doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:15

smurffie schreef:
waar rij jij dan ?? ik zie dat je uit noordwijk komt ..

Bij manege smit in noordwijkerhout.
Maar bij ons is het zowiezo al raar geregeld. In het voorjaar doen wij de F2/F4/F6/F8/F10 en dan in hat najaar de F3/F5/F7/F9 Dan zien ze de F3 en 4 als gelijk de F5/6 F7/8 en F9/10. Dus ook als je de F5 in het voorjaar niet haalt rijd je in het najaar de F6. En als je de F6 in het najaar wel haalt rijdt je in het voorjaar weer de F5. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen. Voor elke proef heb je weer een ander aantal PP nodig.
Voor de F2 heb je helemaal geen PP nodig om door te stromen naar de F3/F4 en de F1 wordt helemaal nooit gereden.

Ha ik al gezegt dat het een zooitje was Knipoog

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:56

dat is inderdaad imo een rare manier. Maar zeker als je bijv. de F5 niet haalt, in het najaar F6 wel, in het voorjaar weer de F5 niet. moet je dan in het najaar F8 gaan rijden??? of zie ik dit nu heel verkeerd?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:33

Je moet de F5/F6 drie keer halen en het maakt niet uit hoe vaak je welke haalt Knipoog Dus als je derde PP in de F5 is rijd je inderdaad daarna de F8. Dit heb ik zelf namelijk ook gedaan....

Vind dit zelf ook heeel lastig om uit te leggen, vooral ook omdat ik het zelf maar net aan snap Knipoog Dus ik hoop dat jij het begrijpt....

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:15

Yep; bij ons doen we dat ook.

Eerst moesten we 2 wp hebben; dat's verandert naar 4 omdat anders iedereen er snel doorheen ging. Alleen voor f1 en f2 moet je 2 wp hebben. Ik heb nu 2 wp in de F7.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:40

Ik vind het allemaal heel belachelijk klinken...dat kan je toch niet snappen Verward

Wij hebben gewoon de regels zoals in het boekje staat. Bij 2 pp mag je over. En elke wedstrijd avond wordt er vanaf F1 gestart. Ik reed vanavond F7 voor de 2e keer en ik moest om 21.15. Alleen liep het een half uur uit en ik ben net een half uurtje thuis....Clown Dacht trouwens dat ik zwaar gezakt was want ik had nog nooit zo beroerd gereden...Nagelbijten / Gniffelen

Had ik 219... Cool

29 december mag ik F8 starten...ben heel benieuwd....Ja

iindii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 02:38

ik ben blij met de manege waar ik op zit.. en mijn lieveringspony's!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:27

Ja het is inderdaad best een rare manier, maar ach gewoon meedoen voor de lol is ook leuk Lachen 8 & 9 December zijn er bij ons op de manege weer wedstrijden.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:07

wij hebben 18 december pas de deux ook leuk:D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:27

Ik heb morgen weer wedstrijdje in de F7B Knipoog Ben benieuwt Tong uitsteken

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:31

ik rijd volgende week F6 B, de eerste wetstrijd dit seizoen dus heb er zin in!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:44

Fleury schreef:
Ik heb morgen weer wedstrijdje in de F7B Knipoog Ben benieuwt Tong uitsteken

succes

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:15

Mag ik dan eens vragen wat bijvoorbeeld F7B is Rijd je dan voor je tweede PP ofzo?

Succes Fleury

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:15

Bij ons is dat niet zo.
Per wedstrijd is er gewoon A of B.
Het betekend verder niets..

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:42

Vraagje aan de juryleden hier;

Geven jullie bij alle combinaties het zelfde cijfer voor de verzorging van het paard en het zelfde cijfer voor de verzorging van de ruiters.
Want zie vaak dat alle ruiters bijv; een 7 hebben.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:29

ik geef de verzorging voor paarden bijna altijd hetzelfde cijffer omdat het hier om manege paarden gaat en de persoon die er het eerste op rijd er dan keurig uit ziet en misschien de persoon die het beest als 3e voorsteld uitgezakte manen zou hebben dus om dat eerlijk te houden geef ik iedereen dan bijv een 7 tenzij het beest ineens poepvlekken heeft of zo of slordig is opgezadeld.
De ruiters daarin tegen zien er vaak verschillend uit de een netjes in tenue en de ander niet hier maak ik dus wel degelijk verschil in mijn punt en mensen die met zwarte handschoenen rijden krijgen altijd een onvoldoende want dit is regelementair niet toegestaan

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:35

kooslover schreef:
Mag ik dan eens vragen wat bijvoorbeeld F7B is Rijd je dan voor je tweede PP ofzo?

Bij ons op de manege is het zo dat je eerst de A proef rijdt dus bijvoorbeeld de F7A en als je dan je pp haalt dat je dan de F7B rijdt. Vandaag is de wedstrijd die bestaat uit de F7 en hoger en er zijn ongeveer 7 mensen die F7A rijden en dan daarna nog ongeveer 7 mensen die F7B rijden en dan nog 10 mensen die F8A, F8B,F9A,F9B of F10A rijden. Niemand is nog hoger dan de F10A bij ons. Het is wel duidelijk zo wanneer je over mag en wie dus al 1 pp heeft en wie niet.
Veel maneges doen het anders, dus de ene wedstrijd alleen de A proef en andere wedstrijd alleen de B proef.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:13

Maar zit er dan verschil in de A en B proef?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:19

Qua niveau niet maar de figuren worden in een andere volgorde gegeven of soms zit er wel of geen slangenvolte maar een andere oefening. Maar inprincipe is een A proef niet lager in niveau dan een B proef van hetzelfde nummer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:33

Ik vind de B versies eigenlijk altijd makkelijker...Nagelbijten / Gniffelen Maar dat zal wel aan mij liggen...Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:35

Shalimar schreef:
Ik vind de B versies eigenlijk altijd makkelijker...Nagelbijten / Gniffelen Maar dat zal wel aan mij liggen...Haha!

Dat heb ik juist met de A versies Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:08

O joh dat wist ik helemaal niet, wij rijden altijd dezelfde proefjes....

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:34

Zo mijn proefje zit er ook weer op! Ging middelmatig (pony wilde wel nageeflijk lopen maar dan zit ik teveel met mn handen te frutten ben ik bang en daarom dus maar voor de veilige weg gekozen Verdrietig . Rechtop handen omhoog en pony hoofd naar voren. Heel erg jmmer! Bij ons (ja ik ben het er totaal NIET mee eens dus mij niet afkraken aub) kun je dus NIET inrijden (1 bak) dus hoe kunnen ze ooit verwachten dat je een proefje met een netjes nageeflijkpaardje kunt rijden???!!! Nu ik dus in de hogere proeven kom is dat eigenlijk wel nodig!
En het lukt me best hoor! Ik heb eens een normale proef op hun paarden mogen rijden voor het NK voor studenten waar we wel 10 minuten mochten inrijden in de buitenbak (nu dus niet te gebruiken) en de paardjes liepen beide nageeflijk want ze hebben hele goede paarden!
Maar zo koud uit de stal.... je kunt je paard toch niet in een krul trekken? En daarom niet zo tevreden maar opzich ging t verder wel, geen grove fouten gemaakt tenminste maar ook niet spectculair. En dat werd beloont met een gepaste plaatsing (12e van de 23 plaatsen en 26 deelnemers) met 227 punten (3 punten meer en ik was 7e geweest Clown ) dus promotiepunt Lachen Ook gelijk mn wedstrijd van juni nog laten aftekenen (toen namelijk onderlinge wedstrijd van de studenten gedaan met officiele FNRS jurylid in de F8A en die gehaald met een 1e plaats en 224 punten) dus de volgende keer verder met de F8B Lachen
Ik baal echt steeds meer en meer van de missende mogelijkheid van inrijden! Die F6 proefjes kunnen nog wel maar die voltes 10 meter lukken niet zo mooi als je paard nietnageeflijk loopt! En het frustrerende vind ik dat ik het wel KAN maar niet zo hup trek en dat vind ik ook helemaal niet horen.......
En ook van de beste 3 waren er 2 met eigen paard, ook niet helemaal eerlijk aangezien die wel dus hun paard wat beweging van te voren kunnen geven! Ze rijden ook wel goed hoor maar toch het is niet helemaal vergelijkbaar met een manegeruiter.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:49

ik snap je probleem en sommige maneges maken daarom ook aparte rubrieken misschien moet je dat ook voorstellen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:03

Ik heb gister ook weer een proefje gereden, de pony waar ik op zou gaan hoest heel erg dus dat werd niets. Dus ik op een ander paardje. Een schat van een beestje alleen nog erg groen. Omdat ze in 1 keer alleen in de bak was ( normaal in de les met anderen erbij) vond ze het erg spannend. Ze dribbelde etc. Dat vind ik niet erg ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen. Haar rechter galop is er niet, ze springt links aan, ik haar terug nemen overnieuw proberen... weer links. Daarna nog een poging gedaan weer niet. Nou ja ik kan gaan lopen vechten met haar maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ze was erg zenuwachtig maar ik heb toch met lol gereden. Ik dacht dat ik heel erg slechte punten zou krijgen, toch 207 gehaald, dus dat valt me alles mee Lachen .
Het jurylid was er niet meer of heb ik niet meer gezien, dus nu mijn vraag aan de juryleden hier: Als een paardje heel veel moeite heeft met de rechtergalop, en springt steeds verkeerd aan. Hoe zien jullie dat het liefst 'opgelost' in een proef? Steeds terug nemen en opnieuw proberen? Of na 3/4 pogingen gewoon verder gaan? Of iets heeeel anders? Ik hoor het graag

Groetjes Kim

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:11

Gister een f proef gereden (telde niet mee voor paspoort, was een equipe wedstrijd.) F6a. 212 punten, sommige puntjes waren wel jammer. Waren derde met het groepje (jjeeej).