Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:47

interpolis is een goede verzekering.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 20:48

alano schreef:

Ik wil mijn paardje tegen ongeveer alles verzekeren (keuringsrapport ligt er van juli), weet je ongeveer wat daar allemaal bij komt kijken? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:59

Een héle hoge rekening.. Scheve mond
Verder, geen idee!

Nou ik ben weer thuis en de ellende is weer begonnen, mag de aankomende 2 weken huiselfje Dobby gaan spelen, omdat mn vader geen vrij wilt nemen van zn werk voor de verzorging van mn moeder. Mijn broertje hoeft het niet te doen dus ben ik de l.u.l.. (aangezien ik geen geld nodig heb ofzo..)
Dus heb even een baal moment..
Begrijp me niet verkeerd hoor; wil met alle liefde mijn moeder helpen, maar een sociaal en werk leven is ook wel fijn, al is het maar een paar uurtjes per dag..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:00

Lavandula schreef:
Een héle hoge rekening.. Scheve mond
Verder, geen idee!

Nou ik ben weer thuis en de ellende is weer begonnen, mag de aankomende 2 weken huiselfje Dobby gaan spelen, omdat mn vader geen vrij wilt nemen van zn werk voor de verzorging van mn moeder. Mijn broertje hoeft het niet te doen dus ben ik de l.u.l.. (aangezien ik geen geld nodig heb ofzo..)
Dus heb even een baal moment..
Begrijp me niet verkeerd hoor; wil met alle liefde mijn moeder helpen, maar een sociaal en werk leven is ook wel fijn, al is het maar een paar uurtjes per dag..

Kun je niet een soort van nazorg/thuiszorg inschakelen voor een aantal uurtjes per dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:08

Dat stelde ik ook al voor, maar dat vinden ze onzin. Ze vinden dat ik dat best over kan hebben voor mijn moeder om haar 2 weken (minimaal!) te verzorgen.
En ik vind het ook écht geen probleem, alleen mijn pubergedrag komt nu gewoon even boven.
Weetje ze zeuren wel dat ik een flink bedrag per maand aan kostgeld moet betalen, maar geven me niet de gelegheid om te werken.
Ik moet een vaste baan hebben enzo terwijl ik naar Engeland ga, allemaal van die stomme dingen... pfff
Heb het gewoon even op mijn heupen. Ook omdat ik nu deze week gemaakte afspraken niet kan nakomen, en daar baal ik van, want dat is gewoon niet mijn stijl.. Ik mag niet eens even 2 uurtjes weg overdag!! Ziek

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:26

Schimmelig schreef:
alano schreef:

Ik wil mijn paardje tegen ongeveer alles verzekeren (keuringsrapport ligt er van juli), weet je ongeveer wat daar allemaal bij komt kijken? Lachen

ik heb mijn paard ook tegen alles wat je maar kan bedenken verzekerd Knipoog als het onder de 4500 euro is dan hoef je alleen klinisch raport (niet ouder als 6? weken) te geven en boven de 4500 euro dan moet je ook een rontgrenologisch raport (niet ouder als 3? maanden) geven....en wat er voorderest bij komt kijken...geen idee....een hoop centjes.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:35

Ik wil hem inderdaad voor ongeveer 4500 verzekeren. Heb je enig idee wat dat ongeveer kost? En wat nu precies de beste verzekering is? Nagelbijten / Gniffelen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:35

lav: wat vervelend zeg.. vooral dat je vader het niet wilt doen (wat is dat nou?!!!) hmm, ik zou maar eens op papier zetten wat jij allemaal wel niet moet doen en wat je eigenlijk wilt.. (dat werkt meestal beter dan praten..) (bij mij dan, want ik word op een gegeven moment boos en ga schreeuwen, en tja dan heb je helemaal de poppen aant dansen he...)
veel succes ermee in iedergeval!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:49

Net even Interpolis een mail gestuurd Nagelbijten / Gniffelen

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:54

Schimmelig schreef:
Ik wil hem inderdaad voor ongeveer 4500 verzekeren. Heb je enig idee wat dat ongeveer kost? En wat nu precies de beste verzekering is? Nagelbijten / Gniffelen

7.5 % van 4500 is het dan en als je dus ook veterinaire verzekering erbij wil (dus dierenarts kosten) dan is het nog eens + 200 euro.

337.5 + 200= 537.50 euro per jaar. (dat is dus uitgebreide verzekering)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:01

muiszje schreef:
lav: wat vervelend zeg.. vooral dat je vader het niet wilt doen (wat is dat nou?!!!) hmm, ik zou maar eens op papier zetten wat jij allemaal wel niet moet doen en wat je eigenlijk wilt.. (dat werkt meestal beter dan praten..) (bij mij dan, want ik word op een gegeven moment boos en ga schreeuwen, en tja dan heb je helemaal de poppen aant dansen he...)
veel succes ermee in iedergeval!

Thnx voor het meedenken Muiszje!
Maar helaas werken bijde manieren niet in dit huishouden. Mijn vader is nogal een.. tsja hoe zeg ik dit.. een strenge man. Zijn wil is wet zegmaar, en daar is met geen stok tussen te komen. Met mijn moeder kan ik meestal wel tot een tussenoplossing oid komen, maar meestal sluit zij zich ook aan bij mijn vader..
Dus ik heb weinig tot niets in te brengen hier in huis. Daarom wil ik dus ook zo snel mogelijk het huis uit, omdat dit zo langer niet meer gaat.. Maarja helaas is dat niet zo makkelijk. Dus moet ik roeien met de riemen die ik heb.. Lachen
Wat dus inhoudt mij er maar bij neerleggen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-06 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:01

alano schreef:
Schimmelig schreef:

7.5 % van 4500 is het dan en als je dus ook veterinaire verzekering erbij wil (dus dierenarts kosten) dan is het nog eens + 200 euro.

337.5 + 200= 537.50 euro per jaar. (dat is dus uitgebreide verzekering)

Het gaat mij meer om de mogelijke ongevallen, nu ik heb gemerkt dat hij niet de handigste is.
Kan ik dan later alsnog mijn verzekering uitbreiden, want bv. inentingen zullen wel niet onder DA kosten vallen, of wel Verward

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:09

nee inentingen zitten er bij geen 1 verzekering in....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:10

alano schreef:

He darn it Clown

Kan ik mijn verzekering wel op elk gewenst moment uitbreiden, of komt er dan iemand langs om te kijken o.i.d.? Weet jij dat ook toevallig Nagelbijten / Gniffelen

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:16

Schimmelig schreef:
alano schreef:

He darn it Clown

Kan ik mijn verzekering wel op elk gewenst moment uitbreiden, of komt er dan iemand langs om te kijken o.i.d.? Weet jij dat ook toevallig Nagelbijten / Gniffelen

um dat weet ik niet... ik denk wel dat er dan iemand langs komt....maar waarom niet gelijk uitgebreid verzekeren? (dat zou ik doen, dat heb ik gedaan Knipoog )

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:30

Ik zit ook bij Interpolis en ben echt heel tevreden! Helaas al gebruik moeten maken van de verzekering (ben ook all-in verzekerd) maar het scheelt wel dat ze nu gaan uitkeren. Toch een pleister op de wonde en het helpt een beetje de kosten te drukken.
Bij mij is geen inspecteur langsgekomen, maar ik heb gelijk alles verzekerd, dus weet niet hoe dat zit met tussentijds veranderen van je polis.
Dit is ook mijn eerste keer dat ik verzekerd ben voor mijn paard. Bij mijn vorige paard had ik dat niet gedaan, jammer genoeg!
Leuke is dat ik nu bij de kliniek ook nieuw hoefbeslag (niets speciaals) heb gekregen en dat wordt als orthopedisch beslag op de rekening gezet! Bingo! Knipoog

Schim, wanneer heb je weer nieuwe foto´s van dat leuke, ietwat onhandige
stippelpaard van je?

Ik lag er trouwens bijna naast vanavond! Bloos! Gelukkig zag niemand het, maar heb nu wel spierpijn! Die merrie van mij is een beetje te veel verwend de laatste tijd (met alleen maar buitenritjes aan de lange teugel) en wilde niet netjes door de bak lopen Boos!

En Lav: sterkte met je ouders! Mij is ook zoiets overkomen want ja, ik ben een meisje en mijn broers kunnen dat niet (in mijn geval voor mijn vader zorgen)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:45

Schimmelig schreef:
Weet iemand hier trouwens een goede paarden verzekeringsmaatschappij? Lachen

Mijn paardje zit bij de EFO en dat bevalt eigenlijk goed. Ze keren eigenlijk altijd zonder problemen uit. Gelukkig nu al een paar jaar niets in hoeven sturen, maar het is wel een heel fijn gevoel.

Weet ff niet voor hoeveel hij nu verzekerd is, maar waarschijnlijk is hij iets onderverzekerd. Er was toen alleen een klinisch rapport nodig voor een uitgebreide + ziektekosten verzekering en de inspecteur kwam zelf nog even kijken. Het stelde eigenlijk allemaal weinig voor.

De regels zijn sinds toen wel iets aangepast, dus mischien dat ze nu iets strenger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:46

Nandoman schreef:
Ik lag er trouwens bijna naast vanavond! Bloos! Gelukkig zag niemand het, maar heb nu wel spierpijn! Die merrie van mij is een beetje te veel verwend de laatste tijd (met alleen maar buitenritjes aan de lange teugel) en wilde niet netjes door de bak lopen Boos!

En Lav: sterkte met je ouders! Mij is ook zoiets overkomen want ja, ik ben een meisje en mijn broers kunnen dat niet (in mijn geval voor mijn vader zorgen)

Oei dat is niet zo fijn!! Misschien een tip om ook tijdens de buitenritjes Madame even aan het werk te zetten Knipoog Als veiligheid voor je eigen leven Tong uitsteken hihi Zou niet best wezen als je eraf kukkeld.. Ach gut
Maarja wie ben ik om jou te vertellen wat handig is hihi ken je hele paardje niet eens, dus laat maar eigenlijk, ben even aan het puberen, hou het daar maar op Schijnheilig haha

En ja de oudste van het gezin zijn én dan ook nog een dochter.. tsja het blijft een zware opgave Clown Maargoed heb nu besloten; vaste baan zoeken, en dan zo snel mogelijk het huis uit, en als back-up heb ik dan altijd Engeland nog, maar hoe dan ook, ik ga weg!!! Hamer

Hey Manic: hoe is het nu met Mike??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:53

Nou mensen ik ga slapen! Er staat mij morgen weer een fijn dagje tegemoet Knipoog
Welterusten allemaal!! Slapen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:55

hmhmh, erg vervelend indd als je ouders een beetje TE veel te vertellen hebben ... snel weg, is inderdaad de beste oplossing!

schim: een vriendin van mij liet haar paard 2 jaar geleden ook verzekeren. ze had het paard van een manege gekocht en er kwam een mannetje van de verzekering langs om te kijken of ze indd gezond echt was..
Nou, paard liep echt niet lekker achter (> krampbenen leek het, maar kwam uit de rug) je zag duidelijk dat er iets mis was (het meisje zelf zei dat ze zelf niets zag,, ach ja, liefde maakt blind..) maar toch zei het verzeker mannetje dat het in orde was..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:18

Leroy was toen ook bij Interpolis verzekerd (nu waarschijnlijk nog steeds want de nieuwe eigenaren hebben het over genomen maar wisten nog niet zeker of ze het aan gingen houden). Wij hadden hem geloof ik niet zo heel uitgebreid verzekerd (weet het niet eens meer eigenlijk, maarja, was toen meer een beslissing van mijn ouders natuurlijk). Er was niemand langs gekomen, inderdaad keuringsrapport overgelegd (ik geloof dat het max 3 maanden oud mag zijn). We hebben verder gelukkig nooit wat met ze te maken gehad eigenlijk. 1 keer is de DA gekomen, dat viel nog binnen het eigen risico. Maarja, er zijn er zoveel tegenwoordig, geen idee wat nou de beste is...

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:21

Ohw en Lav: das wel minder! Ik moet ook mijn moeder verzorgen als ze uit het ziekenhuis komt volgende week maar dat is als het goed is maar 1 dag. Ze gaat maandag in de dagbehandeling en dan moet er dinsdag iemand zijn om dus voor haar te zorgen. Vind het verder geen probleem (maarja, 2 weken is wel heeel wat anders!) maar kan me wel een klein beetje ergeren dat er totaal niet aan gedacht wordt dat mijn broertje misschien ook iets zou kunnen doen... Maarja, sterkte in ieder geval!!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:38

Lavandula schreef:
Oei dat is niet zo fijn!! Misschien een tip om ook tijdens de buitenritjes Madame even aan het werk te zetten Knipoog Als veiligheid voor je eigen leven Tong uitsteken hihi Zou niet best wezen als je eraf kukkeld.. Ach gut

Daar was ik al mee bezig, wat op zich wel goed ging. Het is mijn eerste merrie en ik moet nog erg wennen aan de kuren die ze af en toe heeft. Ik vermoed dat er weer een hengstigheidje aan zit te komen. Ze liep gisteren ook weer lekker te hinniken, een teken dat ze d'r hormoontjes voelt Knipoog
Ik ga vrijdag t/m zondag weg en heb Mendi uitbesteed maar hou mijn hart vast dat alles goed gaat.. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat ik de oppassers maar niet te veel ga inlichten, dat wekt alleen maar onrust Clown

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:14

Als je het niet weet heb je er totaal geen last van meestal. Ik heb 1x voor een paard gezorgd met zadeldwang (was me niet verteld) en ik ga even mijn cap pakken ligt het hele servies ter waarde van toch wel zo een 50000 euro op de grond; niet grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:15

Goede morgen mensen!
krijg net te horen dat moederslief nog 6 weken thuis is, en dat er dus van mij word verwacht dat ik die 6 weken knip en buig..
Pff was vanochtend om 6! uur al op omdat mijn vader ruzie stond te maken met mn broertje. Lekker tijdstip dus, Maarja..
Vandaag maar even wat wasjes draaien enzo dan is dat maar gebeurt he Lachen;)
Hebben jullie nog leuke/spannende plannen voor de aankomende week??

Komt die zon trouwens nog eens terug? Vind het een beetje hopeloos worden nu dit weer!

En Nando: Waarom heb je je paard uitbesteed? Wie is het slachtoffer? hihi ga je een weekendje weg ofzo?