manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:33

15 wedstrijden geloof ik...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:14

hihi, had een smsje van Thirz dat er iemand in de waterbak was gevallen, baal je dan hahaha......
Thirz ging op Ginny begeleiden, geen idee wie/hoe/wat, maar ze is vast leuk....

hey Bar, gefeliciteerd met je winstpunt....., ik zag laatst een topic daarin ging het over winstpunten. Het ging erover waarom mensen zo snel mogelijk naar een bepaalde klasse willen, en niet gewoon een tijdje blijven zitten in een klasse,ook al halen ze winstpunten, als je langer traint kun je toch veel meer uit je paard halen, en je hebt volgens mij veel meer plezier, want nu is het vooral trainen om maar zo snel mogelijk een klasse hoger te komen, dus waarom zou je tevreden zijn met 1 winstpunt, (dat is maar een gemiddeld cijfer van een 6/6,5), terwijl als je er langer over zou doen, je misschien wel meer winstpunten zou kunnen halen....
Winstpunten:
- gemiddeld eindcijfer van 7 of hoger : 3 winstpunten
- gemiddeld eindcijfer van 6,5 tot 7 : 2 winstpunten
- gemiddeld eindcijfer van 6 tot 6,5 : 1 winstpunten
(enne dit is niet persoonlijk bedoelt hoor Bar, of om je aan te vallen, maar vraag me zulke dingen weleens af, heb zelf namelijk dat wedstrijd gerichte helemaal niet........)

Heerlijk gezwommen met Bianz, niet heel serieus, maar we kunnen wel zeggen dat we zijn wezen sporten, al hadden we net zo goed buiten kunnen gaan staan, want daar regende het net zo hard...
Bianz zit te twijfelen of k n mailtje moet doen naar die advertentie van dat friesje op paard en sport, lijkt me toch wel leuk, of doe jij eerst nog een smsje naar die vrouw die jij kende????
ga er weer vandoor, zo toch maar op tijd naar bed haha..... trusten

oh en Nel, Bianz en ik willen graag een keer een paard van je lenen, kan ik met haar op buitenrit.....

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:21

Haha ja we hebben heeeel serieus gezwommen... hadden veel te veel bij te kletsen! En ben nog niet klaar: bedacht me nog meer dingen toen ik naar huis reed Haha!
Ik zal Pia nog een mailtje/smsje sturen over de fries: wie weet!
Super hoor Bar, dat je al bijna in het M1 bent met Shaar; Hafjes rule Clown
Anne, Marieke en ik hebben bedacht dat we zaterdag weer gezellig op stap gaan, dus dan praat ik je wel bij Knipoog
Ga nu ook lekker slapen! Trusten!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 22:33

JA! hihi das goed Knipoog Hou ik je aan!
*maak maar een lijstje met wat je allemaal moet vertellen Tong uitsteken kan je ook niets meer vergeten! Want ik wil álles weten!

In de waterbak vallen Bloos! das rot (als mede JT-er of leiding iets minder rot Clown ) Volgens mij was Ginny een apaloosa? Had ze t zaterdag nog over dat ze daar misschien op wou *dacht ik* Had ze ook bij t ruiterbewijs weekend op gezeten? Verward Weet t nie meer zeker hoor.
Ja beetje balen die regen. Maar denk dat t zwemmen beter is (ook al is t nie heel serieus) voor je conditie dan t in de regen staan. Van dat laatste wordt je ook nog eens ziek gok ik Nagelbijten / Gniffelen

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:18

Ik ben heel erg tevreden als ik gewoon fijn heb gereden en Sharon braaf haar oefeningen heeft gelopen. Het is dan aan de jury om te bepalen of hij het winstwaardig vind of niet. Verder train ik met Sharon op ongeveer M2 niveau, dus de oefeningen uit het M1 kan ze makkelijk. Ik ga me op een gegeven moment vervelen in een klasse, L2 is nu niet echt een uitdaging meer. Dus daarom ga ik, als ik genoeg winstpunten heb, na de zeeuwse kampioenschappen over naar het M1.

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:59

Hallo,

Ik ben gisteren lekker naar termea geweest in limburg.
Dat is een kuuroord en dat was echt super lekker.
Lekker zwemmen, lekker bubbelen, in de sauna zitten, voetenbadjes, zonnenbankje en natuurlijk lekker eten.
Was een dagje georganiseerd door mn moeder, samen met mn zussen.

Mariekje, je mag een keer een paard lenen, Annemoon kan eigenlijk altijd, dan moet je het alleen even laten weten wanneer, want dan doe ik de kast open.
Voice is een beetje moeilijker, want Gerlien (verzorger) rijdt er ook op, dus kan niet zomaar zeggen dat zij niet kan komen.
A.s maandag gaan we op vakantie t/m vrijdag dus dan kan het ook niet.

Ben vandaag een dagje thuis, i.p.v. werken, want Daniël heeft heel de nacht gegild, dus heb heel de nacht rondjes door het huis met hem gelopen en drinken gegeven en gezongen.
Was vanmorgen bekaf, dus heb gezegt tegen mn bazin dat ik niet kom en Daniël liever een dagje thuis hou, want weet niet precies wat er met hem was.
Misschien wat buikkrampjes of last van doorkomende tandjes...?!
Ach soms is het een raadsel en nu is hij zn slaap aan het inhalen.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:43

hey Nel, ik moet met Bianz nog n datum plannen dat we allebei kunnen, maar zou het super vinden om met Annemoon naar buiten te gaan, dankjewel alvast. Wel balen dat Daniel zo aan het huilen was vannacht, en nu maar doorslapen, lijkt me erg frustrerend....

Zou vandaag op mn werk met de BSO kindjes wat leuks gaan doen, maar hebben we maar afgezegd omdat volgens het weerbericht het heeeeeeeeeel slecht weer zou worden, en nu, nu schijnt de zon, grrrr, nou ja, ben wel lekker een extra dagje vrij hahaha.....
Bianz heb je al iets gehoord?

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:48

Haha ja dus, vanochtend vóór 9:00 uur gemaild naar je Knipoog

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:12

had nog niet op de mail gekeken.....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:27

Nou is goed Mariekje dan hoor ik wel wanneer jullie op buitenrit gaan.
Tja frustrerend af en toe, als Daniël zo doet, maar aan de andere kant ben je als moeder eerder heel ongerust en wil je zo goed mogelijk voor je kindje er zijn!
Vanmorgen had ik eerder een gevoel van vermoeidheid.

Nou lekker toch een dagje vrij....!?!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:03

Hoi hoi!!
Hier alles ok, maar heeel veel regen helaas!! Maar lol maken we toch wel Lachen Gelukkig dat Sim, Beer én Gijs weer in hun normale routine zitten, alles weer zoals t hoort!
Gefeliciteerd met je winstpunten Bar! Je gaat echt heel snel! En hoe zit t nou met t friesje Marieke? Zou leuk zijn als je ook een verzorgpaard had...

Meisje in de waterbak was best schrikken, ze heeft niets, paardje alleen wel beetje gekneusde neus, wel triest. Hij struikelde en viel er pardoes in! Ginny is cool, alleen wel een beetje krengig (ze is drachtig) dus ze bijt/schopt iedereen die in de buurt komt!

Nou Bianz, mn moeder is vandaag ook al wezen klussen...zeg maar dat ze t rustig aan moet doen, want naar mij luistert ze toch niet Clown Succes morgen!
Ik ga weer eens wat kids entertainen!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:28

@ Bar: gefeli met je winstpunten!
@ Nel: vervelend dat Daniël een beetje huilerig is. Ben je al achter de oorzaak gekomen? En kan je van de week samen op buitenrit? Ik moet eerst kijken hoe Nous het weer met ijzers doet hoor!
@ Thirz: alweer een verregende week! en het ziet er voorlopig niet naar uit dat het volgende week wel mooi weer is! Met Nous is alles prima, morgen komt de hoefsmid Lachen Ik laat haar vierkant beslaan, want ik wil gewoon relaxed op buitenrit gaan.
@ Bianz: hoe zat het nou met enge mensen in t vliegtuig??!!

Ik ben weer druk aan de slag op t werk! T was vandaag superchaotisch en ik ben blij dat ik weer thuis zit Lachen Wat er allemaal niet kan gebeuren op t lab, je houdt 't niet voor mogelijk!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:31

He kims, jou moest ik net hebben.
daniël doet nu net als afgelopen nacht.
Hij gilt als ik hem neerleg.
In mn armen slaapt ie als ik maar genoeg beweeg.
Eten en drinken doet ie gewoon goed.
Hij heeft net nog een fles gehad.
Ik had hem op bed gelegd en nu werdt ie na een half uur krijsend wakker en nu kan ik hem niet meer neer leggen.
Ik zie aan hem dat het geen aanstellerij is, hij is echt overstuur.
Hij heeft geen koorts en poepen en plassen doet ie ook gewoon.
Hij heeft nog wel 4 á 5 spuitluiers per dag....
Kan je me helpen?????

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:42

Agosh Daniel Ach gut Tis zonde! *verder geen verstand van baby's dus geen idee wat de kleine zo overstuur maakt Lachen Wel heel sneu als ik t zo hoor...

Maar lekkr hoor zo'n kuuroord Haha! Jij kan er dus weer helemaal tegenaan? Of nouja, zo'n nachtje niet slapen daarna helpt dan niet heel erg natuurlijk Scheve mond

Ja t weer viel wel mee vandaag hè Mariekje. Na de middag is t wel droger geworden. Achjah, nu had je wel lekkr een dagje vrij!

In de waterbak vallen is ook niet zo heel slim natuurlijk Clown Zeker als t gwoon een 'domme' fout was van je paard is t sneu.. Zonde dat dat paardje nu last heeft van zn neus! Ach gut
Hihi, nou dan kan je dus prima blokken met Ginny Knipoog Die ander paarden kijken wel uit dat ze bij haar in de buurt komen!
Op wie rijdt Jo? En ga je winnen van Katie? Tong uitsteken

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:44

Ahhh arme Daniël! Ik heb geen verstand van baby's nel, sorry...

Vandaag weer hele dag gewerkt, werd wakker met hoofdpijn en heb toen 2 asprientjes genomen, maar het werkte niet echt. Gedurende de dag werd mn hoofdpijn echt steeds erger! Op het eind was ik echt misselijk van de hoofdpijn. Ben thuis ook meteen in bed gekropen en na 1 uurtje voelde het al wat beter. Toen rustig wat gegeten...
Net even naar Sharon geweest, voel me nog niet zo super om te gaan rijden. Dus ze heeft een vrije dag. Had 2 appels en wat snoepjes meegenomen en heb vrijheidsdressuur met dr gedaan. Ze was echt zo happy en grappig bezig, heel de tijd lieve geluidjes maken met dr neusgaten en super allert. Ze kan dr nieuwe trucje ook al steeds beter, dit is namelijk een kusje geven (met dr neus tegen jouw wang). Als ik "kusje" zeg dan doet ze het meestal al, maar soms moet ik dr even een hint geven met mn vinger op mn wang. Verder kan ze "pas", buigen, met dr hoofd schudden en spaanse pas (in stap volgt ze mij). Ik vind het echt zo leuk dat Sharon zo kan genieten van het trucjes doen... Ben echt nog steeds helemaal verliefd op mn super pony!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:56

Echt leuk bar, ik ben met voice ook wel eens begonnen met trucjes leren, ben nooit verder gekomen dan knielen en voetjes geven.....

Ja baal ook echt dat ik niet weet wat er mis is met daniël.
Krijg zelf tranen in mn ogen als hij zo huilt.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:05

Nel wat vervelend dat Daniel weer zo huilt, lastig als je niet goed weet wat ze willen, aan de honger kan het dus niet liggen want hij heeft net zijn fles gehad, misschien toch gewoon heel erg last van zijn darmpjes......

Nog niks van het friesje gehoord, ze staat in een advertentie op paarden in zeeland, wil wel reageren, maar heb geen idee wat ik dan moet zeggen, iemand die me evt kan helpen?

Kims, ben je niet bang dat Nous weer kreupel wordt, de ijzers waren misschien toch een oorzaak dat ze toen zo slecht is gaan lopen, en dat ze die dikke benen lreeg, of heb ik t mis, kan hoor, heb geloof ik niet alles bijgehouden.....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:35

Nou we gaan nu even naar de huisartsenpost want het wordt te gek nu...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 22:09

agosh Ach gut laat je wel even weten wat hij nou had? t klinkt niet als zomaar een krampje als ik t zo hoor?
Humz jammer van dat Friesje Mariek.. Wil je wel helpen hoor Ja *niet meer vandaag, ben niet zo heel wakker meer Clown dus dan heb je wat weinig aan me Vork *

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:11

oh nel, erg verstandig, laat je even weten wat het geweest is....hopelijk niks ernstigs

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:38

Nel, ik las je bericht en wilde typen: bel het noodnummer van het CB maar op, of ga even naar de HA. Gelukkig heb je dit al gedaan. Is er iets uitgekomen? Misschien toch de darmpjes... Soms als baby's een paar dagen echt hard huilen kan het ook angst zijn. Om alleen gelaten te worden. Maar als ik jou hoor (en omdat je zelf al denkt dat het geen 'aanstellerij' is) denk ik dat jouw intuïtie het beste is en je het huiltje van Daniël herkent als pijn!

Ja marieke, daar zijn we inderdaad wel bang voor, maar Nous kan echt niet zonder ijzers... Ze zijn echt veel en veel te kort! We zijn 2x op buitenrit geweest, amper een half uur, alleen in de berm en ze loopt wel weer erg kort en gevoelig... Ik zal morgen het hele probleem voorleggen aan de smid, misschien heeft ze speciaal beslag nodig.

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:38

Goedemorgen,
nou Daniël heeft zich rustig gehouden vanacht.
De arts heeft hem onderzocht en denkt dat hij misschien of toch last heeft van allergie van b.v. zn melk of andere producten die hij krijgt.
Maar omdat we dat niet zeker weten moet ik gewoon even doorgaan met zn voedingen.
Of hij denkt dat er een bacterie in zn darmpjes zit, want het is verschrikkelijk aan het rommelen in zn buikje.
Als de spuitluiers aan blijven houden, moet ik dit laten onderzoeken bij de huisarts om te kijken of er dus een bacterie in zit.
Dat huilen is ook vooral angst en niet weten wat ie er mee aan moet, hij is ook nog zo klein.
Hij heeft vanacht bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak waar hij nog maar net in past.
Maar gelukkig is ie maar 2 keer wakker geweest.

He kims, misschien als wilco zaterdag niet hoeft over te werken dan kunnen we zaterdag ochtend een stukje buitenrit doen..
Sta vanmiddag niet gek te kijken als ze niet goed loopt op de ijzers, voice loopt ook altijd een dag stijf.
Ik zou haar dan lekker op de wei terug zetten en er even een dagje zelf aan laten wennen.
Het is altijd weer even gek voor een paard om weer op ijzers te lopen.

Nou ik ga Daniël aankleden en eens even lekker de stad in!
Jammer dat ik mn rijbewijs nu niet heb want nu moet ik weer met die rotbus... maar ja beter dan lopen.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:16

Aaah arme Daniel, sterkte met m. Geef m maar een knuffel van me!
We zijn blij, want het zonnetje schijnt eindelijk Lachen E
En Anne: Jo rijdt op dr eigen paard en we staan nu nog voor met de punten....maar er kan nog vanalles gebeuren!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:57

Ah Nel, Daniel heeft het wel echt te pakken zeg. Ik hoop dat het niet te lang aanhoudt en ze anders snel weten wat hij heeft, want het lijkt me zo zielig om je kleintje zo te zien huilen en niets te kunnen doen! Ik duim dat het snel beter gaat (ook ivm de vakantie!); hou je ons op de hoogte? Was het leuk in de stad?
Heb net heerlijk gereden op Janis; moest wel met snorkel en al op in de bak, want die stond vol met water! Modder overal na het rijden haha!
Ben benieuwd hoe Nous nu loopt met d'r ijzers Kims? Wel zuur dat de smid pas vanmiddag kwam, sta je daar terwijl 1 dag eens lekker de zon schijnt!
Nou, ik ga een boterhammetje doen en dan Thirz d'r huis volkalken; ben je al bang Thirz ? Clown Geniet lekker van de zon vandaag met de kids!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:12

Hmm wat is het hier stil... Clown