Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:26

Lekker dan, ik zou vandaag gaan kanoeën met mijn vader en zus.....zo als ze wakker zijn maar even overleggen, vind dit nou niet echt kanoweer....

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:10

Het schijnt nu wel eventjes droog te zijn, maar voor zoiets zou ik de gok inderdaad niet wagen. Hopelijk hebben jullie een leuk alternatief?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:12

Zink je met je kano met dit weer...wat een hoosbuien zeg
Ach wat een poepie San....ondeugend bekkie
Spannend Marieke, binnenkort dr zelf op...

Vera is in de uberdwarse stand de laatste tijd...die wil alleen maar in de stofzuigstand de bak door...beetje oppakken en ze wordt helemaal dwars...wat een kop zit dr op af en toe zeg....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:25

Mmmmm, van mij mag het in ieder geval wat minder waaien ..... en wie zet die hoosbuien steeds aan?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:16

Hans heeft weer nieuwe foto's op de site, Vien ziet er weer rond en gezond uit:
Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:42

ooehh ff Lester checken :D

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:30

Leuk!

Gister heerlijk met Zaar en Kir naar buiten geweest. Was leuk :D
Mijn huisje schiet al op, ik ga a.s. maandag over :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:31

Ik las een interessant artikel over hoeken in paardenomheiningen...Bak, Paddock, Weide...Nu weten we, dat die bakkabouters vervelend zijn, maar zij zijn NIET de veroorzakers van schrik- en paniekgedrag in de hoeken van de bak. Leuke website: http://www.thinklikeahorse.org

No Fence Corners: No corners on horse fences. Fence corners and horses are trouble. I see people spend thousands of dollars on horse fencing and then they put corners in the fence. Corners are scary for horses and they get trapped when scared, chased or pushed by another horse. If you install a fence, angle or round all corners. 90% of all horse injuries in pasture occur in the corner of a fence. Get rid of corners and you help your horse stay safe. If your fences have corners, you can place 2X6s or 2X4s at an angle to remove the corners. If you have extra temporary panels, you can use them to put in the fence corners at an angle to remove the corner. Horses don't get trapped in round areas or angles. In the picture (above left) I have shown how to place boards or panels in corners to remove the corner. The "Y" with dots is to show a nice three wall wind block. It only takes four post and three walls between the post and you are set. This way a horse can pick where to stand for wind, rain or sun protection without feeling trapped. You can install a roof from post to post for shade protection as well. On the topic of fences and gates. All gates should only open inwards towards the horses. This way if a gate is ever left unlocked the horses cannot open them by pushing on the gate. This also makes it easier to get horses since you don't have to latch the gate while putting on halters or catching your horse, you can simply close it and the horse can't push it open. :j

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:39

Maar Jet, hoe leer ik mn paard dan door de hoeken lopen als ik aan het rijden ben?? ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:43

Dat doe je dan maar ergens anders. Je kan toch een hoek RIJDEN? Duw dat binnenachterbeen er maar onder! :D

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:58

Nee nee, ik heb altijd geleerd dat ik de hoeken IN moet rijden. Dus dat is heeeeeeeeeeeeel wat anders :+

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:03

Jetta schreef:
Ik las een interessant artikel over hoeken in paardenomheiningen...Bak, Paddock, Weide...Nu weten we, dat die bakkabouters vervelend zijn, maar zij zijn NIET de veroorzakers van schrik- en paniekgedrag in de hoeken van de bak. Leuke website: http://www.thinklikeahorse.org

No Fence Corners: No corners on horse fences. Fence corners and horses are trouble. I see people spend thousands of dollars on horse fencing and then they put corners in the fence. Corners are scary for horses and they get trapped when scared, chased or pushed by another horse. If you install a fence, angle or round all corners. 90% of all horse injuries in pasture occur in the corner of a fence. Get rid of corners and you help your horse stay safe. If your fences have corners, you can place 2X6s or 2X4s at an angle to remove the corners. If you have extra temporary panels, you can use them to put in the fence corners at an angle to remove the corner. Horses don't get trapped in round areas or angles. In the picture (above left) I have shown how to place boards or panels in corners to remove the corner. The "Y" with dots is to show a nice three wall wind block. It only takes four post and three walls between the post and you are set. This way a horse can pick where to stand for wind, rain or sun protection without feeling trapped. You can install a roof from post to post for shade protection as well. On the topic of fences and gates. All gates should only open inwards towards the horses. This way if a gate is ever left unlocked the horses cannot open them by pushing on the gate. This also makes it easier to get horses since you don't have to latch the gate while putting on halters or catching your horse, you can simply close it and the horse can't push it open. :j

klinkt eigenlijk allemaal wel super logisch

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:47

Het is ook logisch. Ik kom zo steeds meer logische dingen tegen. Zoals die clips aan touwen......breken af, zijn te klein...of te groot. Slingeren tegen je paard zijn kin als je met je touwtje wiebelt . Na jaren van ergernis over het veel te kleine clipje aan mijn leadrope, heb ik dan m er vanavond eindelijk netjes afgesloopt en met een fijne loop aan mijn touwhalster geknoopt .
Waarom niet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:23

Jet: kan Zaar nog lopen?? :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:45

Jetta schreef:
Het is ook logisch. Ik kom zo steeds meer logische dingen tegen. Zoals die clips aan touwen......breken af, zijn te klein...of te groot. Slingeren tegen je paard zijn kin als je met je touwtje wiebelt . Na jaren van ergernis over het veel te kleine clipje aan mijn leadrope, heb ik dan m er vanavond eindelijk netjes afgesloopt en met een fijne loop aan mijn touwhalster geknoopt .
Waarom niet.

Ik vind dat paarden niet zo moeten tutten en gewoon moeten luisteren naar de baas! Hatsa! :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:59

whahaha zooo Louise....lukt het :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:42

CharlyBrown schreef:
Jetta schreef:
Waarom niet.

Ik vind dat paarden niet zo moeten tutten en gewoon moeten luisteren naar de baas! Hatsa! :D

You're right, girl! *\o/*
Maar....... de paarden tutten niet, de mensen tutten en dan gaan de paarden vertrutten. :7

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:44

Esther28 schreef:
Jet: kan Zaar nog lopen?? :D

:j Ja hoor, ze is boodschappen doen met haar pa. Ze had nog de goeie moves!
Fijn dat ze Veertie even mocht lenen gisteren, goed voor haar vertrouwen. +:)+ Thanks!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:41

Ik heb net een nieuwe (tweedehands) fiets gehad van mijn paps en mams :D , andere was gaar en ze vonden dat ik gewoon een goede fiets moest hebben. *\o/* *\o/* *\o/*. Zondag maar weer eens op de fiets naar stal!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:38

Dat zijn nog eens leuke cadeau's. Weet niet of je ook in Delft woont, maar vind het altijd wel een mooi stukje om te fietsen.

@ jet: ik zat er ook al aan te denken om er een grotere haak een te doen. Ik had gisteren voor het 1st een touwhalster om (die ook nog eens te groot was) en toen kreeg ik echt met heel veel moeite die lus onder zn kin (2 banketstaaf touwtjes) in dat inimini haakje gefrut.
Nu ik dit zit te te typen bedenk ik opeens dat de paniek haak van de poetsplaats waarschijnlijk nog aan Abduls halster zit, kijk ik morgen wel even naar. Hij hing nog maar aan 1 banketstaaf draadje, en op een geven moment viel die los.

Maar vandaag was de grote dag, Abdul is bereden. Het begon vannochtend al als een top dag: want ondanks de regen heb ik met Abdul zonder rare stuiters naar het weiland kunnen lopen, dus ik ging al met een grote smile naar mn werk.
John heeft abdullemans 1st met zadel gelongeerd. Dat vond Abdul best wel spannend. Daarna is hij erop gegaan. In 1e instantie was Abdul echt heel erg gespannen, maar dat ging steeds beter. Zn laatste rij ervaringen zijn alles behalve positief geweest, dus hij moet weer vertrouwen krijgen. Ik ben echt zo ontzettend trots op hem!!!! Want ondanks dat hij het zo spannend vond is hij zo ontzettend braaf gebleven, ik kon hem wel plat knuffelen. Nadat John hem gereden had heb ik er ook nog heel even opgezeten. Is wel even een bijzonder moment voor het 1st op je eigen paard zitten. Ben helemaal in de Gloria :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:44

Mooi, zulke momenten!
Maar ik heb de clip er helemaal af gehaald.Een grotere clip heb ik eraan gehad, maar die sloeg tegen Storm zijn kin.....au! Nu gewoon een simpele loop=lusknoop. Ik heb nu aan mijn longeerlijn nog wel een grote clip....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:52

Dat is idd wel een goed idee, want Abdul tegen zn kin aan slaan is ook wel erg sneu. Als hij er lekker de pas in heeft wil zn touw ook nog wel eens wiebelen en het zou toch wel banketstaaf zijn als hij bij elke stap zo'n ding tegen zn kin krijgt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:10

Paniekhaak van de poetsplaats ligt op de ring bij de poetsplaats hoor!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:42

ElizeVdS schreef:
Paniekhaak van de poetsplaats ligt op de ring bij de poetsplaats hoor!

ik kon me al niet voorstellen dat ik het gemist had en het halster met haak en al om gedaan zou hebben, maar ik ben wel eens vaker mistig boven in. Tis maar goed dat jij vanmiddag voor me hebt gegroomd want anders zou ik volgens mij nu nog bezig zijn met mn troep op te ruimen, die ik zoals gewoonlijk weer de hele stal had verspreid. :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:42

Wat goed van Abdul, dat zijn mooie momenten Marieke! En hoe zat dat, op je eigen peerdje?