Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:53

Nou ja, dapper was ook niet zo voorwaarts toch?
Maar niet voorwaarts en rijden als fox......tja, kan me voorstellen dat je daar spierpijn van hebt...

Zo, leuke deals gemaakt vandaag. Met teamleider overlegd over de feestdagen. Zij doet koninginnedag *\o/* . Nu vragen of er nog plek is op de rit bij Smit die dag!
En eigenlijk was ik morgen vrij en dan donderdag en vrijdag werken. Nu heb ik morgen 1 dagje....en dan donderdag en vrijdag vrij! Morgen komt wel mijn broer en daar ga ik lekker een dag gezellig mee doen en dan maar een nachtje doorhalen! Het is er maar een! Voordeel is wel dat ik donderdag wat keer tijd voor perla heb en dus mogelijk wel kan gaan rijden en vrijdag ook op gemakje kan doen.....moet vrijdag alleen wel vroeg op om in te checken!
Nu gauw hapje eten, omkleden en naar de manege, naar mijn grote vriendje!!!!

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:15

Klinkt goed Milou! Veel plezier vanavond op je vriendje. En erg lekker dat je koninginnedag vrij hebt en deze week nog maar 1 dagje werken ipv 2, dat is wel heel relax.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:28

Dapper ging gewoon zijn eigen gang. Daar zat ik voor de sier op :')

Goed geregeld Milou! By the way, doet Smit een buitenrit op koninginnedag?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:08

Je zat wel erg sierlijk hoor Sas :')
Klinkt als een goede oplossing Milou! En nu lekker naar Adje je dag kan vast niet meer stuk :j
Buitenrit op Koninginnedag zal vast wel maar we gaan de 28ste ook al rijden dus ik pas (voor het geval jullie me mee wilde vragen _O-
Ik ben nu vrij tot maandag, wat te doen met al die vrije tijd... Ik denk dat Jock gaat krimpen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:59

Huh krimpen?? Wel lekker hoor vrij!!! Ik zou het wel weten. Voor het geval je zin hebt in vrijwilligerswerk... Je mag mijn baan wel een paar dagen overnemen ;)

Ik ben niet van plan met koninginnedag te gaan rijden haha.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:04

Ja krimpen, dat zijn pootjes korter worden!
Vrijwilligerswerk.... Hmmmmm nee niet in de vorm van jou baan ben ik bang :O ! Sorry :')

Het is trouwens ijzig koud buiten! Net even met Jock het bos in geweest :brr:

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:14

Ben ook net terug van een wandeling. Als je uit de wind loopt gaat het wel, maar de wind is inderdaad errug koud.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:15

Enne.. Excuses niet geaccepteerd ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:27

Haha doe niet zo gek joh werken is leuk! 8)7
Inderdaad ijzig koud ja! Gelukkig wordt het snel wat warmer!

Ik heb trouwens nog steeds wel zin om eens ergens anders te gaan rijden... Als er iemand mee wil..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:35

Afhankelijk van de locatie lijkt me wel leuk om ergens anders te gaan rijden.
Alleen als je te lang wacht, is het in binnenland minder leuk rijden met dazen enz. Dus dan liefst voor of najaar. Veluwe vind ik leuk, loonse en drunense duinen ook en er zullen vast nog veel meer mooie plekjes zijn.
En ik vond die wind zo irritant, als die weg zou vallen zou het voor gevoel al stuk lekkerder zijn!

En je mag mij ook wel helpen met werken, is goed voor de lijn :D Of als je zin hebt, kan je zondag mee met een karritje. En ehm Kaya uitlaten mag ook altijd.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:36

Ijslanders gingen we nog doen toch ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:38

Lijkt me ook erg leuk! Lijkt me gaaf om die extra gangen eens te voelen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:45

Haha bedankt voor het aanbod Wen, zondag zijn we er alleen niet!
IJslanders rijden is leuk, Loonse en Drunense duinen wil ik heel graag een keer naartoe.
Zullen we kijken of we van het voorjaar nog wat kunnen plannen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:13

Ja hoor, in het weekend kan ik bijna altijd en ik kan ook nog wel ergens een dagje vrij nemen. Heb er toch genoeg :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:34

En wat worden het dan IJslanders of paarden??

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:04

Ijslanders lijkt me op zich wel eens leuk, maar vind iets anders ook prima hoor! :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:08

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:11

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:13

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:18

Vind die derde juist niet zo kinderlijk om te zien ( al beoordeel ik dat op de website :+)
Zie nu dat het dezelfde is als nummer 4, zal wel iets niet kloppen ;)

Friesland en Limburg lijkt me wel wat ver rijden voor een ritje inderdaad...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:24

3 en 4 waren hetzelfde, de link was niet goeed gekopieerd ;-).
Walcheren is ook een dikke 2 uur rijden hoor, Kuinre de derde beetje onprofessionele website is zo te zien het dichtst bij met 1.30 uur maar mischien dat ik niet goed zoek?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:27

IJslanders zijn paarden Antoinette! En volgens mij is die stal in Zeeland ook op volwassenen gericht....
Enne, vrijwilligerswerk.......uhm, ik moet hier nog wat soppen enzo :+ !!!

Les op Adje was echt mijn slechtste les ooit. In het begin leek het redelijk te gaan, maar daarna was het echt drama......elke keer naar binnen uitbreken....(we waren dan ook maar met 5 in de bak). Het leek niets op hoe mooi die vorige week liep! Alleen stilstaan deed ie heel netjes in een mooie houding! En tja, had een poging gedaan hem om te kopen, maar dat is toch kennelijk ook niet de aanpak.....
Vrijdag om 19.30u inrijden, ben benieuwd. Is in de buitenbak namelijk. Geen idee hoe hij daar is!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:38

Je weet wat ze zeggen. Slechte generale....

Het is allemaal best een eind rijden inderdaad en is de omgeving dan wat? Het strand hoeft van mij niet per se aangezien we dat hier ook hebben :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:38

Hmmm totm1.48 is een E pony/ klein paard hoe groot zijn IJslanders normaliter eigenlijk? Niet dat het wat uitmaakt hoor ik noemde Major ook altijd pony 8-) . Een rit op Walcheren is voor mij prima, kan ik gelijk mijn ouders even gedag zeggen :) .

Vervelend dat de les niet ging zoals je wilde! Dat is nooit leuk, en hoe hij vorige week liep, daar zat 40 jaar ervaring en natuurtalent op he dus heb geen minderwaardigheidscomplex ;).

Ik weet ook niet hoe Adje in de buitenbak is, is maar 1 manier om achter te komen.. Ik sta met een spandoek aan de zijlijn om je aan te moedigen!

Soppen.... -O- moet ik ook nog doen.l. Bleeehhh!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:48

Het ras is het IJslands paard, maar qua formaat zijn het pony's. Perla is 1.39 (uit mijn hoofd) en volgens mij zitten ze zo tussen de 1.30 en 1.45 ofzo (grove schatting). Een e-pony is trouwens van 1.45 (ofzo) tot 1.569 of 1.579. Pas boven die hoogte spreek je van een paard. Maar bij sommige rassen betreft het toch een paard, ondanks het formaat. Denk hierbij ook aan de ford of de haflinger, dit zijn ook paarden. Desalniettemin heb ik het ook over verzorgpony als ik het over perla heb!
Zo, dit stukje theorie gehad hebbende, over tot de andere zaken.

Ja, Zeeland, kan ik ook nog even naar mijn ouders zwaaien, haha! Omgeving maakt mij eigenlijk niet zo uit. Als ze maar goed voor de paarden zorgen en veilige ritten bieden!

Heb niet zozeer een minderwaardigheidscomplex over het niet mooi nageeflijk krijgen van die eigenwijs, alswel dat het hem gelukt is om me meerdere keren in de maling te nemen.....
Heb ook bewust Irene het hele proefje voorop laten rijden, want Aad wisselde halverwege zeg maar van ruiter. Zag het niet zitten om voorop te beginnen, maar ook niet dat Irene halverwege achteraan zou sluiten. En bovendien had zij proefje nog helemaal niet geoefend. Ayla had er trouwens wel de sokken in bij haar, vooral de galop. Pffff, had moeite om haar bij te houden en Adje heeft zo ongeveer alles afgesneden := !!!
Enne, spandoek wel binnen hè? Ben trouwens ook benieuwd hoe hij op het hokje reageert. Vorige keer deed ie alsof ie er bang voor was vanwege de reactie van sommige andere paarden, maar nu ga ik met proefje pas naar binnen. Rij wel enkele voltes voorin ofzo.....

En ja, slechte generale is meestal goed ja! Nou, laten we daar dan maar vanuit gaan. Ga lekker bijtijds poetsen en hem op zijn favoriete plekje kriebelen. Misschien dat dat beter werkt qua omkopen....vorige keer met de les namelijk wel en de wortel nu was dus helemaal niet zo'n succes! En had niet genoeg tijd om uitgebreid te knuffelen en kriebelen.....