Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 01:06

Dat wordt al een mooie buik Joyce!T is inderdaad stil hier. Ik heb ook niet meer gepost maar heb het ook te druk met andere zaken om vaak op bokt te komen de laatste tijd.
Afgelopen week weer op Sultana gereden, gevraagd of ik een spoortje om mocht omdat ik in sommige oefeningen zoveel been en zweep nodig heb, íedere keer, dat het me slim leek om te vragen of ik mocht kijken of dat met een spoortje beter verloopt. Nou ik mocht met spoortje, en 1 keer aantikken was voldoende om het hele (communicatie?)probleem op te lossen. Scheelt een hoop gedoe en spanning en dat is het mij wel waard om er dan maar wel mee te rijden. Paard liep na het nodige losrijwerk weer heerlijk ontspannen en licht in de hand. Op 2 vingers te rijden en dat is echt een heerlijk gevoel. Ze moet nog wel iets meer zakken in de hals, helemaal vannuit de schoft zeg maar want dat laatste stukje lukt nog net niet. Maar de aanhouder wint, en we komen er vanzelf wel. En ondertussen is het gewoon genieten :z en vooral niet nadenken dat ik haar dalijk vanwege stage down under 5 maanden moet missen ;( .
Ondertussen is het bijna weer zaterdag, M wilde me op Bontje zetten dan kon ik verkleed en hij een grote rode veer op zijn kopstuk en dan kon ie helemaal door als circus paard. Maar naarmate de week vordert hoop ik toch gewoon op Sultana te mogen :Y)

Dustinlover

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:00

Mooi buikje joyce... bij mij kwam het veulentje 35 dagen later... Ach ja misschien dit jaar maar weer eens kijken met dekken.. alleen als we echt een vaste plek hebben om te staan.

Opzich wel leuk djoon met bonte zo rond rijden...

Ondertussen heb ik trouwens zo'n 5 paarden waarmee ik zelf druk bezig ben iedere dag... :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:45

Waar je nu staat is niet voor vast dan..
En eerlijk gezegd wil ik er niet aan denken, en moet ze die 335 dagen maar gewoon uitdragen :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:02

He bah Joyce wat een vervelend bericht.
Het is hier inderdaad rustig, jammer eigenlijk, maar daar ben ik zelf ook schuld aan door niet te reageren.
In Gestel gaat alles goed, de tank loopt als een trein en Aatje is Aatje een echt verwend prinsesje. Ze heeft nu trouwens een wat dik achterbeen dus vandaag alleen maar gestapt.
Vootje staat ook in Gestel dan kan S. toch rijden want alleen een buitenbak is nu echt afzien.
Wootje wordt ook al goed rond, 9 mei is zo ongeveer de datum dat het veulen komt.
Succes met rijden dames het komend weekend en deze kou en als er nog nieuws is dan hoor ik het graag.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:44

dus ze staan nu alle4 in gestel? of Wootje nu thuis?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:49

Nee thuis staat CQ en Gucci de rest staat in Gestel.
je moet toch iets met dit weer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:00

4 dus in gestel.. dacht dat er 2 weken geleden geen plek meer was?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:26

Klopt maar overal is een mouw aan te passen gelukkig.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:07

Haha in gestel wel.. Zelf met de 'minste' stal hebben ze het nog super goed :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:56

Inderdaad het is en blijft daar super.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 01:19

Welke stal heb je nu?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:27

Hoorde vrijdag pas op de manege dat Paco er niet meer is.. wel een nieuw manegepaard, leuk ding, vos met veeeeel wit..
Sjaslique kan er zeker meer over vertellen :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:31

Over de nieuwe kan ik zeker meer vertellen! Ik ben VERLIEFD!!!
Echt een geweldig leuk en lief paard. Zitten vele knopjes op. Heb gisteren zo fanatiek gereden dat ik nu dikke spierpijn heb. Maar heb gewoon een heel uur lang zitten genieten met een brede lach. Dat was erg lang geleden.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:08

Zo ik zal ook weer eens van mij latern horen. Was niet van de aardbodem verdwenen maar ben vorige week zaterdag ziek geworden. Dacht een gewone buikgriep maar werd als maar zieker met hele hevige buikkrapmen, heb serieus nog nooit zo'n hevige pijn gehad. Woensdagochtend naar de huisarts, die mij naar de EHBO stuurde en daar kreeg ik na wat onderzoeken te horen dat ik moest worden opgenomen.
Vanwege mijn werk met de varkentjes op de Uni moest ik in isolatie omdat ik MRSA-verdacht was, zoals dat dan mooi heet. Hup alle 3 overige bedden de kamer uit en verpleegsters moesten bij binnenkomst zich desinfecteren, omkleden (boerka-schort met lange mouwen, handschoenen, mondkapje en haarnetje...je voelt je net een radio-actief geval), en bij het verlaten weer uitkleden en desinfecteren. Een heel gedoe...
Ik mocht gelijk 24 uur niks eten en drinken en werd aan een infuus gelegd. Nou daar lig je dan lekker, in je eentje in een grote kamer, de deur potdicht met aan de buitenkant een briefje met "strikte isolatie" en nog een met "contact gevaar". De andere patienten zullen ook wel gedacht hebben "wat ligt daar voor schepsel?" :D
Nou gelukkig mocht zaterdagochtend het infuus eruit want ik kon vrijdag eindelijk weer drinken, de test voor MRSA bleek toen ook negatief, dus de schorten, mondkapjes en andere rotzooi mochten weg. Die dag is het ook gelukt om te eten zonder zieker te worden en toen mocht ik gisteren eindelijk naar huis.
Ben nu zo slap als een vaatdoek en ontzettend moe dus nu is het een kwestie van uitzieken en aansterken.

Ik hoop zaterdag weer van de partij te zijn, is het niet op een paard, dan maar als publiek. En met een beeje geluk kan ik woensdag met Liek mee kijken bij haar inhaalles. Ben heel benieuwd naar deze geweldige nieuwe.

Over Paco kan ik heel kort zijn, ik heb er veel verdriet van. Mijn maatje is er niet meer....Ik wist van niets, heb geen afscheid kunnen nemen, en dat doet pijn...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:45

Wat banketstaaf toch om die paarden zo weg te doen.
Dat hoeft toch niet zo te gaan, sterkte djoontje.
Misschien staat hij nog wel bij W.dK. in Gestel en kun je er nog snel even langs.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:23

Nee hij is naar de eeuwige groene weides Amarie. Hij is afgelopen week al gebracht als ik het goed begrepen heb ;(

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:31

Nou dat is helemaal raar of het moet op spoed gaan natuurlijk dan is het iets anders.
Nou ja dan weet je weer waar je je voor inzet. Echt balen voor je hopelijk kan je het snel met een andere goed vinden en probeer te vragen of ze je even bellen als ze zoiets van plan zijn, dan valt het niet zo rauw op je dak.
Met mij gaat het trouwens in Gestel heel goed, Aatje loopt als een tierelier (meestal tenminste) de tank doet het met Sanne ook super en Wootje heeft het goed naar haar zin met K. en wordt al lekker rond.
De uitgetelde datum is 9 mei nog even wachten dus.
Wanneer is Bacardi eigenlijk Joyce?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:43

Barcardi is 4 mei uitgeteld.. Tussen 30 april en 16 mei MOET t komen dan heb ik vakantie :p

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:42

Van Paco had ik ook gehoord.. maar de reden waarom ze zo'n dier 's avonds wegbrengen zonder dat iemand er van weet is heel simpel natuurlijk.. Je hebt altijd van die manege kindjes die ze daar gewoon niet mee willen confronteren.

Heb de nieuwe ook gezien.. heeft wel iets maar vind hem niet mooi.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:49

Bij paco schijnt t inderdaad zo te zijn dat omdat die naar voor geslagen moest worden is daarom de keus op hem gevallen (een tijdje terug hoorde ik of paloma of funny)
Ik vind het nieuwe dier wel mooi..Veel wit dus veel poetsen.. Hij loopt in een Z houding, maar zodra je de teugel langer laat volgt die hem ook goed. Hij kent wel alles van het Z dus het is nog een goed leerpaard ook.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:19

Nou ik heb Funny laatst zien lopen die gun je toch ook iets anders, zou echt willen dat iemand een grasmaaier nodig had.
Toch kan het anders ipv 's-avonds afvoeren, je hebt tenslotte niet alleen te maken met kinderen.
Dan maar het verhaal ophangen dat hij ergens naar een wei gaat dan kan iedereen toch het afscheid nemen dat gewenst wordt. Ik ben het absoluut niet eens met deze gang van zaken.
En gelukkig hoeft een paard niet mooi te zijn als het maar lief en braaf is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:09

Das waar annemarie.. een goed paard heeft geen kleur.. Net wat ik al zei hij heeft wel iets maar het is niet mijn smaak als ik het voor men eigen zou kopen..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:56

Ik heb hem niet gezien maar begreep wel dat Angelique er erg happy mee is, misschien ook wel iets voor Djoontje.
Dan moeten ze wel in verschillende lessen gaan rijden.
heb net weer met balkjes lopen meegedaan en let op ...... zelfs gesprongen........ Niet hoog maar toch een dubbelsprongetje.
het gaat nog wat worden, hoe ouder hoe gekker.
het was weer erg gezellig moet ik zeggen, wanneer kom je weer eens langs Joyce?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:45

Ik kom een keer op dinsdag kijken dan ist gezellig, maar dat word pas als barcardi t rijden niet meer trekt..Heb nu nog les op dinsdag he :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:26

Tsja ik denk niet dat Liek de nieuwe langer dat één les aan me af zal staan, die is tot over dr oren verliefd :D. Momenteel vermaak ik mijzelf meer dan prima op Sultana, zij leert mij een hele hoop qua basis. Maar je hoort mij niet klagen als ze er nog een paard bij kopen dat net zo lief en geschoold is als de nieuwe en mij er voor vast opzetten :P.