Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BelgenGek

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:38

wat n supergaaf zadel marianne!!
ik heb er ook over gedacht maar doordat
ik zelf scheef ben/zit kan ik er niet meer rijden
ik ga dus voor een Australian stocksaddle..
(ook zo alternatief cowgirl-achtig zegmaar Knipoog )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 15:05

Oee, die schijnen echt heerlijk te zitten Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:35

Jah, dat heb ik ook gehoord. Zijn alleen wel megazwaar toch?

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:20

Ik vind het allemaal prima hoor. Meld je maar even als je weer gaat, dan zorg ik dat ik in de buurt ben.
Het is wel goed voor je eigen zit ja... Dus dat wordt nog wel even wennen de komende weken. Je mag gewoon niet scheef zitten. Als je het wel doet, merk je het gelijk.
Als er trouwens nog iemand interesse heeft in een zwart veelzijdigheidszadel van JC??
Daar doe ik nu toch niets meer mee.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:15

Doneer het aan Jannette, aub Schijnheilig (je bedoelt toch Wietske d'r oude zadel, dat hele fijne?)

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:24

Citaat:
Doneer het aan Jannette, aub (je bedoelt toch Wietske d'r oude zadel, dat hele fijne?)

volgens mij is het een zadel wat op veel pony's zou passen toch superfries?
voor niks gaat de zon op Knipoog je kunt er toch best wat voor vragen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:26

Oh, schiet me ineens te binnen, Shera d'r zadel past niet goed. Op kamp moesten we telkens ruilacties verzinnen met de zadels van Priscilla en Larson.. Wietske zal best een beetje een schoft hebben, toch? Misschien kun je hem serieus dan wel aan Jannette verkopen. Zeker als het nog een fijn/goed zadel is.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:30

klopt larson loopt nu met een ander zadel(
    eindelijk

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 00:23

pauline of kirsten, hebben jullie vorige week zaterdag nog lesgegeven? zo ja, wat vonden jullie van de beschilderde konten van de fjordjes? Haha!

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 06:34

Clown Yep, zag er leuk uit, al die schilderijtjes, maar het was geen lang leven beschoren, de meiden vonden het maar niks en hebben extra hun best gedaan met borstelen Tong uitsteken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 07:40

Oh wat grappig, van Jannette moesten we het namelijk expres maar laten staan, dat was leuk voor de lessen Clown

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:56

Ik wil nog wel wat geld voor het zadel hebben. Heeft mij ook nog genoeg gekost. Het is inderdaad een superzadel. Past ook op de fjordjes. Mijn zusje heeft hem regelmatig gebruikt.
Ben alleen bang dat Jeanette er niet zoveel ged voor over heeft.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:31

vraag het en je weet het Clown Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:27

Ik heb net gebeld voor een verzorgpony. Ik had het nr via Wendy, meisje van Smit/bokt en ik heb net gebeld.
Woensdag kan ik langskomen om te kijken of het wat is en ik ben er dus gewoon zenuwachtig voor. Niet of het wat is, ookw el natuurlijk, maar die vrouw wil dat ik mee betaal en volgens Wendy kan ik dat beter gewoon niet doen. En ik vind het best lastig om dat goed aan te pakken, hoe maak ik nou duidelijk dat ik niet meebetaal. Ik bedoel, ik zou dan twee dagen in de week dat paard voor haar gaan verzorgen en rijden, omdat zij geen tijd heeft, maar ze wil wel dat ik betaal Nagelbijten / Gniffelen Ik wil in principe wel mee betalen,maar geen 50€

Maar goed...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:31

poeh, 50 eurie voor twee dagen vind ik wel heel veel, vooral als die vrouw zelf geen tijd heeft en jij haar dus een dienst bewijst
Ik zou het niet doen, of onderhandelen dat je 't gratis mag doen en dan ook uitmest/aanveegt/voert en dat soort dingen.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:32

staat het paard op een pensionstal of bij haar thuis fenn?in het laatste geval vind ik als je het paard ook nog verzorgd omdat zij geen tijd heeft een bijdrage not done, een ander verhaal vind ik het als het paard op een pensionstal staat of als je er voledig over kunt beschikken.
ik hoop voor je dat je het rond krijgt , zou natuurlijk wel leuk zijn Haha! dan willen we natuurlijk ook een fotootje Schijnheilig

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:38

Gaat om deze pony: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZNJEDBK.jpg

De pony staat op een pensionstal en ik zou dan twee middagen de pony helemaal doen. Dus uitmesten, aanvegen, voeren en rijden. Ik vind zelf ook dat ik dan best veel doe en niet hoef te betalen. Alleen hoe ga ik zo'n discussie nou weer aan? Zij zegt namelijk dat haar vorige verzorgster wel mee betaalde en wil dat ik dat ook doe. Tja, hoe breng ik dat?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:45

dan zou ik eens vragen naar het stalgeld wat ze betaald , en dan even kijken of die 50 euro evenredig is aan de stalhuur en of je verplicht bent om te vegen en te mesten, wat kent de pony, is het er een waar jij iets van kunt leren of is hij alleen recratief gereden, zijn er meer kapers op de kust, zoniet dan kun je als ze echt omhoog zit de druk natuurlijk iets opvoeren.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:51

Hmm, ja lastig! Zelf zou ik nooit voor een bijrijdpaard willen betalen (maar dat heb ik geloof ik weleens gezegd) Alleen in uitzonderlijk geval zoals als het een supergoed 'leerpaard' is, ik gratis lessen en/of wedstrijden mag rijden en ik helemaal niets anders zoals uitmesten hoefde te doen. Maar dat bestaat nu eenmaal niet, uitmesten e.d. hoort erbij Lachen

Ik vind dat wanneer je meebetaalt aan een paard je automatisch medezeggenschap over hem/haar hebt, tot op zekere hoogte.
Maargoed.. ik begrijp dat dat in de randstad moeilijker ligt dan elders. Ik zou het toch aan haar voorleggen. Je moet het zo zien: uiteindelijk help jij haar, want je neemt twee dagen per week haar paard uit handen.

Vraag haar eens wat ze met dat geld zou doen? Ik vind dat je dan ook recht hebt om te weten wat er met je geld gebeurt. Ik ben daar best kritisch in geloof ik Nagelbijten / Gniffelen maarja, ik zou dan ook niet geamuseerd zijn als ik merkte dat ze er leuke setjes van ging kopen ofzo Haha! Maargoed, misschien heeft ze wel een hele goede reden om geld te vragen, je weet het niet Lachen

Een reden zoals 'mijn vorige bijrijdster betaalde ook' vind ik een leuke smoes, da's zoiets als 'mama, ik wil een playstation want mijn vriendje heeft er ook een' Haha!

Leuke pony trouwens!

edit: hmm, als ik mezelf zo teruglees begrijp ik wel weer waarom ik ook alweer geen bijrijdpaard heb Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:03

Oké, ik vind het alleen nog wel lastig om daar zo over in discussie te gaan. Ik snap ook helemaal wat jullie zeggen, maar toch is het lastig en Tessel, dat smoesje had ik ook al door en daarom wilde ik er niet intrappen.
Maar keihard zeggen: 'nee sorry, ik betaal u een dienst omdat ik uw paard rijd en daarom betaal ik u niet.' Dat uhm... vind ik toch wel lastig Bloos

Overigens is ze echt opzoek naar een verzorgster en volgens Wendy is het een pony waar de laatste tijd veel te weinig echt goed meegereden is. Een pony waar ik dus wel van kan leren, maar meer omdat die aangepakt moet worden en goed doorgereden moet worden. Maar ik mag er woensdag gelijk ook even op, dus dan merk ik dat ook wel Ja

Ik vind het wel moeilijk trouwens Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:16

Kan ik me voorstellen Ja
Zomoet je het ook niet brengen natuurlijk. Gewoon een prettig, open gesprek erover hebben waarin je een beetje duidelijk wordt wat de bedoeling is en waarom precies je moet betalen. Vraag idd naar het stalgeld, dat is wel een goede. En zoals ik al zei, misschien heeft ze wel een hele goede reden om een bijdrage te vragen.

Helaas is het vaak zo dat als jij niet wilt, ze net zo makkelijk een ander vindt die wel betaalt maar als ze echt met spoed een bijrijder zoekt valt er vast wat te 'onderhandelen' en maak dan ook goede afspraken met elkaar. Als ze het moeilijk vindt haar paard in vreemde handen over te laten, stel dan voor om een schriftje bij te houden, dat werkt altijd wel Ja

(misschien ben ik ook wel wantrouwig omdat ik kort een pony heb bijgereden van een meisje die altijd in geldnood zat, maar als je dan soms aankwam en de zadelkast opendeed hing er weer een mooi nieuw setje Rolleyes als die me om een bijdrage had gevraagd, had ik dat dus ook mooi niet betaald)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:17

Oh enne, demonstreer je hobby van onder paarden gaan liggen niet meteen woensdag. Daar schrikken mensen van, snap je Clown Tong uitsteken

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:29

Nou, je hebt iig gebeld Fenn, dat is al heel wat! *LOL*
En die tip van Tessel zou ik ook proberen Clown

Over het geld: ik zou niet meteen met de deur in huis vallen, misschien begint ze er zelf wel over, en anders even vragen: "hoe zit dat met die bijdrage, want *argumenten*".. zoiets. Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:07

Ik zou ook niet zoveel mee willen betalen. Is echt wel heel veel. Voor dat geld moet je minstens les erbij krijgen. Succes ermee in ieder geval!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:46

Heeey!
Even over dat betalen: Dat is hier in Den Haag echt normaal, ook al help je de persoon ermee uit de nesten kwa tijd. Sommige mensen vragen 150 euro voor 2 dagen in de week per maand (wat overigens wel te veel is), de ander vraagt 50 euro per maand voor 1 dag in de week. Als je uitrekent hoeveel je er per dag aan kwijt bent (in jou geval is dat 6,25 Euro per dag), is dat best weinig, want je mag er ook op rijden. Als je op een manege een paard huurt, ben al gauw 30 euro per dag kwijt. Als je een paard voor een uurtje huurt, betaal je over het algemeen gewoon voor een les, ookal krijg je geen les. Dus wat dat betreft ben je veel goedkoper uit, zelfs een les is duurder. Als je dus 2 keer per week een les zou nemen, zou je op veel meer uitkomen.

Natuurlijk komt de rest er ook bij, maar dat hoort er gewoon bij. Bij maneges hoeft dat dan weer niet, maar je betaald ook meer.

Als ik eerlijk mag zijn vind ik 50 euro voor 2 dagen in de week nog best weinig. Maar goed, zo ben ik het hier in de stad gewend, op het platte land is dat over het algemeen niet altijd zo.

Ik heb ook ooit een pony geleased voor 170 euro in de maand, dat was voor 3 a 4 dagen in de week. Bovendien kwamen hier nog kosten van voer (als je je paard bijvoerde) en de hoefsmid (om de 6 weken 25 euro) bij. In jou geval denk ik niet dat je ook nog voor de hoefsmid hoeft te betalen, dus dat scheelt ook weer.

Maar goed, je moet maar kijken wat je doet Lachen maar ik vrees dat een gatis verzorgpony er tegenwoordig niet meer er in zit, tenzij het echt alleen om poetsen en vezorgen gaat. Als rijden in het spel is, moet je vrijwel altijd betalen!

Maar goed, zo denk ik er dus over Lachen je moet het ook een beetje afwegen. In principe heb je het paard ook wel een beetje in bruikleen ...
Nou, succes met erover nadenken Tong uitsteken dit wilde ik er even over kwijt Tong uitsteken haha!
Gr.
Naatje