Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:35

Nou vanaf vrijdag gaat barcardi haar deken af.. Pfoee dat zal een smeerboel worden, nu met deken is het al een smeerkees..
Dan paar weken zonder deken naar buiten en snachts op stal, en dan 24/7 de wei op bij de andere 3 drachtige merrie's..
hoop de 20/21maart nog 1 proefje in de B te kunnen rijden, na een half uur word ze wat moe en begint ze te drammen, dus dan maar 1 proef. En het is maar B, dat rijden we thuis ook gewoon tot zolang het nog gaat.. Gister in de les gereden, nu zagen mensen pas dat ze drachtig was :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:09

Jeetje Joyce het begint op te schieten.
Vanmorgen is de tandarts geweest voor de paarden, het was weer hard nodig.
Nu kunnen ze er weer even tegen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:23

Ik was gisteren gaan rijden omdat ik nog een les in moest halen. Zat op Ungaro, mocht ook anders op Windemere, maar dacht ga toch maar op Ungaro. Nou ik had al snel spijt als haar op mijn hoofd. Was zwaar sjaggo, er hing echt een donderwolk boven mijn hoofd en het stoom kwam uit mijn oren. Ik ben echt niet zomaar van het slaan ofzo, maar hij had een peer over zijn kont nodig, maar ik weet wat hij dan doet, dus dat maar achterwege gelaten. Na vele pogingen, het er maar bij laten zitten en veel gestapt. Nee voor mij geen Ungaro meer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:23

Was ie te sterk?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:37

Te sterk is nog zacht omschreven...maar ik weet niet de laatste tijd zit hij volgens mij ook niet zo lekker in zijn vel.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:05

Ow dat weet ik dan niet.. Zie hem maar heel af en toe lopen..
Vandaag voor t eerst de Beebs echt zien schoppen bij Barcardi. Na t rijden bij haar flank, zo leuk :P (klein kind :P)

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:31

Beste bokkers, ik ben via een topic van Sjalslique een paard tegen gekomen wat nieuw schijnt te zijn op deze manege? Nu heb ik haar al een pb gestuurd. Maar ik zie dat ze actief is in dit topic, dus ik reageer hier ook even. Het betreft het paard MAYKEL.
Ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben. Ik herken hem! Heb hier enkele foto's op mijn pc en ik weet bijna Zeker dat hij het is ! Hebben jullie misschien foto's van hem?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:35

Hij heet idd maykel zijn we vandaag achter gekomen
hij is vos met 4 witte benen en geloof ook witte vlekken op zijn buik.. Grote witte bles.. kent oefeningen van het Z wel denk ik.. Loopt makkelijk.. het is gelder maal arabier, heb ik toestraks gehoord van de dochter van manege eigenaresse
Ik heb in elk geval geen foto maar als jij er 1 opzet weten we het wel meteen..
Waarom wil je weten dan of ie bij ons staat?

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:37

ik zweer het gewoon bijna dat hij het is !! En idd brede bles 4 witte benen. Ontzettend lief, leergierig paard. Kan ook geweldig springen. Weet je waar hij vandaan komt, waar hij is gekocht ?
De persoon van wie hij is geweest vertelde me dat ze hem heeft verkocht naar Italie. En ik zag hem in het topic en dacht. DAT IS MAYKEL !

* zoekt foto's *
Laatst bijgewerkt door Anouk_17 op 27-02-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:38

Via een handelaar uit gestel.. waar veel paarden van de manege vandaan komen.. Hij is idd heel leergierig, springen heb ik hem nog niet zien doen..
Heb je dan een foto?

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:39

ik zoek een foto, duurt even.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:40

Een paard met die naam en dezelfde aftekeningen lijkt me sterk dat hij het dan niet is.. Maar vanuit italie toch in nederland gebleven dan.. Of ging hij voor andere doeleinde naar italie?

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:48

Geen flauw idee! Wel weet ik meer dingen over hem. Dit zijn zo gauw even foto's die ik kon vinden. Niet de duidelijkste maar misschien zien jullie het wel. Ik zou bijna denken dat hij het wel zou zijn. Vind het alleen wat vreemd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:51

Zo te zien is ie dat ja.. Hij loopt bij ons alleen in een mooiere houding (dan de 2e foto) echt een opgerichte houding..Volgt wel goed als je je teugls wat langer laat..Ik heb alleen niet of hij zon inham in zijn bles heeft.. Misschien sjaslique wel..
Wat vind je vreemd? Dat hij naar toch niet naar italie gegaan is?

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:53

Die foto's zijn met ponykamp gemaakt en daar loopt hij zo omdat ze hem voor die foto net los liet in een galopje die niet zo rustig was. Hij kan inderdaad super netjes lopen!
Ik vind het wat vreemd omdat dat is wat mij is verteld. En ik hoop dat de manege ook de juiste informatie hebben over hem, want er zijn wel wat dingen die ze moeten weten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:01

Dat denk ik niet.. hij komt van een handelaar af.. en als ie niet goed is gaat ie gewoon terug..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:24

Jeetje, het kan raar lopen met een paard lees ik.
Het zou toch kunnen hoor dat het paard in eerste instantie naar Italie gegaan is. De handelaar haalt ook paarden uit het buitenland, het is toevallig maar zou dus best kunnen.
Hij staat in Vught in elk geval niet slecht, genoeg aandacht van veel ruiters.
Hoop niet dat hij iets raars heeft dat is dan weer zo'n tegenvaller.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:03

Als alles goed gaat bij de bevallig blijft Barcardi zoiezo nog een jaar.. De hengst waar B mee wil dekken is al zo goed als uitgekozen :) Ook een vos met bles, zonder witte benen.. Een nakomeling van Chin Chin.. Ben benieuwd :)
Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst de hele dag zonder deken gestaan.. Vond het vrijdag zo zielig met de regen :P Gister toen het droog was heeft ze zonder gestaan.. En vandaag begon het droog.. Na 1 uur op de wei begon het te regenen en stormen, dus ze heeft nu alles in een keer gehad :(:)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:26

Och arm meisje, nee hoor daar kan ze best tegen. Van de week wel even in de gaten houden dat de nachten heel koud kunnen worden. Wootje staat nog onder het deken denk dat ik daar nog een paar weken mee wacht met eraf halen.
En hebben de dames nog lekker gereden afgelopen weekend.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:39

Ik heb nog niet gereden maar het staat in de planning om aankomde vrijdag extra mee te rijden. Ik hoop tegen beter weten in dat onze nieuwe niet hetzelfde paard is en dat wij hem gewoon kunnen houden want het zou een heerlijk paard zijn voor ons. Maar beter dat een gebrek of oude blessure nu aan het licht komt dan achteraf.
Ben trouwens blij dat ze Bontfire in Paco's stand hebben gezet, hij heeft al eens een stal naar links gestaan, dus het is niet eens een raar gezicht om hem nu daar te zien staan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:02

Het paard staat met de naam Maykel in het systeem..Dus hij zal wel blijven, eerder doet H dat niet.. Ik heb het gister tegen H verteld en die zei van och springen hoeft ie niet meer..En ze weet bij wie die vandaan komt, dus gaat ie echt last krijgen van oude blessure dan kan ze hem weer terug brengen..

Ja Amarie ik moet het wel afbouwen want Barcardi gaat over een week of 3 24/7 de wei op. Anders had ik ook de deken op kunnen laten, maar had nog maar een 0 grams opliggen, alleen een waterdichte deken.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:36

Ik heb afgelopen zaterdag weer op Maykel gereden en heb wel lekker gereden. Weer flink hard gewerkt.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:43

Whaaa dekbewijs is vandeweek bij B op de mat gevallen, daar staat weer 12 mei op. als t maar tussen 31 april en 17 mei komt dan is het goed :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:12

31 april Joyce???
En ga maar uit van je eigen datum, heb al eerder een dekbewijs gehad waar de datum niet goed op stond.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:43

1 mei bedoel ik.. eigenlijk vanaf 30 april (dat wilde ik typen) maar we kwamen niet helemaal uit met de diensten op t werk.. dus i.p.v 30 april vrij is dat 17 mei geworden, dus dat is ook wel goed :)