Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:05

2...
Afbeelding

3...
Afbeelding

Ze moet nog losser door haar lijf worden, en natuurlijk samen elkaar aanvoelen..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:14

Wat een plaatje zeg Haha! Ze lijkt me erg fijn lopen Knipoog Denk wel dat hoe goed komt met jullie. Laten jullie haar ook weer dekken? Of eerst een tijdje niet?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:18

Ziet er super uit Julien! Lekker ontspannen beeld! Losser in dr lijf komt vanzelf wel weer naarmate ze weer vaker getraind wordt, nu dus Lachen

En wat een mooie bodywarmer Knipoog Rijden de laarzen fijn?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:25

Ik zag dat de hindernissen van springtuin al staan, ziet er van ver af goed uit zeg! Bloos!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:27

Ziet er zeker goed uit Julien! Mooi opwaarts gallopje en ze gebruikt haar achterbeen ook fijn volgens mij Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:37

Ja we laten haar wel weer dekken, dat kan wel zolang ik toch nog geen Z rijd Knipoog
Hmm de laarzen rijden nog niet zo fijn juul.. ik heb blauwe plekken op mijn enkels en achter mijn knieeen hehe
Thx allen voor de leuke reacties Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:04

Ze heeft inderdaad een fijne galop, hoe het er zo vanaf de foto uitziet! Laarzen inrijden is echt niet tof nee :S maar strax als ze soepel zijn en wat zijn gaan zakken zitten ze vast heeeerlijk!

Ik wil echt nog even kijken als je gaat rijden Julien! Haha! Heb nu zeeen van tijd ineens...al moet er nog wel wat gebeuren, mn adviesrapport had veel opmerkingen Boos!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:02

Nou ik zal me maar weer eens gereed maken voor mijn les...
Ga je nog op stap Juul? Ga je trouwens naar het Kerstgala? Ja toch zeker he ;P Ik wel! Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:25

Nein! Ik ga niet op stap vnvnd, morgen een dagje naar Groningen Lachen en het is een drama maar ik ga dit jaar niet eens naar het gala @ NOA... heb de dag erna een performance van een vriendin @ nhl waarvoor ik uitgenodigd ben en das al heel vroeg Dromen we gaan die avond flink op stap, want dan is ze als het goed is officieel afgestudeerd Lachen

Heb ook geen mooie jurk en schoenen btw en genoeg geld Tong uitsteken voor het eerst sinds 4 jaar niet naar het gala.... Verdrietig

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:19

Dit vind ik toch wel heeeeeel spijtig Juul.. wat moet ik daar.. met de 1e jaars ;p Bloos
Les ging trouwens super Haha! Stukjes appuyeren enz. haha was zo super!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:44

Leuk paard Ditchie! Wanneer start je haar?

Gisteren bij de Leeuwarder manege geweest: wauw! Wat een accomodatie zeg.. echt heel mooi! De binnenbak is werkelijk prachtig. De boxen heel netjes. Als ik mijn paard in pension moest zetten, dan wist ik wel wat ik zou kiezen Knipoog

Maar wat me wel een naar gevoel geeft zijn die Friese hengsten.. Daar kan de manege verder niets aan doen, want het is vanuit het stamboek georganiseerd, maar welke idioot bedenkt nou om 24 2,5 jarige (!) zadelmak te maken??
Dan hebben ze bewust een verichtingsonderzoek in het najaar, om te voorkomen dat de jonge hengsten teveel aan het werk moeten, en dan doen ze zoiets met de veilingpaarden. Dat geeft me echt een akelig gevoel..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:47

Zo gaat dat met al die hengsten, ook bij het KWPN. Ik heb toen de najaarsverrichtingsonderzoek gevolgt en was toen 4 maanden in Ermelo. Die paarden waren ook allemaal heel vroeg beleerd, toen een periode rust, toen volledig voor de najaarsverrichtingen en daarna mochten de meesten gelukkig weer rust. Er wordt inderdaad heel erg veel van de hengsten verwacht.

De leeuwarder manege is echt geweldig mooi ja! Die bodems ook! Zo super! Ik ben er woensdag weer even geweest. Ze waren de bakrand aan het lakken, die kleur wordt echt zo mooi! Inderdaad als ik nog pensionstalling zoek dan parkeer ik mijn paard daar Haha!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:47

Oh pletje, ik ga januari starten met haar. 27 december heb ik nog een onderlinge wedstrijd in Oenkerk Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:57

Wo leuk zeg Julien! Dat de les zo goed ging! Lekker gevoel moet dat nu geven! Haha! Wil wel een keer mee kijken bij je les! Als dat mag Tong uitsteken

Ja, je zult je toch moeten vermaken met al die lekkere eerstejaars Tong uitsteken haha met wie ga je? Met Marc natuurlijk en met nog meer? Wordt vast gezellig! Heb je al een outfit!?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:05

ditchie schreef:
Oh pletje, ik ga januari starten met haar. 27 december heb ik nog een onderlinge wedstrijd in Oenkerk Knipoog

29 december denk ik? Tong uitsteken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:09

ditchie schreef:
Zo gaat dat met al die hengsten, ook bij het KWPN. Ik heb toen de najaarsverrichtingsonderzoek gevolgt en was toen 4 maanden in Ermelo. Die paarden waren ook allemaal heel vroeg beleerd, toen een periode rust, toen volledig voor de najaarsverrichtingen en daarna mochten de meesten gelukkig weer rust. Er wordt inderdaad heel erg veel van de hengsten verwacht.

Ik bedoel niet het verrichtingsonderzoek Lachen Ten tijde van dat onderzoek zijn de meesten al 3 (in het voorjaar) en in het najaar zijn ze zeker 3 en bijna 3,5. Dat vind ik niet erg.

Voor de HK hoeft je hengst niet zadelmak en betuigd te zijn. Deze paarden komen uit het opfokproject en worden op de HK in het FEC geveild. Ze zijn nu dus 2,5 jaar (net zo oud als de lichting jonge hengsten die de eerste bezichtiging hebben gehad) en al zadelmak en betuigd.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:32

Mijn ervaring met de jonge hengsten is dat ze rond deze tijd longeermak zijn! (lees: de bespiering wordt wat opgepompt) Dan voor de keuring en daarna voor de verichtingsonderzoeken in het het voorjaar beleren..

Maar dat je al op een paard gaat zitten van 2,5 lijkt mij niks..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:05

Ik zit nu op school en moet nog een paar uurtjes wachten, dus het leek me leuk om een jaaroverzichtje te maken Tong uitsteken Zowel van het topic, ons, en de manege, of nu natuurlijk, WBstables Knipoog

Dus hier komt die: (Bijna) Een jaar WB-stables, wat is er allemaal gebeurd?

Citaat:
Leeuwarden koopt eigenaar manege uit voor 3,26 miljoen euro

Toelichting

De gemeente Leeuwarden en de heer Beerse, eigenaar van de manege gevestigd aan de Velstraweg, hebben overeenstemming bereikt over de verplaatsing van de manege met opstallen met bijbehorende landerijen. Uiterlijk 1 januari 2008 of zoveel eerder zal de heer Beerse de manege aan de Velstraweg verlaten. Het is de bedoeling van de heer Beerse de manege te verplaatsen naar een locatie aan de zuidkant van de stad.

Datum: Dinsdag, 17 Januari 2006
Bron.

Jobbeltje schreef:
3,26 miljoen euries! Dat heeft ie zéker goed bekeken. Kun je een leuk complexje voor neerknallen daaro Haha!

En tja, ook de gemeente neemt het niet altijd te nauw met de regeltjes..

Fitch schreef:
Wauw, wat jammer zeg. Heb jaren daar paardgereden. Begon toen ik zeven was, toen kostte een leskaart van 10 lessen 100 gulden!! Lachen
Overigens mag dat helemaal niet wat de gemeente nu doet. Dat stuk land (manege, kinderboerderij, zwembad) is ooit aan de gemeente geschonken door een rijke mevrouw. Zij liet de gemeente echter wel beloven dat het land altijd ten goede moet komen aan mensen die er plezier op kunnen maken. Nu gaan de NHL/CHN er echter op bouwen... Belachelijk. Het is de schuld van de gemeente, maar Wilfred is daar natuurlijk wel blij mee. Aangezien hij flink wat geld krijgt.
Kent iemand de pony Ramona nog? Ik heb haar verzorgd en reed heel vaak op haar. Helaas werd ze kreupel en moest ze weg, jaren later (nu ook al weer een jaar of zeven geleden) heb ik haar weer eens opgezocht, ze stond in haar eentje in een weiland en de middle of nowhere.

Bron: Leeuwarder Courant, zaterdag 23 september 2006

Leeuwarder Courant schreef:
Lessen Leeuwarder Manege fors duurder
LEEUWARDEN- Rijles op de Leeuwarder Manege wordt per 1 januari volgend jaar fors duurder. Klanten van de manege kunnen dan een paard of pony leasen. In het goedkoopste geval zijn ze dan €88 per maand kwijt.

Nu kost een ponyrijles nog €9 per week. Voor een paardrijles betalen klanten €11. Die traditionele manegelessen kunnen echter niet langer uit, zegt manegehouder Wilfred Beers. "We dragen 365 dagen per jaar zorg voor onze paarden, maar in de zomer liggen de lessen twee maanden stil." Bovendien komt het vaak voor dat mensen rijlessen afzeggen waardoor de rijschool inkomsten verliest.

Beers: "Overal stoppen maneges met de gewone lessen. In Gorredijk is dat gebeurd, in het Friesch Paardencentrum en ook in Joure. We hebben geprobeerd om een betaalbaar alternatief te vinden."

In het goedkoopste geval kunnen ruiters straks voor €88 per maand een pony leasen, en voor €100 per maand een paard. Voor dat geld deelt een ruiter het dier met drie andere berijders. Iedereen mag een uur per week lesrijden en daarnaast twee uur vrij rijden. De manege draagt zorg voor de stalling, de veearts, de verzorging en de ruiterbenodigdheden.

"Het is niet voor iedereen weggelegd om een eigen paard te bezitten", aldus Beers. "Met deze constructie hopen we de drempel te verlagen. Onze paarden krijgen minder mensen op hun rug en voor de ruiters wordt paardrijden nog leuker."

Niet iedereen denkt er zo over. Veel ruiters morren gisteravond tijdens een informatiebijeenkomst over de hoge prijzen. Ouders vrezen dat paardrijden zo weer een elitesport wordt.

Wat de gevolgen zullen zijn van het nieuwe systeem voor het manegepersoneel zijn nog niet bekend. Beers belooft dat hij ook andere rij-arrangementen gaat verkopen. "Maar het leasesysteem vormt de hoofdmoot van het bedrijf."

De Leeuwarder Manege verhuisd volgend jaar naar de Wergeasterdyk in Wergea, vlakbij de Wâldwei.

Oftewel, het Leasesysteem ging in. Voor een bepaald bedrag per maand mocht je een paard leasen. Die was dan 'helemaal' voor jou, altands op jouw dagen. Geweldige vooruitgang voor de paarden, en de ruiters met de tijd en het geld ervoor een goede kans om te oefenen voor het eigen paard.
Maar al de andere ruiters... Die moesten helaas hun manegetijd gedag zeggen en eindelijk opgroeien Tong uitsteken Veel mensen zijn naar een andere manege gegaan, sommige manege's draaiden opeens weer op volle toeren, andere ruiters zijn uitgeweken naar verzorgpaarden.
De leeuwardercourant werd bestookt met boze brieven van de ouders van de ruitertjes die nu gedwongen moesten stoppen. Paardrijden leek weer een elite-sport te worden. Helaas betekende dit ook het einde van de gehandicapten-rijvereniging en helaas niet op de meest nette manier. Volgens mij is er nog steeds geen alternatief gevonden voor deze ruiters.

Leeuwarder Courant schreef:
Paardenlease kost manege tientallen rijders
LEEUWARDEN- De Leeuwarder Manege zal leden verliezen door de overgang naar het nieuwe leasesysteem. Zeker zeventig rijders hebben zich al aangemeld bij maneges rond de stad. De meesten maken eerst hun leskaart bij de Leeuwarder Manege vol en stappen daarna definitief over.

Vanaf 1 januari 2007 biedt de Leeuwarder Manege geen wekelijkse lessen meer aan, maar kunnen leden in plaats hiervan een paard drie uur per week leasen. Dit kost minstens €88 per maand. Nu kost een ponyles van één uur nog €9 en een paardrijles €11. Voor leden die weinig paardrijden betekent het lease-systeem dus een forse prijsverhoging.

De manege Hatzum Popta Rúters in Dronrijp profiteert het meeste van de verandering. Vijftig Leeuwarder rijders konden direct geplaatst worden voor de lessen. "We hebben nogal wat lege plekken kunnen opvullen", aldus bestuursvoorzitter Tom Hilverda.

Hilverda is daarom "eigenlijk wel blij" met het nieuwe beleid in Leeuwarden. Enkele weken geleden bestonden er nog plannen om de lesuren op de Dronrijper manege te schrappen, omdat er te weinig rijders waren. Nu moet de manege zelfs vier extra paarden aanschaffen om aan de vraag te voldoen.

Manege De Molenruiters in Vrouwenparochie plaatste 21 kinderen uit Leeuwarden in de lessen en moest 10 anderen op de wachtlijst zetten. Op maandag is een apart lesuur vrijgemaakt voor kinderen die afkomstig zijn van de Leeuwarder Manege.

Éen van hen is Veerle Mooren (8). Niet alleen de hoge kosten, maar ook het leasesysteem zelf was voor haar moeder Jacqueline Mooren de reden om de Leeuwarder Manege te verlaten. "Ik heb nog drie andere kinderen en kan niet drie keer per week naar de manege. Dat moet je toch doen als je de kosten van het leasen eruit wilt halen."

Ook maneges in Wjelsryp, Wirdum en Hallum hebben tientallen telefoontjes uit Leeuwarden gehad. Enkele rijders konden geplaatst worden, maar de meesten belandden op een wachtlijst. In Wjelsryp is de wachttijd inmiddels opgelopen tot een half jaar en in Wirdum tot één jaar.

Wilfred Beers, eigenaar van de Leeuwarder Manege, wil de aantallen niet bevestigen. Volgens hem is het nog te vroeg om te bepalen hoeveel rijders zijn manege hebben verlaten. Bang voor groot ledenverlies is hij echter niet. "De lease loopt behoorlijk. Natuurlijk zijn er ook mensen die geen behoefte hebben aan een lease-paard. Maar we kunnen niet iedereen bedienen."

En deze kwam ik ook nog tegen:
Djura schreef:
dat van die slacht zal wel mee vallen denk ik, een vriendin van mij heeft een bod op een oude lievelingspaard gedaan Aranka (500 euro) wat ze eigenlijk nog niet eens waard is eerder 250.- met de problemen die dat paard heeft durft hij nog steeds 1700 te vragen (als ik het goed heb).

En de heerlijke reactie hierop Tong uitsteken
Jobbeltje schreef:
Nogmaals: waarom niet? Het is een vraagprijs, en daar ga je als (potentiële)koper mee akkoord, of niet. Al vraagt hij 10.000 voor dat paard, het is zijn paard, hij mag er voor vragen wat hij wil.

Van wie krijgen we het liefste les? (nietr geheel opjectief van mijn kant Tong uitsteken )
JuuLePuuL schreef:
Mariska, geen twijfel over mogelijk. Kijkt naar elke ruiter afzonderlijk en naar het type paard, en wat elke 'combinatie' aankan qua oefening.

En toen begon het echt.. 1 januari 2007.
Sence schreef:
Het leasen is echt veel beter dan de lessen! De lessen zelf ook.

Sence schreef:
Het bevalt heel erg goed voor mij. Je ziet iedereen echt bezig met hun eigen ''paardje'' en met het los rijden is het helemaal niet vervelend, iedereen denkt goed om elkaar, ook de kleinere, jongere meisjes. Het is nu al helemaal het lease, al gelijk vanaf 1 januari. Niets meer van het manege systeem te bekennen. Er worden intotaal 13 paarden/pony's geleast.

De paarden die geleasd geleased worden zijn:
Aranka
Big Ben
Choco
Dironja
Double
Jasmijn(eerst reserve, later nu echt)
Joker
Kai
Nikita
Pallo
Sylvester
Toledo (reserve)
Wapper
Winnie

Daarnaast vertrokken een aantal naar een nieuwe manege in purmerend, foto's staan op http://www.manegepurmerbos.nl
Bobo
Jolly
Jumbo
Misty
Teddy
Willy

Het pensioenfonds was zo goed om de oude manegepaarden op te nemen. In Januari kwamen daar Ginger en Tarzan bij. Ze zetten zich nog steeds in voor de oudjes, die nu lekker in een loopstal staan. Quido was eigenlijk de enigste die ogenschijnlijk wat achteruit ging, iemand die nu wat over hem weet? De tussenstand is nu:
Berthus
Ginger
Jane
Quido
Tarzan

Natuurlijk werden er een paar paarden verkocht. Karin is nu de gelukkige eigenaar van Cindy, die nu door het leven gaat als Femcke. Tinky Winky werd gekocht door de opa en oma van Samantha en staat nu op de Hiddemastate. BB werd verkocht maar bleef nog een tijdje op de manege staan. Daarna doorverkocht, weet iemand aan wie? Lodewijk is terug gegaan naar zijn oude eigenaresse, in de buurt van Rotterdam. Polly staat met pensioen bij Marisca en zal daar alleen ' met de pootjes omhoog' weer vertrekken. LouLou is tijdelijk als weidepony weg geweest, maar toch weer terug gekeerd. Haar toekomst is twijfelachtig en op dit moment helemaal niet bekend, iemand die haar nog een fijn leven kan geven? Quintos, staat nu bij zijn oude eigenaar als gezelschapspony. Wie weet hoe dit nu gaat?

En natuurlijk oude herinneringen ophalen:

Lied schreef:
Woody was een superpony!!!! Werd er helaas later te groot voor:( Scooby kennen we natuurlijk ook allemaal!!!:D Ik weet nog goed de lessen op donderdag. Weet jij dat ook nog Marijke?? Toen moest ie altijd bij ons meerijden en toen zat Leonie er heel vaak op. En toen zat ik een keer op double en gingen ze keihard wedstrijdje doen. En natuurlijk Donald.. wie kent em niet:) Brave pony!

Ik weet idd dat Vicktor van Kitty was, heb nooit geweten dat Zarah en Lea hem ook hadden. Welk stukje van Black Beauty en Nikitha? Die hebben op de plek gestaan waar Winnie en Willy de laatste tijd stonden, bij de ingang van de bak. En ze hebben ook helemaal aan de andere kant gestaan, naast de box van jasmijn. Maar misschien bedoel je Orion?? Die was ook bruin:D En die was ook super!!! Mijn lievelingspaard toen:D En anders misschien Mario?? Die was nog vetter! Had ik altijd ruzie om met marion, we wilden er altijd beide op:P Haha.. Die stond altijd in de stand naast de box van Jasmijn. Of bedoel je misschien Twingo? Die stond altijd in de stand naast die van Mario, dus twee stands naast de box van jasmijn. Verder weet ik even niet zo snel een bruin paard meer op te noemen:P

Voor de liefhebbers nog enkele fotos uit de oude doos:

Afbeelding
Beertje!!

Afbeelding
De Bonte (ook wel Gorbatsjov:P)

Afbeelding
Pluto

Afbeelding
Donald en Woody

Afbeelding
Road Runner (Speciaal voor Marijke:P)

Afbeelding
Donder

Afbeelding
Polly

Afbeelding
Sheila

Afbeelding
Kleine ik zit op Tarzan:P Haha.. Maar verder zien we natuurlijk nog Mona en lieve Turbo en goeie oude Berthus!

Er zijn nog veel meer paarden geweest natuurlijk, maar die heb foto's heb ik allemaal niet op mn computer staan:P

Ja, ik had daarvoor ook al gereden Tong uitsteken Maar op de manege was sheila de eerste. Echt zon superpony! Later vooral veel respect voor gekregen.

En natuuuurlijk Nienke!! Jeetje dat is ook een tijd geleden dat die Fries er was, nog wel vaak op gereden trouwens.. maar kan me niet zo goed herinneren Tong uitsteken Zazou was ook vet!! Ik durfde daar alleen niet op omdat ie zo huuuge was Tong uitsteken Daar heb ik nu wel spijt van.. haha.. Ik reed altijd op Tarzan in die tijd Haha! Zat echt nooit op andere paarden.

Maar ik ben helemaal fan geweest van mario!! Dat paard vond ik super! In stal chagerijnig en qua rijden geloof ik ook:D Haha.. Maar ik reed er altijd op!

En verder... Gijsje vond ik ook helemaaaal geweldig!! Ook heel veel van geleerd! Marisca zette me er elke week op Haha! Echt jammer dat die weg ging.. Is ook niet zo heel lang geweest trouwens.. Heeft iemand daar misschien nog een foto van??

En wie waren er nog meer.. Bonte superpaardje.. DeeDee ook veel van geleerd.. Ik heb haar een keer zo ontstpannen gehad, echt super! En natuurlijk hoort Dexter daar ook bij! Heb ik nog een prijsje mee gewonnen. Die kon ook heel veel. En tijdens estafette altijd bokken Tong uitsteken

Ik had altijd veel favo paardjes Tong uitsteken De laatste tijd natuurlijk Kai!! Maar het was idd ook altijd erg leuk dat je altijd op andere paardjes zat. Ik zat zelfs een keer op Tinky en Pallo de laatste tijd, zat ik echt nooooit meer op.. Maar wel heeel leuk!! En dan al die ponys vroeger.. Heb op allemaal gereden! Lieve Donald, Woody, Polly, Bobo, Double, Donder....

Jeetje wat een nostalgie!! En ik vind het nu al jammer dat ik niet meer op de paardjes kan die nu nog op de manege staan.. Maar als ik dan denk aan al die paardjes die er geweest zijn..... buuuuh Huilen

Denk dat je de spijker op z'n kop slaat Huilen

Euhm.. tja, verwarring allom Tong uitsteken
JuuLePuuL schreef:
heey iedereen!

Reden Lupi en RianneH bij Lydia in de les? Want dan snap ik de connectie eindelijk Knipoog Lydia had het privilege dat ze bij mij mocht rijden...gna gna, of andersom natuurlijk! Haha!

Ik ben net terug van de paarden voeren....brrrr nu ben ik nog kouder en meer keelpijn!!!

En natuurlijk kan mijn pshychologische analyse niet ontbreken:
RianneH schreef:
En over het algemeen, ik denk iid dat veel leasers (gelukkig niet alle Haha!) zich te veel van de pensionpaardeneigenaars aantrekken. Maar dit is helaas ook op een gewone stal zo, heb ik al meegemaakt.
Het kan natuurlijk ook komen omdat jullie als leasers opeens in het diepe zijn gegooid Knipoog Van één dag in de week lessen, en opeens twee dagen in de week helemaal voor jezelf rijden erbij...
Ik weet wel dat ik zelf een tijdje nodig had om me daar op aan te passen toen ik mijn verzorgpaarden kreeg, je moet je toch helemaal zelf redden.
Maar dit is natuurlijk wel weer de perfecte tussenstap tussen manegerijden en je eigenpaard Haha!
Veel succes allemaal en mag er maar veel vooruitgang komen Pling

Euhm.. *kuch*

Hoe nu verder?
De nieuwe manege is in gebruik. Nog niet af, maar zeker al te bewonderen. En natuurlijk manege-af. WB-stables is een feit. Het eerste jaar leasen is bijna afgelopen, en hoe denken de leasers erover? Hebben jullie veel geleerd? Je paard, is die verbeterd? Ga je door? Of toch maar dat eigen paard?

Daarnaast is er nog leuk nieuws te melden natuurlijk. Zowel Lupi als Ditchie hebben een nieuwe paard Haha! Die van Lupi dient nu al als kinderpownie en die van Ditchie kan dingen die de mijnen alleen doen wanneer er iets heeel eng is Tong uitsteken
Juul, hoe staat het met jouw paardendingen?
Lydia heeft ons een beetje verlaten Tong uitsteken En was natuurlijk begeleiding op Ameland. Waar ze Jutta heeft leren kennen en die nu mijn buurvrouwtje is.
En ikke? Ik ben hard aan de studie, zoals jullie kunnen lezen Tong uitsteken Daarnaast krijg ik steeds meer de leiding over de paarden in Bears, heb al een titel, algemeen stalhoofd. Afgekort, paardenmeisje.. Clown

En verder, voel je vrij, vul het aan. Ben erg benieuwd wat iedereen nu doet Haha!

Hoop dat jullie deze tussenstand wat leuk vinden, heb niet alles doorgelezen van het topic, moet ook nog iets doen voor school Tong uitsteken

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:11

Jij verveelt je echt! haha maar wel leuk om terug te lezen..
Mijn monster zag ik ook! Cool

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:21

Goed nieuws over Loulou! Ze is ook opgenomen in de Pensioenpaarden stichting. Ze staat echter niet bij de andere pensioenpaarden in Beetgumermolen maar op een prive-adres aan de Wergeasterdyk (een boerderij vlakbij WB Stables) Super he? Ik had ook altijd een zwak voor Loulou (ook een van de zeer weinge paarden waar Femcke goed mee over weg kon Knipoog , ze hebben o.a. vlak voor de verhuizing van de oude manege nog een tijd samen in het land gestaan toen Femcke was geblesseerd.
Laatst bijgewerkt door Jamika op 14-12-07 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:21

RianneH schreef:
Zowel Lupi als Ditchie hebben een nieuwe paard Haha! Die van Lupi dient nu al als kinderpownie en die van Ditchie kan dingen die de mijnen alleen doen wanneer er iets heeel eng is Tong uitsteken

Hele brave kinderpownie, zij het ietsje aan de grote kant Clown (Gister hebben we met kindjes van 4 tot 8 jaar rondjes door de bak gestapt, alsof hij nooit anders gedaan had Ja)
Leuk stukje om te lezen Rianne Lachen

En leuk paard Ditchie! Denk dat je vast hoge ogen gaat gooien op wedstrijd Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:23

Wat goed!! Hoorde inderdaad al geruchten erover, maar gezien LouLou niet de meest favoriet is was dit toen nog twijfelachtig.
Ik houd van LouLou, er is geen pony op de manege geweest die zo veel voor me betekend heeft.
Zal hun snel mailen, denk dat ik ze namelijk wel kan sponsoren met een super goedkoop weiland voor het zomer Haha! Tenzij dat van hun al goedkoop is. Zal eens met Auke overleggen, misschien wel gratis.

Ben super blij Haha! Haha!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:29

Ik weet nog goed dat LouLou de eerste dag op de manege kwam..
Ik mocht er als eerste op rijden, maar Mariska en Dennis wisten niet zeker of ie al zadelmak was haha.
Was ie ook niet Tong uitsteken Alleen gewoon heel braaf.. arme beest snapte er niks van wat ik op zn rug deed..
Tussen de beginners door.. en elke keer als ik voorbij de spiegel kwam heel hard hinneken (naar die knappe schimmel recht tegen over haar Tong uitsteken)

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:30

En over de gehandicapten... die hielden al op voor dat er sprake was van het leasen. Er was namelijk geen instructeur meer en ook niet voldoende vrijwillgers om te helpen.

Ik was ook superfan van Turbo...en van Deedee natuurlijk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:40

GeeskeP schreef:
Ik weet nog goed dat LouLou de eerste dag op de manege kwam..
Ik mocht er als eerste op rijden, maar Mariska en Dennis wisten niet zeker of ie al zadelmak was haha.
Was ie ook niet Tong uitsteken Alleen gewoon heel braaf.. arme beest snapte er niks van wat ik op zn rug deed..
Tussen de beginners door.. en elke keer als ik voorbij de spiegel kwam heel hard hinneken (naar die knappe schimmel recht tegen over haar Tong uitsteken)

Whaha schitterend!
Ik weet idd ook nog dat ze er net stond. Iedereen van mn les erom heen en toen marisca vroeg wie er als eerste op wou, was opeens iedereen vertrokken Tong uitsteken
Ik heb heerlijke lessen op haar gehad. Toegegeven, ze kon weinig, maar ze gaf zo veel. Wou echt graag voor je werken Knipoog Vond het mooi hoe ze met willy op trok, heerlijk Tong uitsteken

@Jamika, helaas is het volgens mij iets anders gegaan. Goed ik was er niet bij, maar van de mensen die er wel dicht op zaten heb ik andere verhalen gehoord.