Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:05

nou het was nogal raar want in stap liep ze wel goed en recht uit in draf ook maar op de bocht bleef ze zo springen dus tog maar naar de kliniek en toen bleek het tog gebroken te zijn

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 17:58

En nu?

Super mooi dekje Aniek! Waar heb je die gehaald?

Pfff ben doodop was vermoeiende dag vandaag en vannacht 5 uur uit m'n bed voor de hengstenkeuring. :+
Oja was vandaag naar de dokter voor uitslag MRI en die was 100% goed!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:38

Dat is iig heel goed nieuws :D ..

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:31

Echt een gaaf dekje idd!!
Gelukkig Maaik! En moet je nu nog een keer terug voor controle ofzo, of is het nu goed en blijft het goed??

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:23

fijn maaike dat het goed is..

blijf het raar vinden naomi dat ie met een gebroken hoefbeen goed loopt.. bestaat niet in mijn ogen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:23

Okee... Ik ben nu echt doooooood....
Training was echt heel erg zwaar!
Ga nu lekker in mn bedje liggen en nog wat tv kijken :)

Maar heel fijn dat je knie nu 100% goed is Maaike! :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 05:38

Nee hoef niet meer op controle Joyce, is echt helemaal goed nu.
Eerder zeiden ze dat je altijd een soort van "OCD-tje" zou zien maar zelfs dat is weg. Heb alleen wel soort slijtage aan m'n meniscus maar dat komt niet door dat ongeluk, dat zagen ze gewoon toevallig. Is waarschijnlijk van het paardrijden omdat je je knieen dan in een onnatuurlijke stand draait. Dus daar mag ik preventief spul voor slikken (lijk wel een paard, MSM-poeder) maar ik moet daar nog even over denken.
In principe heeft iedereen die lichte slijtage en als ik die MRI niet had gehad had ik het niet eens geweten. Je kan natuurlijk ook overal preventief voor gaan behandelen. Aan de andere kant heb ik m'n knieen wel keihard nodig nog een jaar of 40 ( :D ) dus tjsa..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:21

Wat goed zeg maaik an je knie! hele zorg minder!!

ZIjn er hier trouwens nog mensen die zin hebben in een instructieweekend in juni? Brenda, fiona en ik gaan zoiezo. we willen een leuk clubje, waar we gewoon lekker mee aan t werk kunnen. en het minimale is 8. Ons idee was om dan ook niet meer dan 8 te doen.. :D

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:38

nu 2 maanden volledige boksrust en dan terug komen om te kijken of er al verbetering in zit als er geen verbetring in zit kan ze niet meer de sport in en de vraag of ik dan nog kan rijden is ook heel groot.. maar het is allemaal even afwachten ik had ook nooit verwacht dat ze een gebroken hoefbeen zou hebben omdat ze rechtuit in stap zoiezo goed liep en in draf beetje on regelmatig alleen op die bochten bleef ze zo springen de DA op de kliniek vond het ook heel appart omdat hij recht uit zoiets had van het valt wel mee maar dat ze op het harde op de volte moest wou ze niet eens meer lopen van de pijn dus we stonden met ze alle beetje raar te kijken van huh? waarom zo vreselijk kreupel op die volte en rechtuit niet. en toen bleek het tog gebroken te zijn wat ik niet verwachten..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:09

Pfff wat gaan jullie hard! Of kijk ik gwoon niet genoeg!

Die tongpiercing is wel cool! Die wil ik ook nog steeds.. doet ook bijna geen pijn toch?
En dat dekje is ook errug mooi!
Maaike, ik begrijp dat je last had van je knie? En dat is nu helemaal goed? Gefeliciteerd! Knieën zijn errug belangrijk!

Ik heb vandaag onwijs lekker gereden met Zenith, moet nu even hard gaan sparen voor het wedstrijdtenue en dan over 2 of 3 maandjes starten in de B!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:21

wat fijn maaik dat je knie goed is :D .

Manon: hihi..ik had zo lekker me mp3 op...snapte er niks van was ineens zo moe, toen keek ik om me heen.....hahaha en toen was ik veeel te ver gelopen :') , ach ja, zo leer je weer over je eigen grens heen gaan, dus doe nou steeds maar dat lange stuk, ik dacht als het toen kon, kan het altijd :P .

Tongpiercing doet idd niet zoveel pijn hoor, op het moment dat je wat pijn voelt zegt ze al dat het klaar is, wel was ik bang dat het ontzettend zou opzwellen, en dat ik amper meer kon praten, maar ik had helemaal nergens last van, kan ook weer normaal eten ;)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:37

Sterkte met je paardje, Naomi. 2 maanden volledige boxrust is geen pretje.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 10:07

Wat leuk dat je lekker met Zenith aan de slag gaat Maartje!
Verdient hij wel! Ik mis Zaar nog steeds heel erg, is al 10 maanden geleden dat ik gestopt ben met haar rijden maar doet nog steeds pijn.
Ik was in augustus onder een paard van m'n werk terecht gekomen en toen m'n knie flink beschadigd. Maar nu eindelijk weer helemaal goed ja. :j

Ik mis wat Nathalie, wat had je ver gelopen?

Hengstenkeuring gister was hele leuke (lange) dag.
Wel heel leerzaam om te zien welke wel en niet doorgaan naar Ermelo, ookal kijken wij er iets anders tegenaan, meer als sporter en niet als fokker, maakt wel iets verschil. Maar zo zie je het ook eens van een andere kant. :)
Dressuuravond was ook heel gaaf! Hengstencompetitie natuurlijk dik gewonnen door Hans Peter in het L en Z. Kippenvel van Vivaldi. :D
Was wel doodop en nu weer "op tijd" opstaan, heb zo les met 2 paarden voor morgen.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:13

leuk maaik! Altijd leerzaam zoiets!

Nou ik doe ongerveer 4 a 5 keer per week hardlopen , met mp3 op...maar was nou zo goed bezig dat ik de afslag miste _O-

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:15

mooi he viv maaik:P zaten in deurne ook al te kwijlen van em

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 14:21

Hahaha ja da's wel droog Nathalie. :')

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:08

2 maanden boks rust is zeker geen pretje en zeker niet met een paard van 4
dat het heerlijkk vind om te rennen vliegen en spelen.
maja ze moet zich rustig houden ze krijgt ook allerlei sulletjes om er rustig te houden en ze krijgt medicijnen om der bot groei sneller te maken!
we blijven hopen!!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:28

Ik vind het heel vervelend voor je enzo maar eigenlijk vind ik het een beetje irritant als je hier nooit iets post en dan altijd ineens komt binnenvliegen met nieuws over jouw paard en daar reageren wij dan weer netjes op en verder lees/reageer je nooit mee over ons.
Zo werkt het in mijn ogen niet helemaal.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:59

Hmm afslag missen met hardlopen is wel vrij knap haha! Mijn complimenten!
Oh Den Bosch, was zeker wel errug mooi? Ik zou ook nog heen gaan maar iedereen zei af, echt balen!
Misschien laat ik die tongpiercing dan ook nog wel een x zetten.. Navelpiercing & tragus en 6 gaatjes in m'n oor + nog 1 bovenin deden ook geen zeer dus dat kan er ook nog wel bij ;) Denk alleen dat m'n ouders gaan flippen....

Ja, voor Zenith is het echt fijn! Zarah heb ik geprobeerd maar daar kon ik echt totaal niks mee, ik weet niet wat dat was maar dat werd echt levensgevaarlijk en zelfs Caroline wist echt niet meer wat ik er mee moest doen..
Dus nu heb ik Zenith opgepakt en mag em ook gaan starten dus voor ons allebei een kans aangezien ik nog nooit gestart heb! Morgen krijgt ie lekker een dagje vrij aangezien hij nou al een hele week vol aan de bak is en vandaag ging het voor geen meter dus misschien is het hem wel even te veel allemaal...

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:16

Zenith is lief :)
Heb ik met instructieweekend ook 2x een les op gereden terwijl ik niet zo'n held ben met jonge paarden (uberhaupt niet echt...)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 09:26

Elke dag werken is wel veel voor een nog geen 5-jarig paard ja.
Wij doen 't ongeveer naar leeftijd. Met zadelmak maken werken ze even iets meer, 4 keer in de week omdat er anders teveel tijd tussen zit. Zijn ze bevestigd gaan ze naar 3 keer in de week. Jaar daarop werken ze 4 keer en rond december gaan we een keer erbij longeren en nu in februari rijden we alle bijna 5-jarigen 5 keer kort. En dat dan weer uitbouwen naar 5 keer gewoon 40/50 min werken.
Maar wel echt leuk dat je hem kan gaan starten! Voor jou ook een goede ervaring!

Ik heb nog wel leuke fotootjes van Zaar en mij de dag voordat ik wegging. Even zoeken.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 09:39

Rytm schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierboven was ze 3,5 jaar oud. Wat een baby nog he maar toen zat ze wel volop in ontwikkeling want heb nog een foto van dec 2007 waar ze nog echt puppy was. Ff zoeken..

November 2007.. in haar rem periode op de rechterhand, ik denk zo te zien "maakt niet uit hoe we gaan als we maar gassen" :D
Afbeelding

Een maandje later in december had ik de meeste problemen opgelost, liep ze als een zonnetje en gingen we de buitenbak trotseren.
Afbeelding

Mijn eigen frutsel was iets minder braaf :Y)
Afbeelding

Met haar puppyhoofd in winterhaar :+:
Afbeelding

God ik mis dat beest..

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:12

Zaartje :) Blijft een droppie om te zien! :)

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:12

Maartje, je moet gewoon niks tegen je ouders zeggen, dan merken ze ook niks :P

Hahaha die foto van tem blijft een leuke! :D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:52

maaik, hahaah die foto van jou en Tem :P