Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:35

Nog effe en de aannemer en zijn team zijn al 12 uur bezig onze keuken te plaatsen en alles wat erbij hoort. Eindelijk fatsoenlijk koken op mn zeer ruime keramische kookplaat, niet meer afwassen en alles netjes kunnen opruimen. Alleen wel jammer dat de kunststof achtertegels die de Ikea ons had aangesmeerd, niet geschikt zijn voor onze muren (zijn niet vlak genoeg), dus over drie weken komt de vader van jerry tegelen. Maar goed dan is de keuken wel netjes afgewerkt. :))

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:45

De keuken is zo geweldig! Gister voor het eerst gekookt op de keramische kookplaat, hemels! En eindelijk een afzuigkap en kastruimte en een vaatwasser en en en en en... :P Als ik nu naar links kijk vanaf de bank, herken ik ons huis niet meer terug, zo mooi! Lijkt een beetje onwerkelijk.

Komt er iemand van jullie ooit bij de Deen? Ik spaar de Suske en Wiske stickers namelijk voor mijn moeder.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:13

Emy: foto van die keuken!
Zoiets kán gewoon neit gezegd worden zonder beeldmatriaal.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:27

Dan moet Jerry ze eerst effe op de putter zetten. Ik heb zelf geen idee hoe dat moet. Of je moet effe een Samsung telefoon aanschaffen of een super deluxe telefoon, dan kan ik je een mms sturen. ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:11

Jerry gaat me vanavond helpen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:19

Heerlijk een nieuwe keuken (droomt verder :z )
Geen stickers hier. Wij houden ze zelf (supercoop en jan linders hebben ze ook ;) )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:58

Dubbele ruilen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:35

:') Sorry, maar wat moeten jullie met stickers?
Kun je er iets mee sparen ofzo?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:03

Suske en Wiske stripboek

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:10

Jerry en ik zijn vandaag naar het asiel geweest, de open dag van het asiel wel te verstaan. Eeuwen bij de katten geweest en een half uur voor sluitingstijd toch maar besloten om twee katten te reserveren. Twee oudjes. Beide kater en 14 jaar oud. De ene is een rode, duidelijk oud uitziende kater die van iemand is geweest die naar het verzorgingstehuis moest. Ik vond em zo zielig. Hij vond de drukte maar niets en zat steeds achter de deur. Hij vond aandacht wel leuk, maar zat duidelijk liever ergens beschut. Ik vond em zo sneu. Maar goed we kwamen voor een kat voor Jerry dus hij mocht beslissen. Hij heeft een witte met zwart/grijze vlekken gekozen, die graag op je schoot ligt en ook om aandacht komt vragen. Een ontzettend lief beest en omdat hij ook goed met andere katten kon, hebben we toch gekozen om die andere kat (heet in het asiel Mozart) erbij te nemen. We gaan dus twee oude katten een goede oude dag bezorgen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:25

Wij hebben net gekeken op de site van het asiel, maar je hebt echt helemaal de verkeerde genomen hoor! Die dikke rode is leuk!

Nee grapje :P Mozart konden we niet vinden, wel Tommy de grijs witte. Leuk hoor!

Ben je alleen niet bang voor al je andere beesten?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:26

De deur naar de beestenkamer blijft steeds dicht, dus dat moet geen probleem zijn. Ik denk niet dat ze de deuren open maken maar voor de zekerheid doen we de klink omhoog en als Aslan los loopt in de beestenkamer zit ik er altijd bij. Ik vraag me overigens af of het ze nog lukt om trap te lopen, maar dat zullen we morgen wel zien.

Bedoelde je Vivaldi? Volgens mij heeft die in de vier uur dat we daar zijn geweest steeds verstopt gezeten. Hij was overigens niet de enige, zorro zat ook onder de hokken en Ozzy was zo slim om bovenop de hokken te gaan zitten zodat niemand erbij kon. :)) Dat was ook een erg mooi beest om te zien. Niet alle katten staan op hun site en volgens mij is het ook niet zo up to date. Mozart staat er inderdaad niet op, hij is in juni in het asiel gekomen. Dus de site is al zeker vier maanden niet ge-update. Tommy zat er al een half jaar. De keus was op het laatst tussen Vanessa (een schildpad poes, staat niet op de site, geweldig beessie), Spekkie (zwarte poes met wit befje, 18 jr oud, staat wel op de site), Tijger (wit met grijze strepen kater met een geknakt oortje, staat op de site) en dan dus diegene die we hebben gekozen. Zorro, Tante truus, Apollo, Jewel en mieps vielen ook binnen onze eisen, maar vielen vrij snel af omdat ze zich niet lieten zien of waarschijnlijk toch wel gauw een baasje zouden vinden en Jewel viel af omdat ik haar toch net effe iets teveel aandacht vond eisen. Met andere woorden: Aai mij of ik zet mijn nagels in je! :S En daar hou ik net weer effe niet van.

Voor diegene die op de site willen kijken: http://www.dierenasiel.net/ALMERE/A-ONZE%20DIEREN-katten.html

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:03

Oeh leuk een kat.
Ik ga je even pben trouwens Emy (glad vergeten)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:28

Ze zijn er! :))

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:14

Effe lekker kopieren en tekst niet aanpassen (komt van een ander forum), gewoon om beestjes te showen.

@ Annie: Kun je ze ook aan Mutti laten zien?

Citaat:
Zoals onder dierendagcadeau te lezen is hebben mijn vriend en ik er twee diertjes bij. Twee katers uit het asiel. De wit/grijze is 14 jaar en heet in het asiel Tommie (oorspronkelijk Jacob) en is bij ons omgedoopt tot Tiamat. Al onze dieren hebben namelijk een naam uit de mythologie of fantasy. Bovendien hebben mijn ouders een hond die al Tommy heet, dat is wat lastig praten. Tiamat heeft een blaasgruisdieet.

De rode kater is 16 jaar. Tot gisteren dacht ik nog 14 jaar, maar in het entboekje zag ik staan dat hij uit '93 kwam. Hij is overduidelijk oud en ik hoop dat wij ietsje meer vet op zn botjes kunnen kweken. Meneer liet gisteravond al duidelijk weten dat hij honger had, dus mijn zorgen of ze wel wilde gaan eten waren gelukkig nergens voor nodig. Hij heette in het asiel Mozart en is bij ons omgedoopt tot Mimir.

Hier dan de foto's:

Beide koppies om het zak voer van Tiamat. Mimir krijgt ander voer.
Afbeelding

Honger! Honger!
Afbeelding

Samen smikkelen.
Afbeelding

Buikje vol!
Afbeelding

Met een vol buikje lekker dutten.
Afbeelding

Foto's zijn niet zo geweldig, maar dat komt omdat ze gemaakt zijn toen het donker was en er bij ons niet mega goed licht is. Hopelijk hebben jullie ze wel goed kunnen bewonderen. De onderkant van de nieuwe keuken is zo ook te zien. :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:13

Ik ben bij voorbaat fan van Mimir; vind rooien geweldig :D Maar 16 jar...écht een old timer! Ziet er nog goed uit voor zn leeftijd.
Tiamat ziet er uit als een flink grote kater, zeg! Ben je alleen niet bang dat Tiamat voer van Mimir jat? (gezien het diëet) Leuk dat ze zich beiden zo snel vertrouw voelen, Sky wilde de eerste week in de muur kruipen...

Inmiddels ook weer op 'ponykamp' geweest; manege van Loon in Loon op Zand is dikke aanrader! Heel mooi rijden, vlak bij de efteling(in t bos de python gehoord :P ), en heel leuke paarden. Een manege waar je een rustig paard krijgt als je een rustige vraagt, en een vlotte krijgt als je een vlotte vraagt. Ik heb gewoon 2 3jarigen gereden.
Ook mn springcursus bleek niet voor niets; we mochten een parcoursje natuurlijke hindernisen springen. Alleen, wandelende duinen bleken echt te wandelen; een kuil achter een boomstam was wat dieper als onze begeleidster dacht. Op het moment dat zij riep niet te springen, zette mijn paardje zich juist af voor de sprong, maar is allemaal goed gekomen. Wel heb ik nu dus 'afsprong-ervaring' :+
We zijn ook met de paarden langs een restaurant gegaan; daar lekker eten terwijl de paarden geduldig in een stand stonden te rusten. Conclusie; voor herhaling vatbaar :j

Grappig was wel dat ik daar midden in de bossen een kennis tegenkwam...zo groot is Nederland dus ook weer net niet :=

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:57

Klinkt inderdaad heel leuk daar zeg. Ik wil eigenlijk nog wel een keer op vakantie naar de Veluwe met Red Bull daar lijkt het me ook zo mooi.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:57

Oh en Emy ik vind die rode ook geweldig. Ben ook dol op rode katten :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:11

deedee19 schreef:
Klinkt inderdaad heel leuk daar zeg. Ik wil eigenlijk nog wel een keer op vakantie naar de Veluwe met Red Bull daar lijkt het me ook zo mooi.

Veluwe ís heel mooi, daar heb je ook een restaurant waar je paard kunt parkeren; de Koperen Pot. Collega en ik wilden daar met de pony's van t werk naar toe rijden, maar we waren een klein beetje verdwaald :o (ondanks kaart :+ ) Nu lijkt het me helemaal gaaf rijden daar; je mag van de ruiterpaden af en dwars de struiken door! Alleen zijn de pony's niet meer in conditie voor een dagtocht over de veluwe; Hjalmar wordt echt oud...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:31

@ Juut: Ik geef ze tegelijk eten. Ieder uit hun eigen bakkie. Heeft de één geen zin meer, dan haal ik het bakje weg, zodat de ander het niet eet. Een paar uurtjes later zet ik het dan weer voor zn snuffert. Ze kunnen dus niet aan elkaars voer komen.

Was het een ponykamp voor volwassenen? Klinkt leuk! Foto's?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:34

Op die manier. Sky heeft constant voer, vroeg me dus af hoe je dat opgelost had. En hebben ze het huis al tot hún domein verklaard? :P (ik mág van Sky op de bank zitten :+ )

ponykamp was met oude lesgroep, allemaal oude dozen ;) Foto's heb ik met mn hele oude camera gemaakt, met een rolletje. Moet ik nog laten ontwikkelen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:40

Een rolletje!? :wow: Bestaan die nog!?
Hihi, grappig.

Wel leuk dat je de manege leuk vond, jullie hebben daar gewoon op de manegepaardjes gereden?
Doe jij (en Wendy misschien ook?) trouwens ook mee aan de endurance of recreantenrit in Wanroy? Is namelijk een echte aanrader! http://www.endurancepeelrand.nl/ 25 oktober zijn Vies en ik als het trainen goed blijft gaan, ook van de partij. Gaan we voor de 34km binnen de tijd (dus 3,5 uur ongeveer)

Emy leuke poezels hoor!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:54

Ik wilde wel, maar zie er toch maar vanaf. Schijt bagger dat Ascot zich niet in laat halen :P (lees; er een mooie race van gaat maken)

Mn huidige digi is een beetje te groot om op een onbekend paard mee te nemen, en antiek is toch al antiek he. Gaat ie kapot, dan gaat ie kapot :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:13

Vies is ook niet echt in te halen, maar mocht het echt niet gaan, dan stap ik gewoon af en breek ik de rit af. Vorig jaar niet meegereden omdat ik bang was dat hij voor iedereen zou willen rijden, en dat vond ik toch wel erg jammer. Nu ga ik het dus gewoon proberen.

Vorig jaar was het ook helemaal niet druk op de rit en dit jaar hebben ze echte starttijden, dus het zal niet snel voorkomen dat je in grote groepen bij elkaar bent of elkaar in moet halen.

Of je moet gewoon zo hard gaan dat niemand je inhaalt O:)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:03

RB is niet echt in conditie voor zulke ritten momenteel en ik kan niet zulke stukken meer rijden met mijn knieën dus helaas.