3...

Ze moet nog losser door haar lijf worden, en natuurlijk samen elkaar aanvoelen..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ze lijkt me erg fijn lopen
Denk wel dat hoe goed komt met jullie. Laten jullie haar ook weer dekken? Of eerst een tijdje niet?
Rijden de laarzen fijn?
Heb nu zeeen van tijd ineens...al moet er nog wel wat gebeuren, mn adviesrapport had veel opmerkingen
en het is een drama maar ik ga dit jaar niet eens naar het gala @ NOA... heb de dag erna een performance van een vriendin @ nhl waarvoor ik uitgenodigd ben en das al heel vroeg
we gaan die avond flink op stap, want dan is ze als het goed is officieel afgestudeerd 
voor het eerst sinds 4 jaar niet naar het gala....

Stukjes appuyeren enz. haha was zo super!
Wil wel een keer mee kijken bij je les! Als dat mag 
haha met wie ga je? Met Marc natuurlijk en met nog meer? Wordt vast gezellig! Heb je al een outfit!? ditchie schreef:Oh pletje, ik ga januari starten met haar. 27 december heb ik nog een onderlinge wedstrijd in Oenkerk
ditchie schreef:Zo gaat dat met al die hengsten, ook bij het KWPN. Ik heb toen de najaarsverrichtingsonderzoek gevolgt en was toen 4 maanden in Ermelo. Die paarden waren ook allemaal heel vroeg beleerd, toen een periode rust, toen volledig voor de najaarsverrichtingen en daarna mochten de meesten gelukkig weer rust. Er wordt inderdaad heel erg veel van de hengsten verwacht.
Ten tijde van dat onderzoek zijn de meesten al 3 (in het voorjaar) en in het najaar zijn ze zeker 3 en bijna 3,5. Dat vind ik niet erg.
Zowel van het topic, ons, en de manege, of nu natuurlijk, WBstables 
Citaat:Leeuwarden koopt eigenaar manege uit voor 3,26 miljoen euro
Toelichting
De gemeente Leeuwarden en de heer Beerse, eigenaar van de manege gevestigd aan de Velstraweg, hebben overeenstemming bereikt over de verplaatsing van de manege met opstallen met bijbehorende landerijen. Uiterlijk 1 januari 2008 of zoveel eerder zal de heer Beerse de manege aan de Velstraweg verlaten. Het is de bedoeling van de heer Beerse de manege te verplaatsen naar een locatie aan de zuidkant van de stad.
Datum: Dinsdag, 17 Januari 2006
Bron.
Jobbeltje schreef:3,26 miljoen euries! Dat heeft ie zéker goed bekeken. Kun je een leuk complexje voor neerknallen daaro
Fitch schreef:Wauw, wat jammer zeg. Heb jaren daar paardgereden. Begon toen ik zeven was, toen kostte een leskaart van 10 lessen 100 gulden!!![]()
Overigens mag dat helemaal niet wat de gemeente nu doet. Dat stuk land (manege, kinderboerderij, zwembad) is ooit aan de gemeente geschonken door een rijke mevrouw. Zij liet de gemeente echter wel beloven dat het land altijd ten goede moet komen aan mensen die er plezier op kunnen maken. Nu gaan de NHL/CHN er echter op bouwen... Belachelijk. Het is de schuld van de gemeente, maar Wilfred is daar natuurlijk wel blij mee. Aangezien hij flink wat geld krijgt.
Kent iemand de pony Ramona nog? Ik heb haar verzorgd en reed heel vaak op haar. Helaas werd ze kreupel en moest ze weg, jaren later (nu ook al weer een jaar of zeven geleden) heb ik haar weer eens opgezocht, ze stond in haar eentje in een weiland en de middle of nowhere.
Leeuwarder Courant schreef:Lessen Leeuwarder Manege fors duurder
LEEUWARDEN- Rijles op de Leeuwarder Manege wordt per 1 januari volgend jaar fors duurder. Klanten van de manege kunnen dan een paard of pony leasen. In het goedkoopste geval zijn ze dan €88 per maand kwijt.
Nu kost een ponyrijles nog €9 per week. Voor een paardrijles betalen klanten €11. Die traditionele manegelessen kunnen echter niet langer uit, zegt manegehouder Wilfred Beers. "We dragen 365 dagen per jaar zorg voor onze paarden, maar in de zomer liggen de lessen twee maanden stil." Bovendien komt het vaak voor dat mensen rijlessen afzeggen waardoor de rijschool inkomsten verliest.
Beers: "Overal stoppen maneges met de gewone lessen. In Gorredijk is dat gebeurd, in het Friesch Paardencentrum en ook in Joure. We hebben geprobeerd om een betaalbaar alternatief te vinden."
In het goedkoopste geval kunnen ruiters straks voor €88 per maand een pony leasen, en voor €100 per maand een paard. Voor dat geld deelt een ruiter het dier met drie andere berijders. Iedereen mag een uur per week lesrijden en daarnaast twee uur vrij rijden. De manege draagt zorg voor de stalling, de veearts, de verzorging en de ruiterbenodigdheden.
"Het is niet voor iedereen weggelegd om een eigen paard te bezitten", aldus Beers. "Met deze constructie hopen we de drempel te verlagen. Onze paarden krijgen minder mensen op hun rug en voor de ruiters wordt paardrijden nog leuker."
Niet iedereen denkt er zo over. Veel ruiters morren gisteravond tijdens een informatiebijeenkomst over de hoge prijzen. Ouders vrezen dat paardrijden zo weer een elitesport wordt.
Wat de gevolgen zullen zijn van het nieuwe systeem voor het manegepersoneel zijn nog niet bekend. Beers belooft dat hij ook andere rij-arrangementen gaat verkopen. "Maar het leasesysteem vormt de hoofdmoot van het bedrijf."
De Leeuwarder Manege verhuisd volgend jaar naar de Wergeasterdyk in Wergea, vlakbij de Wâldwei.
Veel mensen zijn naar een andere manege gegaan, sommige manege's draaiden opeens weer op volle toeren, andere ruiters zijn uitgeweken naar verzorgpaarden. Leeuwarder Courant schreef:Paardenlease kost manege tientallen rijders
LEEUWARDEN- De Leeuwarder Manege zal leden verliezen door de overgang naar het nieuwe leasesysteem. Zeker zeventig rijders hebben zich al aangemeld bij maneges rond de stad. De meesten maken eerst hun leskaart bij de Leeuwarder Manege vol en stappen daarna definitief over.
Vanaf 1 januari 2007 biedt de Leeuwarder Manege geen wekelijkse lessen meer aan, maar kunnen leden in plaats hiervan een paard drie uur per week leasen. Dit kost minstens €88 per maand. Nu kost een ponyles van één uur nog €9 en een paardrijles €11. Voor leden die weinig paardrijden betekent het lease-systeem dus een forse prijsverhoging.
De manege Hatzum Popta Rúters in Dronrijp profiteert het meeste van de verandering. Vijftig Leeuwarder rijders konden direct geplaatst worden voor de lessen. "We hebben nogal wat lege plekken kunnen opvullen", aldus bestuursvoorzitter Tom Hilverda.
Hilverda is daarom "eigenlijk wel blij" met het nieuwe beleid in Leeuwarden. Enkele weken geleden bestonden er nog plannen om de lesuren op de Dronrijper manege te schrappen, omdat er te weinig rijders waren. Nu moet de manege zelfs vier extra paarden aanschaffen om aan de vraag te voldoen.
Manege De Molenruiters in Vrouwenparochie plaatste 21 kinderen uit Leeuwarden in de lessen en moest 10 anderen op de wachtlijst zetten. Op maandag is een apart lesuur vrijgemaakt voor kinderen die afkomstig zijn van de Leeuwarder Manege.
Éen van hen is Veerle Mooren (8). Niet alleen de hoge kosten, maar ook het leasesysteem zelf was voor haar moeder Jacqueline Mooren de reden om de Leeuwarder Manege te verlaten. "Ik heb nog drie andere kinderen en kan niet drie keer per week naar de manege. Dat moet je toch doen als je de kosten van het leasen eruit wilt halen."
Ook maneges in Wjelsryp, Wirdum en Hallum hebben tientallen telefoontjes uit Leeuwarden gehad. Enkele rijders konden geplaatst worden, maar de meesten belandden op een wachtlijst. In Wjelsryp is de wachttijd inmiddels opgelopen tot een half jaar en in Wirdum tot één jaar.
Wilfred Beers, eigenaar van de Leeuwarder Manege, wil de aantallen niet bevestigen. Volgens hem is het nog te vroeg om te bepalen hoeveel rijders zijn manege hebben verlaten. Bang voor groot ledenverlies is hij echter niet. "De lease loopt behoorlijk. Natuurlijk zijn er ook mensen die geen behoefte hebben aan een lease-paard. Maar we kunnen niet iedereen bedienen."
Djura schreef:dat van die slacht zal wel mee vallen denk ik, een vriendin van mij heeft een bod op een oude lievelingspaard gedaan Aranka (500 euro) wat ze eigenlijk nog niet eens waard is eerder 250.- met de problemen die dat paard heeft durft hij nog steeds 1700 te vragen (als ik het goed heb).

Jobbeltje schreef:Nogmaals: waarom niet? Het is een vraagprijs, en daar ga je als (potentiële)koper mee akkoord, of niet. Al vraagt hij 10.000 voor dat paard, het is zijn paard, hij mag er voor vragen wat hij wil.
)JuuLePuuL schreef:Mariska, geen twijfel over mogelijk. Kijkt naar elke ruiter afzonderlijk en naar het type paard, en wat elke 'combinatie' aankan qua oefening.
Sence schreef:Het leasen is echt veel beter dan de lessen! De lessen zelf ook.
Sence schreef:Het bevalt heel erg goed voor mij. Je ziet iedereen echt bezig met hun eigen ''paardje'' en met het los rijden is het helemaal niet vervelend, iedereen denkt goed om elkaar, ook de kleinere, jongere meisjes. Het is nu al helemaal het lease, al gelijk vanaf 1 januari. Niets meer van het manege systeem te bekennen. Er worden intotaal 13 paarden/pony's geleast.
Lied schreef:Woody was een superpony!!!! Werd er helaas later te groot voor:( Scooby kennen we natuurlijk ook allemaal!!!:D Ik weet nog goed de lessen op donderdag. Weet jij dat ook nog Marijke?? Toen moest ie altijd bij ons meerijden en toen zat Leonie er heel vaak op. En toen zat ik een keer op double en gingen ze keihard wedstrijdje doen. En natuurlijk Donald.. wie kent em niet:) Brave pony!
Ik weet idd dat Vicktor van Kitty was, heb nooit geweten dat Zarah en Lea hem ook hadden. Welk stukje van Black Beauty en Nikitha? Die hebben op de plek gestaan waar Winnie en Willy de laatste tijd stonden, bij de ingang van de bak. En ze hebben ook helemaal aan de andere kant gestaan, naast de box van jasmijn. Maar misschien bedoel je Orion?? Die was ook bruin:D En die was ook super!!! Mijn lievelingspaard toen:D En anders misschien Mario?? Die was nog vetter! Had ik altijd ruzie om met marion, we wilden er altijd beide op:P Haha.. Die stond altijd in de stand naast de box van Jasmijn. Of bedoel je misschien Twingo? Die stond altijd in de stand naast die van Mario, dus twee stands naast de box van jasmijn. Verder weet ik even niet zo snel een bruin paard meer op te noemen:P
Voor de liefhebbers nog enkele fotos uit de oude doos:
Beertje!!
De Bonte (ook wel Gorbatsjov:P)
Pluto
Donald en Woody
Road Runner (Speciaal voor Marijke:P)
Donder
Polly
Sheila
Kleine ik zit op Tarzan:P Haha.. Maar verder zien we natuurlijk nog Mona en lieve Turbo en goeie oude Berthus!
Er zijn nog veel meer paarden geweest natuurlijk, maar die heb foto's heb ik allemaal niet op mn computer staan:P
Ja, ik had daarvoor ook al geredenMaar op de manege was sheila de eerste. Echt zon superpony! Later vooral veel respect voor gekregen.
En natuuuurlijk Nienke!! Jeetje dat is ook een tijd geleden dat die Fries er was, nog wel vaak op gereden trouwens.. maar kan me niet zo goed herinnerenZazou was ook vet!! Ik durfde daar alleen niet op omdat ie zo huuuge was
Daar heb ik nu wel spijt van.. haha.. Ik reed altijd op Tarzan in die tijd
Zat echt nooit op andere paarden.
Maar ik ben helemaal fan geweest van mario!! Dat paard vond ik super! In stal chagerijnig en qua rijden geloof ik ook:D Haha.. Maar ik reed er altijd op!
En verder... Gijsje vond ik ook helemaaaal geweldig!! Ook heel veel van geleerd! Marisca zette me er elke week opEcht jammer dat die weg ging.. Is ook niet zo heel lang geweest trouwens.. Heeft iemand daar misschien nog een foto van??
En wie waren er nog meer.. Bonte superpaardje.. DeeDee ook veel van geleerd.. Ik heb haar een keer zo ontstpannen gehad, echt super! En natuurlijk hoort Dexter daar ook bij! Heb ik nog een prijsje mee gewonnen. Die kon ook heel veel. En tijdens estafette altijd bokken![]()
Ik had altijd veel favo paardjesDe laatste tijd natuurlijk Kai!! Maar het was idd ook altijd erg leuk dat je altijd op andere paardjes zat. Ik zat zelfs een keer op Tinky en Pallo de laatste tijd, zat ik echt nooooit meer op.. Maar wel heeel leuk!! En dan al die ponys vroeger.. Heb op allemaal gereden! Lieve Donald, Woody, Polly, Bobo, Double, Donder....
Jeetje wat een nostalgie!! En ik vind het nu al jammer dat ik niet meer op de paardjes kan die nu nog op de manege staan.. Maar als ik dan denk aan al die paardjes die er geweest zijn..... buuuuh

JuuLePuuL schreef:heey iedereen!
Reden Lupi en RianneH bij Lydia in de les? Want dan snap ik de connectie eindelijkLydia had het privilege dat ze bij mij mocht rijden...gna gna, of andersom natuurlijk!
Ik ben net terug van de paarden voeren....brrrr nu ben ik nog kouder en meer keelpijn!!!
RianneH schreef:En over het algemeen, ik denk iid dat veel leasers (gelukkig niet alle) zich te veel van de pensionpaardeneigenaars aantrekken. Maar dit is helaas ook op een gewone stal zo, heb ik al meegemaakt.
Het kan natuurlijk ook komen omdat jullie als leasers opeens in het diepe zijn gegooidVan één dag in de week lessen, en opeens twee dagen in de week helemaal voor jezelf rijden erbij...
Ik weet wel dat ik zelf een tijdje nodig had om me daar op aan te passen toen ik mijn verzorgpaarden kreeg, je moet je toch helemaal zelf redden.
Maar dit is natuurlijk wel weer de perfecte tussenstap tussen manegerijden en je eigenpaard![]()
Veel succes allemaal en mag er maar veel vooruitgang komen
Die van Lupi dient nu al als kinderpownie en die van Ditchie kan dingen die de mijnen alleen doen wanneer er iets heeel eng is 
En was natuurlijk begeleiding op Ameland. Waar ze Jutta heeft leren kennen en die nu mijn buurvrouwtje is.
Daarnaast krijg ik steeds meer de leiding over de paarden in Bears, heb al een titel, algemeen stalhoofd. Afgekort, paardenmeisje..

, ze hebben o.a. vlak voor de verhuizing van de oude manege nog een tijd samen in het land gestaan toen Femcke was geblesseerd. RianneH schreef:Zowel Lupi als Ditchie hebben een nieuwe paardDie van Lupi dient nu al als kinderpownie en die van Ditchie kan dingen die de mijnen alleen doen wanneer er iets heeel eng is
(Gister hebben we met kindjes van 4 tot 8 jaar rondjes door de bak gestapt, alsof hij nooit anders gedaan had
)
Tenzij dat van hun al goedkoop is. Zal eens met Auke overleggen, misschien wel gratis.
Alleen gewoon heel braaf.. arme beest snapte er niks van wat ik op zn rug deed..
) GeeskeP schreef:Ik weet nog goed dat LouLou de eerste dag op de manege kwam..
Ik mocht er als eerste op rijden, maar Mariska en Dennis wisten niet zeker of ie al zadelmak was haha.
Was ie ook nietAlleen gewoon heel braaf.. arme beest snapte er niks van wat ik op zn rug deed..
Tussen de beginners door.. en elke keer als ik voorbij de spiegel kwam heel hard hinneken (naar die knappe schimmel recht tegen over haar)

Vond het mooi hoe ze met willy op trok, heerlijk