Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:18

... NIEUWE PAGINA :D

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:51

Pfff wat een gedoe Linda met het laden, maar wel heel herkenbaar :=
Wij hebben daar ook wel eens een tijdje gestaan en ons record hebben we gevestigd op de Treekhoeve.... 2 uur erover gedaan en echt alles wel geprobeerd....nu werkt het nog steeds met een longeerlijn aan de voorstang, hij ziet het lijntje hangen en hij gaat al :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:04

Goh, je zou toch maar een stel makkelijk laadbare knollen hebben ;)
Sowieso zijn ze te makkelijk hoor ;) Vandaag bij het enten keek de dierenarts me verbaasd aan dat ik eraf stapte toen hij Sis wilde enten terwijl ik aan het uitstappen was :=
"Waarom blijf je niet gewoon zitten joh!?" :+

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:08

he Elize hoe kun je een foto in je profiel zetten ;)

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:22

ik heb vandaag ook weer iets meegemaakt met adante maar dat hoef ik niet vaker

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:25

nickyforever schreef:

Uploaden met photobucket.com of imageshack.us en dan het [img ] linkkkkkk [/ img] bij gebruikerspaneel profiel zetten ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:25

nickyforever schreef:

ik zie een leuke avatar :D

je plaatst een foto door ze te uploaden op een site als http://www.mijnalbum.nl en dan de link te kopieeren in je profiel. Vóór de link zet je: [ img ] (zonder spaties) en ná de link zet je: [ /img ] (ook zonder spaties haha)

moet lukken Syl... succes :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:27

oh we zijn weer met meerdere tegelijk on line en aan het posten hahaha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:30

lieziej schreef:
Jeez linda!

Dat was zeker wel een heel gedoe! Was het de moeite wel waard? (punten?!!)

oh ja, punten helemaal vergeten te vermelden haha.
geen winstpunt maar ik vind het een super resultaat na zo een dag.
eerste proef 175 en tweede proef 177 dus we komen aardig in de richting :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:00

Jimb0o schreef:
Wij hebben daar ook wel eens een tijdje gestaan en ons record hebben we gevestigd op de Treekhoeve.... 2 uur erover gedaan en echt alles wel geprobeerd....nu werkt het nog steeds met een longeerlijn aan de voorstang, hij ziet het lijntje hangen en hij gaat al :P

Het longeerlijn-trucje hebben we ook geprobeerd. De eerste keer brak die doormidden en vervolgens ging die er gewoon op zitten. of hij sloeg naar achter, dan kwamen zijn benen in de knel met de lijn en moesten we wel weer loslaten. We hebben hem er wel steeds bijgehouden. Ik ken véél manieren om te laden, we hebben ze allemaal gehad hahaha.
De eerste keer liep hij er zo op met een handje biks, nu keek hij er niet eens meer naar. Dan hebben we nog de zweep, daarvan ging hij alleen maar harder achteruit denderen. Dan gewoon geduldig wachten... dat kon hij dagen volhouden! Dan proberen om hem er juist NIET in de laten gaan, zodat hij er misschien een spelletje van wou maken om er in te lopen, dit leek even te werken, maar al snel had hij door dat het juist de bedoeling was dat wij de rollen omgedraaid hadden.... Continu geprobeerd om een rondje te lopen en opnieuw aan te lopen, no way!!! en meneer zette ook echt zo een kop op dat je hem wel kon wurgen!!!! zo eigenwijs! niks angstig ofzo, gewoon dwars doen!!!

Zo lang verhaal over laden hahaha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:03

Ik ga gewoon thuis af en toe eens laden, als dat goed gaat eens een stukje rijden, als dat goed gaat eens proberen om hem ergens uit te laden... We gaan er lekker mee oefenen :D komt vast goed.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:14

Jippie! Pony laden :D

Ik ben er achter gekomen dat een proefwerkweek leren met een laptop boven niet samen gaan :n

Heb mijn startkaart voor mijn neus gezet, als een reminder, maar dat wil zelfs niet meer helpen!

Ik denk dat ik de bokt ban maar op mezelf ga aansluiten :n

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:28

Fen, Dat jochie waar ik het over had: Het word maar steeds gekker en gekker!

Cayenne schreef:
http://www.dehoefslag.nl

De vijftienjarige Dennis van den Brink, zoon van paardenhandelaar Teus van den Brink, heeft tijdens Zwolle International de M-finale van de Hippo Zorg Jumping Challenge gewonnen. Van den Brink reed zijn merrie Waralda sterk naar de overwinning die goed was voor maar liefst 3000 euro, wat een ongekende hoeveelheid prijzengeld in de breedtesport is.

Acht deelnemers zaten in de barrage. Een ervan was Maxime Peeters met de inmiddels 22-jarige KWPN-keurhengst Faldo, die ondanks zijn hoge leeftijd nog heel goed mee kon komen. In de beslissende omloop bleef de ‘oude heer’ opnieuw zonder springfouten, maar hij verloor het op snelheid van de jeugd. Zijn vierde plaats leverde zijn jeugdige berijdster toch nog 1300 euro op. Marco Sas was met Vulalita een fractie van een seconde sneller en won met z’n derde plaats € 2000,-. Voor de nummer twee van de Hippo Zorg Jumping Challenge klasse M, Annette Wolf met Whatever, lag € 2500,- te wachten.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:43

linda2008 schreef:
Jimb0o schreef:

Het longeerlijn-trucje hebben we ook geprobeerd. De eerste keer brak die doormidden en vervolgens ging die er gewoon op zitten. of hij sloeg naar achter, dan kwamen zijn benen in de knel met de lijn en moesten we wel weer loslaten. We hebben hem er wel steeds bijgehouden. Ik ken véél manieren om te laden, we hebben ze allemaal gehad hahaha.
De eerste keer liep hij er zo op met een handje biks, nu keek hij er niet eens meer naar. Dan hebben we nog de zweep, daarvan ging hij alleen maar harder achteruit denderen. Dan gewoon geduldig wachten... dat kon hij dagen volhouden! Dan proberen om hem er juist NIET in de laten gaan, zodat hij er misschien een spelletje van wou maken om er in te lopen, dit leek even te werken, maar al snel had hij door dat het juist de bedoeling was dat wij de rollen omgedraaid hadden.... Continu geprobeerd om een rondje te lopen en opnieuw aan te lopen, no way!!! en meneer zette ook echt zo een kop op dat je hem wel kon wurgen!!!! zo eigenwijs! niks angstig ofzo, gewoon dwars doen!!!

Zo lang verhaal over laden hahaha

Hoe krijgt ie het voor elkaar om op de longeerlijn te gaan zitten dan, als die longeerlijn aan zijn halster en om de voorstang zit? Of hebben we het niet over dezelfde longeerlijntruc ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:10

oh haha dat denk ik niet dan... wij hebben gewoon longeerlijn achter hem langs gespannen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:19

ik heb iets gelezen op een ander forum waar ik toch wel blij mee was... nu ben ik zeker tevreden met mijn punten van gister:

Saar schreef:
omdat ik wist dat Suzanne zou jureren (sorry, niks persoonlijks) en ik weet dat die best kritisch kan zijn.

op een eerste wedstrijd, een kritische jury, een gespanne ruiter, een loeisterke Thorben en toch richting de 180 punten... superpoonie!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:24

Okee dan Linda!

Z is in zicht! :D :+ :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:24

lieziej schreef:
Fen, Dat jochie waar ik het over had: Het word maar steeds gekker en gekker!

Cayenne schreef:
http://www.dehoefslag.nl

De vijftienjarige Dennis van den Brink, zoon van paardenhandelaar Teus van den Brink, heeft tijdens Zwolle International de M-finale van de Hippo Zorg Jumping Challenge gewonnen. Van den Brink reed zijn merrie Waralda sterk naar de overwinning die goed was voor maar liefst 3000 euro, wat een ongekende hoeveelheid prijzengeld in de breedtesport is.

Acht deelnemers zaten in de barrage. Een ervan was Maxime Peeters met de inmiddels 22-jarige KWPN-keurhengst Faldo, die ondanks zijn hoge leeftijd nog heel goed mee kon komen. In de beslissende omloop bleef de ‘oude heer’ opnieuw zonder springfouten, maar hij verloor het op snelheid van de jeugd. Zijn vierde plaats leverde zijn jeugdige berijdster toch nog 1300 euro op. Marco Sas was met Vulalita een fractie van een seconde sneller en won met z’n derde plaats € 2000,-. Voor de nummer twee van de Hippo Zorg Jumping Challenge klasse M, Annette Wolf met Whatever, lag € 2500,- te wachten.

Blijkt hij ook nog eens het zilveren ei te hebben gewonnen :wow: Echt té ziek...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:36

lieziej schreef:
Okee dan Linda!

Z is in zicht! :D :+ :=

hahaha ja joh we zijn er bijna.... }:0

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:55

Ik laat mijn haffie ook vel makelijker nu ik dat trucje gebruik van de tweeling gewoon over de voorstang en door het halster loopt ze er nu ook al veel makelijker in.
Anders gewoon eens proberen Linda mischien dat het bij de jouwe ook wel werkt.
Jimmy was echt niet makkelijk en nu doet hij het ook beter.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:57

nickyforever schreef:
Ik laat mijn haffie ook vel makelijker nu ik dat trucje gebruik van de tweeling gewoon over de voorstang en door het halster loopt ze er nu ook al veel makelijker in.
Anders gewoon eens proberen Linda mischien dat het bij de jouwe ook wel werkt.
Jimmy was echt niet makkelijk en nu doet hij het ook beter.

:j Ja precies, maar overigens kwam het trucje van Eddy en Denise :o , maar inderdaad het is erg handig en ik ben blij dat we het hebben ontdekt alhoewel het zeker niet bij elk paard werkt, een paard dat er bijvoorbeeld echt angst voor heeft om de trailer in te gaan geef je er geen vetrouwen mee, maar in ons geval was het ook meer dat hij gewoon ECHT niet wilde en koppig was en zodra hij (want dat bereik je in weze met die longeerlijn om de voorstang) door had dat hij alleen tegen zichzelf aan het vechten was, ga hij snel op :P

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:40

ben het helemaal met jullie eens heb het zelfde met Winnie.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:45

longeerlijn vast aan het halster en aan de voorstang van de trailer?! wat schiet je daar mee op dan? je oefent geen druk op hem uit of wat dan ook......... dan gaat thorben alleen maar draaien...

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:46

Wow, dat jochie is er inderdaad al vroeg bij zeg Elise!!

Ik ben net terug van wedstrijd in Wijk. Het ging best goed. De eertse proef werd ze opeens heel gespannen in de binnenbak. Opzich gingen de oefeningen wel goed alleen ik vond haar wel te vaak gespannen. Dat voelde ik wel terug in de stap en de keertwendingen maar ik was wel tevreden. De tweede proef ging beter. Geen foutjes gemaakt en Vick voelde heel fijn aan. Ik had uiteindelijk de 1e proef 188 en de 2e proef 199 dus weer 3 wptjes rijker :D In mijn tweede proef had ik zelf een 9 voor het B afwenden en X halthouden! Ik heb echt nog nooit een 9 gehad haha!

Ik ga nu snel eten en dan lekker de hele avond Spaans leren want ik heb morgen mijn mondeling examen... :(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:18

jeeeetje Fenna..... GEFELICITEERD :D
super joh!!! lukte het allemaal met parkeren? hahaha
je mag wel niet te hard gaan... wanneer zijn de regiokampioenschappen? en hoe veel punten mag je maximaal hebben? 20 of 30?

succes morgen!