Ziet er goed uit Ella! ook de longeer foto. hij loopt dan niet lang en laag, maar hij loopt niet erg opgekropt met zn nek enne wat lijkt hij groot!! hoe groot is hij? (ongeveer)
Dit is haar manier van een paard beleren, veel angstige paarden hebben altijd wel een bepaalde plek waar ze volledig op hun gemak zijn. Voor de ene is het in de bak, voor de ander is het in de stallen. Ik vond het in het begin ook een beetje tricky, maar ik heb gezien hoe ontzettend relaxed hij daar altijd is. Hij is nog geen enkele keer bang geworden, geschrokken of wat dan ook daar in de stallen terwijl hij dat wel in de bak doet. Wat we nu doen is een rem, stuur en gas er op zetten hier in de gang en zodra hij dat kent kan je meestal zonder problemen in de bak verder aan de slag. Als we meteen in de bak begonnen waren was het echt niet zo goed gegaan als nu en was hij er zeker niet zo relaxed bij dat er iemand op zijn rug zit. Zodra we in ieder geval een rem en stuur hebben gaan we in de bak aan de slag (zal volgende week het geval zijn). Het is voor hem dan alleen nog maar spannend dat we in de bak zijn, niet dat er iemand op zijn rug zit. Mocht hij er dan een keer vandoor gaan hebben we in ieder geval een stuur om hem uit de hekken te houden. We doen hem dan niet aan de longe, we gaan dan achter in de 20×20 bak, dan heb je geen longeerlijn nodig.
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ze heel goed weet bij welk paard je het wel kan doen en bij welke vooral niet. Ze doet het niet bij alle paarden zo, maar zij heeft hele positieve ervaringen met angstige paarden op deze manier inrijden. Tsja als je er hier af vliegt lig je op het beton, maar hij heeft geen reden om hier te schrikken of wat dan ook. Als we er in de bak op waren gegaan vanaf het begin heeft hij ineens 100 redenen om er vandoor te gaan, dan land je wel leuk in het zand, maar uit ervaring weet ik dat dat ook lang niet altijd fijner is dan beton
@Lucy: ehhh hij is iets van 1.65 ofzo.. Geen idee eigenlijk
Hij is voor mij een perfect maatje, kleiner zou ik voor 'het mooie' niet kunnen hebben en op een bakbeest van ruim 1.80 voel ik me toch niet zo fijn Ik kom met m'n voeten precies bij zijn buik dus helemaal prima
Ja dat je idd een mooi maatje! Opzich pas ik qua lengte ook wel op een groter paard, maar ik voel me gewoon fijner op een wat kleinere. Ferro is wat dat betreft een maatje waar ik me fijn op voel en wat er ook netjes uit ziet Hij is ook best wel breed geworden, dus daarom lijkt hij denk ik groter.
Faron is voor mij volgens mij een goed maatje (op zn kleinst) Bolero is wat kleiner en volgens mij lijkt dat net niet meer zo mooi. maar daar heb ik geen foto's van
SsSimonee
Geplaatst: 11-07-12 20:38
voor duidelijke fotos van Binck ff op Facebook kijken
ik denk ik niet (nouja misschien wel kijken ) als ik een paard bij het fp zou willen kopen is dat een onbeleerde, en ik denk niet dat ik als eerste eigen paard een onbeleerde zou willen kopen. dan eerder een tussen de 5 en de 9 die van alles al een beetje gezien heeft en al goed doorgereden is. sprongetje kent, buitenritje kent, beetje kan dressuuren etc maar dat ligt er ook helemaal aan wat ik dan van dat paardje wil. of ik nog wil starten in springen of dressuur, of endurance wil doen ofzo..