Bij deze ook de nieuwe startlijst: Beste amazones en ruiters. Aangezien starttijden kunnen wijzigen is het gewenst om een uur voor de starttijd aanwezig te zijn. Rv de Haerst Definitieve startlijst onderlinge wedstrijd 15-3-2009 B jeugd tot 12 jaar Duur: 0:08 Jury: Aantal prijzen: 2 Comb. Proef B-3 Nr Starttijd Naam Manege Paard 1 9:00 Romy Pauw Flambeau Proef B 2 9:08 Susanna Lucas Dexter Proef B 3 9:16 Kayleigh Schuman Francina Proef B 4 9:24 Shannon Mol Rivaldo Proef B 5 9:32 Zoë Schippers Flambeau Proef B 6 9:40 Esther Riemens Superstar Proef B 7 9:48 Mandy Kalf Goofy Proef B A jeugd tot 12 jaar Duur: 0:08 Jury: Aantal prijzen 2 Comb. Proef A Nr Starttijd Naam Manege Paard 1 9:56 Laura Gils Eclaire - Proef A 2 10:04 Jacqueline Lucas Dexter Proef A 3 10:12 Tara Regterschot First Lady Proef A 4 10:20 Tessa Snoeijenbos Flambeau - Proef A 5 10:28 Meagan Risseeuw Eclaire - Proef A B jeugd >12jaar >3 winstpunten Duur: 0:07 Jury: Aantal prijzen: 3 Comb. Proef B-3 Nr Starttijd Naam Manege Paard 1 10:36 Simone Bisschop Goofy Proef B 2 10:44 Kirsten Epping Superstar Proef B 3 10:51 Suhaila Rasoelbaks My Lady Proef B 4 10:58 Mirjam van Dijk First Lady - Proef B 5 11:05 Lizzy Eclaire - Proef B 6 11:12 Myrthe van Driezum Merlin - Proef B 7 11:19 Jesse Schellekens Flambeau - Proef B 8 11:26 Sanne ten Hoven Goofy - Proef B 9 11:33 Myrthe Wolf Solstice - Proef B 10 11:40 Doortje Karsten Eclaire Proef B Onderbreking voor het voeren!!! L1 Jeugd Duur: 0:07 Jury: Dhr. Diepman Aantal prijzen: 3 Comb. Proef L1-7 Nr Starttijd Naam Manege Paard 1 12:30 Eva Meester Rivaldo - Proef L1 2 12:37 Sharona van Delden Eclaire Proef L1 3 12:44 Romy Senneker Francina - Proef L1 4 12:51 Britt van der Weide Merlin - Proef L1 5 12:58 Francine van Oel Rivaldo - Proef L1 6 13:05 Femke Vrieleman Goofy - Proef L1 7 13:12 Jolita van Born Collin Proef L1 8 13:19 Judith van Galen Merlin Proef L1 9 13:26 Andrea Lodder Malcon Proef L1 B + L1 + M1 jeugd (eigen paard) Duur: 0:07 Jury: Dhr. Diepman Aantal prijzen: 1 Comb. Starttijd Naam Proef B-3, L1-7 en M1-15 1 13:33 Noëlle Zieleman - Maesy Proef B 2 13:40 Sharone van Zijl - Winston Proef L1 3 13:47 Moniek Drost - Black Pearl Proef L1 4 13:54 Sanne Zehl - El Gideon Proef M1 B + L1 + L2 + M1 volwassenen Duur: 0:07 Jury: Dhr. Diepman Aantal prijzen: 4 Comb. Proef B-3, L1-7, L2-11 en M1-15 Nr Starttijd Naam Manege Paard 1 14:01 Jolien Drost That's Grand - Proef L1 2 14:08 Maruschka Rabel Amber Proef L1 3 14:15 Bianca Hendriks Limerick - Proef L1 4 14:22 Kim Meester My Lady - Proef L2 5 14:29 Brechtje Kroes Malcon Proef L2 6 14:36 Yvette de Haas Fjordie - Proef B 7 14:43 Joan Lucas That's Grand - Proef B 8 14:50 Annica van der Sluis Rivaldo - Proef B 9 14:57 Yvonne Risseeuw Charity - Proef B 10 15:04 Daphne van Dijk Paris - Proef B 11 15:11 Hilde Schwantje Malcon - Proef M1 12 15:18 Annelotte ten Kleij Target - Proef M1 13 15:25 Wendy Koops Paris - Proef M1 B volwassenen (eigen paard) Duur: 0:07 Jury: Dhr. Diepman Aantal prijzen: 1 Comb. Nr. Starttijd Naam Eigen Paard 1 15:32 Marie-Louise Velenturf - Anne Proef B 2 15:39 Noor Wessels - Pier Proef B 3 15:46 Dorien Springer Fjordie Proef B
Wie is amber trouwens, eigen pony? Bij Maruschka..
Ik ben me gister afgebeuld door Arnold Ik heb mn hakken open gereden Target was helemaal moe, en nou heeft hij best conditie als manegepony zijnde Hij was aant eind van de les zo nat dat ik zijn zweet zo'n beetje door mn laarzdn voelde komen En na het uitstappen moest ik van Arnold met zweetdekentje op gaan stappen in de kleine bak, maar na drie kwartier was ie nog steeds niet droog, maar was al wel beter, dus toen mocht ie wel staldeken op van arnold.. Haha arme schat was echt moe Maar hij deed het ook goed
thanks Ga er echt alles aan doen Ga mooi lang inrijden, hij hoeft maar 1 x dus kan ie wel even aant werk Zo nog maar even de proef uitprinten, had mn proevenboekje op de manege liggen dus kan m nou hier niet oefneen...
Goeiemorgen dames! Zal zo alles eens bijlezen. Iig iedereen die vandaag moeten rijden: succes!!!
Cristian is afgelopen dinsdag met concours op school in het B springen 4e geworden met Puk! (had zelf de hele dag een curcus EHBO dus kon niet starten) En met z'n eigen schimmel 2e in het B. Met het paard van stage die die mee heeft ging het eerste rondje M springen niet goed, dus mocht die nog een 2e keer HC doen en dat ging wel goed.
Nou dat was me het dagje wel. Normaal gesproken ben ik altijd wat gespannen omdat ik alles op het laatste moment doe. Dus ik had me nu voorgenomen om alles ruim van tevoren voor elkaar te hebben dus That's mooi ingevlochten en op tijd omgekleed zodat ik er ook lekker ontspannen op ging zitten. Zo gezegd, zo gedaan. Het inrijden ging echt super, That's lette absoluut niet op andere paarden en was na een paar minuten lekker voor het been. Wel wat moeilijk in te buigen op rechts maar verder deed die keurig wat ik van hem vroeg. Zelfs het aangalloperen ging zonder kuren, terwijl hij hier normaal nog wel eens moeilijk wil doen wanneer er andere paarden in de buurt zijn.
Na een half uurtje in te hebben gereden mochten we de grote bak in om de proef te rijden. En ja hoor, ik voelde hem al denken "wat gaan we nu voor leuks uithalen"? En hij was in eerste instantie nieteens zo heel schrikachtig, eerder wat gespannen in de hals en hij neigde een beetje door mijn binnenbeen te vallen. En ja hoor, na de tweede gebroken lijn begon het circus. Ik kwam van de x naar de h gereden en vlak voor de h besloot meneer om in de staak te gaan en linksom richting e te draven, dit vond ik echter niet nodig dus na even flink boos te zijn geworden moest meneer toch echt naar me luisteren.
Vervolgens moesten we wijken, maar That's was inmiddels zo beledigd dat hij dat onderdeel op beide handen voor het gemak maar oversloeg wat me twee 3'en opleverde. De gallop rechtsom ging vlekkeloos, alleen de middengallop mocht er naar mijn idee nog wat meer uit. Maar toen linksom, hij sprong perfect aan, toen ik dit er echter iets meer uit wilde krijgen kreeg ik een bok en vervolgens een perfect changement als antwoord terug. Niet de bedoeling dus maar weer terugnemen en vervolgens na nog een leuke bokpartij alsnog goed aanspringen. De rest van de proef was That's wat drentelig en ik had hem al helemaal zitten dus ik heb de proef wat mopperig uitgereden. Na het afgroeten besloot That's ook nog even om dan maar even eigenwijs te zien en niet een hoek door te gaan maar de andere kant op te springen, waarop ik hem vervolgens bijna over een hekje parkeerde en alsnog de goede kant op kreeg. Al met al zijn er geen gewonden gevallen, maar ik vond het zeker geen winstpunt waard.
De jury (dhr. Diepman) dacht hier echter anders over en beloonde onze "show" met 189 punten en een 3e plaats. Dit betekent dat ik na 4 wedstrijden mijn punten voor het L2 heb gereden ennu hard aan het trainen moet...IEKS!!!
Hilde had geloof ik net een winstpunt, deed het erg goed voor de eerste keer M1. De andere meiden weet ik niet zeker maar hebben volgens mij ook niet slecht gereden, maar ik krijg straks de uitslagen gemaild dus die kan ik dan hier neerzetten:)
Wat een super weertej zeg vandaag!! Moet vanavond nog even drie uurtjes werken en dan morgen middag weer even tot 6 en dan zaterdag lekker vrij!! Heerlijk!
Over het teruggaan naar de L2? Nee want we hebben voorlopig geen vergaderingen en ik ben in de tussentijd niet op de manege geweest. Maar zodra we bij elkaar komen als bestuur zal ik het eens vragen:)
Het is inderdaad echt heerlijk weer! Helaas had ik vandaag een studiedag voor mezelf gepland, ben net wel eventjes lekker buiten geweest, even naar school gefietst voor wat boeken en dat was heerlijk:)