Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ik sommige mensen dan met dikke winterjas in de andere lessen zie rijden dan volg ik dat echt niet 
.
Ben benieuwd hoe barcardi t doet, ze moet tussen de proeven door toch ongeveer een half uur wachten
. Gelukkig was het grootste gedeelte er zaterdag al af
. Op de lijst gekeken en gezien dat ik wederom op Sultana zat. Niet erg blij mee, zou wel weer een les worden vol eenrichtings-communicatie
. Naderhand hier met M nog een gesprek over gehad en die vond bij de vorige les al dat ik niet ontevreden moest zijn omdat Sultana heel behoorlijk liep. En nu zei ze: het is niet dat het paard jou niet snapt, ze doet wat je vraagt en je voelt haar prima aan. En het is niet dat zij niet terug communiceert, maar jij verstaat haar alleen niet. Hmm...oké nieuw inzicht...dat veranderde wel de manier waarop ik naar de zaak ging kijken
. Toch maar van te voren aan W meegedeeld dat ik t de laatste tijd niet naar mijn zin had gehad op Sultana maar dat ik opeens niet meer wist of ik er nou liever niet op ging óf dat ik die-hard bleef rijden tot ik haar ging snappen.
. Lekker achter aangesloten en húp na een half rondje wilde meneer er alweer vandoor peren
(niet eens bij de versiering). Dat uiteraard even voorkomen en meneer Tommy medegedeeld dat dat maar eens afgelopen moest zijn
, met binnenstelling kon hij die enge dingen niet zien dus dan moest hij ook maar eens op mij gaan letten. Nou even een aantal correctiemomentjes gehad terwijl mijn lesgenootjes zich aan de kant kostelijk vermaakten
. Nou daarna gaf hij al snel op en liep hij heel braaf de bak door dus toen was het tijd om hem terug te geven aan zijn ruitertje.
. Nou hup aan de slag en na een minuut of 15 viel opeens het kwartje bij zowel mij als mijn paard en vanaf toen zaten we in een stijgende lijn
. Halverwege de les, toen de rest ging stappen nog even doorgereden, want het reed zo lekker met mijn paard lekker voorwaarts neerwaarts ingesteld, compleet ontspannen, compleet ander paard
.
) heerlijk gereden en weer een enorme verbetering ten opzichte van vorige week. Het was absoluut geen hoog niveau, maar die complete ontspanning reed opeens heel anders.
) en daarna heerlijk opgewarmd onder een hete douche.
. Goede keuze want het springen ging op een enkele weigering (hey, het is opeens een steiltje geworden
....) prima en tussen de sprongen door kon ik haar weer prima naar de ontspanning rijden.
Maar mijn paard komt waarschijnlijk binnekort op de vughtse hoeve te staan ! Zo te lezen is het een erg leuke manege en ik kijk er echt naar uit !

Waarschijnlijk hartaanval. Goed voor het beestje, maar opa is er zo kapot van