Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:15

Ik ben heel benieuwd (hoe schrijf je dat?) naar de nieuwe 'manege' nu natuurlijk WB Stables Tong uitsteken
Maar er komen dus ook wedstrijden? Wanneer?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:50

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:35

Jamika schreef:
Heb je een leuk paardje gevonden Lupi?

Vind het wel een beetje overdreven om WB-stables een puinhoop te noemen overigens. Er moet inderdaad nog wel het een en ander gebeuren maar een puinhoop is het in mijn ogen echt niet.

@Rianne: Als je een dergelijke opmerking al als vechten ziet kan er nog wel een lesje conflictmanagement af Knipoog Maar laten we het inderdaad gezellig houden want volgens mij is dit al lang uitgesproken met de betrokkenen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:41

Jammer dat de website van WBstables niet up to date is.. wie houd die eigenlijk bij...

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:15

pfff ben aan het wachten en wachten.. om 11 uur werd het paard rontgen en klinish opnieuw gekeurd.. hopelijk komt alles goed!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:21

spannend zeg! Ik ben benieuwd naar foto's?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:22

wachten duurt laaaanggg..
Staat wel een foto van haar op de site van www.dsantema.nl
dan 4e paard van boven, Unicite

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:34

ziet er goed uit!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:49

YES!!! ZE IS ER!!! Alles was goedgekeurd!! Ze staat nu op stal!! Lachen ook ik ben happy!! Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:24

Gefeliciteerd!! Heel veel plezier met je paardje, ben benieuwd waar we jullie nog allemaal gaan tegen komen Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:04

Jeee julien! Ze is er!!! EN EN EN?? haha

Ik ga vrijdagochtend even naar stal, mn kast leeghalen... ben je er dan ook??? Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:37

Gefeliciteerd Julien Haha! Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:06

ditchie schreef:
YES!!! ZE IS ER!!! Alles was goedgekeurd!! Ze staat nu op stal!! Lachen ook ik ben happy!! Lachen

Gefeliciteerd!! Ja

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:45

Super Julien Lachen We krijgen vast nog wel veel over jullie te horen (en foto's te zien?)!

Ik heb een Zadel voor Zen Haha! Nouja, kan hem morgen ophalen: 2e hands JC saphir dressuur van 3 maand oud (zo goed als nieuw dus, als ze had gezegd dat hij nieuw was had ik haar ook gelooft). Ligt als een huis en zit erg lekker Haha!

Aranka kan trouwens wel goed op haar achterhand lopen.... Mevrouw vond het vandaag allemaal zo spannend buiten dat ze het nodig vond even een een flinke steigersessie te houden Nors opkijken We zouden even wat leuke foto's maken voor ik daar stop, maar dat zat er niet in buiten. Maar weer terug naar binnengegaan om daar foto's te maken, begon ze nog eens omdat ze boven bezig waren Lips are sealed helaas kwam mijn ringvinger net tussen het touw klem dus die doet nu auw Verdrietig Ben wel blij dat ik mezelf heb afgeleerd mijn hele hand door de lus te halen, anders was die nu goed gekneusd!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:08

Lupi schreef:
Super Julien Lachen We krijgen vast nog wel veel over jullie te horen (en foto's te zien?)!

Ik heb een Zadel voor Zen Haha! Nouja, kan hem morgen ophalen: 2e hands JC saphir dressuur van 3 maand oud (zo goed als nieuw dus, als ze had gezegd dat hij nieuw was had ik haar ook gelooft). Ligt als een huis en zit erg lekker Haha!

Aranka kan trouwens wel goed op haar achterhand lopen.... Mevrouw vond het vandaag allemaal zo spannend buiten dat ze het nodig vond even een een flinke steigersessie te houden Nors opkijken We zouden even wat leuke foto's maken voor ik daar stop, maar dat zat er niet in buiten. Maar weer terug naar binnengegaan om daar foto's te maken, begon ze nog eens omdat ze boven bezig waren Lips are sealed helaas kwam mijn ringvinger net tussen het touw klem dus die doet nu auw Verdrietig Ben wel blij dat ik mezelf heb afgeleerd mijn hele hand door de lus te halen, anders was die nu goed gekneusd!

He Judith gefeliciteerd met je nieuwe paard.
Lease je Aranka ook nog dan?

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:11

ditchie schreef:
Gna gna ;p kom maar langs alleen maar gezellig Knipoog
Jaaa angela die heb jij zaterdag in bergum al gezien!! Die tommy Lachen

Oh ja die heb ik idd al gezien Lachen
Nou ik wacht met smart op je telefoontje om te horen hoe de les ging Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:58

Lupi schreef:

Zit je vinger er nog aan? Of is die al aan het afsterven Tong uitsteken

Aranka kwam echt raar omhoog, ze was echt bang.. Jammer genoeg, arm paard..
Zen zat heerlijk Haha! Ben nog aan het nagenieten Haha! Ben erg benieuwd hoe hij met zadel zit en hoe die loopt wanneer jullie eenmaal zijn afgesteld. En hij is nog steeds een schatje Haha!

Ik heb trouwens meteen een nieuw klepje voor mn canon gehaald, was maar 5.25 kwijt, dus het is geen ramp als ik hem vaker kwijt raak. Die kindjes waren lief trouwens, mijn publiek, maar stonden wel heel dicht op die camera Knipoog Bedankt voor het verplaatsen Tong uitsteken

Dan de nieuwe manege, WB-stables...
Ik vind het een machtig complex. Al dat hout zelfs aan de buitenkant staat erg chique, en binnen is het mooi licht. De bodem van de bakken zijn super, kan ik geen verkeerd woord over zeggen, kwaliteit straalt ervan af. Binnenbak is mooi groot, maar voor mij niet meer uniek, maar weet hoe lekker het rijden is in zo'n bak Haha!
Stallen zijn.. bijzonder.. ik vind ze niet lelijk, ze zijn erg practisch uitmesten Knipoog Jamika, ze potten ze zeker deels op? Hout is mooi Haha! Die platen onder langs de luiken is erg slim, zo blijft het mooi. Grootte had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Mooi licht en de indeling is erg goed. Volgens mij is er ontzettend goed nagedacht over het gebruik en het ontwerp van het complex. Getuige de practische stallen, poets/spuit/scheerplaatsen enz. Mijn complimenten Tong uitsteken
Wintertuin staat ook goed, keuken enz. past er netjes bij. Leuke bar. Handige opslag van het stro aan de achterkant, machtige stapmolen (hoewel die niet mijn ding zijn Tong uitsteken ) Het terras voor de bak wordt ook vast erg mooi, leuke lantarenpalen en mooie tegels.

Al met al, een complex om ontzettend trots op te zijn, wanneer het eenmaal af is.. Want dat is het helaas nog niet. Ze waren nog druk bezig met timmeren, verbouwen, inrichten enz. Nogal chaotisch.. Helaas reageerde Aranka daar niet zo goed op, die was echt ontzettend bang.. Zei nog tegen Judith, als Lady Di nog mee was verhuisd, die had spontaan een hartaanval gekregen.
Het is er nogal onrustig, dat begrijp ik, maar ik persoonlijk zou me er niet prettig bij voelen. Het wordt ongetwijfeld schitterend, maar het is gewoon nog lang niet af. Jammer is dat.
Ik vind het wel een typische wedstrijdstal, heel anders dan de manege natuurlijk, maar ook heel anders dan pensionstallen die ik gewend ben. Het straalt een soort air en klasse uit, een stal waar je bij een open dag vol bewondering doorheen loopt. Maar ook een stal waar je, of altands ik, me als gewone ruiter Tong uitsteken nog opgelaten voel.

Maar goed, waar ik heen wil met het hele verhaal Tong uitsteken Is niet dat ik het af wil kraken, dan had ik wel andere dingen gezegd. Het is nog niet af, planken liggen vrij gevaarlijk midden in het pad, maar het wordt mooi. Ik kan het zeker aanraden om eens langs te gaan wanneer het af is en je elkaar kan verstaan omdat men niet meer aan het timmeren/boren is Knipoog

Heb trouwens foto's van de stallen gemaakt, die zal ik morgen ff plaatsen Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:48

Ik ben ook zéér benieuwd naar de foto's Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:37

@Rianne: Leuk dat je eerste indruk van WB Stables over het algemeen positief was. Er wordt natuurlijk nog veel geklust en gisteren heeeel erg veel omdat er nog van alles moest gebeuren voor de IBOP vandaag. En voor dat echt alles af is...dat zal nog wel een tijdje duren denk ik.
Als gewone ruiter met een huis-tuin- en keukenpony voel ik me er overigens wel erg op mijn gemak. Alhoewel...als Hergen en Klaasjan aan het rijden zijn verbleken mijn rijkunsten wel heel erg Haha! Maar ik heb wel het idee dat iedereen gewoon leuk met elkaar omgaat en elkaar in zijn waarde laat.
De stallen worden inderdaad niet dagelijks uitgemest, maar om de week, dan gaan ze er met een shoveltje door. Ze worden elke dag opgestrooid en staan over het algemeen altijd lekker dik in het stro.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:25

Hij is ondertussen mooi donkerpaars, maar al wel minder dik dus ik gok dat hij gewoon gekneusd is Lachen Wel lastig met werk, kan 3 vingers niet gebruiken met typen Clown
Hoop wel dat Aranka niet zo gestressed blijft, die zat er volgens mij helemaal door heen Verdrietig Heb haar nog nooit zo zien reageren, arm paard! Ik lease haar nog tot het eind van het jaar (3 weken dus nog), maar dat is waarschijnlijk nog 2 lessen rijden en verder gewoon lekker tutten.

Enne, foto's Rianne Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:30

Ik ben heel benieuwd naar de manege Lachen Ga er donderdag heen, want dan heb ik een afspraak.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:45

Jobbeltje schreef:
http://www.paardensportfriesland.nl/

Voor de wedstrijden voor mensen met een startkaart van de KNHS.

Daar staat LWD ook wel tussen

Alleen voor paarden zie ik Bloos Jammer. Dat duurt nog een jaartje dan Tong uitsteken Als de manege af is moet ik toch maar even iemand strikken om eens te gaan kijken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:13

Hier dan de foto's Haha!

Eerst Aranka in de buitenbak.. voordat ze besloot om omhoog te komen.
Afbeelding
De achteringang van de stallen.
Afbeelding

Double
Afbeelding
Dironja
AfbeeldingAfbeelding
Zoek choco Tong uitsteken
Afbeelding
En Big Ben..
Afbeelding

De binnenbakwand, net voordat Aranka besloot om weer omhoog te komen..
Afbeelding

Heb dus niet de stallen gefotografeerd, maar de paarden Knipoog Wist namelijk niet of men het fijn vind hun volledige stal op het internet te vinden, ipv op hun eigen site. In het echt is het lichter, maar mijn camera stond daarvoor niet in de juiste instellingen.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:22

Ziet er mooi uit!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:22

Indd, ziet er zeker wel mooi uit.