Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:32

Jeetje, das echt link, zo'n idioot tegenkomen bij een buitenrit! Ik ga mijn poonie ook maar leren om over auto's heen te lopen.... }> .....

Leuk Esther! Geluksvogel, lekker naar de OS! *\o/*

Goh...wat zou dat eigenlijk zijn...OS...? Ontzettend Stout...Ongelooflijk Stom....Onooglijke Stuiterbal....Ondeugdelijke Sufkop....Orale Suspensie......?????

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:20

Jetta schreef:
Goh...wat zou dat eigenlijk zijn...OS...? Ontzettend Stout...Ongelooflijk Stom....Onooglijke Stuiterbal....Ondeugdelijke Sufkop....Orale Suspensie......?????

Mmh ben er al uit, de Olympische Spelen... >;) O:)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:21

Esther28 schreef:
OS het weekend van 27, 28 en 29 juli :D

Met het bootje naar Engeland?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:17

Jaja dames, het was me wat gisteren met die ongelooflijke onbeschofte automobilist............. :( Wij kwamen idd net het erf af en liepen op de weg nog voor het bochtje waar je goed kan uitwijken voor een auto...... Blando liep voorop en deze L.ul die kwam met een noodgang aanrijden en reed bijna tegen Blando en mij aan. Nu heeft deze man echt geluk gehad dat Blando net weer automakkie is gemaakt en daardoor niet met zijn kont naar de auto is uitgeweken (zoals hij de laatste tijd deed) anders had deze man echt een paar deuken in zijn auto gehad........ :(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:31

Serada schreef:
Esther28 schreef:
OS het weekend van 27, 28 en 29 juli :D

Met het bootje naar Engeland?

Met het vliegtuigje :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:32

Als dat niet ook gevaarlijk zou zijn voor Blando zelf (en nog meer ellende oplevert) zou ik gezegd hebben dat het juist jammer is dat hij niet even flink uithaalde

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:26

Had over je OS heen gelezen Es, onwijs gaaf, met wie ga je?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:51

Ik kom met wandelen ook regelmatig van die randdebielen tegen. Tegenwoordig blijf ik gewoon heel asociaal midden op de weglopen, zodat ze echt bijna stil moeten staan, daarna ga ik pas aan de kant. Want als je wel netjes aan de kant gaat komen ze vaak gewoon keihard langs geraced. Dat is een voordeel als je er naast loopt, dan kan je iets breder worden. Ik laat abdul wel naast het kantje lopen en pak zelf wat lengte in mn lijn en ga pontificaal naar het midden van de weg. :D

MMm misschien moet ik dit ook eens op van die groepen vervelende wielrenners uitproberen die denken dat ze met 5 cm verschil langs je kunnen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:00

Esther: wat ontzettend leuk dat je daar naar toe gaat. Heel veel plezier al vast.

De zadelmaker is vandaag voor abdul geweest. Abdul blijkt helaas achter in zijn rug vast te zitten. Karin heeft hem opgemeten. Ze had wel een paar ideeen van zadels die kunnen passen. Het is alleen een beetje lastig want ik moet abdul kunnen rijden om te kijken op welk zadel ik lekker zit, maar ik kan hem niet rijden als ik geen zadel heb. Want ik wil hem 1st een aantal keren normaal gereden hebben voordat we verschillende zadels op hem uit kunnen proberen. Ik mag van iemand een zadel lenen, maar die is ook niet optimaal. Ik ga er dus even rustig over nadenken wat wijsheid is.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:05

Serada schreef:
Jetta schreef:

Mmh ben er al uit, de Olympische Spelen... >;) O:)

_O-

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:07

ElizeVdS schreef:
Als dat niet ook gevaarlijk zou zijn voor Blando zelf (en nog meer ellende oplevert) zou ik gezegd hebben dat het juist jammer is dat hij niet even flink uithaalde

Ik heb met een flink paard wel eens zoiets meegemaakt.....na 20 auto's vond ie het genoeg en haalde uit...De grote jongen had NIETS! De auto daarentegen....over de gehele zijkant van voor naar achter een fijne, diepe kras.....Lang leve de verzekering!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:16

Met een vriendin wel eens zoiets gehad met een over de weg dansend opgefokt paard en een stoere jongen op een scooter die dacht nog wel door de 20cm tussen haar en de berm door te kunnen. Paard draaide net weg en raakte met zijn hoef de scooter. Jongen een hoop herrie maken dat ze het moest vergoeden, dus zij zei, kom maar langs, regelen we het met de verzekering, toen was het ineens niet meer nodig :D , waarschijnlijk opgeschoten jeugd met een niet verzekerde scooter.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:21

Jetta schreef:
ElizeVdS schreef:

Ik heb met een flink paard wel eens zoiets meegemaakt.....na 20 auto's vond ie het genoeg en haalde uit...De grote jongen had NIETS! De auto daarentegen....over de gehele zijkant van voor naar achter een fijne, diepe kras.....Lang leve de verzekering!

haha net goed. Alleen wel jammer dat de automobilist niet zelf voor de schade op hoeft te draaien.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:24

Esmeetje is trouwens vandaag heel knap geweest,die heeft met twee voetjes op het blok van Annette en King gestaan. Ze vond het wel mooi geloof ik, stond op haar dooie gemak rond te kijken en alle beloningen naar binnen te werken......Kim heeft foto's gemaakt, die gaat ze me mailen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:56

Hahaha, Esmeetje waande zich natuurlijk op de catwalk! :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:12

Jetta schreef:
Hahaha, Esmeetje waande zich natuurlijk op de catwalk! :D

Ze dacht: ik moet toch nog wat groeien van mijn baasje? Zo ben ik een stuk groter!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:10

Wat leuk Fiek, Esmeetje aan de leuke kunstjes... :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:11

Esther28 schreef:

Wat gaaf zeg! Ook al een leuk hotelletje gezien?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:15

knuffeldier schreef:
De zadelmaker is vandaag voor abdul geweest. Abdul blijkt helaas achter in zijn rug vast te zitten. Karin heeft hem opgemeten. Ze had wel een paar ideeen van zadels die kunnen passen. Het is alleen een beetje lastig want ik moet abdul kunnen rijden om te kijken op welk zadel ik lekker zit, maar ik kan hem niet rijden als ik geen zadel heb. Want ik wil hem 1st een aantal keren normaal gereden hebben voordat we verschillende zadels op hem uit kunnen proberen. Ik mag van iemand een zadel lenen, maar die is ook niet optimaal. Ik ga er dus even rustig over nadenken wat wijsheid is.

Dit klinkt een beetje als het kip en het eiprobleem. Je moet inderdaad een goed zadel hebben om hem goed te kunnen rijden maar een goed passend zadel is meestal een proces. Eerst is het passen en dan het rijden en dit voel je niet door het een keer te doen want daar heb je echt de tijd voor nodig. Daarnaast moet je wel een zadel op de groei nemen want Abdul gaat zeker groeien en ontwikkelen. Als laatste en beslist niet onbelangrijk is natuurlijk je budget. Je kan uiteraard door middel van een pad tijdelijk een zadeltje aanmeten alleen voor het inrijden want je moet toch ergens beginnen. Heeft Karin je al een advies voor een bepaald zadel gegeven?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 06:30

Wat Lin inderdaad zegt het is vaak een lang lopend proces en geloof me je houd het nooit bij 1 zadel. Is het niet verstandig met een wintec te beginnen? Die zijn tegenwoordig ook erg mooi en in verschillende modellen te verkrijgen, boom is verstelbaar waardoor je nadat abdul is verder gereden en ontwikkeld je een wat vastere zadel neemt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:28

Of een superzacht boomloos zadel....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:47

Serada schreef:
Esther28 schreef:

Wat gaaf zeg! Ook al een leuk hotelletje gezien?

Yep, was nog een hele zoektocht gister om een betaalbaar hotel te vinden dat dichtbij Londen ligt, maar na een lange lange speurtocht leuk hotel gevonden voor een zeeeer leuke prijs op 15 min van centrum van Londen....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:48

Haha ik zeg een WOW zadel uiteraard :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:29

Ach...er komen zoveel mooie zadel voorbij. Heb je die Spaanse BareFoot gezien? Helemaal in stijl op je Spaanse paard.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:34

Het probleem bij de meeste zadels zit vooral in de lengte, hij heeft maar een kort ruggetje.
Het boomloze zadel dat Marieke kon gebruiken is helaas te lang.

Helaas had Karin geen zadel dat ze zolang kan gebruiken.

Uiteindelijk heel erg kip en het ei verhaal, maar ja, zou toch zorgen dat je zo snel mogelijk een goed liggend zadel hebt, al is het maar tijdelijk, dan kan je lekker bezig :)