) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
maar ook lang. Maar ja misschien 65? Dat ziet die vrouw toch niet
ladyjoy schreef:Is Pluut niet iets zwaarder dan 60 kilo? Denk van wel, ze is wel erg dunmaar ook lang. Maar ja misschien 65? Dat ziet die vrouw toch niet
manic schreef:Mischien dat mijn opmerking wta kort door de bocht was, maar ik schrik er altijd een beetje van als mensen hengsten kopen en die zich zo gedragen. Bijten is typisch hengsten gedrag en steigeren kun je daar ook wel onder scharen. Heeft deze ook gedekt?
Hij is in ieder geval wel erg knap, maar let in godsnaam op met het dier. Je kan zo een paard echt geen haarbreedte ruimte geven, je zal altijd op hem moeten letten en ogen in je achterhoofd moeten hebben.
Bijten en steigeren = afstraffen en niet zo truttig ook.
Klinkt mischien allemaal wat belerend maar eerlijk gezegd vind ik het allemaal zo al behoorlijk eng klinken, sorry.

muiszje schreef:Ik vind al die ophef over hengsten eigenlijk nergens op slaan.. het is dat sommige mensen af en toe zo dom zijn om hun paard los te laten (niet expres hoor) en dat er zo problemen ontstaan en het paard gebombardeerd wordt als zijnde "gevaarlijk".
En ja... zo dom ben ik wel eens geweest (was niet eens mijn eigen paard)... dat ging ongeveer zo: hink...stap...sprong...voetjes van de vloer...SMAK! Zo geland in een berg grind, ik ben meer dan een maand bont en blauw geweest en had bijna een hoef tegen mijn hoofd gehad, voelde hem zo langs zwaaien. Als zoiets ooit nog eens gebeurt laat ik dus echt wel los
. Het nadeel van een erf als Wennekers is dat hengsten gewoon wel extreem goed onder controle moeten zijn omdat er altijd wel merries in de buurt zijn. Nou zal je mij trouwens zeker niet horen klagen over Alano (in tegendeel
)... maar er zijn ook wel mensen op stal -niet eens met een hengst geloof ik- bij wie ik van mijn levensdagen niet in de bak zal rijden omdat hun paard een ongeleid projectiel is...
:D 
).Halthouden en hierkomen gaat ook uitstekend.Netjes hek openmaken en dan in elke hand een pony...incluis mepgeval en regenjas....heerlijk als ze goed opgevoed zijn
.
iets minder...maar goed...de zon schijnt iig...das al heel wat meer dan
Ongeveer 70. Had de advertentie inderdaad ook zien staan. Maarja, ik ga eerst maar even kijken hoe het straks met de honours bachelor gaat (waar ik dus voor ben toegelaten)
De eerste dag dat ik Leroy kreeg ben ik meteen meegesleurd, onderuit gegaan (omdat ik niet los wilde laten), hele hand open en wondje in mn gezicht. Daarna heeft ie de staleigenaar ook nog meegesleurd (maar die kon mee blijven rennen dus viel niet). Daarna heb ik hem dus wel een paar keer losgelaten (de manege de ruif gangers hebben hem vast wel eens voorbij zien zoefen als hij de trailer in moest
). Ook wel deels omdat het in die situaties nog wel redelijk kon (ik bedoel, niet dat ik het een goede manier van opvoeden vind om maar gewoon los te laten maar het was niet zo dat ik hem losliet terwijl ik wist dat de kans groot was dat hij de weg op zou rennen ofzo). Leroy stond bij de stal waar ik in het begin stond toen trouwens ook meteen bekend als gevaarlijk, terwijl hij op de Ruif toch wel bekend stond als braaf maar geen dooie zeg maar.
De meeste had ik wel weer terug gedaan, maar die dus niet... haha. Gelukkig mailde mn moeder of we het maar tussen ons zouden houden, goed plan
(mn vader zal er niet zo blij mee zijn)
Yes, yes yes! Goed 'afscheid' voor 11 daagjes.