Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:00

staat et gewoon nog onder leeuwarden? Dan geef ik me 16 maart maar voor de B op Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:00

Hopelijk mogen de leaseklanten ook mee doen?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:02

Alleen als je een startkaart hebt want het gaat vanuit de KNHS

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:02

Ben bang van niet. Volgens mij zijn het officiele wedstrijden en tenzij je een startkaart aanvraagd, anders mag je niet zomaar mee doen.

@Sence, ga jij nog verder met Kai na januari

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:06

ditchie schreef:
staat et gewoon nog onder leeuwarden? Dan geef ik me 16 maart maar voor de B op Lachen

Ja, staat onder Leeuwarden Haha!

Dit zijn wedstrijden die vanuit de KNHS georganiseerd worden. Zonder startkaat mag je dus niet deelnemen Lachen

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:12

ja we organiseren in januari L2 , februari L1 en maart B
alleen startkaart houders!
als het goed is gaan we in januari van start als de manege er klaar voor is!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:13

Ooh oke, jammer.

Ben wel van plan het aan te vragen, maar nu nog niet. WB stables had beloofd veel wedstrijden te houden waar wij ook aan mee kunnen doen, heb ik dat even mooi mis. Tot nu toe 1 wedstrijdje gehad, in maart ofzo, was dat. Was Kai ook nog een kreupel!

Maar, ik ga wel door met Kai ja. Ik zat eerst te twijfelen, ivm school. Ben nu bezig met 8 weken stage, wat erg zwaar is. Maar als dit voorbij is, heb ik weer super veel tijd voor Kai.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:15

Harinaatje, wat weet jij er van of er veel wedstrijden worden georganiseerd? Of is dit alleen nog maar een gerucht.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:18

zit in de organisatie dus ik zal het wel moeten weten!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:21

Maar daar weet jij dus nog niets van? Dat er bijv. op de woensdagavonden ook dressuurwedstrijden worden georganiseerd?

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:23

Vanavond hebben we de samenstelling van de outdoor kalender vergadering. Het is wel de bedoeling om op woensdagavond wedstrijden te houden. Mss springen, weten nog niet wat voor disciplini. We moeten even afwachten hoe het met de vorderingen van de manege gaat en of er plek is in de kalender.
de binnenwedstrijden gaan bijna zeker door

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:11

@Sence: je zou in principe toch lid van de rijvereniging kunnen worden en een startkaart aanvrangen met Kai of heb ik dat mis?

Aankomende zaterdag is er IBOP (voor de Friezen) ben heel erg benieuwd!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:35

Als de manege straks lid is van de fnrs kan je ook een bepaalde FNRS startkaart aanvragen waar je B en L1/L2 dressuurwedstrijden mee mag rijden. Hoe het precies zit weet ik niet meer Knipoog Moet je kijken op mijn website www.ruiterpaspoort.nl

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:39

Jamika schreef:
@Sence: je zou in principe toch lid van de rijvereniging kunnen worden en een startkaart aanvrangen met Kai of heb ik dat mis?

Aankomende zaterdag is er IBOP (voor de Friezen) ben heel erg benieuwd!

Ik heb geen flauw idee of dat kan, maar als het wél kan zou het wel handig zijn!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:13

Sence schreef:
Geen flauw idee. Maar alles er om heen is ook nog niet klaar, en de parkeerplaats vorige week ook nog niet. Moeilijk om daar nu fatsoenlijk te parkeren!

Ik had ook erg last van het kabaal toen ik er voor het eerst reed. Er was een paard die ging de heletijd iets bij de tralies doen. Normaal zou ik er niets van aantrekken, maar het irriteerde mij ontzettend tijdens het rijden.

Haha ik rijd heel soms weleens als er nog bouwvakkers aan het werk zijn.
Dat is pas een kabaal!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:12

@ Rianneh, sorry voor de late reactie Lachen

ik ben nog bij de Fries langs geweest ja.
echt een supermooie fries. uiterlijk wat van rixt, maar veel slanker haha Tong uitsteken
kan erg mooi lopen, en heeft laatst een ster erbij gekregen.
ze verwacht in april nog wel een veulen, maar na die veulen word ze niet meer voor de fok gebruikt, en dan gaan ze haar trainen voor de wedstrijden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:22

Lado schreef:
@ Rianneh, sorry voor de late reactie Lachen

ik ben nog bij de Fries langs geweest ja.
echt een supermooie fries. uiterlijk wat van rixt, maar veel slanker haha Tong uitsteken
kan erg mooi lopen, en heeft laatst een ster erbij gekregen.
ze verwacht in april nog wel een veulen, maar na die veulen word ze niet meer voor de fok gebruikt, en dan gaan ze haar trainen voor de wedstrijden.

Haha Rikst is ook mooi Haha!

Maar ga je haar nog rijden? Of toch niet?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:50

Iedereen ook druk aan het sinterklaasinkopen doen en gedichten schrijven? pfff hehe

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:14

Nee Haha!
Wij doen aan kerst Tong uitsteken

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:40

Jamika schreef:
Heb je een leuk paardje gevonden Lupi?

Vind het wel een beetje overdreven om WB-stables een puinhoop te noemen overigens. Er moet inderdaad nog wel het een en ander gebeuren maar een puinhoop is het in mijn ogen echt niet.

Nee een puinhoop is het inderdaad niet!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:42

ditchie schreef:
JuuLePuuL schreef:
Hey julien Knipoog leef je nog?

Hest de schoenen al binnen? Knipoog zijn ze mooi!?

Nog 2 maanden en we zijn van school verlost...

Jaaa JUUL ik heb mijn shoes!! Ze zitten vet mooi!! Lachen whoeii was me toch gegunt dus gna gna ;p
Ik leef nog steeds, alleen niet echt actief op dit topic.. soms is het nogal .. saaaaiiii Dromen :p

Wat voor schoenen Jules?

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:44

ditchie schreef:
Ik ben ook een trotse eigenaar van mijn nieuwe paard! Woensdag wordt ze gekeurd en als het goed is gebracht.. eigenlijk ga ik er wel van uit dat ze weer goedgekeurd wordt want ze is twee jaar terug ook prok goedgekeurd.
Het is een 6 jarige ELITE merrie van Jet Set D. Z1 dressuur en 1.67 hoog Lachen Ik ben er vet blij meee!! Kep zo'n zin in woensdag Tong uitsteken Mijn instructrice Gotien heeft haar naar het Z gereden dus ze kan mij o.a. ook mooi begeleiden.
Het is een bruine met een bles. YES YES Haha!

Juul ik ben ook ze benieuwd Haha!
Misschien kom ik het weekend wel ff kijken Haha!
Houd me ff op de hoogte Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:45

Allemaal fans van Julien die komen kijken dus Knipoog gna gna

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:15

Lupi schreef:
Uhm, help? Haha!

Ik heb een tijdelijke paardenstalling nodig van 28-11 tot 3-12 voor een paard van 1.72. Natuurlijk het liefst in nabije omgeving van Leeuwarden, als het goed is kan hij rond 3 december dan naar Hiddemastate toe. Ik wil liever niet naar WB stables, daar staat Aranka nu ook en het is me daar te druk en een relatief grote puinhoop (ze zijn nog steeds aan het klussen want veel is gewoon niet af).

Misschien dat het beter is als je pensionklant bent, maar de spullen van de leasepaarden zijn allemaal op een hoop gesmeten in een lege stal, en ik ben een klein beetje teleurgesteld in hoe ze met ons om gaan dus dat zal zeker meespelen. Als het eenmaal af is is het echt een prachtige stal, maar het is nu gewoon nog niet af en dat is te merken.

Ik wil toch even in de verderiging schieten. Zelf ga ik donderdag naar wb-stables dus kan dan pas echt getuigen.
Maar, als je goed leest zegt judtih 'het is me daar te druk en een relatief grote puinhoop (ze zijn nog steeds aan het klussen want veel is gewoon niet af)'. Dit geeft zo o.a. als reden dat ze haar paard er niet wil hebben staan. Wat de één een relative puinhoop vindt, vind de ander een paleis. Het is maar net hoe je tegenover de situatie staat. Als er niet fatsoenlijk met jou en kennissen van jou wordt om gegaan, dan kijk je al anders tegen dingen aan dan wanneer je bezoeker bent (bijv.)

Ik vind onze kinderboerderij hemel op aarde, maar als ik jullie er nu mee toe nam? Dan vraag je je af wat een drama je in beland bent Knipoog
Dus als jij op een stal komt waar men nog druk aan het klussen is, de parkeerplaatsen niet af zijn en er geen zadelkamer voor je leasepaard is, dan mag je dat een relative puinhoop noemen. Omdat dat de manier is waarop jij er tegenaan kijkt. Dat anderen het daar niet mee eens zijn, goed, ieders recht, maar dan hoef je een persoon niet persoonlijk op aan te vallen. Geef dan een reden waarom je het geen 'puinhoop' vind.

En natuurlijk, vergeleken met de manege is alles al snel beter. En ja ik weet, misschien wel beter dan anderen, hoe moeilijk het is zo'n grote stal op te zetten, alles te regelen en de mensen te vreden te houden. En ik heb op een vergelijkbare stal genoeg conflicten van dichtbij mee gemaakt over de 'puinhoop' daar, heb er midden in gezeten.

Goed dat wou ik even zeggen. Laten we het topic gezellig houden en als mensen willen vechten Tong uitsteken Gelieve per PB Knipoog

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:02

Gna gna ;p kom maar langs alleen maar gezellig Knipoog
Jaaa angela die heb jij zaterdag in bergum al gezien!! Die tommy Lachen