Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Broccoli schreef:Wat ik bij ons mis zijn paarden die alleen voor gevorderden zijn. Nu moeten per se alle paarden ook bij de beginners ingezet worden.
gina2003 schreef:Ja, dat bedoel ik ook, een aantal beginnerspaardjes en wat nieuwe, jongere paardjes die nog moeten leren voor de gevorderden en daar ook een paar voor die al wat hoger in de dressuur zijn, voor het leren van de oefeningen en dergelijke, een beetje meer verdeeld zeg maar.
Broccoli schreef:Dunja is niet meer zo braaf met springen. Ook ik heb zo'n 10 jaar geleden met haar gesprongen. Wat was ze altijd braaf, maar de laatste jaren is ze gewoon niet te vertrouwen met springen. Ze weigert echt nasty en het is niet altijd de schuld van de ruiter. Dunja is m.i haar vertrouwen in de ruiter kwijtgeraakt tijdens het springen. Wat resulteert in weigeringen.
En daar heb ik veel ervaring mee, helaas. Met een gebroken rug als gevolg.
gina2003 schreef:Ja, dat denk ik dan ook als ik dat zo hoor.
Vroeger was ze altijd lekker te rijden.
Merkte dat toen ook al aan Berlingo, die reed altijd fijn in het begin, daarna werdt het echt zo'n 'manegepaard' zeg maar, er zat niet veel meer in qua fris zijn en zo

Wat kon dat beest hard zeg
Allemachtig.. ik weet 't nog! gina2003 schreef:Niet leuk?
Nou ja, zoals ik al zei, de paarden zijn allemaal veranderd.
Ik heb haar in het begin veel gereden, daarna is ze een hele tijd, wegens een blessure op rust gegaan en toen ze terug was, was ik al weg, dus ik weet het niet meer..
Wat is meer jouw type paardje dan?

En met jou en Roos gaat het volgens mij erg lekker!!