Oke ik weet niet of ik a.s. dinsdag al kom, ligt eraan of ik een auto heb.. Zou vandaag een nieuwe spiegel op komen, maar mooi niet dus.. Dat was gister mijn 1 april grap om te zeggen dat er vandaag een spiegel op kwam..
Dacht dat je dat als wist, sinds september vorig jaar. En het gaat gelukkig heel goed tussen die twee.
heb nog wel een vraagje aan je Germus, moet zaterdag naar Rosmalen, 1ste proef binnen en de 2e is buiten. Wat voor ondergrond is het buiten, gras of zand (moet ik schroeven zetten)?
Joyceee86
Geplaatst: 04-04-10 21:40
weer wedstrijd amarie leuk En D weer op een andere stal?
Ja zeker Joyce, Rosmalen, Helvoirt, Cromvoirt. In mei en juli ook nog een clinic waar ik aan mee doe, dus het komt helemaal goed. Hoezo D weer op een andere stal? Als je dat door mijn vraag denkt, ik vraag dit omdat D. hier al vaker op concours geweest is en ik alleen om te jureren, ken dus het buiten terrein niet.
Nou gelukkig, ik heb wedstrijdstop tot oktober ofzo denk ik
Nou ik hoorde dat D. eerst terug naar de zwaluwhoeve wilde gaan, maar toen toch naar een andere stal in rosmalen is gegaan. Dus het is toeval omdat ze weer een berichtje had geplaatst..
Idd Joyce germus staat bij stal van Heel in Rosmalen, bij die andere stal kwamen ze hun afspraken niet na ( i.v.m. buiten zetten), eerst was alles bezet in Rosmalen maar op het laatste moment toch plaats, en als ik kan kiezen voor rosmalen ipv vught kies ik voor keuze Rosmalen. Amarie volgens mij is het een zandbodem 99% zeker, dus die schroeven kun je thuis laten. alvast heel veel succes misschien kom ik wel ff kijken.
Bedankt Deb, wel leuk bij van Heel, dat ken ik wel. het is natuurlijk altijd balen wanneer afspraken niet nagekomen worden, en lekker dicht in de buurt is natuurlijk ook super. Vanavond weer balkjes..... met gebak (dat is al weken zo, er is altijd wel iets te vieren daar)
Nu is mijn auto vandaag gemaakt maar zocht het niet om te komen.. 4 dagen gewerkt en heb voor 10 man moeten lopen ( er heerst dus fijn een buikvirus bij ons, dus dan had je iemand weer schoon en dan kwam t weer..) Nu 5 dagen vrij dus dat is wel mooi
Bij de d.a. denken ze aan een hartaanval, wat ik zelf ook wel denk aangezien hij goed at en dronk en niet scheef liep ofzo.. Hij heeft het bij mij nog 4 jaar goed gehad
djoontje
Geplaatst: 08-04-10 13:49
Sterkte ermee Joyce! Was je erbij of kwam je er pas later achter? Had je 'm ergens anders vandaan? Enig idee hoe oud hij is geworden?
Pff ik zit al heel de week tegen mijn statistiek van mijn scriptie aan te hikken. Ik doe wel wat, maar er lukt niet veel . Beetje lastig allemaal maar ik zit er nu ook zo diep in, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heb mezelf vanmorgen een goeie schop onder mijn kont gegeven en gedwongen kritisch te kijken wat ik nu heb, of er nog iets bij moet en heb een aantal analyses nog eens gedraaid omdat ik niet wilde geloven dat er niks uit kwam. Maar helaas weer geen interessante uitkomsten. Nu alles even op papier zetten, zodat ik het morgen ook nog weet en dan om 14:00 naar huis. Dat doe ik nog steeds, omdat ik nog bijna elke dag tegen die tijd nog steeds een hoofdpijn aan het ontwikkelen ben. Nu maar hopen dat ik daar straks in Australie geen last mee van heb want daar was die hele werktijdverkorting voor opgezet.
Gelukkig is het overmorgen weer zaterdag en ga ik lekker genieten van mijn 1 na laatste zaterdagje op de manege voordat ik vertrek .
Nou het wel een beetje moeilijk maar vooral véél denkwerk, en dat is opzich wel te doen als je maar een beetje slim bent. En tsja..daar gaat het bij mij een beetje mis
Het valt allemaal niet mee, maar gelukkig ben je wel slim genoeg om af te tellen dus het zal toch wel meevallen. Vandaag weer op wedstrijd geweest was de eerste proef 4e met 195 punten (van de 29 starts dus niet slecht). Tweede proef was haast niet te doen, het was worstelen door een ontzettend losse bodem, kreeg een compliment voor mijn ontspanning met 178 punten....... had er wel een goed gevoel over maar was wel een tegenvaller zo'n slechte bodem. Als ik die tijdens het buitenrijden tegenkom dat ga ik stappen om zijn benen te sparen, maar goed je moet alles meemaken en ik ben supertrots op mijn dame en mijzelf.
germus en ik waren gisteren ook gezellig op wedstrijd in Rosmalen, 1ste proef 174 en de tweede proef buiten ook 174 punten ( wel de 2de prijs ), jammer geen winst maar germus heeft het toch goed gedaan, dus met trots weer naar huis met een rood lintje
djoontje
Geplaatst: 12-04-10 11:03
Nou vannuit mijn studentenhok weer een verslagje van zaterdag. Nadat ik helemaal om moest rijden omdat ik even vergeten wat dat de oprit naar de snelweg bij Soetelieve dicht was dit weekend iets later dan gepland op de manege aangekomen. De les van 10 uur was naar buiten dus dat uur kletsend doorgebracht. Vervolgens ijn Maykels stal gezellig met Liek gekletst en daarna naar Sultana gegaan om die vervolgens op de wasplaats te gaan poetsen. Was erg benieuwd hoe het rijden zou gaan, en hoopte vooral dat het niet zo zou gaan als vorige week. Afgelopen zaterdag bar slecht gereden. Sultana stond toen met borstelen al bijna met haar buik tegen de grond toen ik met mijn vingers langs haar ruggenwervels ging. Ik heb dat toen in de les aangegeven en geopperd of het misschien aan haar zadel lag omdat ze met de week meer rugpijn kreeg en ook nijdiger werd bij het opleggen van het zadel dan bij het singelen. Nee zadel lag goed, dus dat was het waarschijnlijk niet. Gelpads zijn tegenwoordig alleen voor pony's dus die 'mocht' er die week ook niet onder en die had ik er dus ook niet onder gelegd. Afgelopen zaterdag met zadelen stond ik al vreemd te kijken...er was iets anders maar ik zag toen nog niet goed wat. Bij het opstijgen voelde ik toen ik in mijn zadel ging zitten dat het een ander zadel was. Daarnaast werd gezegd dat er voortaan ook een gelpad onder mag bij Sul, dus gelijk iemand opgedragen een gelpad voor mij te halen. Singeltje los, zadel omhoog, gelpad ertussen en weer rustig aansingelen en opstijgen. En wat een verandering! Sultana heeft nu eenmaal wat meer tijd nodig om los te komen, maar durfde nu al wel gelijk te ontspannen. Veel voltetjes, slangenvoltes 10 m en 8jes gedraaid en ik had na 20 min een los, voorwaarts paard én een stabiele aanleuning . En wat is het dan fijn rijden op haar . Oké ze probeert wel ze eenmaal helemaal ontspannen is en je dus wat meer met haar kunt gaan doen overal van te "schrikken" : * Je kijkt als Sultana zijnde vanuit je ontspannen lang-lage hoofdhalshouding met een schuin oog naar een bakletter, en besluit dat je die na 50 rondjes toch echt opeens eng vind. Je springt vervolgens heel angstaanjagend (:+) wel 1 meter opzij terwijl je je hoofd ver omhoog gooit, je onderhalsspier goed aanspant en doet alsof je helemaal van slag bent. Vervolgens is je ruiter minimaal 1 rondje bezig om jou weer bij de les te krijgen, en nog 1 of 2 rondjes om je weer richting de gewenste ontspannen houding te rijden. En dan komen helaas toch altijd weer al die oefeningen waar je zoveel bij na moet denken* (je doet dit trouwens ook op paardenstaarten die 10 meter voor je een keer heen en weer zwaaien, mensen langs de bak die gaan verzitten, zonlicht wat al 20 minuten naar binnen op de bodem schijnt, en allerlei andere, doodgewone dingen waar je maar een reactie op kunt bedenken)
Maar ach, dat houd het juist leuk. Het blijft voor mij een uitdaging om haar constant lekker bezig te houden met verschillende oefeningen en figuren, want afwisseling in het rijden blijft voor haar heel belangrijk, ze is snel afgeleidt. Het is leuk om creatief door de bak heen te slingeren en zij heeft er dan ook duidelijk plezier in. De laatste 10 minuten van de les nog even overmoedig geworden en mijn beugels van mijn zadel gehaald, goed voor de beenspiertjes . Daarna lekker uitgesptapt en bediscussieerd of ik Sultana niet in mijn handbaggage mee zou kunnen smokkelen naar Australië, heeft het vliegtuigpersoneel vast niet door .
Na de les paard goed uitgestapt en naverzorgd en haar daarna haar welverdiende rust gegeven op stal aangezien ze een uur later weer moest lopen.Lekker buiten op het terras gegeten en de rest van de dag in de zon doorgebracht en we zijn pas na 16:00 richting huis vertrokken. Was echt een geslaagd ouderwets dagje manege
Omdat het vrijdag redelijk lekker weer was vol moed afgesproken om zaterdag op de fiets naar de manege te gaan. Dat was nog best fris, maar goed te doen. We waren in ieder geval lekker warm gedraaid. Ik mocht weer een keertje op Maykel. Hij had om 10 uur al gelopen, dus niet heel veel poetswerk, dus op het gemakje opgezadeld. Eenmaal erop voelde hij wat stijfjes aan, dus even afgetast wat nu de beste methode was om hem door deze stijfheid heen te helpen. Na flink wat loswerken hem wat meer opgepakt en lekker aan de gang gegaan. Zodra het te moeilijk werd dan sprong hij aan in galop. Op zich wel lekker gereden, vooral heel veel met mijn zit kunnen werken met als gevolg dat mijn stuitje nu zeer doet, of dat zou van het fietsen moeten zijn.
djoontje
Geplaatst: 12-04-10 13:00
Vergeet ik helemaal AM te feliciteren . Dus bij deze: Amarie gefeliciteerd met je winstpunten!