Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:17

Maaike zei dat ze nog een goed plekje voor Fox wist dus dat komt ook vast goed !

jessymarengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:43

laluna staat nu ergens op de wei en heeft haar vriendinnetje kunnen vinden eindelijk. waar laluna staat gaan nino en fox ook naartoe waarschijnlijk. lexinton marengo malaika goldy fox nino pinky maya ringo malle laluna en nog een paar zijn eigen paarden geworden. en carmen tibert daisy zijn ingeslapen dirk en justice en jolly staan ook ergens op de wei en er zijn al veel nieuwe paarden gekomen. het zijn leuke paardjes waar je ook veel van kan leren. de lessen zijn beter geworden je leert meer en ze zegge precies wat je moet doen op een moment.

jeemxma

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:49

justice en dirk zijn wel ingeslapen

jessymarengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:06

jeemxma schreef:
justice en dirk zijn wel ingeslapen
nope ze staan in limburg ik ben er zelf geweest gisteren ;)

jessymarengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:22

dirk was ook mijn schatje ik ree elke zaterdag op hem en hij is met justice en jollt in de wei naar limburg gegaan bij het oude baasje van jolly en binnenkort komen er fotos.

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:46

Daar geloof ik helemaal niets van want ik heb die eigenaar van Jolly toen gesproken en zij had geen plek voor een ander paard. Heb ook van het personeel toen gehoord dat ze voor de slacht aan een handelaar zijn meegegeven. Maar als je mij foto's kan laten zien van een Dirk en Justice in de wei dans ik alweer een paar rondjes om de tafel ;) Ik blijf dansen haha *\o/*

jessymarengo schreef:
dirk was ook mijn schatje ik ree elke zaterdag op hem en hij is met justice en jollt in de wei naar limburg gegaan bij het oude baasje van jolly en binnenkort komen er fotos.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:00

Weet iemand iets over Iemus? Zoekt hij toevallig nog een plekje? ;)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:49

hoe gaat het nu met marit???
mis der nog steeds..

RobindeGoeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:50

liesJ schreef:
hoe gaat het nu met marit???
mis der nog steeds..

Marit staat nog steeds op de manage en doet nog steeds netjes haar lessen mee.

Ik rij iedere woensdag avond dressuur en zondag middag carousel op de manage. Inmiddels is de manage enorm opgeknapt/schoon gemaakt en zijn er al een aantal pony's en paarden bijgekomen. Horses & Co is heeft zich inmiddels ook geinstalleerd op de manage en heeft een aantal fjorden meegenomen die ook langzaam worden toegevoegd aan de lessen. Het terrein achter de manage zal worden toegevoegd aan de manage en ze gaan buitenstallen maken voor pensionpaarden. De lessen zijn in korte tijd naar een ander nivo gebracht. Paarden krijgen 5 x per dag krachtvoer.

Foto´s van paarden en pony´s kunnen jullie vinden op mijn hyves site.

Groetjes

Robin

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:27

Dat is wel goed nieuws, dat het stuk achter de manege er ook bij gaat komen.

Toen ik ging kijken, liep er inderdaad een fjord in de les mee. Nobel geloof ik? Leuk paardje hoor, daar kun je inderdaad veel van leren.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:41

Zou het geen leuk idee zijn als er een rijvereniging op de manege zou komen? Er staan een hoop paarden in Barendrecht, kom er met buitenrit vaak een paar tegen en er zijn geen verenigingen meer in de buurt. ( Mazeppa is weg en de develruiters is een eind rijden hier vandaan) Ik zou iniedergeval meteen lid worden! :D en ik denk wel meer!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:53

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:25

Sunshine80 ja dat is Nobel waarschijnlijk , is echt een super pony! sinds die op de manege staat rijd ik er elke zaterdag op . je leert inderdaad veel van hem hij is nog maar 6 dus zelf kan die ook nog een hoop leren! echt een scheetje inderdaad haha !

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:41

die manege is echt een toplocatie voor een vereniging
zeker met twee bakken

effe off topic vraagje
gaan ze ook weer pensionklanten aannemen
ben nog op zoek naar een andere stalling
of als iemand iets anders weet in barendrecht?

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:08

er staan al een paar pension paarden op de manege hoor dus volgens mij kan het gewoon!

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:59

AlexDertien schreef:
er staan al een paar pension paarden op de manege hoor dus volgens mij kan het gewoon!

staat marianne er nog met marengo

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:04

Nee die staan er niet meer. Ik geloof nu ergens in Rijsoord maar ik kan me vergissen...

Marjolein_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:09

Weet iemand waar Jes in Rhoon staat? En is zij nu wel van Filip? Ik heb haar jaren geleden geleased. Ben vorig jaar nog eens op Barendrecht wezen kijken maar volgens Gerda stond ze in een wei in Rhoon, maar ze wist niet precies waar. Ik zou haar graag nog eens willen zien.

fabkebab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:59

Het opknappen van de manege gaat super snel! Er is eerst in samenwerking met de dierenarts en vele betrokken paardenmensen per paard gekeken naar de beste oplossing. In de meeste gevallen was de beste oplossing genieten van een pensioen na jaren trouwe dienst. De rest is opgeknapt en is geleidelijk aan weer op meer krachtvoer gezet. Inmiddels staan ze volop in het voer, kunnen ze de gehele dag knagen aan ruwvoer en lopen ze weer mee in de les.
Inmiddels is de kudde uitgebreid met een aantal nieuwe dieren. Er komen nog wekelijks nieuwe paarden bij.
Er is zijn dressuur, spring en carroussellessen. Binnenkort ook voltige, instructie weken en ponykamp.
Voor kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking zijn er speciale pluslessen. (waaronder lessen met het duozadel)
Ook wordt er begeleidt en gecoached door pedagogische begeleiders van Horses&Co
De pensionlijst is al aardig volgelopen, in de toekomst wellicht meer boxen (buiten) dus meer plek.
Wat een leuk idee van die vereniging. Ik zal het doorgeven aan de mensen op de manege.
Ik heb het er in ieder geval naar mijn zin. En de paarden zien er tevreden uit!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:10

@fabkebab

Ja super! Ik ben van plan Zaterdag even langs te komen ben helemaal benieuwd. Ik rijd vaak langs de manege en van buiten ziet het er al een stuk beter uit. Maar ik durf niet zomaar met paard en al binnen te komen hahaha dus zaterdag neem ik m'n stalen ros wel mee :')

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:32

Fijn dat je het er zo naar je zin hebt, maar dat er in samenwerking met de dierenarts naar de beste oplossing is gekeken is onzin. Er werd vanaf de eerste dag met veel vertoon verkondigd dat alles in samenwerking met de dierenarts zou gaan en dat er geen enkel paard naar de slacht zou gaan, maar in de praktijk zijn er al diverse paarden weggegaan nog voor de dierenarts geweest was (en nee, dan bedoel ik niet gezellig met pensioen, maar met een handelaar mee met de opdracht ze naar de slacht te brengen). Overigens zijn er gelukkig ook een hoop dieren aan mensen meegegeven, dus die zijn goed terecht gekomen en kunnen nu lekker van hun pensioen genieten , maar de oudjes voor wie niemand zich meldde zijn gewoon met een mooi verhaaltje afgevoerd.

Moet wel toegeven dat hij keihard werkt aan het onderhoud en continue aan het schoonmaken is. Alles ziet er al een stuk beter uit, er komen jongere paarden en de lessen zijn nu heel goed, maar ik neem aan dat iedere nieuwe eigenaar dat zou hebben gedaan.

Misselijkmakend vind ik de mensen die zogenaamd de beste vrienden van Gerda waren en helemaal tekeer gingen over Filip. Ze wisten niet hoe fanatiek ze haar moesten vertellen dat ze fantastisch voor de paarden was (heb er een aanvaring gehad toen de paarden - overigens toen Gerda er helemaal niet meer was - al een paar dagen geen kuil meer hadden. Heb diverse mensen gevraagd of ze met hun auto alvast wat baaltjes konden halen omdat het dadelijk Pasen zou worden en de winkels dan dicht waren zodat die dieren 5 dagen zonder zouden zitten terwijl ze al zo mager waren, maar "daar werd de auto vies van" en "ik maakte mij druk om niets want dat kuil was helemaal niet nodig. Tenslotte kregen ze nu een handje biks extra" :? . Uiteindelijk heeft iemand 1000 kg besteld en laten bezorgen en voor het effect eens gecollecteerd bij al die ontzettend begane klanten. Ze werden spontaan bleek en keken snel de andere kant op. Je goed recht natuurlijk, maar zodra Filip er was wisten dezelfde mensen niet hoe hard ze naar hem toe moesten komen rennen om te vertellen "dat ze zo blij waren dat hij er nu was want dat de paarden nu eindelijk verzorgd werden en ze met tranen in hun ogen hadden toegekeken hoe die arme paarden er bij stonden maar helaas niets konden doen". Ik vind dat zoooo schijnheilig!!!! Natuurlijk kon het zo niet langer en moest er echt iets gebeuren. En nee, klanten horen daar niet verantwoordelijk voor te zijn, maar ga het niet eerst ontkennen en mensen die er wat van zeggen uit staan lachen om vervolgens compleet om te draaien en zeer fanatiek het compleet tegenovergestelde te staan verkondigen en je voormalige vriendin volledig de grond in te trappen :(

Nog even wat positiefs: hoorde dat Nino waarschijnlijk zaterdag naar de wei gaat, dus nu maar duimen dat het mooi weer wordt!!! :D

quote="fabkebab"]Het opknappen van de manege gaat super snel! Er is eerst in samenwerking met de dierenarts en vele betrokken paardenmensen per paard gekeken naar de beste oplossing. In de meeste gevallen was de beste oplossing genieten van een pensioen na jaren trouwe dienst. De rest is opgeknapt en is geleidelijk aan weer op meer krachtvoer gezet. Inmiddels staan ze volop in het voer, kunnen ze de gehele dag knagen aan ruwvoer en lopen ze weer mee in de les.
Inmiddels is de kudde uitgebreid met een aantal nieuwe dieren. Er komen nog wekelijks nieuwe paarden bij.
Er is zijn dressuur, spring en carroussellessen. Binnenkort ook voltige, instructie weken en ponykamp.
Voor kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking zijn er speciale pluslessen. (waaronder lessen met het duozadel)
Ook wordt er begeleidt en gecoached door pedagogische begeleiders van Horses&Co
De pensionlijst is al aardig volgelopen, in de toekomst wellicht meer boxen (buiten) dus meer plek.
Wat een leuk idee van die vereniging. Ik zal het doorgeven aan de mensen op de manege.
Ik heb het er in ieder geval naar mijn zin. En de paarden zien er tevreden uit![/quote]

Marjolein_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:20

Marjolein_K schreef:
Weet iemand waar Jes in Rhoon staat? En is zij nu wel van Filip? Ik heb haar jaren geleden geleased. Ben vorig jaar nog eens op Barendrecht wezen kijken maar volgens Gerda stond ze in een wei in Rhoon, maar ze wist niet precies waar. Ik zou haar graag nog eens willen zien.

Niemand?

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:25

Nog even ter aanvulling: ik bedoelde dit dus juist positief t.o.v. Gerda. Toen de paarden zo dun werden was zij er helemaal niet, zij ging er van uit dat de dieren door het personeel en Bobbie goed verzorgd werden. Als zij een seintje kreeg dat er geen eten meer was, bestelde ze het ook gelijk. De keer waar ik het hieronder over heb dacht zij dat het voer besteld was, maar niemand die haar waarschuwde of zich druk maakte toen het er 2 dagen later (de zaterdag voor pasen) nog niet was. Je kunt haar dus ook niet de schuld geven dat er geen kuil was want voor zover zij wist was dit allang afgeleverd. Ik irriteerde mij er alleen gigantisch aan dat niemand iets ondernam of er eens achteraan ging terwijl ze zich verder overal mee bemoeiden. Vind het daarom ook erg zwak dat Gerda nu zo wordt zwartgemaakt door haar voormalige "beste vriendinnen". Degene die de 1000 kg heeft besteld, heeft overigens zodra Gerda dat hoorde, haar geld teruggehad.

Allerlaatste opmerking: ja sommige paarden waren veel te dun en het had nooit zover mogen komen, maar ter verdediging van Gerda: dit waren oude paardjes die moeilijker dik/ op gewicht te houden waren en die nu door het wisselen van de vacht opeens zo dun werden. Toen Gerda er nog was werden die paarden ook al uit de lessen gehaald om aan te sterken. Dat ze er nu weer een stuk beter uitzien is logisch want ze hebben nu geen extra energie meer nodig voor het wisselen van de vacht (en ja, ze worden natuurlijk goed bijgevoerd maar ik ben er van overtuigd dat Gerda dat ook had gedaan als ze er de kans toe had gekregen).

Nikita16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:31

_Tristan schreef:
Zou het geen leuk idee zijn als er een rijvereniging op de manege zou komen? Er staan een hoop paarden in Barendrecht, kom er met buitenrit vaak een paar tegen en er zijn geen verenigingen meer in de buurt. ( Mazeppa is weg en de develruiters is een eind rijden hier vandaan) Ik zou iniedergeval meteen lid worden! :D en ik denk wel meer!

Ik hoop hier ook op!! :D

jessymarengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:14

petra31 schreef:
Daar geloof ik helemaal niets van want ik heb die eigenaar van Jolly toen gesproken en zij had geen plek voor een ander paard. Heb ook van het personeel toen gehoord dat ze voor de slacht aan een handelaar zijn meegegeven. Maar als je mij foto's kan laten zien van een Dirk en Justice in de wei dans ik alweer een paar rondjes om de tafel ;) Ik blijf dansen haha *\o/*

jessymarengo schreef:

petra dat klopt dat zeiden ze toen wat denk je anders dat iko hard heb zitten huilen om dirk maar er was een mis comminicatie. maar ze zijn er nog steeds maar dan in limburg vraag maar aan lydia of ashley de kok of fiona of mijn moeder of angelina... maakt mij het uit maar ze staan in limburg bij het oude baasje van jolly.