Stal Jasper goes Almelo.... oladiye oladiyo [dl 2]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Rijkie_

Re: Stal Jasper goes Almelo.... oladiye oladiyo [dl 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:52

Het kan toch zijn dat de combi op een gegeven moment niet meer werkt?

Of dat de ruiter meer ambities heeft dan het paard kwaliteiten?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:57

Je interese kan toch veranderen? En kinderen moeten toch eerst een pony krijgen om ponyruiter te worden?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:58

Ik heb het niet alleen over ponyruiters....

Ik heb Indy ook verkocht omdat ik uitgereden was met haar....
Dat zou met dit paard ook wel weer kunnen gebeuren...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:11

kohtje schreef:
Je interese kan toch veranderen? En kinderen moeten toch eerst een pony krijgen om ponyruiter te worden?

Wat is dat nou weer voor onzin, je kunt toch gewoon op de manege leren rijden. Ik rij ook vanaf mn 10e en was toch ook pony ruiter?

Nogmaals, ik vind niet dat je een paard zo maar even aanschaft om te klijken of je het leuk vindt en je het na een paar jaar wel weer genoeg vind waardoor het paard misschien staat te verpieteren. Ga lekker manege lessen rijden om te kijken of je het wat vind, zoek dan een bijrijdpaard en houd dat eens een tijdje vol voordat je aan een eigen paard gaat denken.

Kan natuurlijk altijd dat een combi niet werkt, tuurlijk dan moet je gewoon wat anders verzinnen. En idd ambitie kan ik me ook voorstellen. Maar dat zijn andere omstandigheden dan geen tijd of geen zin of het is toch duurder dan verwacht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:19

Op een manege leer je nooit wat je met een eigen pony leert.
Als je de kans hebt voor een eigen pony is dat geweldig.
Je weet nooit hoe een leven loopt en moet je dan leuke dingen maar niet doen omdat je er misschien later niet meer voor kan zorgen? Nu genieten is belangrijk en niet alles uitstellen voor later.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:22

kohtje schreef:
Op een manege leer je nooit wat je met een eigen pony leert.
Als je de kans hebt voor een eigen pony is dat geweldig.
Je weet nooit hoe een leven loopt en moet je dan leuke dingen maar niet doen omdat je er misschien later niet meer voor kan zorgen? Nu genieten is belangrijk en niet alles uitstellen voor later.

:j

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:27

Sorry ik ben gewoon wat praktischer ingesteld, ik begin pas ergens aan als ik zeker weet dat het wat wordt en blijft.
En ik vind het grote onzin dat je alleen maar een leuke geweldige leerzame ponytijd kunt hebben als je een eigen pony krijgt. Enige dat zulke kinderen leren is dat als ze maar genoeg zeuren ze alles krijgen :r

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:28

Je weet nooit of iets blijft.... en al helemaal niet of het wat gaat worden :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:30

Nee maar als je al aan iets gaat beginnen zonder ervan overtuigd te zijn dat het blijft of wat gaat worden moet je er niet aan beginnen. Of het dan in de praktijk gaat werken is weer wat anders.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:32

Er zijn ook zat leuke kinderen met pony's

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:41

Ze zijn er wel, maar laat dat "zat" maar weg hoor. heb je wel eens goed op zo'n ponywedstrijd rondgekeken? Sjacho gezichten omdat het niet gaat zoals ze willen, uitvallen tegen ouders die maar iedere keer weer op stap met ze gaan. Pony's waar niet naar omgekeken worden omdat ze andere dingen veel leuker vinden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:45

Elke dag bezig zijn met je pony is wel wat anders dan 1 keer in de week op de manege. Mijn ouders en ik hebben het altijd erg leuk gehad met de pony's. In die tijd had je een enkeling die verwent was maar meer een deel had er alles voor over. Misschien scheelde het wel dat de meeste kinderen op de boerderij leefte en er geen tijd was voor onzin en je je zelf moest vermaken. Zonder pony was ik vereenzaamt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:48

Talida schreef:
Ze zijn er wel, maar laat dat "zat" maar weg hoor. heb je wel eens goed op zo'n ponywedstrijd rondgekeken? Sjacho gezichten omdat het niet gaat zoals ze willen, uitvallen tegen ouders die maar iedere keer weer op stap met ze gaan. Pony's waar niet naar omgekeken worden omdat ze andere dingen veel leuker vinden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:48

getver hele verhaal weg!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:52

Oh ik weet er nog 1 de kids die een pony krijgen om zo het schuldgevoel bij de ouders weg te nemen, ook een erg goede reden.
Als je op een boerderij woont is een pony al meer een soort tegenhanger van een cavia, ik vind dat een iets andere situatie idd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:52

Hier in de randstad is het misschien erger. Ik denk dat kinderen op het platteland vaak zichzelf moeten vermaken omdat er geen vriendjes in de buurt zijn. Ik zou vereenzaamd zijn zonder pony.
Ik denk dat het vooral door ouders komt dat de prestaties steeds hoger moeten zijn. In mijn tijd reed er bijna niemand z. Je reed viertal,8tal en het was al een hele eer als je in het team zat. De meeste ouders moesten veel laten om een pony te kunnen houden en kinderen besefte dat maar al te goed.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:55

Tja daarom ben ik waarschijnlijk geen ouder, veelste egoistisch. :D
Ga toch geen dingen nalaten om voor een kind iets, dat geen eerste levenbehoeftes, zijn te gaan doen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:38

Marij nog bedankt voor de check gister :D

Ik ga vanavond ff longeren, maandag heeft ze vrij dus zondag kan er nog gereden worden ;)

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:49

Is het gelukt gister met mijn mooie roze touwtje? :P

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:52

Ja! nog bedankt he. Heb hem over je kast geslingerd, en mn eigen touw gevonden in de andere stal.....

Hij was gelukkig niet helemaal 1 stuk roze en baby roze :D

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:41

Het is maar goed dat er kinderen zijn die een pony krijgen van paps en mams, anders zou er nooit een nieuwe Anky komen bijvoorbeeld... eerlijk is eerlijk, die hebben allemaal leren rijden op een eigen pony.

En met een pony weet je nou eenmaal dat je eruit groeit en dan is er toch niets leuker dan dat die pony zijn/haar kunstjes weer aan een nieuwe kindje kan leren?

Ik heb voordat ik Appie kocht ook gezegt dat ik hem niet tot zijn dood ga houden. Als wij op ONS hoogste niveau aan zijn gekomen mag hij een ander gelukkig gaan maken.
En ik geloof nog steeds dat de meest paardenmensen of mensen met paarden GOED zijn voor hun paard.
Dus ervan uitgaan dat hij bij een of andere dierenbeul terecht komt, dat doe ik niet. De meest paarden komen bij iemand die net zoveel van ze houdt of misschien zelfs meer...

Stel nou Belin, dat jij of Mark niet meer kan werken en dat jullie van 1 inkomen moeten leven en dat Tal weg zou moeten omdat het niet meer betaald kan worden. (Dit weet je van tevoren nooit en ik hoop ook dat het nooit zal gebeuren) maar STEL. STEL dat Tal bij iemand terrecht komt die alleen maar recreatief rijdt... dan is Tal echt wel gelukkig, dat is haar droom, nooit meer dressuren :+ .
Zonder gekheid, je weet soms hoe het leven gaat lopen en soms niet maar voor een paard hoeft het helemaal niet slecht te zijn als hij/zij wordt verkocht.

En uiteraard zijn er allerlei uitzonderingen te noemen maar ik bekijk het positief.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:48

Snies ik ben het echt zoooooooooooooooo met je eens :D

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:50

Pfoei... :D

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:54

:P

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 13:55

Er zijn ook kinderen die gewoon nooit van hun pony afgroeien O:)