Ja ik weet het dat die schaars zijn... Helemaal niet leuk, maar ja dat werk moet mij zo nodig 2 weekenden achter elkaar inplannen.
Ga nu vanavond rijden en dan volgende week maandag.
djoontje
Geplaatst: 24-03-10 20:26
Pfoe het wordt trouwens tijd dat de week opschiet en dat het weer snel zaterdag wordt. Ik had vorige week vrijdag op Ungaro gereden (er werd bij voorbaat al sorry tegen mij gezegd...het is al eerder gebleken dat de klik tussen mij en Ungaro onvindbaar is ). Liek had er een tijdje terug ook al op gereden waarbij het stoom nog net niet uit haar oren kwam. en mijn lesgenootje op zaterdag die hem voor vast rijd heeft de laatste weken ook al veel gefrustreerde uurtjes op Ungaro doorgebracht. En helaas bij mij hetzelfde geval. Paard wat links het bit vast had en niet reageerde op been, wat je ook probeerde. Bij een flinke beenhulp heel hard met je hoofd schudden en bit vastpakken en ruiter uit haar zadel trekken. Bij aantikken met zweep dreigen met bokken en bij een spoorhulp een flinke trap naar mijn been . Tsja wat moet je er dan mee. Van lieve hulpen naar hardere hulpen maar paardrijden is geen krachtsport en ik wil zo ook niet rijden. Hij wilde echt helemaal niks, heb op een gegeven moment mijn teugels langgelaten en ben in de beginnersmodus gaan rijden. Maar zelfs vannuit de achterhand aandraven of meer dan 4 passen galloperen zonder vol op de voorhand te vallen zat er niet in. Uiteindelijk werd de donderwolk boven mijn hoofd te groot en was bij mij de grens bereikt dat ik mijn frustratie niet meer in kon houden dus maar gaan stappen om zelf even af te koelen, maar ik kon mezelf echt niet meer ontspannen. Echt een zwaar kansloze les . Hoor ik zaterdagmidaag dat mijn lesgenootje heerlijk gereden heeft en gegrapt had of ik niet elke week op vrijdag Ungaro kon rijden . Ehm...nee
Okee ungaro word dus steeds minder een succes.. Hij had afgelopen donderdag nog wel gesprongen, meeste paarden worden daar toch wel fijn van de dag erna..
Nou ik kwam gisteravond op de manege en ik mocht kiezen of ik Bontfire of Ungaro pakte. Aangezien ik 's morgens tijdens mijn autorijles al genoeg frustratie had gehad was die keus snel gemaakt. Dus lekker op Bontje gegaan. Eerst bijna een uur gepoetst en lekker op het gemakje opgezadeld. Eenmaal erop wilde Bontje even kijken wat hij op zijn rug had zitten, dus die liep naar een ander paard en plakte zich er vol tegenaan. Nee vriend je moet het zelf doen vandaag. Dus even een gas gemaakt en zo gingen we door de bak. Zo nu en dan wilde hij nog ineens de andere kant op of afslaan maar toen die doorhad dat dat geen zin had deed hij flink zijn best. Ook Bontje met zijn speknek kan er lekker doorheen lopen. Heb ook best lekker gereden.
In de laatste 10 minuten van de les hebben we nog gymnastiek gedaan en het valt me alles mee met de spierpijn.
Joyceee86
Geplaatst: 26-03-10 01:20
djoontje schreef:
Nou dat was meer in mijn nadeel dan in mijn voordeel, met poetsen was al gebleken dat hij erg gevoelig op zijn spieren was.
Ik ben gister geweest.. Mooi om er 1 dag bij te zijn, maar vanaf half 2 smiddags tot half 1 snachts had ik het echt wel gehad. Mooie paarden gezien, maar ook hele lelijke, die dan wel met de 1e plaats naar huis gingen.
djoontje
Geplaatst: 29-03-10 17:10
Nou hier komt een 3-in-een verslag: Vrijdag met Liek naar het middagprogramma van IB geweest. Ik kon met mijn scherpe oog vanaf de FEBOkraam zó Edward spotten die aan het trainen was, dus hebben wij dressuurmutsen ook onze broodnodige dressuurportie gehad. Toch op tijd richting ring vertrokken want je kunt het nu eenmaal niet maken om voor t springen te komen en dan alleen maar de dressuurtrainingen te gaan kijken . Springen was erg leuk, vooral de regionale Z en ZZ aangezien daar barrage bijzat en dat is toch altijd nét ietsje meer actie. Afijn, leuke middag gehad en daarna weer lekker naar huis. Zaterdag vroeg naar de manege gegaan want ik moest ook weer vroeg weg, en zo lijkt de dag dan wat langer . Ik zat op Oblix ingedeeld, terwijl ze mij vrijdag eigenlijk op Sultana gezet hadden. En met nog maar 3 ritjes voor de boeg voordat ik Sul 17 weken moet missen vond ik dat niet bepaald leuk. Een ander paard is heel fijn af en toe, maar t moment was even rot. Dus gevraagd of ik toch op Sul mocht en dat mocht gelukkig. Ander lesgenootje op Oblis en toen was dat ook weer opgelost. Sul lekker op de poetsplaasts gezet en een flinke poetsbeurt gegeven wat haar wel beviel. Daarna gezadelt, nog geholpen met Oblix zadelen en daarna weer naar mijn eigen paard die al stond te hinniken van Ojee ze laten me achter (alle paarden gingen richting bak en zij stond zielsalleen op de poetsplaats...ahhhhh heel sielug ). Nou opgestapt en lekker gaan losrijden. Ze was neit heel fijn aangezien ze de hindernissen goed gespot had en wel een sprongetje wilde wagen. Dus zo goed en zo kwaad als het ging losgereden, maar nét dat laaste stukje ontspanning kreeg ik er maar niet in gereden. Nouja maakt niet uit, komt wel goed met springen. En ja hoor mevrouw ziet een hindernis, kop in de lucht oortjes zó gespitst dat ze er bijna afvielen en gaan met die banaan . Heerlijk gesprongen en veel lol gehad, wat is het toch ook een heerlijk dier . Op het laatst was het nog even spannend want ze struikelde voor en schoof zo op haar knieën...en toen met haar neus richting zand en het lukte haar neit omhoog te krabbelen. Ik zag de duokoprol al aankomen dus teugels losgegooid, zadel voor en achter mij vastgepakt en met mijn lijf een goede ruk naar achteren gegeven en toen kreeg ze weer vat op de grond en stonder we weer. Ze was er niet echt van onder de indruk dus gelijk lekker doorgereden om alles even goed te blijven bewegen. Les fijn afgesloten en haar lekker op stal gezet.
Ow ik zie nu dat ik in tijdnood kom als ik mijn vrij-rijd-verslag nu ook nog neerzet . Die houden jullie nog tegoed
@summerfeel: ik ben wel benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst!
Ja daar ben ik ook benieuwd naar.. Ben twee dagen naar Indoor geweest. Vrijdag naar het springen middag en avond en zondag de hele dag op de VIP. Moet zeggen dat is best leuk om eens mee te maken maar niet meer een hele dag. Was echt teveel van het goede. Genoten van het ponyspringen, echt super leuk zoals het publiek daarbij betrokken was. Niet veel te melden over het rijden, dat is er een beetje bij ingeschoten. Ben zaterdag nog wel heerlijk naar buiten geweest (schandalig ik sta daar al bijna twee jaar). Wat kun je daar lekker buitenrijden zeg, dat ga ik echt vaker doen (had het me voor zondag voorgenomen maar door Indoor is het er niet van gekomen). Nog even rust Joyce en dan begint de stress, ook voor mij.,.
Haha, djoontje weet dat ik ondertussen altijd wel gewoon mee lees hier op bokt en ze heeft zaterdag vernomen dat ik eindelijk (na 15 jaar) een eigen paardje heb gekocht.
We hebben er alleen wel voor gekozen om haar in ammerzoden te zetten en niet op de Vughtse hoeve. Ik wil wel graag binnenkort een keertje met haar op zaterdag in de les komen rijden, maar dan ben jij er denk ik niet om haar in real life te zien, djoontje.... dus bij deze wat fototjes:
Haar knappe koppie
Ik met Tamara
Sanne met haar
Joyceee86
Geplaatst: 29-03-10 22:48
Leuk leuk.. Vertel er eens wat meer over Of is dit de tamara van een meisje uit cromvoirt? Ja djoon ik heb er wel iets over gelezen ooit of gehoord, maar weet t niet meer hoor..
Net bij M van JW (snappen jullie t nog ) op kraamvisite geweest.. Natuurlijk de j(n)aarlingen gezien en het 1e veulen bij hun en de andere 2 paarden van B. 1e merrie was al weer geinsemineerd (die nu een veulen heeft). M en de 2 mennekes zagen er goed uit
Ze hebben trouwens vandaag tegen mijn auto aangereden.. Bestuurders portier helemaal beschadigd, spiegel in 100 stukken
Mooi dier Joyce, jammer dat ik haar niet meer in de les zie, maar leuk dat je foto's geplaatst hebt. Ik ben altijd nieuwschierig naar wat voor paard mensen kopen en zo heb ik toch een indruk .
En Amarie, ik zal Nederland incl vriendje, vriendinnetjes en paardjes 17 weken moeten gaan missen omdat ik van 20 april tot 17 september in Australië ben voor een stage aan Melbourne University. Helemaal stoer in mijn eentje naar de andere kant van de aardkloot. Ik loop stage van 26-4 tot 27-8 en dan van 28-8 tot 15-9 rondreizen en dan de 16e weer terug vliegen en dan kom ik de 17e weer aan op Duitse bodem (vlieg vanaf Frankfurt). Ik heb er heeel veel zin in, maar hoe dichterbij 20-4 komt, des te langer lijken die 17 weken te worden .
Omdat ik nog een les in moest halen heb ik gister gereden. De les van 19 uur ging het bos in en ik reed om 20 uur mee. Ik mocht op Unzipped. Dus paard gepoetst, gezadeld en op naar de bak. Op stal ging er al de mededeling rond dat we waarschijnlijk het eerste half uur buiten gingen rijden. Dus verstand op nul en lekker mee gegaan. Ik reed achter Valentino en soms achter Valentino en Bonte, maar Vallie vond wat dingen eng en ging dan vol in de ankers, dus Unzipped schrok dan ook weer. Maar toch was het verder een lekker relaxed ritje. Heerlijk zo, ook een fijne manier van losrijden trouwens. Eenmaal terug nog even lekker aan de gang gegaan en op wat tegen stribbelen na lekker gereden.
Joyceee86
Geplaatst: 30-03-10 15:32
nou lekker hé met dit weer buiten rijden.. oke joyce dan weet ik wel welk paard dit is.. ik weet wie tegen mijn auto aan heeft gezeten.. collega van mijn broertje.. balen kan nu geen auto rijden omdat die spiegel eraf ligt.. spannend djoon, mijn oom en tante komen dan net terug uit australie
Leuk, leuk, leuk. Jammer dat 17 weken (al lijkt het lang) zo voorbij is. Geniet er maar van en bokt is all over the world toch. Dus gewoon elke week een verslagje. Gisteren heeft Manirma een super mooi hengstveulen gekregen, hij is pikzwart zonder aftekenen en heet Figaro.
Joyceee86
Geplaatst: 31-03-10 00:12
Ik had een sms gehad ja Hoelaat is het op dinsdag altijd springen bij jullie Amarie? Ik rijd niet meer in de les mee dus kan een x komen kijken he
Vandaag zijn de 2 hengsten bij B- hengst af gemaakt.. Morgen gaat er 1 naar Dustinlover, en de ander mag nog lekker de wei op bij de 3 jarigen.. Ben benieuwd wanneer die zadelmak gemaakt gaan worden
Oeps sommerfeel, vergeet helemaal te reageren. Maar je hebt een ontzettend leuk paard, heel veel plezier ermee maar dat zal wel lukken.
Ja zeker Joyce, elke dinsdag is het weer balkjes lopen en inmiddels zitten we aan een dubbelsprong (van 50 cm of zo, in elk geval hoog genoeg voor mij). Dus als je zin hebt, altijd welkom.