Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:18

Yeh zoals jij beschrijft wat danny zei, dat gebeurd in mijn les regelmatig :P Nou kan iedereen ook niet heel geweldig rijden, en als je dan that's er tussen hebt zitten, wel zonde :)

Hoorde dat pebbs weg gaat? omdat ie nou alweer peesblessure heeft.... blij dat target al zo lang weer goed doet want die heeft ook iets met zn pezen... En igor is idd ook al lang kreupel? :oo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:33

Ja, ze denken dat Igor gewoon is overbelast, die loopt nu ook al bij de echte beginners dus die moest steeds meer lopen.

Pebbles willen ze in de privélessen gebruiken, zodat ze wel blijft lopen maar niet meer zoveel.

That's is idd een boefje als die met anderen rijdt. Het probleem is dat heel veel al snel toegeven aan dit gedrag in de hoop dat die dan stopt met bokken. Maar als je gewoon lekker op je kont blijft zitten dan valt het echt wel mee met hoe hoog die bokt. Gewoon een beetje streng worden;) Het probleem is dat zijn achterbenen een bereik van 360 graden hebben dus hij kan overal heen meppen, en nu vind ik het niet zo erg als die eens bokt, dan loopt die tenminste door. Het is alleen zo'n zootje als die een ander paard raakt hihi;)

Tja gelukkig is Target er nog, voordat die wat onder de leden krijgt moet er wel heel wat gebeuren;)
Vanavond leg ik trouwens inschrijfformulieren neer voor 15 maart dus dan kan er weer ingeschreven worden:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:57

yeh! :) Hoop dat ik komende tijd wat meer op Target mag :) Op vrijdag staat er nou iemand anders dan Jaqcue, dus is iets makkelijker regelen :P Mocht nou al een paar weken kiezen :P

Wil eig ook nog keertje een privéles... Maar eerst ff 50 euries bij mekaar :)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:14

Zonde van alle paardjes... maarja het is wel ligisch dat ze allemaal stuk gaan..
Als de paarden niet genoeg bij gereden worden dan gaan ze steeds meer op de voorhand lopen omdat de manegeruiters ze niet van achter er goed bij krijgen.. en dan gaan ze die voorbenen meer belasten en dan willen ze wel kreupel worden...
.. en dan mogen de andere paarden nog meer lopen, wat ook niet goed voor ze is.. en zo is er steeds meer uitval..

maar goed...
ik hoorde ook dat pebbles weg zou gaan.. priveles op pebbles lijkt me ook niet echt fijn voor m als die peesblessure heeft..
wat ik hoorde gaan ze gewoon een goed plekje voor m zoeken...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:19

Lijkt me wel beter voor dr... T is niet voor niks dat ze zo vaak/snel blessures heeft :)

En idd, verbaasd me dat my lady er nog niet voor lange tijd uit is geweest... Die loopt zó snel op d voorhand... :(

Maarja, zijn wel meer dingen he, waarbij we denken; hmmz dat kan beter! ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:46

Ja Pebs heeft gewoon een rustig baasje nodig die niet zo snel bang is en gewoon zeker met dr omgaat:)
Maar op wie moet je allemaal dan Lotje?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:59

in d eles?

Nicky, my lady, collin, pebbles, target, uhm.... dat was het eig wel :p

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:44

Maargoed, als we het over Pebbles e.d. hebben, hoelang lopen die niet al manegeles? Ik heb 11 jaar gereden bij Wilten/de Haerst, en ben er nu dik 2 jaar weg, en voor zover ik me kan herinneren hebben pebbles en target er altijd al gestaan. Dan mogen ze ook wel een keertje met een verdiend pensioen, of niet? :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:46

Als ik een plekje had gehad mocht pebje zo bij me komen.. Vind dat zo'n superfijn diertje...

Ook ik ga eerdaags maar eens een proeflesje rijden. Ik mis het rijden en de mensen waar ik voor zou gaan rijden die stellen zo ontiegelijk veel eisen dat ik maar afkap want als er geeist gaat worden en heel veel geieist gaat worden dan wil ik ook eisen.. bijv... betalen haha.. Dus dan maar op de manege gaan rijden..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:05

Ja idd :) Moet er niet aan denken dat target weg gaat, maar hij zou het wel verdienen :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:06

Weet wel dat wanneer target weg gaat, ik een paardje ergens anders ga zoeken... Want behalve de gezelligheid en dat ik wat leer, is target toch wel een grote reden dat ik nog op de haerst ben :) Als hij weg zou zijn zou ik helemáál niet meer paardje hebben waar ik mee kan.... :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:16

@Anne... Er zijn best hele leuke paardjes.. Maar Target is een schat... Ook jij zou op een ander paardje erg leuk kunnen rijden!! Maar voordat Targetje weg gaat moet er eerst iets gebeuren denk ik!

pebje is op de manege gekomen in de tijd at ik daar les gaf! Dat is nu zo'n 8 a 9 jaar geleden denk ik??? Heb haar toen ze kwam eerst zelf een poosje gereden en daarna is ze voorzichtig de les in gegaan...

Target komt uit Genemuiden en hij zal er idd alwel zo'n 10 a 11 jaar staan...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:53

Ja sprak paar wedstrijden geleden oude baasje van Target :) Echt leuk om te horen waar hij vandaan komt! Hij heeft tot zn 2e op Texel gestaan, toen gecastreerd en naar het vaste land gekomen :) Echt zo leuk om te horen :+:

En ik kán wel lekker rijden af en toe met andere paardjes, maar heb niet met een ander paardje zo'n klik als met target :) Maarjaaaaa

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:10

heey hoi

Hoe is Tony?? Ga volgende week dinsdag in de les rijden om 8 uur.. ben benieuwd hoe die les is

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:40

Tony schijnt lekker te rijden, maar is wel een driftkopje... Mij zetten ze er niet op gezien ik al niet met fjordy kan :P Maar bij de een loopt ie sterren te kijken, en bij andere loopt ie de sterren van de hemel haha ;) :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:15

Tony is echt superleuk. Uit zichzelf loopt die het liefst met zn hoofd in de lucht maar ik heb er een tijdje geleden op gereden en toen liep die dus de sterren van de hemel zoals Lotte het zegt;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:20

:) Rijdt altijd meisje in de les na mij op, die rijdt m zoooo netjes :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:12

Afbeelding
Trots :D Heb de achtergrond iets witter gemaakt.... :)

Afbeelding
Kan zo de pikeurgids in :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:34

Haast wel:P Die eerste is mooi!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:42

Eerste is met een goed beoordeeld :D Model is Amigo_, heb hulp gehad van Toushie, 3e jaars :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:53

@ anne.. Mooie fotoos hoor!! Zijn ze voor school?

Heb gister een heerlijk lesje gereden.. op Tony. Was wel lastig maar hij liep heerlijk toen hij zich ging ontspannen! Wat een leuk diertje is dat zeg!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:00

Oh dames, julie zouden voor de grap eventjes mijn krabbels moeten bekijken van W. Erg bijzonder...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:46

Doen we :Y)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:47

Cil; was voor school ja :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:51

Jeetje, kom ik vanaaf op stal voor les, is dr een manegepony bevallen :Y) Terwijl ze er een maand geleden achter zijn gekomen dat ie drachtig was... Ze dachten eerst dat ie dik was, dus minder voer, maar dr buik werd dikker dus toen pas viel het kwartje :Y) Alleen had de dierenarts dr nog wel paar weken gegeven... Ze leek het nog aan te kunnen dus ze heeft gister(!!!) nog een lesje gelopen, en vannacht is ze bevallen :oo Donder groot veulen trouwens! :) Vind het een beetje vreemd gegaan, maar ze zien er beide wel gezond uit :) Hoewel mams een beetje moe :Y)

Quotje uit ander topic, maar het gaat om Haffie! :) Vet schattig veulentje :)