doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:01

Fleury schreef:
Je maakt met 3 mensen een team. Je kiest allemaal je favo paard voor de finale. Al die namen gaan in een bak en komende zondag moet iedereen een lootje trekken 1 uur van te voren en op die moet je dan rijden Haha!
Dan rijd iedereen zijn proefje en alle punten van je team worden bij elkaar opgeteld. Dan volgt een tussenstand. En over 3 weken is de finale, dan mogen we allemaal op ons gekozen paardje. Weer alle punten van het team bij elkaar tellen plus die van zondag en dan het team met de meeste punten is de winnaar. Lachen

Oke! Das best geinig!! Tong uitsteken

Lijkt een beetje op de zitcompetitie die ik in Heemskerk moest volgen.. en een paard moest gaan loten.. Tong uitsteken!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:04

Ja, of onze studentenwedstrijden. Daar loten we ook een paard wat we helemaal niet kennen en moeten we een proef mee rijen. Alleen nu mogen we niet inrijden dus als ik nu een paard loot waar ik nog nooit op heb gereden is dat wel even snel kijken hoe het paard reageerd en daarop inspelen enzo. Rij nu ook de F10 dus dan moet het paard ook echt wat meer actief en nageeflijk lopen dan het 2 jaar geleden was in de F6. En das nog best lastig als je het paard echt totaal niet kent Clown

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:13

Dat is sowieso verdomde onmogelijk als je niet mag losrijden Tong uitsteken

Maar ik heb er wel enorm zin in, gezellig Haha! Ben benieuwd wie mijn monstertje loot Extreme duivel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:52

Toch blijf ik het raar vinden dat je niet mag inrijden...wij hebben 20 minuten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:55

Ik vind het wel een grappig idee. Zouden ze bij ons op de manege keer van de gein moeten doen. Nu gaan de meeste op hun lieveling of een paard dat goed scoort.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:56

Ja, idd.. En kan toch ook nooit goed zijn?

Wij hebben een kwartier.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:57

Nee dat is zo, maak me er zelf ook schuldig aan, heb nu alleen nog maar op mijn lieveling meegedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:05

Wij mogen niet altijd op dezelfde, gewoon steeds een ander ertussen. En volgens mij is het ook niet goed om helemaal niet in te rijden. Wij hebben een pony die is in het begin nog wat stijf, en loopt dus niet lekker...als je daar gelijk de proef mee ingaat denkt de jury gelijk dat ie kreupel is. Scheve mond

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:07

Wij mogen volgens mij alleen niet op dezelfde als je daar vorige keer een prijs meegewonnen hebt.
Wij hebben ook maar 2x per jaar wedstrijd, dat scheelt ook wel. De 2 weken ervoor zijn het leukst, dan mag je op dat paard rijden, das ook erg leuk, 2x weer op je lieveling Bloos

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:11

Dat hadden wij vroeger...dan was het vaak zelfs 3x oefenen...nu hebben we mazzel als het 2x is...Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:41

De manege waar ik mn proefjes rijd, mogen ze zelf ook niet kiezen, maar worden gewoon ingedeeld..
Daarom deed ik ook nooit mee eerst, want ik moest dan waarschijnlijk toch op een paard waar ik niet mee overweg kom *LOL*

Nu start ik gewoon met mn VP, dus rijd ik wel elke keer op dezelfde *LOL*

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:00

Oeh dat klinkt wel leuk zeg, zo'n teamwedstrijd! Haha! Misschien een ideetje voor ons op de manege!
Wij hebben niet echt een bepaalde tijd dat je mag inrijden, je mag 't er zelf naar maken eigenlijk. Zolang 't maar niet overdreven lang is..
Loten lijkt me trouwens ook wel geinig! Bij ons merk je ook wel dat bepaalde paarden vaak worden gekozen, denk toch vaak ook wel omdat die paarden vaak goed scoren.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk ook altijd op de zelfde ga, maar ben eigenlijk altijd de enige om hem haha. Je zou dan zeggen dat ie dan niet echt makkelijk enzo is, maar dat valt wel mee heb de laatste keren aardig goed gescoort met 'm haha! Maar 't is wel een paard dat je maar net leuk moet vinden denk ik...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:12

Ik heb precies hetzelfde met mijn lieveling Shanna *LOL* En door mij zit hij nu dus ook in de pool paarden voor de teamwedstrijd, mensen kijken me al weken boos aan daarom Clown

Hij is heel leuk maar je moet er inderdaad maar net mee overweg kunnen, en als hij zijn dag niet heeft kun je het gewoon sowieso schudden. Mij kan dat geen bal schelen, dan lach ik me gewoon suf ("Hij doet ut niet" Huilen van het lachen ROFL En dan vervolgens proberen vóóruit de proef nog enigszins te rijden ipv achterwaarts, zijwaarts en omhoogwaarts Clown ), maar andere mensen tillen daar vrij zwaar aan Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:51

Nou Wen, zullen wij gezellig met een groepje gaan loten dan volgende keer Clown (En dan uiteindelijk gewoon weer braaf je lieveling kiezen Nagelbijten / Gniffelen)

Maar verder lijkt het me best een leuk idee Haha!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:36

Dat teamwedstrijd vind ik ook wel een leuk idee, en loten met Manege paarden tja. Ik denk dat je daar ook bijvoorbeeld een hoop teleurgestelde gezichten kan krijgen ( ik heb er geen ervaring mee hoor). Tot nu toe heb ik de F proeven alleen maar met een lease pony gereden. Misschien dat ik in April met het paard van mijn instructrice start. Zij heeft dan een operatie gehad en tot zij weer mag rijden heb ik dat paard voorlopig even. Maar had ik echt op een manegepony/paard gemoeten was mijn keuze niet op een paard geweest die nou bepaald veel mee loopt. Eigenlijk heb ik dat paard nog nooit met een wedstrijdje mee zien lopen.... haha

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:35

Welke paarden, Mazzel Mexx Lune en Atlas? Dan kun je lachen Knipoog

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:48

Haha over wie heb je 't Kim? Knipoog

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:16

Succesvol wedstrijdje vandaag Haha! Ik had Kupido geloot, in de les kan ik er vrij weinig mee maar voor proefjes is hij echt fijn! Echt een lekker proefje gereden. Resultaat: 2e van de 24 (met alle dubbele plekken waren er maar 16 plaatsen wel), en 223 punten, maar 1 puntje minder dan degene die gewonnen heeft Go jij! Go jij! En berg complimentjes Lachen

Kreeg wel een aantal keer de opmerking dat ik maar eens vaker op een "normale bok" wedstrijden moet rijden, dat het zonde is dat ik altijd op mijn eigenwijze monster meedoe omdat ik dan blijkbaar niet kan laten zien wat ik kan Nagelbijten / Gniffelen Heb Bijou al verteld dat hij over 3 weken de eerste plek moet weghalen om ze even het tegendeel te bewijzen (waarop ie me in mijn arm beet Blauw oog ). Tja Clown

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:17

Citaat:
Uitslagen:
19 januari: Majanga - F9A - 223 - 1e
19 januari: fanny_loverr - F10b - 219 - 4e
20 januari: Suzeltje - F9B (thuiswedstrijd) - 212 - 4e
20 januari: bizzybijtje - F4a - 221
26 januari: Mandarijn - F13 - ?
3 februari: 1234 - F5a - 215
3 februari: Ier - F8 (2e keer)
3 februari: Melanieetjuh - Va1 (Vaardigheidsproef) 4de 196
9 februari: roetjelove -F10A
10 Februari: KimH - F13a - 207
10 Februari: Laura_ - F6.2 - 206 - 1 (fout theorie) = 205
10 Februari: Prrrr - F5 - 224
10 februari: Shanna_ - F9A - weet m'n punten nog niet, maar heb wel prijs
10 februari: ___Sanne - F6 ?
16 februari: Majanga - F10B - 211 - 3e
17 februari: LieZ_Horses - F6B - 221 -1e
24 februari: Vientje - F10B - 223 - 2e

Wedstrijden:
Februari
29 februari: fanny_loverr - F11a

Maart
9 maart: Laura_ - F6.2 (zonder theorie)
9 maart: lalunique - f7.2
9 maart: Shanna_ - F9 of F10 (Weet ik na 10 feb!)
9 maart: KimH - F13b
9 maart: Ier - F9 eerste keer
14 maart: Bellatrix - F10B
15 maart: fanny_loverr - F11b
16 maart: Fleury - F10B of F11A (Finale teamwedstrijd)
16 maart: Vientje - F11A (Finale teamwedstrijd)
16 maart: Melanieetjuh - F6B (Geen theorie meer.
24 maart: Shanna_ - F9 of F10 (Weet ik na 10 feb!)
24 maart: KimH - F13 of F14
30 maart: Melanieetjuh - Zitcompetitie

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:20

Horsefreak schreef:
Welke paarden, Mazzel Mexx Lune en Atlas? Dan kun je lachen Knipoog

Ik dacht meer aan Koos, Alex, Bowie en Fox?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:21

Vientje schreef:
Succesvol wedstrijdje vandaag Haha! Ik had Kupido geloot, in de les kan ik er vrij weinig mee maar voor proefjes is hij echt fijn! Echt een lekker proefje gereden. Resultaat: 2e van de 24 (met alle dubbele plekken waren er maar 16 plaatsen wel), en 223 punten, maar 1 puntje minder dan degene die gewonnen heeft Go jij! Go jij! En berg complimentjes Lachen

Kreeg wel een aantal keer de opmerking dat ik maar eens vaker op een "normale bok" wedstrijden moet rijden, dat het zonde is dat ik altijd op mijn eigenwijze monster meedoe omdat ik dan blijkbaar niet kan laten zien wat ik kan Nagelbijten / Gniffelen Heb Bijou al verteld dat hij over 3 weken de eerste plek moet weghalen om ze even het tegendeel te bewijzen (waarop ie me in mijn arm beet Blauw oog ). Tja Clown

Kijk dat klinkt nu echt als een gezond paard Ja

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:22

Vientje schreef:
Heb Bijou al verteld dat hij over 3 weken de eerste plek moet weghalen om ze even het tegendeel te bewijzen (waarop ie me in mijn arm beet Blauw oog ). Tja Clown

ROFL
Lijkt me een duidelijk antwoord Haha!

Gefeliciteerd met je tweede plaats!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:34

Vientje had echt super netjes gereden! (teamgenootje!!!!!!) maar ze had echt 1e moeten worden vond ik en met mij nog een paar anderen! Serieus, voor ons was het overduidelijk een 1e plaats! Het was echt een hele nette proef Lachen

Ik lootte op het meeste beginnerspaard wat je je maar kan voorstellen! Type ik heb een bezemsteel in mn nek. Hij loopt echt super kort en soms zelfs wat onregelmatig. En daar moest ik dus mn F10 proef mee gaan rijden zonder inrijden Verward Nou ja goed ik begon ermee met hem naar beneden te rijden en toen werd hij nijdig op me en liet ie zien dat hij niet het slome manegepaard is Haha! Ik reed hem dus niet naar beneden amar gewoon handen op mn plek maar hij vond t wel grappig om overal te gaan galopperen Haha!
Nog iets leuks, ik heb sinds vrijdag voor het eerst leren rijlaarzen en had er nog nooit meer gereden en heb dr vandaag mee gereden. Was echt zo vreemd Haha! Tong uitsteken Had een 5 voor mn beenhouding.....Clown
Maar goed, uitslag ik was 10e met 214 punten. Precies in t midden dus. Was gewoon hobbelproefje, zeker niet tevreden maar ik kan niet van dat paard verwachten dat hij een F10 proef loopt eigenlijk. Metteen na mij mest er nog iemand de F12B mee rijden, daarvoor had ik hem dus mooi ingereden! Ik was ook wel blij om te horen dat diegene toen gelijk met mij was geeindigd Clown
Maar goed die 2e plek van Vien telt voor mij evenveel mee als voor Vien want t is een teamwedstrijd! Knipoog Ander teamgenootje was helaas 1 na laatste geworden (paard werd helemaal happy van de proef en maakte leuke sprongetjes opzij Tong uitsteken ) en met ons team zijn we nu 4e of 5e van de 8 ofzo dus best prima! Lachen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:35

Citaat:
Uitslagen:
19 januari: Majanga - F9A - 223 - 1e
19 januari: fanny_loverr - F10b - 219 - 4e
20 januari: Suzeltje - F9B (thuiswedstrijd) - 212 - 4e
20 januari: bizzybijtje - F4a - 221
26 januari: Mandarijn - F13 - ?
3 februari: 1234 - F5a - 215
3 februari: Ier - F8 (2e keer)
3 februari: Melanieetjuh - Va1 (Vaardigheidsproef) 4de 196
9 februari: roetjelove -F10A
10 Februari: KimH - F13a - 207
10 Februari: Laura_ - F6.2 - 206 - 1 (fout theorie) = 205
10 Februari: Prrrr - F5 - 224
10 februari: Shanna_ - F9A - weet m'n punten nog niet, maar heb wel prijs
10 februari: ___Sanne - F6 ?
16 februari: Majanga - F10B - 211 - 3e
17 februari: LieZ_Horses - F6B - 221 -1e
24 februari: Vientje - F10B - 223 - 2e
24 februari: Fleury - F10B - 214

Wedstrijden:
Februari
29 februari: fanny_loverr - F11a

Maart
9 maart: Laura_ - F6.2 (zonder theorie)
9 maart: lalunique - f7.2
9 maart: Shanna_ - F9 of F10 (Weet ik na 10 feb!)
9 maart: KimH - F13b
9 maart: Ier - F9 eerste keer
14 maart: Bellatrix - F10B
15 maart: fanny_loverr - F11b
16 maart: Fleury - F11A (Finale teamwedstrijd)
16 maart: Vientje - F11A (Finale teamwedstrijd)
16 maart: Melanieetjuh - F6B (Geen theorie meer.
24 maart: Shanna_ - F9 of F10 (Weet ik na 10 feb!)
24 maart: KimH - F13 of F14
30 maart: Melanieetjuh - Zitcompetitie
[/quote]

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:46

Ik ben blij dat ik mijn bijdrage heb kunnen leveren voor ons team Haha! Voor het geval Bijou over 3 weken de bokkepruik op heeft en we laatste worden *LOL*