Wodan wilde bovenop ze klimmen, maar de dames hebben meteen laten weten wat ze daarvan vonden, door hem onder te plassen. :P Met name het rexje (die de kleinste is) heeft Wodan doorweekt gemaakt. Na een tijdje waren zij wel met zn 2tjes aan het rennen. De andere was wat stiller naar hem toe.

De kooi is ook weer nieuw, dus nu is het ook weer allemaal eng. De kleinste had ik bovenin de kooi gezet en is meteens naar het blokhutje gerend, waar ze nog steeds zit. De andere had ik op het plateautje gezet en zij gebruikt het laddertje nu als schuilplek en het plateautje om toch stiekem te kijken. Wodan snapt geloof ik niet zo goed waarom ze niet lekker bij hem komen zitten. ;)