Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:23

Crossen is zondag pas, dus hoe het ging weet ik nog niet :P

De groep is ondertussen wel in tweeën gesplitst en dat is wel fijn. Nu hebben we twee lesgroepen van 3 en zitten we ook echt alledrie op hetzelfde niveau. Wij zijn de puppygroep en dat is nog lager dan beginnend, dus ik neem aan dat het moet lukken :):)

Ik had op bokt ook nog gezocht naar foto's en dat ziet er allemaal heel mooi verzorgd en rustig uit. Kijk maar:
[SGW-ITP] Magic Maible & Di Layla, cross-les Rob Janssen
Hannah_Menno @ [SGW-ITP] Thèra @ cross kennismaking bij Rob Janssen (hier zit dan wel weer een dikke boom en picknicktafel in, maar in het vorige topic zie je echt alleen makkelijke sprongetjes.)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:28

Ziet er mooi uit, komt vast goed 8-)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:42

Als het goed gaat, ga ik de twee hokken (Alsan heeft dat hok van 120 en Snowball nu dat oude hok van Mutti van 100) tegen elkaar zetten en er dan een paneelren tussen als tussenoplossing. Ondertussen ga ik aan de slag met het echte hok.

Snowbal is een gecastreerd mannetje ja. Hij is 20 oktober gecastreerd door het asiel. Met de open dag had hij zn balletjes dus nog. :P Maar misschien is hij door de castratie enorm rustig geworden. Hij springt in ieder geval niet zelf uit de kooi, iets wat Aslan echt wel doet en Alsan sloopt alles wat te slopen valt en dat heeft hij nu ook nog niet gedaan. Maar wat niet is kan nog komen.

Aslan heeft zn geur wel al geroken en ik geloof dat het in de smaak valt. Ik heb dat knuffel konijn bij em in het hok gelegd en daarna weer bij haar. Ze heeft em uitgebreid afgelikt. :))

Maar eh, ideetjes voor namen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:51

Witteke :D Vind ik nog steeds een geniale naam voor wit beestje, maar past waarschijnlijk niet tussen je andere namen? :P
Hvítur, wit in het ijslands
Tumnus vind ik op een vreemde manier ook wel een leuke konijnennaam
Donar, ook wel leuke stoere naam (als ie z'n ballen dan al heeft moeten inleveren, dan mag ie wel een hele stoere naam :(:) )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:04

Hahaha, een stoere naam moet ie in ieder geval wel hebben ja. Hij ziet er mega stoer uit met die knalrode ogen. Zelfs het 'wit' van zijn ogen is roze.

Tumnus en Donar zijn leuk ja. Meer opties? Ik heb nog wat gepost onder het namentopic, maar daar heeft nog niemand op gereageerd helaas. Ik vind het wel leuk om uit zoveel mogelijk namen te kiezen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:57

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:18

Zo heet je de één welkom in je gezin, vind de ander het tijd om te gaan... Gisteravond is Feronia op mijn schoot overleden. Ze is 6 jaar en een paar maanden geworden. En ja, nu begint de zoektocht naar een ouder vriendinnetje voor opa Wodan.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:10

was dat een caaf emy? sterkte.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:03

Was inderdaad een caviaatje...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:58

Sterkte Emy, maar ergens een hele mooie manier van gaan :(:)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:28

Op zich wel ja en ik heb er ook wel vrede mee, maar ergens baal ik er wel van dat het nu zeg maar nog steeds niet in orde is. Eerst was nijn alleen en nu heeft nijn een vriendje is Wodan alleen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:42

Heeft Wodan dan per direckt behoefte aan nieuw gezelschap?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:58

Hoe gaan Nijn en Nijn nu samen?

En is Wodan nu zielig?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:21

Ik heb het asiel vanmiddag gemaild of ze toevallig een cavia zeugje hebben zitten.

Aslan en meneer konijn gaan erg goed samen ja. Aslan heeft meneer al gewassen en ze liggen steeds heel relaxed tegen elkaar aan.

Ik heb wel het idee dat Wodan het niet zo leuk vind in zn uppie nee... Ik ga wel op mn gemak een dinnetje zoeken voor em, want mijn voorkeur gaat toch uit naar een diertje van het asiel. Maar aan de andere kant ga ik niet zitten wachten totdat ze een caviaatje binnen krijgen. Ik wacht hun antwoord af, hebben ze een zeugje dan word zij het en anders ga ik speurders, bunny bunch en hiero afspeuren naar een wat ouder zeugje. Maar ik neem niet de eerste de beste, want ik wil geen jong diertje van een paar weekjes, dat is zielig voor opa Wodan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:32

Fijn dat het zo goed gaat tussen Aslan en meneer konijn!

Ik duim voor Wodan dat ie binnenkort weer een fijne roomie heeft

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:42

Nijn heet vanaf nu Fable.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:09

Leuke naam :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:58

Thanks! Hij kan heel goed dood liggen. Soms ligt hij met zn achterlijf een beetje op zn kop. Dacht gister al dat hij was overleden, maar dat is dus zn extra relaxte pose.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:38

Schrik je je ook lens :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:02

Dat vraagt om een foto!

Ik vrolijk jullie topic alvast op met een voetballende Vies:

Leuk he? :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:31

Haha hij is nog een beetje zoekende maar vindt het wel interessant. Kunnen we binnenkort een paardenvoetbalteam oprichten. Bullie vindt voetballen ook leuk namelijk (wel alleen onder het zadel)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:39

Hij is inderdaad heel erg zoekend. Hij vond het ook nog wel spannend, daarom kijkt hij er ook zo moeilijk bij.
Vorig jaar vond hij de bal doodeng en stond hij alleen maar in de hoek te snurken als ik hem te voorschijn haalde. Ik heb toen heel erg veel geoefend met het ding met Vies aan de hand, maar echt leuk vond hij het ding niet.
Blijkbaar had het gewoon even bezinking nodig, want de bal lag al flink te verstoffen, maar nu was hij opeens wel leuk!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:23

Hihi, de manier waarop hij naar jouw kijkt als hij de bal naar jouw rolt. *Oepsie, blauwe rolding naar mijn mens geduwd. Rollen baas! Oh jee, nu komt het blauwe rolding naar mij toe!!!*

Fable blijft niet lang genoeg in die pose liggen om een foto te maken helaas. Misschien is hij over een tijdje wel zo op zn gemakkie hier, dat het hem niets meer kan schelen dat ik over het hok heen buig. Daarnet lag hij ook met zn oogjes dicht te slapen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:29

Oh, nu we het toch over onze gekke beestjes hebben. Gisteravond lagen we net in bed en hoorden we een mega herrie uit de beestenkamer komen. Ik dus kijken, was er natuurlijk niets aan de hand. Twee konijnen die me onschuldig aan zaten te kijken, maar waarschijnlijk sprong Aslan op haar meest lompe manier uit de kooi. (ik heb nu twee van die ferplast kooien bij elkaar gezet met een panelenren ertussen, even als tussenoplossing). Tiamat, één van de katten, hoorde dit ook en ging bij de deur boven aan de trap staan jammeren. Ik dus de deur open gedaan, kat even aangehaald en toen wilde hij bij ons op bed. Ik vind dat wel gezellig en jerry ook, maar ik slaap er zo brak van. Meneer vond mijn kussen wel een fijn plekje, dus hij lag zeg maar een beetje om mijn hoofd heen. Vanacht werd ik ook een keertje wakker en toen had hij zn nagels in mijn blote arm gezet, misschien dat ik niet goed lag voor zijn mening? En vanochtend toen jerry net weg was, duwde hij me op zo'n manier dat ik nog maar 10 cm kussen over had. ;) Hij heeft dus langzaam mijn kussen in zitten pikken, maar het is wel ontzettend schattig om hem zo te zien slapen en als je omdraait dat hij dan lekker ligt te spinnen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:53

Leuk zo'n beest hè? :P Wij hebben op ons voeteneind nog een extra deken liggen voor Dikkie. Hij gaat op de een of andere manier altijd op mijn voeten liggen (liggen duidelijk beter dan die van het baasjesmens O:) )