Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:58

esiebessie schreef:
Wat fijn Nadine! :D Beter een berg medicatie en fysio etc, dan dat er iets raars uit de onderzoeken was gekomen toch? :D

Ja zeker weten!

Smee__

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:59

Ah wauw die schimmel die ze te koop heeft staan is leuk!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:05

Broccoli schreef:
Melanie_B schreef:
Ik ga trouwens binnenkort lessen bij Linda Verwaal :)
Voor de gene die haar niet kennen: http://www.lindaverwaaldressage.nl

Leuk! Maar ga je je dan meer op de dressuur richten?

Nou... was eigenlijk niet de bedoeling haha. Maar het is zo gekomen dat toen Wonderboy weer onder het zadel was, en weer een beetje op conditie was.. kriebelde toch de concourskriebels :P Maar aangezien hij voor het springen nog niet klaar was, ben ik met hem dressuur gaan rijden. Zodoende heb ik mij ook opgegeven voor de TwenteCup Dressuur. Dat zijn 4 wedstrijden (heb er al 2 van verreden) en uiteindelijk komt er van die 4 wedstrijden een finale en dan kan je de TwenteCup winnen (mooi bedragje) Dus ik dacht.. Ik gok het er gewoon op. :P

Sinds een aantal weken heb ik les van iemand die er echt verstand van heeft en dat is ook te zien aan hoe WB nu loopt en de punten die we krijgen op concour. Dus boven verwachting gaat het eigenlijk heel goed :+ En daarom zullen we dressuurmatig nu ook wat meer gaan doen, en vandaar les bij Linda Verwaal omdat zij zelf gewoon heel goed kan rijden en omdat ik stiekem de TwenteCup goed wil rijden.. Ik hoef geen 1ste te worden maar zou het wel mooi vinden om hoog te eindigen met mn springpaard :P tot nu toe sta ik in de tussenstand op de 3de plek, dus dat wil ik graag behouden :P

En na de TwenteCup zien we het wel, qua dressuur..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:06

Kirsten_S schreef:
Jaa hij is eigenlijk nog te onderontwikkeld. Begin veel tegen de hand, en als je daarin niet rustig bent is dat voor zo'n dier wel funest. Sja hij is verder met rijden braaf maar gewoon nog te jong.
Liep trouwens een nieuwe bij, 10 jarig schimmel. Leuk ding! Word als het goed is wel een mp .

Dat brave kan zomaar omzetten, dus ben benieuwd of die braaf blijft.
Maarja, is gewoon zonde voor zo'n jong dier.. krijgt eigenlijk nu gewoon geen eerlijke kans, maargoed niks aan te doen :)

Wat leuk een SCHIMMEL :+: :+:

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:17

esiebessie schreef:
Das Amber! Hihi wat een schatje zeg! Werd dinsdag door twee mensen uit m'n les direct meegesleurd naar Carlos (ik had 'm nog niet gezien en iedereen uit m'n les is helemaal fan ofzo :') ) maar ik stond gelijk bij die witte. :P Ze lijkt op het paard wat ik in Hongarije heb gereden. <3

Neee das niet amber, dit is nog een nieuwe.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:17

Ik had gehoopt dat hij bij Robin zou blijven.

Hihi Mel, wel een leuke uitdaging! Je bent inmiddels ook alweer bijna L1 hè met hem! Echt leuk! :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:20

Melanie_B schreef:
Kirsten_S schreef:
Jaa hij is eigenlijk nog te onderontwikkeld. Begin veel tegen de hand, en als je daarin niet rustig bent is dat voor zo'n dier wel funest. Sja hij is verder met rijden braaf maar gewoon nog te jong.
Liep trouwens een nieuwe bij, 10 jarig schimmel. Leuk ding! Word als het goed is wel een mp .

Dat brave kan zomaar omzetten, dus ben benieuwd of die braaf blijft.
Maarja, is gewoon zonde voor zo'n jong dier.. krijgt eigenlijk nu gewoon geen eerlijke kans, maargoed niks aan te doen :)

Wat leuk een SCHIMMEL :+: :+:

Jaa dat zal best, het is wel echt een draakje in de omgang ,luisterd voor geen meter.

Jaa de schimmel is leukkk. Sprong mee gister, leuk ding. Nog een beetje heftig, maar hij had twee dagen niet gelopen. Echt een amerigoo :D

En er staat nog een nieuwe, maar die is nog niet zadelmak (stond bijna bij deze namelijk hahah)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:22

Broccoli schreef:
Ik had gehoopt dat hij bij Robin zou blijven.

Hihi Mel, wel een leuke uitdaging! Je bent inmiddels ook alweer bijna L1 hè met hem! Echt leuk! :D

Jaa hij heb nog veel sturing nodig dus indd wel jammer.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:26

Hij scheen toch een beetje tegen te vallen qua springvermogen- en talent geloof ik.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:30

Broccoli schreef:
Hij scheen toch een beetje tegen te vallen qua springvermogen- en talent geloof ik.

Jaa dat dacht ik ook vorige keer. Maar gisteren, nou ik vloog erover heen, en verder maakt die nog echt van die fouten die bij ze leeftijd horen. Ik denk dat die echt wel goed komen,maar het is geen makkelijke :=. Weet ook niet hoe lang die al springt maar het lijkt alsof die net is begonnen ermee.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:34

Hij springt al best een poos. Nou ja, hopelijk wordt het een leuk manegepaard :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:35

Broccoli schreef:
Hij springt al best een poos. Nou ja, hopelijk wordt het een leuk manegepaard :)

Oh echt, hmm dan is het wel jammer dat die niet door 1 persoon is blijven rijden zodat de basis er wel goed in zit..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:39

Robin heeft dat wel geprobeerd denk ik. :)

Tatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:24

@ nadine, echt fijn dat zamora weer thuis is met eigenlijk heel goed nieuws (ondanks de ontstekingen en orthopedisch beslag)!

Ik heb Kirsten zien springen met Carlos, ik stond bij de bakrand en ze kwam zo op me af, Nadine had zich vast rotgelachen om mijn hoofd haha. Carlos springt inderdaad wel hoog maar lijkt of die de afstand nog niet echt goed kan inschatten! Vnd het echt altijd zo cool om Kirsten te zien springen! Wat een lef ook haha :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 18:29

Tatch schreef:
@ nadine, echt fijn dat zamora weer thuis is met eigenlijk heel goed nieuws (ondanks de ontstekingen en orthopedisch beslag)!

Ik heb Kirsten zien springen met Carlos, ik stond bij de bakrand en ze kwam zo op me af, Nadine had zich vast rotgelachen om mijn hoofd haha. Carlos springt inderdaad wel hoog maar lijkt of die de afstand nog niet echt goed kan inschatten! Vnd het echt altijd zo cool om Kirsten te zien springen! Wat een lef ook haha :)

Haha dankjewel :D. Het was wel spannend, zeker die keer dat het mis ging, toen zat me hart wel effe hoog haha. Nee die afstand indd, zeker als de bocht kort is vergeet die dat hij ze benen moet optillen haha.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:09

Nou Zamora ging tekeer zeg! Ze was echt blij dat ze na 7 dagen binnen staan weer naar buiten mocht!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:09

Melanie_B schreef:
Als je een recreatie paard wilt koop je die, als het goed is, niet bij haar.
Overigens heeft ze wel leuke paarden te koop staan!

Broccoli schreef:
Op zich denk ik dat ze dat wel doet. Maar zou jij (ik noem maar wat) € 20,000,- betalen voor een recreatiepaard?

Nouja, als ik de hoofdprijs win, of voldoende geld heb, zou ik zeker wel kijken naar een hoger dressuurpaard..
Mede doordat die paarden echt een leuke uitstraling hebben, goed bekend zijn op vreemd terrein, makkelijk de trailer op en af gaan,
helemaal gekeurd zijn, en goed doorgereden.. Gaat me dan nog niet eens om de afstamming oid..

Zij heeft er inderdaad 2 te koop staan die ik ECHT heeeeel leuk vind. Tja, als ik het geld zou hebben zou ik het dan wel weten..
Dan ga ik liever voor een dergelijk paard dan van de boer om de hoek bij wijze van spreken :D .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:20

Maar waarom zou je zo een paard dan niet gebruiken waar ie voor bedoelt is?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:22

Dus als je dan een recreatiepaard koopt moet je er dan ook maar nooit mee gaan starten?
Want daar is hij niet voor bedoeld?

En trekpaarden koop je enkel om je land mee te ploegen?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:24

Sabine, ben het met je eens. Als ik een duur paard wil, dan koop ik een duur paard. Ook al ga ik er bij wijze van spreken alleen maar rondjes mee lopen om het grasveld bij de hoek.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:26

Inderdaad.. Daarnaast denk ik ook echt dat het wel veel voordelen heeft die ik al noemde..
Goed doorgereden, over het algemeen braaf, bekend op vreemd terrein, trailermak, eye catcher, helemaal gekeurd, etc..

Maargoed, mocht ik tzt verliefd worden op een vuilnisbakkie is dat voor mij ook geen punt. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:27

Laat maar. Sorry hoor. Jezus.. :roll:

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:28

Hoooooooooooooooooowwwwwww...........

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:29

Echt geen zin in. Kortzichtig gezeik.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:30

Ik ben het er ook wel mee eens dat als jij het geld gewoon hebt voor een duur zz paard , Maar gewoon geen ambities er voor heeft om wedstrijd te rijden . Maar wel gewoon het paard leuk te rijden oid en er een klik mee hebt dan zou ik het ook gewoon doen hoor :) ,