Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:04

Oooh Alano, bij de laatste foto zei ik echt hard in mezelf 'Ooooh' (dat is positief bedoeld Tong uitsteken)

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:20

hahah gelukkig maar Knipoog

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:22

pluutje: op wennekers is een verzorgpaard. op marktplaats en dan bij dierenverzorgers daar staat een bijrijdpaardje. iets voor jou?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:23

Is Pluut niet iets zwaarder dan 60 kilo? Denk van wel, ze is wel erg dun Tong uitsteken maar ook lang. Maar ja misschien 65? Dat ziet die vrouw toch niet Tong uitsteken

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:33

ladyjoy schreef:
Is Pluut niet iets zwaarder dan 60 kilo? Denk van wel, ze is wel erg dun Tong uitsteken maar ook lang. Maar ja misschien 65? Dat ziet die vrouw toch niet Tong uitsteken

ach....65 kan toch nog wel makkelijk....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:55

Mischien dat mijn opmerking wta kort door de bocht was, maar ik schrik er altijd een beetje van als mensen hengsten kopen en die zich zo gedragen. Bijten is typisch hengsten gedrag en steigeren kun je daar ook wel onder scharen. Heeft deze ook gedekt?

Hij is in ieder geval wel erg knap, maar let in godsnaam op met het dier. Je kan zo een paard echt geen haarbreedte ruimte geven, je zal altijd op hem moeten letten en ogen in je achterhoofd moeten hebben.

Bijten en steigeren = afstraffen en niet zo truttig ook.

Klinkt mischien allemaal wat belerend maar eerlijk gezegd vind ik het allemaal zo al behoorlijk eng klinken, sorry.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:05

manic schreef:
Mischien dat mijn opmerking wta kort door de bocht was, maar ik schrik er altijd een beetje van als mensen hengsten kopen en die zich zo gedragen. Bijten is typisch hengsten gedrag en steigeren kun je daar ook wel onder scharen. Heeft deze ook gedekt?

Hij is in ieder geval wel erg knap, maar let in godsnaam op met het dier. Je kan zo een paard echt geen haarbreedte ruimte geven, je zal altijd op hem moeten letten en ogen in je achterhoofd moeten hebben.

Bijten en steigeren = afstraffen en niet zo truttig ook.

Klinkt mischien allemaal wat belerend maar eerlijk gezegd vind ik het allemaal zo al behoorlijk eng klinken, sorry.

maar hij gedroeg zich helemaal niet zo....het is sinds gister (volgensmij staat dat ook in mijn bericht) ik vind het vervelend als hij bijt maar daarom laat ik hem echt niet castreren...als hij gevaarlijk word wel. hij heeft nog niet gedekt.

dat vind ik dus in nederland zo vervelend....als je een hengst hebt dan gaan bij iedereen belletjes rinkelen met OPLETTEN en weet ik veel wat....nu begrijp ik lusitana van bokt ook beter... zij zit in portugal en zij vraagt zich ook af waarom iedereen zo angstig word bij het idee hengst.... in spanje en portugal zie je niks anders als hengsten... (misschien is 5% daar ruin) als je zelf een hengst hebt ga je dingen anders bekijken....vroeger dacht ik hetzelfde als jou maar dat is nu wel veranderd....maarja met een hengst moet je wel weten om te gaan natuurlijk dat klopt....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:12

Ik word helemaal niet angstig van hengsten. Ik maak me wel bezorgd om hengsten die steigeren en bijten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:06

Dat bijten maak ik me niet meer bezorgd om; dat is bepaalde paarden niet af te leren omdat ze orale types zijn. Net als ik altijd mijn sleutels in mijn mond doe als ik mijn handen vrij moet hebben pakken zij ook alles vast. Irritante gewoonte maar niet af te leren. Bijten zie je trouwens ook nog vaak bij ruinen.

Ach op Wennekers zijn zoveel mensen jaloers als je op de NRC een proefje wint zouden ze nog groen en geel zien; niks van aantrekken; ze stikken er maar in Knipoog

En 60 en 65 maakt weinig uit als het paard geen rugproblemen heeft en als het paard wel rugproblemen had stonden ze niet toe dat het paard wedstrijden reed

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:52

kijk, als je in spanje bent is een paard gewoon een hengst.. merrie's eventueel, ruinen zijn daar belachelijk. Daar gaan ze gewoon net zo met een hengst om als wij hier met ruinen, niets aan de hand.. ook niet als er veel merrie's in de buurt zijn.
Ik vind al die ophef over hengsten eigenlijk nergens op slaan.. het is dat sommige mensen af en toe zo dom zijn om hun paard los te laten (niet expres hoor) en dat er zo problemen ontstaan en het paard gebombardeerd wordt als zijnde "gevaarlijk".

Leuk, nico vind je paard waarschijnlijk helemaal geweldig alano! zeker een heel mooi beest!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:05

Mooi beessie, Alano!
Beetje opvoeding heeft elk paard nodig, zeker op die leeftijd Knipoog

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:35

ja...dat klopt.

@ muiszje: ja nico is blij voor me dat ik eindelijk weer een nieuw paard heb...en dat ik een goed plekje voor alano heb gevonden.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:43

muiszje schreef:
Ik vind al die ophef over hengsten eigenlijk nergens op slaan.. het is dat sommige mensen af en toe zo dom zijn om hun paard los te laten (niet expres hoor) en dat er zo problemen ontstaan en het paard gebombardeerd wordt als zijnde "gevaarlijk".

Dat heeft niks met dom te maken... dom is het pas als je met gevaar voor jezelf een paard vast blijft houden dat eigenlijk niet meer te houden is... Haha! En ja... zo dom ben ik wel eens geweest (was niet eens mijn eigen paard)... dat ging ongeveer zo: hink...stap...sprong...voetjes van de vloer...SMAK! Zo geland in een berg grind, ik ben meer dan een maand bont en blauw geweest en had bijna een hoef tegen mijn hoofd gehad, voelde hem zo langs zwaaien. Als zoiets ooit nog eens gebeurt laat ik dus echt wel los Ja . Het nadeel van een erf als Wennekers is dat hengsten gewoon wel extreem goed onder controle moeten zijn omdat er altijd wel merries in de buurt zijn. Nou zal je mij trouwens zeker niet horen klagen over Alano (in tegendeel Haha! )... maar er zijn ook wel mensen op stal -niet eens met een hengst geloof ik- bij wie ik van mijn levensdagen niet in de bak zal rijden omdat hun paard een ongeleid projectiel is... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:51

GOEDE MORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! houden we het gezellig hier? Knipoog Tong uitsteken:D

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:55

Hey, hallo daar!!
Wanneer ga je springen bij ons? Of gaat dat nu niet meer door omdat je Nanny wordt in Londen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:29

Hallo Doei!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:33

joehoe Lachen
Wie gaat er trouwens da hele gebeuren in Aken kijken?
Laatst bijgewerkt door Myrtje_ op 21-08-06 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:33

Hi Ha Ho Doei!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:42

Zo mensen...iedereen alweer lekker uit bed gerold of aan het werk?? Haha!
Ik ben net terug van stal en heb mij alweer in het zweet staan werken,vandaag maar
even "circus Baltini"gedaan.
2 pony's tegelijkertijd werken in de bak...blijft toch een opgave Tong uitsteken
Maarrrrr....ik laat ze netjes lopen in alle gangen op beide handen...eheheh...stelletje brave
goedzakken zijn het.Zelfs uitstappen doen ze netjes op stemcommando(en onder geringe dreiging van een chambriére Haha! ).Halthouden en hierkomen gaat ook uitstekend.Netjes hek openmaken en dan in elke hand een pony...incluis mepgeval en regenjas....heerlijk als ze goed opgevoed zijn Bloos Haha! .

Daarna pony's gepoetst en in de wei gemikt.....snel uitmesten en dan naar huis....
Straks naar mijn werk... Clown iets minder...maar goed...de zon schijnt iig...das al heel wat meer dan
gister Haha!

Groetjes,Tinky

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:44

Goed gedaan, Tinky! Misschien dat Alano iets van jouw africhtingskunsten kan leren? Clown

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:18

Nou, ten eerst weeg ik zelfs nog wel wat meer dan 65 kilo Bloos Ongeveer 70. Had de advertentie inderdaad ook zien staan. Maarja, ik ga eerst maar even kijken hoe het straks met de honours bachelor gaat (waar ik dus voor ben toegelaten)

Wat betreft paarden "los laten" heb ik helaas ook de nodige ervaring Clown De eerste dag dat ik Leroy kreeg ben ik meteen meegesleurd, onderuit gegaan (omdat ik niet los wilde laten), hele hand open en wondje in mn gezicht. Daarna heeft ie de staleigenaar ook nog meegesleurd (maar die kon mee blijven rennen dus viel niet). Daarna heb ik hem dus wel een paar keer losgelaten (de manege de ruif gangers hebben hem vast wel eens voorbij zien zoefen als hij de trailer in moest Bloos ). Ook wel deels omdat het in die situaties nog wel redelijk kon (ik bedoel, niet dat ik het een goede manier van opvoeden vind om maar gewoon los te laten maar het was niet zo dat ik hem losliet terwijl ik wist dat de kans groot was dat hij de weg op zou rennen ofzo). Leroy stond bij de stal waar ik in het begin stond toen trouwens ook meteen bekend als gevaarlijk, terwijl hij op de Ruif toch wel bekend stond als braaf maar geen dooie zeg maar.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:21

Had trouwens nog een handige actie.... We hoorden dat iemand ons gister de hele dag+avond had proberen te bellen maar steeds de ingesprektoon kreeg... Erg raar, aangezien ik alleen thuis was en de hele dag niemand gebeld heb (en zoizo hebben we 2 lijnen). Dus wij net proberen, en ja hoor, niet goed... Toen bedacht ik me ineens dat ik gister tijdens het onweer alle stekkers eruit had getrokken, en inderdaad, ook de telefoon.... Clown De meeste had ik wel weer terug gedaan, maar die dus niet... haha. Gelukkig mailde mn moeder of we het maar tussen ons zouden houden, goed plan Knipoog (mn vader zal er niet zo blij mee zijn)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:22

Ik heb ZO LEKKER GEREDEN!! Haha! Pling Haha!

Yen was zóóó braaf, ze zag er helemaal happy uit volgens Franca, die was komen kijken. Ze deed echt hartstikke d'r best Lachen Yes, yes yes! Goed 'afscheid' voor 11 daagjes.
Kan ik super vrolijk op vakantie Lachen

Hhmmm nu maar eens mn koffer in pakken..

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:38

Veel plezier in Turkije!! Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:53

Veel plezier LJ Doei!