Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:08

goed zo Kaar, zet hem op enne Je kan hier ook altijd op Joepi of Aiko hoor en dat mag niet iedereen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:18

Ja, Kaar gaat goed! Lekker trainen Kaar. Zaar en ik gaan rustig verder met Stormpie! Zou leuk zijn om met Kaar, Jet en Zaar en Aman ook eens met de paarden naar DL af te reizen! En dan bosjestraining van Anietje! Wij moeten nog wel effe iets verder zijn......komt goed
Anietje, je hebt een pbtje!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:57

Doe maar lekker rustig aan met Stormpie hoor, je kan hier altijd op Aiko rijden hoor Jetje en pas als Stormpie er klaar voor is krijgt die hier bos, heuveltraining haha.

Had een zwrate kater in de tuin, god mag weten waar die vandaan komt, in iedergeval van verweggistan, want binnen een kilometer heeft niemand hier katten.
Hij ziet er goed uit, mooi glanzend velletje.

Nou Sien en haar jongen en Trix zitten ook allemaal in de tuin en ja hoor wat ik al dacht gebeurd.
Trix kijkt op haar gemak, Sien krijgt een duivelse kop en vliegt er schreeuwend op af, kleine Pippie er stoer achteraa om te kijken wat mama doet en tenslotte ook Trix erachteraan en terwijl de zwarte kater rent voor zijn leven met al die feeksen achter hem aan rent mijn lieve knuffelkater naar de andere kant van de rijbak en staat het angstig aan te kijken hahahaha

JET JE HEBT HELEMAAL GELIJK meisjes zijn pittiger hihi

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:51

AnitaJoeri schreef:
goed zo Kaar, zet hem op enne Je kan hier ook altijd op Joepi of Aiko hoor en dat mag niet iedereen.

Ja dat is fijn maar dan kies ik toch weer voor Joepi

Geweldig die katten, zijn net kleine heksjes. :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:17

Kwam trouwens tijdens mijn bosritje met peerd nog een heel oud kerkhofje tegen, midden in het bos van het jaar 1815. Dit hoorde ij een oud klooster daar, was mooi om te zien.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:03

Wat jij al niet in het bos tegenkomt Aniet? Zelfs kerkhoven getsie

goedemorgen trouwens

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:03

guten morgen
6 graden en een beetje wind.

Vandaag weer in de tuin werken, nieuwe blaren opdoen.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:08

Aiko is ook heel lief hoor kaar, je moet alleen geen hele scherpe hulpen geven haha hij doet niks geks.

Nou zo lekker lessen met mijn gele monster en vannavond naar verderop gaat shary-an lekker zingen :D eerst gaan we dan eten bij de griek.
Gister heel druk gehad maar dan hoef ik vandaag alleen leuke dingen, had een tentamen en smiddags daarna hele middag nog college, daarna gauw naar huis alles gestofzuigt gedwijlt 2 wasjes gedaan laatste boodschappjes gedaan, eten voor tank gekocht bij MR Ed en gelijk een trailerketting gekocht, daarna nog naar tank zelf geweest die heeft lekker even in de molen gestaan en was al heerlijk los geweest. Ook nog even de badkamer, wc keuken huiskamer afgenomen en de kasten boven. En daarna nog even een filmpje met ar gekeken. Toen was ik moe :D.

Stoute sien, arme zwarte kat het is niet vigo die is hier gewoon die zijn we niet vergeten :D.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:23

Zo Amanda jij bent druk...........

Ik zit nog in de pyama hahaa

Even ter info dames........ het rinovirus is nu ook geconstateerd in Woubrugge, wees dus alsjeblieft voorzichtig het gaat hier om de dodelijke variant. Zeg het voort alsjeblieft, ook eventueel op facebook!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:30

Preventie Rhinovirus.
DE NEUROLOGISCHE VORM DIE HEERST IS PRECIES DE VERKEERDE WAAR INENTINGEN WAARSCHIJNLIJK NIET EFFECTIEF ZIJN.
MENSEN DIE VAN STAL NAAR STAL GAAN KUNNEN ZEER BESMETTELIJK ZIJN EN HET VIRUS MEENEMEN.
DENK DUS AAN DE HYGIENE.
OOK MET ANDERE PAARDEN OP BUITENRITTEN WEGWEZEN DENK IK, OOK AL KEN JE DE RUITERS.

Preventie abortusvorm:

· Drachtige merries mogen geen contact hebben met jaarlingen en andere dieren;

· Nieuwe paarden het liefst drie weken afgezonderd houden van de andere paarden op het bedrijf;

· Meng geen merries die voor het eerst drachtig zijn met oudere merries;

Preventie neurologische vorm:

Tegen de neurologische vorm van rhinopneumonie is vaccineren waarschijnlijk niet effectief. Wel kan vaccineren van een gehele stal het rondgaan van het virus verminderen. In het geval dat er al een besmetting aanwezig is, is vaccineren sterk af te raden.

Preventie verspreiding alle verschijningsvormen:

In hoeverre het mogelijk is paarden preventief te beschermen tegen rhinopneumonie hangt af van de vorm.

De verspreiding van het rhinopneumonie-virus (ook wel equine herpesvirus genaamd) vindt voornamelijk plaats door direct contact tussen paarden of door samen stallen in één ruimte. In principe kan het virus ook door de mens via kleren en handen worden overgedragen als deze van het ene naar het andere paard gaat. Door goed douchen en schone kleren en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden uitgesloten.

Het passeren van paarden op straat of in het bos is dus geen mogelijke bron van besmetting als direct contact wordt voorkomen. Een bedrijf dat een (mogelijk) probleem heeft doorgemaakt, dient drie weken na de laatste koortsaanval contacten met andere paarden te vermijden.

bron: Universiteitskliniek voor paarden Utrecht, tekst: Barbara van Binsbergen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:22

Als iedereen nou gewoon even een maandje op zijn eigen stal blijft en zich met zijn eigen paard bemoeit, niet naar andere paarden gaat en geen bezoek op stal ontvangt ( mama, effe paardje aaien), dan is de besmetting binnen de perken te houden en verspreid het zich niet of nauwelijks. GEBRUIK allen je GEZONDE BOERENVERSTAND!

Zo, ik ga even wat boodschapjes halenen naar Storm, Zaar is ook weer thuis, gezellig!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:25

Jetta schreef:
Als iedereen nou gewoon even een maandje op zijn eigen stal blijft en zich met zijn eigen paard bemoeit, niet naar andere paarden gaat en geen bezoek op stal ontvangt ( mama, effe paardje aaien), dan is de besmetting binnen de perken te houden en verspreid het zich niet of nauwelijks. GEBRUIK allen je GEZONDE BOERENVERSTAND!

Zo, ik ga even wat boodschapjes halenen naar Storm, Zaar is ook weer thuis, gezellig!

vooral schoeisel

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:38

Ja, juist, en dat is echt moeilijk te reinigen, behalve rubberlaarzen. Gewoon op je eigen stal blijven en je verzorger/bijrijder instrueren hetzelfde te doen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:23

Jetta schreef:
Ja, juist, en dat is echt moeilijk te reinigen, behalve rubberlaarzen. Gewoon op je eigen stal blijven en je verzorger/bijrijder instrueren hetzelfde te doen.

JE HEBT ONTSMETTINGSMIDDELEN DIE JE IN VOETENBAKKEN DOET, MAAR JA DAT IS TOCH AAN EEN STALBAAS
oeps hoofdlettertjes staan weer eens aan hihi

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:47

Heb mijn afspraak met vrienden ook afgezegd, komen op manege in Nootdorp. Ze begrijpen het wel. Moet er niet aan denken om mijn paard te verliezen omdat er iemand of ikzelf onvoorzichtig is geweest.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:13

spettertjuh schreef:
Heb mijn afspraak met vrienden ook afgezegd, komen op manege in Nootdorp. Ze begrijpen het wel. Moet er niet aan denken om mijn paard te verliezen omdat er iemand of ikzelf onvoorzichtig is geweest.

precies als nou iedereen er zo over denkt zou dat heel fijn wezen

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:32

Nou hoop dat ht niet verder in de buurt komt,

Heerlijk gelest alleen de fjord was heel koppig haha maar heb het lekker gewonnen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:44

blijft een fjord hoor Aman hihi
Nou buiten de was en de paarden uitmesten en los longeren heb ik de hele dag in de tuin gewerkt pfffffffffff
Zwaar werk.Het halve meter randje wat naast mijn bak ligt van gras en onkruid ontdaan op de knietjes en nee Jetje en Kaar dat kan Aiko niet haha.Daarna alles mooi aangeharkt.
Toen alle molshopen weggeschept en waar opvulling in het gras nodig was daarin gestort.
Mijn schoudertjes voelen ernstig aan.

Ruubje gaat bij de aziaat eten halen lekker en dan de hele avond benkhengen met mijn eigengemaakte advocaatje denk ik.
Heerlijke dag geweest en ook helemaal niet koud.

Morgen denk ik ff met Aiko op stap.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:54

Zooow ff tussendoor! Marion, je staat op de lijst heur!

Gaat er nog aanhang mee? Ik zal volgende week ff een lijstje droppen op bokt, met wie er allemaal mee gaan :)

Hoe gaat het met iedereen?

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:41

Morge zo lekker me fjord vervellen

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:44

hoop niet dat tenk gaat vervellen haha

Guten morgen, 8 graden en een beetje zon.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:08

IS DIT FF LEUK ER IS NOG HOOP VOOR NIETJE HAHA

Japanse ruiter (71)
opnieuw naar Spelen
De Japanse ruiter Hiroshi
Hoketsu, de oudste deelnemer
aan de Olympische Spelen
van Peking in 2008, is er in
Londen opnieuw bij. Hoketsu
won vorige week een dressuurwedstrijd
in Frankrijk en
leidt daarmee het klassement
dat bepaalt welke ruiters uit
de zone Azië/Oceanië naar de
Spelen mogen. Hoketsu wordt
later deze maand 71. Hij deed
in 1964 al mee aan de Spelen
van Tokio, toen als springruiter.
De oudste deelnemer ooit
is de Zweedse schutter Oscar
Swahn, die in 1920 op een leeftijd
van 72 jaar en 10 maanden
nog zilver won.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:34

Ha, Sofie! Nee hoor, mijn aanhang blijft lekker thuis, die heeft al twee wokafspraken staan!

Leuk Aman, zo'n eigenwijsje! Die HaLflinger van mij kan er ook wat van, hoor, eigenwijs en drammerig! Terwijl hij perfect KAN luisteren....soms denk ik erover om zijn oren te amputeren, als ie ze toch niet gebruikt, maar dan is ie opeens zo lief en kijkt ie me aan met zijn puppie-ogen...

Aniet, laat het maar uit je hoofd, Sjef Janssen gaat jou en Joep of Aiko NIET meenemen naar de Olympische spelen. Je rijdt beter dan Ankie, maar dat willen ze niet weten in het bekrompen sportwereldje. Ik zou zeggen, biedt Ankie een drie-urige bosrit aan op één van je vurige knollen, en we zullen zien wie er blijft zitten...en dan de krant erbij...leuke televisie erbij....

Zo, effe het hh aan kant maken en de nasi voor vanavond voorbereiden. mmmmm!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:30

Tankie is koppig, Aiko is een drammer en altijd baas boven baas Stormpi is een koppige drammer haha, haha ich liebe pferden mit eine karakter.

Jet Anki kan niet op Joepi want die is stout en niet op Aiko want die dramt weg haha

Nou heerlijk bosritje, eerst stukkie met vriendin meegreden die ik tegen kwam en toen door naar vrienden in dorp verder, Aiko in de stal en Anietje aan de gluhwein.
Jet je weet wel bij die g.e.i.l.e kleine ponys haha
Leek wel vakantie heerlijk zonnig en bijna warm, had vrije dag vandaag, maar ga toch nog ff in de tuin werken.
Wordt helemaal vrolijk van dit weer.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:55

Nou fjord viel mee, maar heel effe dwars gedaan lekker rondje door het park gecrosd,
Gister was hij zo koppig ging die heel driftig doen met me les en nog een paar x de handstand gedaan haha, maar daarna is hij gelijk weer heel lief als ik klaar ben,
Net nog eff met ar zijn nichtje wezen kijken bij tank, hij stond echt te kijken van daar is ze alweer hihi maar hij is alleen maar lekker gepoetst dus viel weer mee voor hem