Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 16:24

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:49

Hmm.. was dat een van die friese hengsten?
Zou het niet zo fijn vinden wanneer mn paard in een stapmolen gelongeerd werd en zo meegetrokken..

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:27

RianneH schreef:
Zou het niet zo fijn vinden wanneer mn paard in een stapmolen gelongeerd werd en zo meegetrokken..

In de binnenkant van de stapmolen is het erg groot waar je heel goed kan longeren aangezien ze in de longeercirkel daar voor het eerst op de friese paarden gingen zitten was daar dus geen plek om voor te longeren.
En over het meetrekken... geloof me die paarden zijn zo dom en lomp dat je ze soms wel mee móet trekken anders willen ze echt niet lopen en zetten ze dus echt geen stap vooruit.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:28

de IBOP zag er vandaag trouwens erg leuk uit!
Het was best druk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:12

HatsikiDildo schreef:
RianneH schreef:

In de binnenkant van de stapmolen is het erg groot waar je heel goed kan longeren aangezien ze in de longeercirkel daar voor het eerst op de friese paarden gingen zitten was daar dus geen plek om voor te longeren.
En over het meetrekken... geloof me die paarden zijn zo dom en lomp dat je ze soms wel mee móet trekken anders willen ze echt niet lopen en zetten ze dus echt geen stap vooruit.

Ben het helaas niet met je eens. Tuurlijk, was er niet bij, maar stel dat dat paard uitbreekt en die buizen in vliegt? Ik heb eens zo'n rek voor mn kop gehad, pijnlijk.. En de longeerlijn eraan, te gevaarlijk.. Zeker met een jonge hengst die nog weinig gewend is.

En het zo metrekken van een jong paard? Als het je eigen is.. goed.. maar ik had er niet aan moeten denken een paard zo mee te slepen toen ik ermee werkte... Is niet iedereen van de manege altijd geleerd om naast het paard te lopen in plaats van ze vooruit te trekken? Helemaal bij een paard dat het niet gewend is.. Nee sorry, dit gaat er bij mij niet in..

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:18

Ik ben het wel een beetje met Rianne eens.. je hebt wel een jong paard, kunnen ze nog lomp zijn.. het zijn wel paarden van anderen..

20 januari heb ik daar westrijd.. zullen we het dan even goed bekijken, maar foto's zien er prachtig uit! En zo te zien heeft Ria haar baantje gehouden Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:28

Denk dat het niet met 'dom en lomp' te maken heeft, ze zijn eerder nog jong en onervaren. Juist op die leeftijd is de omgang en opvoeding zo belangrijk Lachen maar goed, het blijven foto's en momentopnames.

Maar mooie stallen en die rijhal is zoo groot volgens mij... kun je wel een mooi sprintje trekken Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:28

@ RianneH er zit een deur in de stapmolen en die kun je openmaken om zo in het binnenste gedeelte te komen dus hij is altijd goed afgesloten!
En probeer maar 's zo'n fries naast je mee te krijgen Knipoog natuurlijk begrijp ik jullie commentaar alleen het is echt heel moeilijk om zo'n paard mee te krijgen geloof me Knipoog!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:30

JuuLePuuL schreef:
Denk dat het niet met 'dom en lomp' te maken heeft, ze zijn eerder nog jong en onervaren. Juist op die leeftijd is de omgang en opvoeding zo belangrijk Lachen maar goed, het blijven foto's en momentopnames.

Maar mooie stallen en die rijhal is zoo groot volgens mij... kun je wel een mooi sprintje trekken Knipoog

Precies het blijven momentopnames maar ze kunnen wel erg dom en lomp zijn Knipoog!
Misschien is het leuk als jullie 's een keertje kwamen kijken om te zien hoe het gaat Knipoog?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:43

HatsikiDildo schreef:
@ RianneH er zit een deur in de stapmolen en die kun je openmaken om zo in het binnenste gedeelte te komen dus hij is altijd goed afgesloten!
En probeer maar 's zo'n fries naast je mee te krijgen Knipoog natuurlijk begrijp ik jullie commentaar alleen het is echt heel moeilijk om zo'n paard mee te krijgen geloof me Knipoog!

Ja ik had gezien dat dat nu zo is. Maar op de foto's lijkt dat niet zo. En daar maakte ik me druk om. Zoals het nu is is het perfect, 2 in 1 Tong uitsteken
Ik rij al acht jaar twee friezen, weet hoe koppig ze kunnen zijn, maar weet ook wel hoe je ze mee moet krijgen. En in mijn ogen is dat niet zo, altands, niet met andersmans paard en zeker niet zo'n jong ding. Dan doe je gewoon iets verkeerd. Die van mij doen geen stap als ik ze al zo mee zou nemen of ze keren om en nemen de benen. Ze zijn niet dom Knipoog

Maar het is toch ook zo dat die hengsten niets gewend waren voordat ze op stal kwamen? En nu beleerd enz. moeten worden? Hoe zit dat precies?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:53

RianneH schreef:
HatsikiDildo schreef:

Ja ik had gezien dat dat nu zo is. Maar op de foto's lijkt dat niet zo. En daar maakte ik me druk om. Zoals het nu is is het perfect, 2 in 1 Tong uitsteken
Ik rij al acht jaar twee friezen, weet hoe koppig ze kunnen zijn, maar weet ook wel hoe je ze mee moet krijgen. En in mijn ogen is dat niet zo, altands, niet met andersmans paard en zeker niet zo'n jong ding. Dan doe je gewoon iets verkeerd. Die van mij doen geen stap als ik ze al zo mee zou nemen of ze keren om en nemen de benen. Ze zijn niet dom Knipoog

Maar het is toch ook zo dat die hengsten niets gewend waren voordat ze op stal kwamen? En nu beleerd enz. moeten worden? Hoe zit dat precies?

De friezen waren inderdaad niks gewend, ze hebben misschien 1 week op stal gestaan bij de eigenaar maar verder niet.
Toen ze dus bij ons kwamen, kwamen ze echt als van die stoere hengsten naar binnen gedraafd overal van schrikken want alles was natuurlijk nieuw en met als gevolg dat ze de stallen eerst niet in durfden en er later ook niet meer uit.
Dus dat was in het begin wel even hectisch!
Nu gaat het allemaal prima, het beleren gaat eigenlijk al heel snel, ze zijn begonnen met longeren daarna met zadel en hoofdstel longeren en een paar weekjes later kwam er iemand die er voor het eerst op ging zitten en nu rijden ze er al op, de paarden zijn ook al voor het sleetje geweest en voor de kar dus het gaat allemaal prima!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:54

Is er trouwens ook nog iemand van jullie naar de IBOP geweest?
Of iemand in dit topic die eraan mee deed?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:24

Ik ben niet naar de IBOP geweest, had het veel te druk met andere dingen.

Paar simpele rijfototjes, stelt niet zo veel voor hoor :p
[ITP] Nieuwe aanwinst: Zen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:05

Ik was er zaterdagochtend, vond het erg leuk, zo'n evenement! Er kwamen veel mensen op af maar omdat het behoorlijk groot is lijkt het dan niet meteen tjokvol en kon je alles goed zien.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:50

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:55

Had dr op stal al even bewonderd, maar het is een mooie merrie! Die bles is leuk!

Ben benieuwd naar de rijfoto's julien! Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:33

Oewh, wat een plaatje Haha! Ben erg benieuwd naar de rijfoto's!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:01

Mooi paardje Julien!!

Is deze helemaal van jezelf?

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:44

@ lupi, jouw paard wordt behoorlijk toegetakeld door een van de paarden daar! de deken wordt der ook niet mooier op!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:02

GeeskeP schreef:
Mooi paardje Julien!!

Is deze helemaal van jezelf?

Hij is van mij samen met Nicole, we hebben er beide geld in.
Alleen Nicole hoeft er verder niet op te rijden Vork
27 december heb ik onderlinge wedstrijd..
Ik heb vandaag rijfoto's gemaakt, zal ze zo even op de pc zetten..
Ze moet alleen wel weer wat losser in het lijf worden. Want begin dit jaar was ze Z1 dressuur ze heeft daarna een veulen gehad en toen slechts 2x in de week gereden.
Dus de oefeningen doet ze wel alleen qua aanleuning enz. moet het weer wat beter.. Heb ik tenminste nog iets om aan te werken hehe

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:06

Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Wat leuk dat je al zo snel een wedstrijd hebt Julien! In Oenkerk?

ff offtopic: Heb je btw al een stage kunnen vinden? Vork

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:31

pff ben nog helemaal niet bezig geweest met stage.. maar moet er toch maar eens naar opzoek.. komt vast wel goed..Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:32

vast wel, was gewoon benieuwd Knipoog en anders ga je toch stage lopen op de communicatieafdeling van wijkprijzen.nl? Tong uitsteken

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:46

Nou wat een super stage ja! ik ga het direct regelen ;p pff haha
nou ik zal wat foto's online zetten :p

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:56

Nou kep er al 1tje geupload ;p

Afbeelding

Je kan er op klikken om te vergroten