Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Josti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:31

Op Leroy weet ik niet zeker eigenlijk, maar zou best kunnen!
En hoe dat paard heette waar ik toen die les op reedt weet ik ook niet meer. Was dacht ik bruin (maar zwart zou ook best kunnen), stond in een box in de hoek links ofzo. Was best groot als ik me niet vergis.

Ohh hahahah nu herinner ik me weer dat Thea daar ook reed

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:37

Hihi, ja dat klopt, van thea!

Dat paard waar je op reed was dan in ieder geval niet alpha denk ik, denk mister dan, maarja, doet er verder ook niet toe.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:49

@ Bonte en Fluffy: Yep, Hannie van Sam.
Sam ging dood op de nieuwe locatie van ome joop (geloof ik). Ze is toen met joop naar een handelaar gereden en heeft daar olympic gekocht (bruin paardje, witte voetjes, zwarte manen). Ze heeft olympic nu niet meer. Ik hoorde van iemand dat ze een merrie kocht (volgens haar om de afstamming ) Ze kon niet opschieten met dat paard hoorde ik ook. Ze staat volgens mij bij de jong..

Stephanie heeft inderdaad een fjord Optie, ze was wel aardig, alleen ook snel weg bij ome joop

Mariella heeft toen silvera van ome joop overgenomen. Ik mocht haar opzich wel, altijd vrolijk ....

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:51

Nog een vraagje voor de Amstelland gangers, kennen jullie Sylvia? Vrouw met zwart haar, tattoo. Ze werkte vroeger op de Hollandsche, toen ik haar een tijd terug tegen kwam vertelde ze dat ze een bijrijpaard had/heeft bij MNA. Ze werkte toen geloof ik in het VU ziekenhuis.

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:07

@schimmelig: Ja optie en Silvera (dochter van Silvestra) kan ik me nog wel herinneren! Tjee wat komt er (langzaam) een hoop terug

@ Josti: Jij ook hier? Wist niet dat jij bij Villa Betty hebt gereden.. Jij deed Pomp toch ook? Enne, Ramona, is dat die 'van Pinto' ? Heeft die ook bij Villa Betty gereden dan?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:10

Ja, die Ramona ja, die heeft inderdaad ook bij Villa Betty gereden, ze deed Camilla. Geloof dat zij er een beetje mee begonnen is daar, of niet? (ja, neem maar even de vrijheid om te antwoorden, haha)

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:47

Kent iemand 'Arola Ria'? Ze kwam ook in het Amstelpark en verzorgde daar ook de ponies. Ze reed rond in een Arola. Heeft een tijdje een pony gehad, een blondje met de naam Romario en later een groot zwart paard, daar zou ze mee op Wennekers hebben gestaan.
Weet iemand waar zij gebleven is?

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:22

fluffyfox schreef:
Schimmelig schreef:
@ reem: Cool, paardjes verzorgen in midden centrum (zag ik in je profiel). Natuurlijk wel jammer dat je eigenlijk geen kant op kunt

ik herkende meteen de plek naar analeiding van je foto
ik kom er vaak langs en dacht van de buitenkant steed sal dat dara vast paarden staan(heb met dat andere meisje gesproken wat daar een paardje verzorgt)
maar echt toffe plek ja
en vondelpark is best chill rijden lijtk me

Je kan inderdaad niet echt een kant op. Sinds ze de ruiterpaden hebben weggehaald al helemaal niet meer. Jammer genoeg kan ik niet meer op d'r rijden, dus wandelen gaat daar best. Alleen is het niet zo groot en na 4 jaar ken ik het daar wel

Er zijn wel eens meiden met Camilla en Vic naar het Amsterdamse bos gereden, dat is het helaas bij mij niet meer van gekomen..

reina schreef:
@Reem, wat is Villa Betty prachtig zeg! Echt een paradijs...

Villa Betty is echt een klein paradijsje, midden in Amsterdam. Al zou ik het wel anders hebben ingericht (20x60 bak ipv parkeerterrein, uitloopstal ipv 2e garage )

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:24

Pluutje schreef:
Ja, die Ramona ja, die heeft inderdaad ook bij Villa Betty gereden, ze deed Camilla. Geloof dat zij er een beetje mee begonnen is daar, of niet? (ja, neem maar even de vrijheid om te antwoorden, haha)

Ik dacht dat Patty R er was begonnen, maar goed ze zegt wel meer. Ramona heeft in ieder geval wel Camilla als eerste gedaan, zelfs ingereden volgens mij.

Laura, kun je me het ramona verhaal pb'en?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:48

Ohw zou goed kunnen hoor, dat patty er is begonnen, zoveel weet ik er ook niet van. Ramona was toen ook nog een keer met camilla naar de hollandsche gekomen toch?

Haha, zo'n uitgebreid verhaal is het ook niet hoor, maar stuur je even een PB.

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:51

Ja ze heeft wel wedstridjes gereden. Robian heeft ook wel eens met Mil in de springles gereden.
Vincent is veel minder streng in andere pony's op de manege, dus wij mogen gewoon als de bak vrij is er gebruik van maken. Heel relax in de winter!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:55

Ja, das wel ideaal joh!

Ben net trouwens wezen joggen. Normaal ga ik in het Vondelpark, maar omdat het op zondag vaak zo druk is met wandelaars zijn we(mijn mams en ik) vandaag naar het rembrandt park geweest. Ik heb nog geprobeerd om even bij het Landje "naar binnen" te kijken. De pony's stonden in de bak, ik zag in ieder geval een fjord, een vosje en een bonte pony.

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:49

Kleine bonte shet was zeker verstopt

Hmm over die Sylvia.Heb het net gevraagd en een vriendin kent d'r wel.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:50

Aardig mens vond ik dat altijd wel, wel een "harde" zeg maar.

Is er op MNA niet iemand die een bijrijder zoekt?

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:20

Ik ken geen Sylvie.Op MNA iemand een bijrijder.. Ehm d'r zijn wel tal nieuwe pensionpaarden bij.Misschien gewoon keertje heen gaan en even rondvragen

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:43

Joehoeee.. ben eindelijk gestopt bij MNA..
Over het bijrijden bij MNA, er zijn de laatste tijd ontiegelijk veel nieuwe pensionpaarden gekomen, misschien dat er iets tussen zit voor je

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:54

haha, dan ga ik wel een keertje langs ja.

love_ricardo; jij verzorgt toch fjorden in noord?

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:59

Jup, een hele fjorden kudde

Is er trouwens iemand die op Turner's stables komt? Paar weken geleden werd ik opeens aangesproken met de vraag op ik op Bokt zit..

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:09

silvia (a.k.a. sil)
ja die ken ik wel
klein vrouwtje
met donkere krullen tot over haar schouders
ze heeft flap een tijdje gereden en toen eeeh nog een of ander paard
ze heeft nu al weer een hele tijd een eigen paardje als het goed is
weet zo gauw even geen naam

idd olympic ja
leuk beestje vond ik dat
oja en optie hihi

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:17

fluffyfox schreef:
ze heeft flap een tijdje gereden

Ohhh, mijn lieve Flappie
ik heb hem op Spaarnwoude gereden en ben 2 maanden met de nieuwe eigenares meegegaan naar MNA, maar kon daar niet wennen. Was 2e bijrijder en moest de volle pond voor de les betalen.
Ik ging hem nog wel eens opzoeken en dan reageerde hij altijd meteen als ik hem riep. Petra (die daar les geeft) zou me waarschuwen als er iets zou zijn met hem, maar was het vergeten en toen kwam ik op een zaterdag en toen bleek hij die maandag daarvoor ingeslapen te zijn. Het was echt mijn kanjer. Ik vertrouwde hem door en door. Met hem heb ik ooit eens een oxer van 1.10m gesprongen terwijl in daarvoor en ook daarna niet durfde te springen.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:29

heeft iemand ervaringen met lessen van Johan Hinneman toevallig?
(ik ga namelijk misschien bij hem rijden..)

@ pluutje: Peps loopt weer rad, dus als je langs wilt komen.. ze het maar.

Hihi, ik ken ramona ook nog, ook niet veel goeds indd.. (laten we onze woorden er maar niet aan vuil maken!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:44

hallo hallo!
Daar was ik weer haha
kan helaas niet mee praten over al julie wilde verhalen van MNA, Ome Joop, Amstelpark enzovoorts, want daar heb ik nooit gereden haha
Wel bij Manege de Jong, Wennekers, Wilco Wennekers en Paulien's ruitersport... hihi
achja,
gaat het bosritje van a.s vrijdag nog door?

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:46

Wilco wennekers is toch een kleinere versie van 'de' wennekers? Tenminste, dat is me ooit ergens vertelt..

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:47

nou, ik kan dus sowieso niet,, heb dan dus misschien les van Johan ..

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:00

l0ve_ricard0 schreef:
Wilco wennekers is toch een kleinere versie van 'de' wennekers? Tenminste, dat is me ooit ergens vertelt..

Wilco zit voor aan de weg. Toen ik daar een aantal jaar geleden kwam, had hij niet zoveel stallen.