Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:30

Ik ga vrijdag lekker met lin mee op concours :) Anders moet ze ook maar alleen he ;) Voorlezen en beetje helpen :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:55

@ Linda; Hoelang ben jij vorig jaar bezig geweest met je ondernemingsplan? En werden jullie vorig jaar ook zo overstelpt met opdrachten, presentaties e.d.?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:19

jah vorig jaar was echt super druk.
Was niet normaal.
ondernemingsplan ben ik meteen mee begonnen en eigelijk het hele halve jaar bezig geweest..
Moet je ook echt doen..
Een deel bij ons en de 4.4 dachten dat ze het wel makkelijk konden en hadden dus echt stress die laatste paar weken..
Dan hadden ze de takst af en dachten ze van ow dan zijn we al wle op de helft.. alleen de berekeningen nog.. maar die zijn echt vet groot..
Denk je alles af te hebben en dan komt er toch op het eind iets net niet goed uit en moet je weer iets aanpassen waardoor je alles opnieuw moet doen..

maar ik vond het ene super leuke opdracht. je leert er veel mee. in t begin weet je eigenlijk niet waar je in gods naam moet beginnen maar als je eenmaal bezig bent is t wel super leuk.
Als je maar een goede planning maakt en je daaraan houd... want anders krijg je echt serieus super stress.
En je moet goed weten wat erin staat zodat je het in je gesprek die je erover krijgt ook goed kan verdedigen..

Waar over doe je je ondernemingsplan dan?
Ik had een ruitersportzaak.. en dan bij de haerst daar omdat er daar ook eentje komt..
Was vet leuk.. had een 8,5 het hoogste van beide klassen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:39

Gezellig Lotje, wel hard voorlezen he, anders kost het je een appeltaart;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:47

Ik en niet duidelijk voorlezen? puh :P
Heb er wel zin in :) Even gezellig van huis weg :)

Gister ook, mn pa belde en ik moest ff achter pc, om iets te kijken voor laptop... En toen begon mn moeder ook tegen me aan te praten, maar dan kan ik me niet meer concentreren op mn pa hoor... Dus toen zei ik dat ze ff stil moest zijn omdat ik aant bellen was, en dat viel verkeerd, wss nog meer omdat ik met mn pa aant bellen was :') Zegt ze; zoals ik al zei, gestoord.... En was niet de eerste keer :') Magoed, mn pa zei al dat ik me maar niks er van aan moest trekken...

Krijg nu op school hulp :) Mn moeder laat normaal aan de buitenwereld echt niet zien als er iets niet goed gaat, maar ze heeft werkelijk tegen mn mentor gezegd dat het niet goed met me gaat :oo En ze werd niet eens boos toen mn mentor zei dat ik wss faalangst heb :roll: En toen ik in de auto zei dat ik dat wel eerder heb gezegd werd ze boos en zei ze dat dat niet waar was :roll: Weet echt niet wat ze heeft, maar ik dring gewoon niet meer tot r door ofzo :\

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:36

Wij betalen zaterdag contant jolien.

Uhh lin chantal wil mee naar concour maar is dat vrijdag of zaterdag ????? Wil je dan effe met fer verder afspreken hoe of wat want ik heb avonddienst als het wel vrijdag is.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:39

Ik heb vrijdagavond met de fries concours, en zaterdag ochtend met guess.
maar vrijdag ga ik hier tussen half 6 en 6 uur weg.
Zaterdag moet ik tussen 6 uur en half 7 weg. ( 's ochtends)

Dymphke.. wil jij niet nog kaartjes voor de zaterdagavond??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:19

Ik moet nog 1 kaartje verkopen en dan zit ik op 10;)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:10

Nou hier loopt t niet..
maar niemand hier in hasselt weet er ook van..
is veel te weinig reclame voor gemaakt..
Iedereen heeft ondertussen al wat te doen..
In emmeloord hebben ze dan pas de deux.. dus die kunnen ook niet..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:52

Lin4Life schreef:
jah vorig jaar was echt super druk.
Was niet normaal.
ondernemingsplan ben ik meteen mee begonnen en eigelijk het hele halve jaar bezig geweest..
Moet je ook echt doen..
Een deel bij ons en de 4.4 dachten dat ze het wel makkelijk konden en hadden dus echt stress die laatste paar weken..
Dan hadden ze de takst af en dachten ze van ow dan zijn we al wle op de helft.. alleen de berekeningen nog.. maar die zijn echt vet groot..
Denk je alles af te hebben en dan komt er toch op het eind iets net niet goed uit en moet je weer iets aanpassen waardoor je alles opnieuw moet doen..

maar ik vond het ene super leuke opdracht. je leert er veel mee. in t begin weet je eigenlijk niet waar je in gods naam moet beginnen maar als je eenmaal bezig bent is t wel super leuk.
Als je maar een goede planning maakt en je daaraan houd... want anders krijg je echt serieus super stress.
En je moet goed weten wat erin staat zodat je het in je gesprek die je erover krijgt ook goed kan verdedigen..

Waar over doe je je ondernemingsplan dan?
Ik had een ruitersportzaak.. en dan bij de haerst daar omdat er daar ook eentje komt..
Was vet leuk.. had een 8,5 het hoogste van beide klassen :)

Ik ben ook al meteen de eerste week beginnen. Ik heb het over een manegebedrijf. Heb nou al de tekst aardig op papier, moet nou met de berekeningen beginnen. Ben met de tekst al ruim 10 uur bezig geweest denk ik. Om alles goed op papier te zetten. Ben nog niet helemaal klaar maar globaal staat alles er wel.
Ik snap alleen echt geen drol van al die berekeningen. Hoe heb jij dat gedaan, met of zonder hulp?
Laatst bijgewerkt door millennium op 26-02-09 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:54

Lin4Life schreef:
Ik heb vrijdagavond met de fries concours, en zaterdag ochtend met guess.
maar vrijdag ga ik hier tussen half 6 en 6 uur weg.
Zaterdag moet ik tussen 6 uur en half 7 weg. ( 's ochtends)

Dymphke.. wil jij niet nog kaartjes voor de zaterdagavond??

Hmmm....zou eerst wel maar weet het nu nog even niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:07

Nou voor zover ik weet is iedere krant in Zwolle en omgeving voorzien van een grote advertentie, maargoed, dan moeten de mensen natuurlijk wel de krant lezen;)

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:28

zo ben de eerste vandaag haha net thuis.

Lin ik denk da

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:32

Lin ik denk dat het verstandig is dat chantal alleen vrijdag meegaat en dat wil ze wel dan komt fer ze wel brengen als je wilt ik bel je straks toch zowiezo nog even om verder af te spreken hoelaat je vandaag ons clowntje te rijden.

Zaterdag wordt wel erg lang als chantal dan meegaat want we zijn dan ook zelf tot 's avonds in touw en dat kan ze nog niet denk ik.

bericht is in tweeen helaas zat weer op een knop wat nie moest wahahahahaha

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:36

Mooi op tijd ;)
heb net Fer aan de telefoon gehad, chantal gaat andere keer mee, vanavond moet de fries dus dan moet k me daar heel erg op concentreren.. en morgen wordt wel heel erg vroeg..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:32

Lees net dat Indoor Meppel niet meer is! Zonde hoor... Maarja zonder hal is het geen indoor :Y)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:44

Dat was vorig jaar toch al bekend..
Toen was het de laatste keer...
Vind het wel super jammer.. Nieuwe hal dat werd m ook niet

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:15

ja dat had ik wel gehoord, maar dacht dat t alleen laatste keer dáár was... :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:57

T is wel erg stil hier dames...
Ben weer eindelijk een beetje bij gekomen van afgelopen weekend.. en het weekend ervoor..
T waren zware tijden!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:59

Hey, ik lees net ergens dat ze igor misschien willen laten inslapen? weet iemand hier meer over?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:44

Ja hierzo! Igor is versleten dus die kan niet meer aan het werk. Maar ze zijn nu nog aan het kijken of die niet ergens op een weilandje kan genieten...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:20

Nou, dan hoop ik maar dat hij nog ergens op een weiland terecht kan :) Zonde van dat leuke paardje om hem in te laten slapen!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:25

Maar inslapen? Dacht dat dat een verkeerde 'roddel' was ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:36

Tja er gaan meerdere verhalen rond. Vorige week maandag kreeg ik te horen dat hij al ingeslapen zou zijn, waarop Danny wist te vertellen dat hij nog in de kapschuur stond. En nu staat hij in de oude stal van First Lady (die nu weer buiten staat), te wachten op wat ze met hem zullen doen. Die arme schat verveelt zich te pletter, staat constant met zn neus door de tralies en was maandag heerlijk aan het genieten toen ik hem een uitgebreide borstelbeurt gaf. Als ik zn nek borstelde stond die echt zo met zn koppie scheef. Maar ik moet zeggen dat hij wel een paar kilo's is aangekomen maar dat misstaat hem zeker niet hoor;)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:53

Nou het zit zo:
igor zijn kniebanden zijn versleten.
ze zijn nog aan het uitzoeken of hij hier ook pijn aan heeft.

wanneer hij er geen pijn aan heeft dan gaan ze een plekje voor hem zoeken waar hij als gezelschapspaard op de wei kan..

Wanneer hij er wel pijn aan heeft wordt hij wss ingeslapen.. Is wel het eerlijkste tegen over het dier. Hoe schattig hij ook is.. Het zou beetje egoistisch zijn om hem te laten lopen met pijn omdat we m zo lief vinden