Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:29

Dacht al dat je dat bedoelde. Dan zitten we tegelijkertijd in spanning. Wootje was vorig jaar 3 dagen over de datum.
Haar moeder was altijd te vroeg, ze heeft nu al uier maar die is een heel eind weg na het rijden.
Spannend en afwachten tegen die tijd zullen we volop sms's om elkaar op de hoogte te houden (hebben we wat te doen tijdens het waken).

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:32

Haha gelukkig heeft de buurvrouw van B een alarm (ik geloof aan het halster) maar zodra ze op klappen staat, zal ik er misschien ook wel zijn. Mag wel bij B op de bank denk ik :P
Tis met die merrie's nooit hetzelfde he ;)
Barcardi heeft trouwens nog helemaal geen uier

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:24

Zo ik ben weer thuis van een gezellig weekend. Vrijdag meegereden van 20:30-21:30. Was een hele verassing dat ik op Maykel mocht. Ik helemaal happy uiteraard, paard uitgebreid gepoetst en vol lekkers gestopt en vol verwachting de bak in.
Moet eerlijk bekennen dat het rijden vies tegenviel. Ik vind m heel stug in zijn mond en hij wilt graag voor je werken en dat uit zich in drammen bij mij. Zitrem was erg zoek dus heb (op advies) een aantal keer moeten doorsluiten op mijn buitenteugel en dat vond ik maar niks. Moest veel te veel met mijn handen rijden om het drammen in werken om te zetten en m van de hand af te kunnen rijden. Lief paard, zit heerlijk, leuk karakter,erg werkwillig, maar ik vind het zo niet fijn rijden.

Zaterdag lekker op Sultana mogen rijden. Dat voelt toch heel anders en ik vind dat veel fijner rijden. Eindelijk helemaal laag in kunnen stellen zodat ze heerlijk over dr schoft liep en dat laatste stukje in haar rug ging ontspannen. Zalig gereden, ze ging lekker aan de sjouw. Moesten alleen op een gegeven moment in stap de paarden laten aandribbelen in draf en dan weer terug naar stap, en dat vaak herhalen. Daar werd ze een beetje heet van en ze vond het maar niks. Dus toen ze dat voor de zoveelste keer moest doen dacht ze blijkbaar: ik zal eens laten zien hoe hoog ik mijn achterbenen omhoog kan tillen, en kreeg ik een keurige bok voor mijn kiezen. Haha.... Oefening netjes afgesloten en toen lekker wat anders gaan doen.
Blijft een heerlijk paard :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:03

Gelukkig vind iedereen een ander paard fijn.. Anders wil iedereen altijd op dezelfde :P
Vanavond weer les..
Barcardi begint nu echt 'kattig' te worden. Zondag een ander paard bij der gezet omdat F. met Arcona en Balou buiten gingen rijden. Daar ging ze met der mond open op af.. Even laten zien dat ze de baas is, en daarna was t goed. Ze staat nu ook in de grootste stal en de tralies zijn gewoon open, dus met eten schupt ze ook even naar de buurman om te zeggen dat ie niet te dichtbij moet komen..
Vandaag is ze 278 dagen drachtig (als het 4 mei zou komen) Dus ze moet t nog maar mooi binnen houden, zal vanavond weer een foto van haar buik maken en dan laat ik t jullie weer zien :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:54

Vandaag weer foto's van Barcardi gemaakt op dag 278 (of 270) Nicole dacht dat het 4 mei moest komen, maar op het dekbewijs staat 12 mei..
Ze staat nu zonder deken, en is dus lekker stoffig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van echt erachter is er weinig te zien.
Afbeelding

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:35

Mooi buikje hoor Joyce, ziet er goed uit.
Geniet nog maar even van de rust.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:29

Haha als het maar in mijn vakantie komt dan kan ik nog uitrusten :P
Morgen ga ik naar Belgie.. Lekker goedkoop paarden spullen kopen :P Wil iemand me nog sponseren? Haha

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:21

Zo ik zal weer eens een rijverslag plaatsen (vind het wel jammer da tik nog maar de enige ben die dat doet, interesseert het iemand nog wel? Want anders laat ik het er ook maar bij zitten :P)
Ik was zaterdag sinds lange tijd weer eens met de bus gegaan. Had een super overstap omdat ik vanuit mijn vriend richting manege ging en daar komt net een handige buslijn die mooi aansluit op de 68/69 naar vught.
Dus om 10:30 op de manege aangekomen en daar gezellig op de bank aangeschoven bij lesgenootjes die al de les van 10 uur aan het kijken waren. Ik zat op Sultana *\o/* en was benieuwd of het net zo lekker zou gaan als vorige week. Ze liep al om 10 uur mee, wat een groot voordeel is, maar laat haar daarna wel langer met rust zodat ze niet constant iemand in stal heeft, want ze is al zo nukkig op stal (zacht uitgedrukt...). Op stal aangekomen vloog mevrouw alweer met de oren in haar nek de tralies in, dus toen besloten dat ik haar lekker op de wasplaats ging zetten, er reden toch 2 eigen paarden minder in onze les, dus dan was er wel plek op de wasplaats. En toen was het hele probleem opgelost en stond ze vrolijk van de poetsbeurt te genieten. Daarna gezadelt en richting bak. Had met poetsen al gemerkt dat ze spierpijn had, dus langer de tijd gegeven om los te komen. Met flink wat buigoefeningetjes liet ze uiteindelijk weer compleet los en kon ik haar helemaal over de schoft rijden.
Leuke oefening met wijken gedaan: voltes 10 m bij A en C, dan rechtuit en wijken naar de hoefslag. Dan op de volgende lange zijde wijken voor het buitenbeen en bij A en C weer op de volte 10m, volte indraaien en gelijk weer uitrijden en wijken naar hoefslag inzetten, enz...Ging echt perfect met Sul, ze deed zó haar best! Echt heerlijk gereden, wilde er ook aan het einde van de les niet meer af! Haha!.
Ze hoefde niet na mij dus goed naverzorgd, mokzalf gesmeerd, dekentje erop en daarna boven lekker gaan eten.
Daarna nog wat brood gedeeld en naar de bushalte vertrokken. Kon met mijn hele zooi rennen want de bus stond al een halte verder....grrr...maarja dat is het risico van het OV.

Deze week rij ik vrijdag mee, dan heeft Sul meestal al een vaste ruiter, maar ik hoop toch van harte dat ik op haar mag :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:00

Ja ik snap ook niet waarom niemand dat meer doet :p
Ik ben vandaag heerlijk wezen buiten rijden :)
Minder goed nieuws..Arcona is verkocht.. Nu gaan we cadillac zadelmak maken (of word wegegebracht) En dat is het halfbroertje van Arcona, dus hopelijk word dat ook een fijn paardje :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:28

Dat is inderdaad minder nieuws van Arcona.

En wat betreft de rijverslagen...ik heb nooit veel tijd/ zin om die te typen en zo heel spannend zijn mijn rijkunsten niet. Maar ik wel best wel een verslagje plaatsen. ;)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:45

Ja nou alsof mijn rijkwaliteit zo hoog is :n. Maar daarom vroeg ik het ook, ik heb er altijd veel plezier in, en ben als ik lekker gereden heb best enthousiast. Maar als anderen daar eigenlijk niet op zitten te wachten dan laat ik het voortaan ook maar :P

Ik vind het zo jammer want ik vind het zo leuk om andermans rijverslagen te lezen maar niemand post die meer...
Dus kom maar op met dat pagina's lange verslag Liek ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:31

Ja Djoon, eerst even wachten tot het zaterdag is dan. En dan is het nog bezien hoe het rijden gaat als stramme oma. ;)
Maar ik zal zaterdag een verslagje plaatsen hoor.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:45

Nou dan zal ik eventjes een mini verslag neerzetten ;)

Vandaag mooi fab gereden samen met A die ook bij witven rijd. Fabbie gaat de goede kant op met der korte staartje dan wel.. dus binnenkort maar weer eens kijken wat we gaan doen met wedstrijden over 2 maandjes ofzo... Ook nog even Amigo(3 jarige pony hengst) door A. laten rijden. Ging ook super ook voor het eerst gegallopeerd..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:43

Als eerste, het is altijd erg leuk de verslagen te lezen. Dat ik het niet neer zet heeft meer te maken met mijn schrijfkunst terwijl ik toch genoeg te vertellen heb.

Met Aatje gaat het super, kwam vandaag op stal en mevrouw lag lekker languit in het stro; hebben wij les vanavond nou nu nog even niet....
Ben er dus maar even lekker bij gaan zitten, heb wel een paar foto's daarvan maar die zijn met een telefoon gemaakt en dus niet te plaatsen (weet niet eens hoe).
Wootje wordt lekker rond en krijgt haar veulen rond dezelfde tijd als Bacardi (zitten Joyce en ik samen in de stress).
Met Vootje gaat het prima, die vermaakt zich heerlijk in Vlijmen, samen met de bijna drie jarige CQ.
Leuk beesje kan goed lopen en springen (van de bak in de wei en weer terug) maar net wat ik zeg echt een beestje want voorlopig is hij nog pony (nu maar duimen dat hij wil groeien).
De tank heeft het goed bij zijn nieuwe baasje en wordt net zo verwend als hij groot is. Overdag speelt hij de beschermheer over zijn kudde (5 merrie's).
Met de nieuwe aanwinst Gucci gaat het redelijk, ze staat nu gestald om zadelmak gemaakt te worden, dat gaat heel goed maar ze heeft daar een virus opgepikt en is dus een beetje ziekjes.
Zo ik heb ze geloof ik allemaal weer gehad, ojee ik vergeet El Maestro daar moet ik snel weer eens naar gaan kijken in de opfok.
Zo dames jullie zijn weer even bij.
Als het goed is heb ik zondag weer wedstrijd op de manege dus duimen maar...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:42

Ik rijd ook nog 1 proefje met het monster.. Daarna gaat ze de wei op en pak ik ze net wanneer ik zin heb :P Ik heb wel elke dag zin om te rijden, want het is zon fijn paard, wil echt nog steeds lopen met die dikke buik :) Maar mijn zadel begint nu een beetje naar voren te vallen enzo, dus het goede weer moet komen dat ik lekker wat kan buiten rijden met der :)

Balou vanavond voor de 1e x springles.. Die doet het ook super goed :) Zimieka doet t weer na 1 weekje kreupel..
Nu hopen dat de 2 C'tjes ook braaf zijn, dan kan mijn bodyprotector in werking gezet worden :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:40

Nou met 1 proef toch nog mooi 1 winst gereden..
Iedereen zei dat het er goed uitzag, maar ik vond ze niet zo fijn, der buik zat nu echt in de weg, was niet super fijn in der mond, maar met zon dikke buik in een redelijk kleine bak losrijden was ook al niet fijn :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:49

Ja Joyce super gedaan *\o/*
Ik heb ook heerlijk gereden, de eerste proef een stuk minder dan de tweede.
Helaas was de jury het niet mee eens eerste proef 172 >;) en de tweede 175 :=
Zo waar de eerste proeven zonder winst.
Kreeg ook wel erg vreemd commentaar na de proef, zo stapt Aatje (ik had een 5 voor de middenstap en nooit minder dan een 8 hiervoor)
wel ruimer met haar voorbenen maar niet met haar achterbenen 8)7 dan krijg ik over een diagonaal wel een heel erg lang paard.
Immers de voorbenen gaan wel ruimer maar achter niet, jawel ik heb dus een uitschuifbaar paard.
Maar goed ondanks dat heb ik de tweede proef heerlijk gereden met een super gevoel en daar gaat het toch om.
En het is en blijft een lieverd <3

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:23

Ja het was toch ook wel vreemd. Op mijn protecol stond ook een 7 terwijl ze daar juist tegen de hand kwam.. Maar het was idd een 6jes proef met toevallig twee 7ens

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:58

Kan het bommen, jij hebt je winstpunt binnen. Op de de vele volgende .... maar eerst een veulentje

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:57

Dat hopelijk wel..En ook dat het gezond is :) Maar eerst moet t nog zeker 28 dagen blijven zitten he :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:46

38 bedoel ik

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:47

38 bedoel ik

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:35

Ik wou net zeggen Joyce, wat maakt het uit, je winstpunt heb je!

Ik ben vandaag op geweest voor mijn autotheorie en ben geslaagd!

Dan nog een kort verslagje van zaterdag:
We waren er al bijtijds omdat iemand met wie ik voortaan mee rijd al om 10 uur mee ging rijden. Lekker haar geholpen en de les gekeken, was weer ouderwets gezellig. Ik mocht weer eens op Raffinee,lekker ouderwets. Het begin ging vrij goed, maar op den duur ging hij flink lopen duiken van voor en hoezeer ik achter er ook bij probeerde te rijden, veel zin had het niet. Om 10 uur liep hij ook al flink te hangen.
Ondanks het hangerige wel redelijk gereden, maar het kan gewoon veel beter, maar goed andere keer beter. Wel eindelijk weer gegallopeerd zonder om te springen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:44

Nou dat is op raffinee ook een hele kunst.. Hij zal wel ergens last van hebben anders doet ie zoiets niet denk ik.. Scheeld ook wel als je hem er goed doorheen houd..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:20

Tjsa...Raff zal zijn dag wel niet gehad hebben Liek, want hij laat zich de laatste tijd nog best redelijk bewerken.
Fijn dat je m wel in galop zover bij elkaar hebt gekregen dat hij niet meer omsprong want dat zit ook gelijk een stuk beter dan de kamelenhobbels die hij af en toe maakt.
Ik hoop voor je dat je deze week nog kunt rijden, en nog meer dat je spontaan vrij krijgt voor zaterdag, want het aantal zaterdagjes dat wij nog saampjes op de manege zijn voor mijn stage is toch wel erg schaars aan het worden -O-