Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:13

Nou Amarie dan zoek je skipak maar vast op. Ben vanavond wezen rijden, zat op Windemere en ging uiteindelijk wel redelijk. Maar brrrr wat een ijskast.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:42

Ik hoop eigenlijk zoveel mogelijk achter het secretariaat te zitten. Ik moet zeggen dat ik met rijden niet zo'n last heb van de kou maar ja de bak daar is lekker warm nu en in de zomer koel.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:07

Nou de luxe is vooral dat mijn ouders 2 kleine auto's hebben ipv 1 grote, dus kan ik in het weekend eigenlijk altijd over een auto beschikken;) . Brrr zo 's avonds rijden is ook een stuk kouder idd liek. Ik had het zaterdag ijskoud maar had in mijn les geen last van de kou: heb met rijden in mijn t-shirt gereden want ik had het zo bloed heet :7 Als ik sommige mensen dan met dikke winterjas in de andere lessen zie rijden dan volg ik dat echt niet :P
Ik ben er zaterdag trouwens niet, ga die dag gezellig met mijn vriend doorbrengen. Als het niet zo koud was geweest had ik het nog overwogen. Maar ik ga echt niet vrijwillig langs de bakrand zitten. En in de kantine is er niks aan, beetje door glas kijken is niet leuk :P .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:15

ik doe ook weer mee dit weekend, kom wel even kletsen Amarie :j

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:59

Ook ik kom zaterdag niet kijken, mij inderdaad te koud. En heb nog heel wat spullen nodig uit de stad, dus dan maar kou lijden in de stad.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:40

Gezellig Lielle.

En dames jullie hebben groot gelijk, lekker warme dingen doen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:02

Nou het 1e weekend van indoor zit erop.. Jammer van de vele afmeldingen (door het weer)
Aankomende vrijdag mijn debuut..verwacht er niks van tis pas de 1e keer maar we zullen zien..Er zou eigenlijk maar 1 proef gereden worden, maar door weinig deelname kunnen we toch 2 proeven rijden :) Ben benieuwd hoe barcardi t doet, ze moet tussen de proeven door toch ongeveer een half uur wachten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:11

Ik heb fabbie niet meer getraind dus doe niet mee.. ga als de sneeuw weg is weer naar de manege met haar aangezien ik over de weg enzo moet..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:38

Ik ben er ook bij (als het weer zo blijft) en we zien wel wat het gaat worden, als ze maar braaf blijft en ik ontspannen dan ben ik allang tevreden.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:59

zo weer even een berichtje, twee dagen wedstrijd zitten er nu op en heb er weer 4 winstpunten bij. Ben dus zeer tevreden. Morgenochtend met Joyce aan het secretariaat en dan hebben we de helft van Indoor Vught er weer opzitten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:43

Nou ik ook mijn debuut achter de rug..Geen winst (gister ook niet super verdiend, vandaag was t net geen winst, maar ja wel jammer..) Gister te sloompjes, vandaag weer te snel..Nu ff de middenweg vinden:P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:48

Goed gedaan Joyce voor een eerste keer.
Volgende keer is het vast raak, zie je morgen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:15

Zozo Amarie, dat tikt aardig aan! En idd, goed gedaan hoor joyce!

Zo ik zal ook even een kort rijverslag typen. Zaterdag na 2 lange weken weer les. Was met de bus gegaan maar brrr.. in de kou wachten is geen pretje. Op de manege aangekomen gehoord dat de paarden (zowel pension als manege) erg gecharmeerd waren van de smeltende sneeuw die de afgelopen week van het dak gleed }:0 . Gelukkig was het grootste gedeelte er zaterdag al af :Y) . Op de lijst gekeken en gezien dat ik wederom op Sultana zat. Niet erg blij mee, zou wel weer een les worden vol eenrichtings-communicatie -O- . Naderhand hier met M nog een gesprek over gehad en die vond bij de vorige les al dat ik niet ontevreden moest zijn omdat Sultana heel behoorlijk liep. En nu zei ze: het is niet dat het paard jou niet snapt, ze doet wat je vraagt en je voelt haar prima aan. En het is niet dat zij niet terug communiceert, maar jij verstaat haar alleen niet. Hmm...oké nieuw inzicht...dat veranderde wel de manier waarop ik naar de zaak ging kijken :j . Toch maar van te voren aan W meegedeeld dat ik t de laatste tijd niet naar mijn zin had gehad op Sultana maar dat ik opeens niet meer wist of ik er nou liever niet op ging óf dat ik die-hard bleef rijden tot ik haar ging snappen.:')
Er waren weer een aantal spectaculaire momenten in de lessen en helaas ook een aantal ruiters die op de grond belandden, een spannende ochtend dus. Toen liep Tommy zich om 11 uur ook nog eens gruwelijk aan te stellen wat zorgde voor angst bij zijn eerste ruiter én bij de tweede die er na een ruil op was gezet en die ook op de grond belandde. Ik kwam vanuit de kantine aanlopen, op weg naar Sultana toen M mij riep. Dus ik richting Tommy om daar even mee te lopen, zegt ze opeens: stap er anders maar even op en wordt maar eens boos op hem.
Tsja ponyhobbelen vind ik nog steeds fantastisch, dus ik cap op en ik zat er zó op :D. Lekker achter aangesloten en húp na een half rondje wilde meneer er alweer vandoor peren :roll: (niet eens bij de versiering). Dat uiteraard even voorkomen en meneer Tommy medegedeeld dat dat maar eens afgelopen moest zijn ~~}> , met binnenstelling kon hij die enge dingen niet zien dus dan moest hij ook maar eens op mij gaan letten. Nou even een aantal correctiemomentjes gehad terwijl mijn lesgenootjes zich aan de kant kostelijk vermaakten :D. Nou daarna gaf hij al snel op en liep hij heel braaf de bak door dus toen was het tijd om hem terug te geven aan zijn ruitertje.
Daarna Sultana gaan poetsen en zadelen en richting bak gegaan. Na het opstappen gelijk lekker actief los gaan stappen en aan een wat langer teugeltje haar snel bezig gaan houden want die versiering was natuurlijk erg spannend en héél anders na de les van 10:00 waar ze ook in gelopen had :roll: . Nou hup aan de slag en na een minuut of 15 viel opeens het kwartje bij zowel mij als mijn paard en vanaf toen zaten we in een stijgende lijn *\o/* . Halverwege de les, toen de rest ging stappen nog even doorgereden, want het reed zo lekker met mijn paard lekker voorwaarts neerwaarts ingesteld, compleet ontspannen, compleet ander paard :z .
Daarna lekker een welverdiende pauze gegeven en toen weer aan de slag gegaan met de nieuwe aanpak en die werkte inderdaad erg goed.
Kortom, op de eerste gespannen aanstellerige 15 minuten na (denk dat de merrie-factor ook erg meespeelt ;) ) heerlijk gereden en weer een enorme verbetering ten opzichte van vorige week. Het was absoluut geen hoog niveau, maar die complete ontspanning reed opeens heel anders.
Daarna paard overgegeven en even boven gaan eten en rond 14:30 naar de bus gegaan. Lekker tot 15:10 staan wachten (bus 1 kwam niet, en bus 2 kwam tien minuten te laat -:(- ) en daarna heerlijk opgewarmd onder een hete douche.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:37

Goed doorgezet djoontje, je ziet het wel de aanhouder wint.
Op naar volgende week.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:05

Zo wat foto's in mijn profiel gezet van de wedstrijd zaterdag..Foto's zijn goed gelukt in de binnenbak

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:37

Mooie foto's J., die zijn idd goed gelukt in de binnenbak!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:51

Het zijn inderdaad mooie foto's. En het geeft denk ik al een goed gevoel om mee te doen, of niet dan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:56

Ja ze was ook echt superbraaf.. Vrijdag avond ging in de kleine bak al de sneeuw van het dak afglijden, sommige paarden reageerde daarop en zij dus helemaal niet..Ik had lekker gereden ja :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:10

Zo...aangezien ik nog even moet wachten op een boek in de Uni-bieb kan ik mooi even mijn rijverslagje plaatsen.
Zaterdag eerst vroeg op om van mijn vriend's huis naar mijn ouders te fietsen. Daar mijn paardrijkloffie aangetrokken, de auto sneeuwvrij gemaakt en richting Vught gekachelt. Op de manege aangekomen eerst de lijst bekeken en ik zat weer op Sultana. In tegenstelling tot vorige weken was ik nu juist blij, want ik was benieuwd of het deze week weer zo fijn zou gaan.
Nou eerst zitten bibberen langs de kant om de les van 10 uur te zien. Aangezien Sultana om 10 uur meeliep pas rond 11:30 naar haar toe gegaan, dan had zij ook even rust. Paard gepoetst en gezadeld en op naar de bak. Even rustig losgestapt en daarbij werd al duidelijk dat Monty en Valentino erg frisjes waren, wat de sfeer in de les nogal gespannen maakte. Maar goed, doen alsof je neus bloed en doorhobbelen maar. Sultana had echter moeite om te ontspannen door de regelmatige uitspattingen van Monty en dat is ook logisch want ik betrapte mezelf erop dat ik Monty en Valentino toch in de gaten ging houden om te zorgen dat ik er niet naast zou rijden als ze weer eens een tandje harder zouden gaan.
Na een halfuurtje, voordat we gingen stappen, keerde de rust echter terug en vanaf toen kon zowel ik als paard lekker gaan ontspannen. En dat rijd gewoon zalig, ze is zo licht in de aanleuning en je kunt haar heerlijk ontspannen de bak rondsturen. Op het einde werd de hindernis nog even opgebouwd en ik heb zelf meegesprongen. Sultana liep zo heerlijk en ze springt bij anderen ook altijd heel braaf, dus ik waagde het maar op :Y). Goede keuze want het springen ging op een enkele weigering (hey, het is opeens een steiltje geworden _O- :') ....) prima en tussen de sprongen door kon ik haar weer prima naar de ontspanning rijden.
Al met al was ik reuze tevreden, hoop dat er zo nog vele lesjes volgen :z

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:26

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen :+ Maar mijn paard komt waarschijnlijk binnekort op de vughtse hoeve te staan ! Zo te lezen is het een erg leuke manege en ik kijk er echt naar uit !
Ik heb alleen begrepen dat de paarden niet buiten worden gezet en er geen paddocks zijn, hoe doen jullie dat met jullie paarden ? De mijne is gewend om de hele dag buiten te staan dus ik wil hem wel regelmatig in een wei/bak losgooien..
Kan dit gewoon ?Of zijn de bakken bijna altijd bezet/mag je ze er niet in losgooien ?
En is het met rijden een beetje te doen in de binnenbakken of is het erg druk ? :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:26

Tijdens de manege lessen kun je alleen in de kleine binnenbak rijden.. Dan is het ook meestal wel wat drukker..
Nee je moet hem zelf buiten zetten en liever niet in de bakken.. ze hebben nu 2 weien en van de zomer 4.. In de longeerbak mag je hem wel losgooien..
Maar hoezo van een stal waar ie elke dag buiten staat naar een stal waar ie niet naar buiten gaat??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:27

Dat is idd wel een hele overgang, voor veel weidegang/buiten lopen zou ik niet snel voor de Vughtse Hoeve kiezen.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:40

Ik kan hem gewoon zelf buitenzetten heb alle tijd elke dag..Dus dat is dan het probleem niet als er wel genoeg ruimte is..

Hij gaat naar de vughtse hoeve omdat ik een tijd bij mijn vriend ga wonen en het is vanuit daar makkelijk te bereiken met het ov.Ik heb ook bij de blokhoeve geinformeerd maar daar willen ze alleen wedstrijdruiters en hebben geen stal over..
Ben gaan kijken bij de vughtse hoeve en het sprak me wel aan, ze willen me ook helpen..

[PP] Wat te doen...

Daarom wil ik hem op een manege zetten voorlopig :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:06

Als je zelf tijd hebt om hem buiten te zetten is het nooit geen probleem, nu zijn de weien alleen erg slecht en is de longeerbak een optie.. Ik zette ze ook altijd zowat elke dag ff buiten en daarbij nog rijden.. Als je op de manege komt staan kan ik je anders altijd helpen, als ik tijd heb en mijn eigen paarden natuurlijk gedaan heb (dadelijk als de klok verzet is kan dat altijd) Of sjaslique hier op bokt, die vind het misschien ook wel leuk, als het een braaf paard is :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:53

Wat is het rustig hier.. Zal ik eens even roet in t eten gooien :)

vandaag minder leuk nieuws te horen gekregen: De poes (in deze zin huisdier dus) van mijn oma is gister avond overleden |( |( Waarschijnlijk hartaanval. Goed voor het beestje, maar opa is er zo kapot van |( |(

Nu een foto van de buik van Barcardi op 250 dagen. Wat vinden jullie ervan :)
Afbeelding
Afbeelding