We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:48

Haha dat is toch ook weer iets anders Suus :+ Nouja, jullie hebben het wel leuk gehad met de rit? Veel plezier met de huifkartocht!!

Pff waarom moeten mensen áltijd kritiek hebben op dingen hier? Plaats ik een topic met longeer foto's om te laten zien hoe Ferro vooruit gegaan is, krijg je alleen maar dingen te horen als hij is niet actief, hij loopt achter de loodlijn, er zit nog niet genoeg lengte in etc. Ik weet niet hoe die mensen hun paarden trainen, maar ik kan hem toch niet van de ene op de andere dag álles leren? Ja hij kan heel goed actief lopen en hij kan ook heel goed gaan zitten. Hij kan ook heel goed met lengte in de hals naar beneden lopen, maar nu moet het nog allemaal tegelijk. Er zit toch geen knopje op dat dier dat ik aan of uit kan zetten??...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:50

Als je dit zo onder elkaar ziet, ziet er toch goed uit? Ik vind zelf de laatste foto een heel fijn beeld geven en zijn achterhand komt er best netjes bij. Ja het mag zeker beter en hij mag ook wat meer gaan zitten hier, maar als je het vergelijkt met hoe het eerst was... Of ligt dat nou aan mij?

Najaar 2011. Ik had te touwtjes losser staan dan ik nu doe, resultaat: Hoofd om hoog in de houding die hij prettig vindt, weggedrukte rug, niet bepaald actief van achteren en weinig controle over zijn houding.
Afbeelding

Voorjaar 2012. Komt al een heel stuk lager dan hij eerst deed, maar blijft kort in de hals, weinig activiteit, wel een beter ruggebruik
Afbeelding

Zomer 2012 (gisteren). Goed ruggebruik, een heel stuk meer lengte in de hals en gaat meer zakken. Activiteit is beter maar hij kan meer gaan zitten.
Afbeelding

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:43

tja dat hou je hier op bokt altijd Ella..
een deel heeft gewoon altijd commentaar.. maar ook een groot deel geeft commentaar waarmee ze je echt willen helpen!

als ik deze 3 foto's zo zie is hij idd heel erg voor uit gegaan. (hij ziet er ook een stuk mooier uit!)
op de laatste zie je wel dat hij goed zakt, maar eigenlijk niet verder kan zakken dan dit.
misschien een idee dat als hij lekker begint te lopen, je de touwtjes juist wat langer kan maken zodat hij verder met zn neus kan zakken en een beetje zn neusje er uit kan houden zegmaar.. (?)
er een beetje mee spelen en uitproberen, zodat hij af en toe met zn neus over de grond kan, en een andere keer wat korter.

haha maarja dat is ook alleen maar als idee bedoelt.
want jullie zijn idd al super voor uit gegaan! en het duurt natuurlijk wel een tijdje voor hij het leert.
en vooral voor hij alles tegelijk kan. (kijk maar naar ruiters en hun houding.. ik heb zelf iedergeval altijd dat als ik eindelijk mn tenen naar binnen heb, dat ik niet meer recht zit. heb ik dat goed, beweeg ik te veel met mn benen. etc etc, dat duurt een hele tijd voor je alles tegelijkertijd goed doet :) dat zal voor een paard ook wel zo zijn.. )

werd net gebeld of ik vanavond wou werken. hihi nou dat wil ik wel :D ik word opgehaald en thuis gebracht, dus dat is wel handig :) (en ze hebben een baby ezel, dus kan ik die even bewonderen)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:50

Ja idd. Hij heeft nu die touwtjes nog wel nodig, anders loopt hij alsnog zo hoog als het maar kan. Zodra hij uit zichzelf meer gaat lopen, kunnen ze natuurlijk losser of er misschien wel helemaal af. Hij begint nu net het truucje door te krijgen en ik denk dat ik dan juist even door moet trainen op deze manier ipv het helemaal anders te gaan doen. Ik begin altijd helemaal los en zet hem dan telkens net iets strakker, hij begint eigenlijk pas lekker te lopen zodra ze op de lengte zitten zoals op de laatste foto.
Ik ben ook geen top longeur en zelfs die mensen kunnen een paard echt niet alles in 1 dag leren. Maarja die mensen blijven er altijd natuurlijk...

Een baby ezel? Waar moet je dan werken vanavond?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:56

tja gewoon lekker zo door blijven gaan! je merkt zelf het beste of het goed gaat zo, en anders diegene die je les geeft etc wel :)

bij vrienden van ons, daar heb ik vorig jaar ook gewerkt (bollen rooien/ pellen)
die hadden 2 jonge ezeltjes (nouja ze zijn nu al wel 3 denk ik), en nu hebben die dus samen een veulentje gekregen xD

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:03

Ik vind ook zeker dat jullie voorui zijn gegaan Ella! Ferro ziet er ook al stukken beter uit, hij krijgt al lekkere ronde billen. Wat mij opvalt op de foto's is dat het lijkt alsof die met ze kont naar binnen loopt, op beide kanten. Misschien vertekend dit hoor, maar dat viel mij op. En idd, die achterhand mag er nog meer onder maar het is al heel goed dat die eindelijk van voren gaat zakken, alles tegelijk gaat idd niet zomaar, dus gewoon lekker verder blijven trainen! Je weet wat er nog moet gebeuren en je krijgt er hulp bij dus dan komt het wel goed!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:10

Hmm is mij niet zo opgevallen dat hij met zijn kont naar binnen loopt... Zal er de volgende keer eens op letten. Kan ook zo lijken omdat hij nog niet helemaal een netjes rondje loopt, de ene keer valt hij wat naar buiten, dan weer naar binnen.
Ja dikke billen krijgt hij zeker, mijn instructrice en ik hadden allebei al een tijdje niet op hem gezeten en 2 weken geleden merkte we ineens dat hij toch best breed is geworden :+ Hij is opzich niet dik, maar gewoon flink uitgezwaard :=
Die achterhand moet idd nog flink getraint worden, maar dat is ook iets wat niet zomaar gaat. Friezen zijn best wel op de voorhand gebouwd, hebben een behoorlijk actieve voorhand en een vrij stuwende achterhand. Maar dat moet dus andersom...

Oohh een soort zomer werk dus? Straks aan het eind van de zomer moeten er hier op stal ook weer peren geplukt worden, misschien ga ik dan ook wel helpen. Geen idee wat we er voor krijgen, maar een aantal mensen van stal doen dat best vaak.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:28

YESSSSSS!!!! Ik mag met Liberty dressuur gaan rijden! Ze heeft nog een zadel liggen en een hoofdstel, al is de laatste wel een beetje oud dus schaf ik even een nieuwe aan. Ik heb toch wat spullies die wegmoeten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:29

Ik schaf even een nieuwe aan? Hoofdstellen kosten best wel wat geld hoor :P Tenzij je eentje van marktplaats haalt.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:29

ja zomer baantje :)
af gelope zomers heb ik dat gedaan, en dan blijf ik daar slapen en een paar dagen werken :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:38

_Lucy schreef:
Jammer dat hij nog niet gereageerd heeft Kim.
Maar het zo erg vinden dat iemand niet steeds met zn mobiel bezig is, dat je er op af knapt zou ik niet hebben xD
Juist eerder als iemand constand met zn mobiel bezig is..

Ja dat is ook niks maar dit is echt poedersuiker. Nu staat zijn mobiel wel weer aan maar nog steeds geen reactie?
Heb dus naar zijn huis gebeld, kreeg ik zijn broer en hem maar even gevraagd of hij alsjeblieft eens op zijn mobiel wilde kijken.
Zou het we poedersuiker vinden als hij nu ineens niet meer reageert en niet meer wil afspreken. Had ie het ook niet moeten vragen...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:04

Haha ja maar ik heb ook wel heel veel spullen te koop hoor, en ben ook niet van plan eentje van 100 euro aan te schaffem

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:23

Hoofdstellen kosten al wel heel snel 100 euro..
Laatst bijgewerkt door don110 op 10-07-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:25

Donn110, je hebt ook echt wel goedkopere hoofdstellen dan 100 euro!

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:26

Oké, ik hoor juist altijd van mensen die toch wel wat meer kwijt waren! :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:28

Ja ligt er aan wat je aan je hoofdstel eist.

Wil je een luxe duur hoofdstel met lakneusriem, frontriem met diamantjes rondgenaait..
of gewoon een eenvoudig hoofdstel

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:29

Ja oke! Maar niet alle dure hoofdstellen hebben een lakneusriem of diamantjes hoor :P
Maar je hebt idd gelijk, er izjn genoeg hoofdstellen onder de 100 eurie!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:32

Ik noem voorbeelden ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:35

Er zijn hoofdstellen te vinden voor 20 euro.. al heb je dan geen super kwaliteit. maar voor 40 euro heb je wel een leuk hoofdstel hoor.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:39

Oke :) Haha, dan zit ik fout :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:53

woehooee ik heb eindelijk reactie hahah ik had maar naar zijn huis gebeld, toen nam zijn broer op en zei ik dat ie maar moest zeggen dat hij echt eens zijn mobiel moet checken....
krijg ik net een smsje je had gebeld? Dus ik terug gestuurd, ja wilde je nog wat afspreken of hoeft het niet meer? nouja toch wel dus morgen waarschijnlijk naar de bios :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:04

Mijn hoofdstel kostte 100 euro exclusief teugels en bit en dat is ook niet een heel bijzonder hoofdstel hoor. Ja hij heeft een brede neusriem en is wit onderlegt. Maarja betaal natuurlijk veel voor het 'merkje' en ik vind deze van goede kwaliteit. Een goedkoop hoofdstel is wel leuk maar de kwaliteit is vaak wat minder en het leer is stugger. Maar er zijn ook wel merken die goede goedkope hoofdstellen maken. Ik zou dan wel voor een bekend merk gaan, je hebt van die onbekende merken die goedkope spullen hebben maar dat is meestal niet het aller beste. BR is een leuk merk van goede kwaliteit en ook goed betaalbaar.

Fijn dat hij toch reageerde kim! Heeft hjj ook gezegd waarom hij zo slecht reageert?

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:11

ach je kunt nu voor dat paardje gewoon een welkoophoofdstelletje halen, maatje pony of cob ben je waarschijnlijk niet meer dan 30 euro kwijt! Je kan dan altijd nog sparen voor een mooier, duurder en luxer hoofdstel. Als het in eerste instantie maar functioneerd toch! (en je kunt ook nog je welkoophoofdstel onderdeel voor onderdeel vervangen :P eerst de frontriem, later de neusriem, dan t bakstuk zo heb je niet alle kosten in 1x maar wel na een tijdje een mooi hoofdstel :) )

Mooi Kim dat ie eindelijke reageerde! haha

En Ella, ik vind jullie inderdaad ook al enorm vooruit gegaan! Wat een sexy kontje heeft ie inmiddels!! ;) En tjah activiteit daar valt aan t werken. Miss toch maar eens proberen met een zweepje (hoeft opzich niet meteen een longeerzweep te zijn als ie daar heftig op reageerd, je kan ook gewoon met n dressuurzweep beginnen :) )

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:25

Ja ik had inderdaad ook bedacht om er een rijzweep bij te pakken, misschien kan ik het daar mee opbouwen. Zal het morgen eens overleggen met mijn instructrice :) ja hij heeft echt friezenbillen gekregen he! Hahaha.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:48

Nou ik heb al best veel geld bij elkaar aangezien ik mijn bankpas al een half jaar kwijt ben :P
Nouja kwijt hij zit vast in de toonbank bij de AH :')