Nee, das waar! En ja....heb nog steeds niet op heel veel andere paardjes gereden om te kunnen zeggen 'hier wil ik mijn proefje op doen'!
Vandaag bij perla geweest, nadat ik asociaal lang in bed heb gelegen na nachtje......wilde eigenlijk gaan rijden. Maar er voelde een hoef een beetje warm. Moest ik koelen, maar was de tuinslang afgebroken en ze was aan het mutsen toen ik haar voet in emmer wilde zetten. Daarna mocht ik helemaal niet meer met water in de buurt komen, haha.....alles ook overlegd met eigenaresse en morgen zouden we toch al samen gaan. Enne, volgens mij heb ik het veulen gevoeld!!!!
antoinetje
Geplaatst: 04-04-13 19:55
Leuk het veulen gevoeld! En ja lang slapen moet gewoon af en toe!
Warme hoef, voor of achter? Hoe stond ze er verder bij? Was ze suf? Leunde ze op haar achterhand?
Nou ja, het lange slapen was ook wel nodig inderdaad! Gister bijtijds opgestaan, ruim 7,5km gewandeld in de waterleidingduinen, met daarbij ook duintjes oplopen enzo. Daarna lekker gegeten in leiden en mijn broer in den haag afgezet. Naar huis gereden, powernap van 1,5u en nachtje gewerkt! Nu alleen hopen da ik vanavond kan slapen!
Was linker voorhoef. Verder stond ze er ok bij en leunde ze niet op de achterhand. Met draven in de bak kon ik niets geks zien, maar. Ben daar toch nog soort van slecht in. Gebeld en advies was koelen, maar ja, dat mocht van madame niet op de manieren die ik voorhanden had.....
Was het alleen de hoef of ook het onderbeen? Als het alleen de hoef is zou het een zweer kunnen zijn maar dan zou ze ook kreupel moeten lopen. Als ze op haar achterhand gaat hangen is het zeker hoefbevangenheid. Maar dat weet haar eigenaresse vast ook allemaal wel .
Klinkt als een gezellig avondje met je broer is dat de broer uit Thailand?
Lekker om een keer veel te slapen milou, zeker met die onregelmatige diensten! Balen dat Perla warme voet had, zo te lezen gelukkig maar 1tje. Misschien heeft ze zich verrekt of verstapt. Jammer dat ze niet mee werkte met koelen, eigenwijze pony! En gewoon veel kijken naar hoe ze loopt, dan zie je vanzelf na veel oefening hoe ze normaal loopt en of ze anders loopt. Wij hadden altijd zo'n docent bij paard die riep dan bij ons, wat mooi, je kan goed zien waar ie kreupel is. En wij maar kijken en tja, misschien beetje onregelmatig met dat been. Maar het is dat hij het zegt, anders zou ik het niet zien.
En dat is lekker vroeg antoinette! En toch nog maar niet slapen Soms best lekker om vroeg naar bed te gaan, boekje erbij of leuke film op zetten, heerlijk (al zie ik bij een film het einde meestal niet meer).
Ik heb er inderdaad gewoon nog te weinig ervaring mee Wendy! En ken perla wat dat betreft gewoon nog niet goed genoeg! Maar ja, afdoende leert men volgens mij en ben gewoon ook blij dat dit soort kleine dingetjes me wel opvallen. Geeft mij ook weer meer ervaring dan alleen hobbelen op de manege!
Ik sta als hekkensluiter van de avond gepland. Inderdaad rond 21.30u volgens mij. Om 19.30 het spectaculaire inrijden in de buitenbak, haha! Zal krap worden of ik Gijs zie rijden Antoinette. Zal denk ik niet gelijk al om 18u op de manege zijn. Weet jij nog hoelaat Jolanda moet? Die is na Gijs toch? Want anders moet ik nog even tegen Ninouk zeggen dat ik wat eerder op de manege wil zijn! Wil Jolanda wel even zien rijden! En daarna Adje knuffelen, kriebelen en poetsen (lees: pogen om te kopen!). Volgens mij ben ik ook de enige uit die stalgang, lekker rustig dus!
Inderdaad Milou, al doende leert men. Dat bedoelde ik ook, gewoon steeds kijken hoe perla loopt en als je erop zit kan je ook aanvoelen. En dan komt alle ervaring wel. Heel veel suc6 vanavond en ik hoop dat het omkopen/poetsen gaat werken en dat adje zich dan uitslooft voor de jury.
Half 7 ben ik er nog niet hoor. Denk rond half 8, 8 uur.
Tot straks in elk geval.
Danseresje
Geplaatst: 05-04-13 23:09
Wat een kanjer is het toch hè? Die Adje! Ben gewoon 1e geworden met hem! Leukste feedback op mijn protocol: 'leuk bokje' bij aanspringen linker galop en 'leuke combi en nette proef' onderaan protocol!!!! Zo, nu ga ik stuiterend mijn koffertje nog in gereedheid brengen en dan pogen nog een enkel uurtje te slapen!!!!!!!!!
Sas, was leuk dat je er was ! Thanks!
Saskia89
Geplaatst: 05-04-13 23:47
Heeeeee, wat goed! Het zag er ook zeker netjes uit. Leuk bokje... Daar hadden jullie hard op geoefend zeker
Enige minpunt, nu mag je volgende keer niet op Adje. Of telt die regel niet meer?
Heyyyyyy ik was er ook heb zelfs de staldeur nog voor je gebarricadeerd! Goed gedaan hoor zag er echt netjes uit! Adje zijn 'joepie' was gewoon cool! En de volgende proef op.... Dat wordt een verassing Fijne vakantie!!
dat bokje hadden we niet afgesproken hoor! Maar heb daardoor volgens mij wel ook wel mijn 7 voor de zit van de ruiter, haha! En ja, helaas geldt die regel nog steeds. Moet dus nu maar gaan bedenken op wie ik dat wil gaan doen! Eerste ingeving is Ushi! Wil gewoon niet op een te standaard paard voor de proefjes...... Iemand feliciteerde me ook met mijn prijs en gaf toen aan dat ze toch wel even haar bedenkingen had toen ze mij op Adje binnen zag komen rijden. Vroeg zich of dat wat zou worden......en of dat wat is geworden !!!!
Danseresje
Geplaatst: 06-04-13 00:04
Sorry Antoinette ! Jij ook bedankt! En ja, het was wel heel tof, 3 man sterk voor de staldeur, haha! Volgens mij had ie 1x bedacht dat hij wel wilde, maar heeft ie het toen opgegeven ! En ja, zijn bokje, vond Ton zijn opmerking wel mooi: 'je reed gewoon onverstoorbaar verder alsof het niet eens gebeurde!'. En tja, volgende keer....er kan het komende half jaar nog veel gebeuren. Wie weet wat voor paardjes ik ineens mag gaan rijden deze zomer, haha!
Maar had het dus alleszins niet verwacht, vandaar ook mijn compleet verbaasde 'neeeeeee' toen Adje zijn naam werd genoemd icm eerste plaats! Had voor mijn gevoel op bepaalde stukken toch puntjes laten liggen.....alhoewel ik dat niet heel erg terugzie in mijn punten.....Des te leuker was de grote verrassing !