Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:01

Manon gefeliciteerd :)

Space jam is nu op de tv! :) Zet m net an en hij begint net :)

Pff.. Ben er teveel uitgeweest en net tijdje in de zelfde houding.. En nu is het aardig auw..
Morgen de dokter bellen voor pijnstillers.. Heb niet echt het idee dat advil helpt..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 16:34

Temper gaat zó fijn de laatste tijd. *\o/*
Moet allemaal nog net even íetsje beter en dan loopt ze echt als een trein. Is nu ook niet slecht maar nog niet afgewerkt zeg maar.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:02

Lekker maaik!!
Mel loopt nu ook zo fijn! Doe nu een combinatie van hoe ik der altijd reed en hoe ik nu les krijg.. gewoon omdat ik nog erg moet wennen aan het 'nieuwe' manier van lessen.. :)
Ben benieuwd hoe het zondag zal gaan bij beukers.. :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:13

Hallo! :)
Ik kan die link van de snoepjes ding kind ook niet openen.....

Maarja, ik heb een zwaar weekend achter de rug!
Zaterdag 2x getraind, en gister ik maar 1x maar wel een keer meegefietst met de coaches. Maar het was zaterdag echt geweldig weer, maar gister echt prut....

Maar 's middags gingen we hard varen, en toen kwamen we een vrachtschip tegen, en die maakte zulke enorme golven dat we allemaal zeiknat waren, en de boot ook redelijk vol zat. En toen hadden we op de terugweg ook weer 4km gedaan, en de coaches begrepen maar niet waarom we zo langzaam gingen.
Maar toen we de boot uit het water haalden en omkeerden begrepen we het opeens wel! Er zat er 50 liter water in de boot ofzo......

Maarja, nu weer lekker thuis en een onderwijsvrije week! :D
Morgen komen mn pappie en mammie naar hier :D met mn gordijnen!! :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:04

Fanatiek Merel!! Lekker hoor weekje beetje vrij!

T waren gewoon schattige kinderkleertjes die link.

F.uck een licentie voor een jaar lang nationaal starten in Belgie kost 71 euro van de KNHS.
Sjit hee. :\
Kan ook m'n belgische brevetten halen maar licentie leek makkelijker..denk dat ik toch maar die brevetdingen ga doen.
En theorie leren. :P

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:16

Zoo.. mijn pijnstillers zijn binnen en gelijk 2 naar binnen gewerkt. Kijken of t allemaal gaat helpen :)

Kan nog steeds niet zitten.. Hopelijk vandaag wel beetje, kan ik miss morgen werken :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:15

hoe werkt dat daar dan maaike? brevetten? nationaal? ik mag zo in belgie starten in het sgw, kost me niks extra's

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:35

Je hebt hier o.a de VLP, dat is wat bij ons de KNHS is.
En om daarbij te mogen starten moet je óf je brevetten (soort bewijs dat je kan rijden :P ) hebben óf een licentie van de KNHS. (als Nederlander dan he, als Belg moet je natuurlijk gewoon je brevet halen)
Niveaus gaan daar ook anders, je hebt E,A,L,M ipv B,L,M,Z. In de M10 van de VLP zit je zeg maar in NL in 't ZZ-zwaar. Maar heel andere opbouw ook want in de E heb je niks moeilijks. En in de A moet je meteen al stap-galop en galop-stap.

Maar je hebt ook LRV, daar kan je inderdaad gewoon starten, dat bedoel jij zeker. Dat is gewoon B, L, M, Z. Maar dat draait allemaal op vrijwilligers hier en stelt niet zoveel voor. Iedereen jureert iedereen bij wijze van spreken dan, geloof dat je wel iets moet hebben. Maar dat rijden wij dus niet.

Beetje ingewikkeld omdat wij alleen KNHS hebben en hier hebben ze dus 2 dingen. Zeg maar zoals FNRS en KNHS. Al stelt FNRS nog weer minder voor maargoed.

Maar anyway, ik ga volg. week donderdag m'n brevetten halen, moet 2 proefjes rijden en parcourtje springen. Weet nog niet of ik het springen ga doen trouwens hoor.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:40

Poe wat een verhaal maaike, vind het maar ingewikkeld.

Die babykleertje zijn echt te schattig, gaat er toch wel stiekem wat kriebelen :=
Vorige week is ook mijn neefje geboren en ik was samen met mijn vriend meteen smiddags heen gegaan, noo ik wilde
hem echt meenemen, zo;n klein wezentje, was echt spntaan verliefd :+:

Morgenochtend voor het eerst Omaraatje longeren, samen mt caro, ben benieuwd of het een btje gaat, tis namelijk echt 100 jaar geleden dat ik voor het laatst een paard "gelongeerd" ( was in die tijd gewoon met halster en btje rondjes laten lopen) heb.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:40

Omara kan ook goed springen, heb je dat wel eens gedaan al? Ik heb dat heel lang gereden een keer gedaan met haar, doet ze echt leuk!
Succes met longeren iig, zal wel lukken hoor!

Ik ben een beetje ziekjes en had met 4 paarden les vandaag dus HAHA dat was nogal zwaar. Vanmorgen vroeg wist ik echt niet of ik het einde van de dag ging halen. Toen om half 12 met Esm gelest, ging wel redelijk. Toen gelukkig daarna eten dus kon even zitten. En daarna met Tempo en nog 2 anderen achter elkaar gelest. Pff.. ik ben kapot, alles doet pijn en m'n hoofd barst uit elkaar. Ga zo slaaaaapen.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:00

Dat is veeeel maaike! Ik zou t niet redden, vind t knap zo van je. +:)+

Vanochtend tot half 12 gewerkt.. Ben kapot. |o
Gelukkig voel je dan ook gelijk weer alles waarvan je last van hebt :(:)

Straks lekker chicken tonight eten en dan lekker niksen :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:03

Hmm jawel, normaal is het zeker goed te doen hoor.
Zo'n zwaar leven heb ik niet. :D

Goed van je dat je weer ff aan 't werk ging. Waar werk je ook alweer?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:36

Echt HEMA :z

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:43

truste maaike.. die LRV valt de sgw idd onder, wel fijn is dat eventuele winstpunten gewoon in NL mee tellen bij de knhs...

Heb gister 5 paarden gereden waarvan met 3 les en vandaag 6 gereden waarvan met 5 les... Nu best wel brak.. Tis wel heel leuk op stage... nu veel zadelmak makers, of dieren die net onder het zadel zijn. die rij ik allemaal heb er nu 3, dan een correctie nog 1 of 2 van rom en mijn eigen... Genoeg te doen dus, sochtends ff stallen en dan met paardjes aan het werk.. En hoe we het voor elkaar krijgen weeet ik niet, iedere dag half 9 beginnen en altijd 5 uur klaar, dit nog nooit mee gemaakt :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:05

Wow da's wel luxe ja! Weekje ruilen. :D
Hier gaat het in de wintermaanden toch ook wel chill hoor, half 8 beginnen en eigenlijk altijd rond half 6/6 uur klaar. Enkele keer een uurtje later maar komt niet veel meer voor.
In tegenstelling tot de tussenmaanden die er bijna weer aankomen, jezus wat een drukte dan. Dan draai ik echt wel dagen van 12 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:54

Heey meiden, tijdje hier niet geweest, maar zag vandaag dat Pieter-Frans in het Heerhugowaards nieuwsblad (jaja, de enige echte) staan en dacht misschien even leuk voor de mensen die niet uit Heerhugowaard komen en het dus niet kunnen lezen:

Afbeelding

Link naar het artikel: Klik!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:46

Ahh pietertjee, leuk artikel!

Rytm schreef:
Omara kan ook goed springen, heb je dat wel eens gedaan al? Ik heb dat heel lang gereden een keer gedaan met haar, doet ze echt leuk!
Succes met longeren iig, zal wel lukken hoor!

Ze mag helaas niet meer spingen (heel misschien in de toekomst) vanwege haar val van de zomer, dus dat kan niet. Vind het wel
jammer, heb best wel weer zin om te springen, alleen qua manegepaarden zou ik niet weten op wie en met omara kan het dus niet :(
Nou het longeren ging goed, ik denk alleen wel dat ik moeier was dan omara aan het einde, god ik heb echt geen conditie, mijn armen waren echt helemaal verzuurd :=

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:34

Piereee! :) (moet op zn frans he ;) )
Wat een leuk artikel :)

Net even de huisarts gebeld en mn staartbeentje
(si gewricht ofzo..) zit naar binnen.. Maar we weten nog niet of dat oud is, dat ik er gewoon altijd mee geleefd heb etc of misschien van een vorige val. Of dat het nu is gebeurd..

Het kan misschien door een manueel therapeut worden recht gezet. Maar ik weet morgen meer :) Want het is dus nog niet bekend of het van mn val is gebeurd van maandag of dat het altijd zo is geweest...
Ben benieuwd..
T doet aardig zeer. Had al 2 paracetemollen genomen :)

@ Fabienne dat is wel erg joh ;) Geen conditie in je armen, nee hoor :) Als je t nooit doet of al een aardig lange tijd niet hebt gedaan dan is het zwaar voor je armen :)
Succes met je armpies ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 17:18

Leuk artikel van Pieter!! En lief dat je aan ons denkt!

Haha Fab, erg is dat he met die zweep. Had ik vroeger ook dat ik daar last kreeg. Nu hebben we een lichte zweep. :D

Nou succes met je pijn enzo Fioon. En wat is dan het gunstigst, als het van maandag is zodat ze er misschien wat aan kunnen doen of dat het altijd al is en dat dus niet de pijn veroorzaakt? Of nog een andere optie. :P

Ik heb vanmorgen een spier in m'n rug/schouder ergens verrekt denk ik. Toen echt verrotte pijn als ik ademhaal en praat en een beweging maak met die spier. Gelukkig geen last met rijden. :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:09

Gaat er nog iemand naar Ooteman binnenkort toevallig?

Edit. Ik lach me dood, heb ruzie met zo'n klassiek rijdend lusitano mens in een topic van Madieke.
Vind dat zo achtelijk he als mensen maar meteen beginnen roepen dat je er geen slof om mag hangen bij een paard dat alle kanten op springt bij het opbouwen na peesblessure. Is voor veiligheid van paard en ruiter toch. Maar neehoor, vast weer zo'n type die vindt dat je moet gaan grondwerken en al. Nee, dat had ik ook bij Tem moeten doen toendertijd, HAHA.. die had ergens over de Duinweg gelopen denk ik.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:42

ik weet niet precies maaik :) ben blij al is het over, of dat ik normaal kan zitten...

Morgen gaat Sandra rijden :) zadel ik urs op :) Ben benieuwd.

Topic van Madieke?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:01

Zooo hier ook maar weer is reactie!
Volgende week komt dat stukje over die stichting ook in het Alkmaars Dagblad, Wendy heeft het geschreven....

Pfff Maaike wat rij jij veel.. dat je het volhoudt... Nee nu zou ik het niet kunnen maar eerst deed ik het ook, stuk of 6 per dag en dan kwam k thuis en had ik er nog 2!

Hihi je moet gewoon krachttraining gaan doen Fab.. dan verzuur je volgende keer minder!

Nou Fioon, wat is het meest gunstige? Dat het er al zat, of dat het nu is gebeurt?

Zenith gaat echt goeddd, hij is nu goed voor m'n been, lekker voorwaarts zodat ik niet meer elke keer dat achterbeen eronder moet tikken. Ook met m'n been eraf blijft hij nu lekker lopen, dus nu zijn we verder gegaan met de galop... errug moeilijk en vrijwel onmogelijk vind Zenith.. Lijkt wel alsof ie soms zegt 'Uhh ja maar Maartje, het is anatomisch gezien ONMOGELIJK wat je van me vraagt' maaarrrrr hij doet z'n best :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:16

Lekker hoor dat hij goed gaat. Ja dat zijn jonge paarden he, maar als ze eenmaal doorhebben dat ze iets wél kunnen en dat je ook alleen dat van hen vraagt wat ze daadwerkelijk aankunnen en dan zoveel vertrouwen in je hebben.. super is dat.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:37

Met instructieweekend in november heb ik ook op Zenith gereden, en toen was ik al helemaal blij dat ik 3/4 (ja je leest het goed, driekwart) rondje kon galoperen en hem zelf terug nam!
Iedereen maakte ook de hoefslag voor je vrij dan! :P

Lief leuk paard vind ik het! :)
Mis het rijden wel een beetje hoor......

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:43

Kan ik me voorstellen!