Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juut schreef:Gister voor ronde 2 gegaan, met westernpoown.
Het was dat Happy weer zo ongelovelijk lief was, anders zou ik gedacht hebben dat ie stiekem om geruild is voor een andere quarter. Begon er al mee dat ie in paniek raakte omdat ik de hoefjes wilde uitkrabben. Was vorige keer geen probleem, nou vloog ie in stress zn stal door![]()
Er op, en werkelijk, het was een ander paard. De vorige keer zat er toch echt een achteruit op, nu bleef hij als standbeeld staan. Vervolgens deed de vooruit het ook niet meer. Het voelde zoals Mirthe voelde toen ze blokeerde op het begin, ook Claudia gaf aan dat hij me niet snapte. Dus even laten staan, braaf paard, en nog eens proberen. uiteindelijk lukte het door met een vinger naast het zadel aan te tikken.
Damn, wat moest ik concentreren deze les, zeg! Ieder 'teveel' van mijn kant begreep Happy niet, wat resulteerde in stress. Ik kwam er nu ook achter dat ik, engels afgerichte ruiter op een een westernpaard belachelijk veel been geef. Dus zitten, heel klein beetje aanleggen voor versnellen en verder been er af. Ontspannen zitten blijven, adem in, adem uit... Langzaam kwam er steeds meer rust in. Galop ging de eerste keer heel mooi rustig en ontspannen. Op de andere hand was er al wat moeite. Maar terug op de eerste hand wilde het weer niet meer, ging Happy alleen maar sneller in draf. Kusjegeluid (tip van western rijdende kennis); deed het hem niet, been engels aanleggen ook niet...Na test, denken, enz bleek het tovertrucje alleen buitenbeen geven en 'ja' zeggen. Onthouden, dus!
Spin ging langzamer, maar ik wilde niet doorvragen. Paardje gedroeg zich zo anders; rust vond ik iets belangrijker. In de laatste 5 minuten werd ik beloond; Happy bracht zelf zn hoofd omlaag, ontspande helemaal, en zowaar; er kwam een jog tevoorschijn :mrgreen: Braaf paard, ikke vooral rustig blijven zitten en niets doen. Behalve door de manen aaien dan![]()
Happy was totaal niet nat, ik zelf was ook helemaal relaxed. Lichamelijk heb ik dit uurtje niets gedaan, geestelijk heb ik me zo moeten concentreren op wat ik deed en wat de uitwerking was, dat mn hoofd voor het eerst sinds maanden echt helemaal leeg was. Heb ik geweten; om 12,30 vanmiddag werd ik pas eens wakkerps