Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xeen

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:13

Tess, ik heb wat frulteltjes kleding en geld gehad. Zometeen komt de visite Bloos

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 18:40

Ik kom ook zo. Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:01

Heeft het in Delft ook zo geonweerd?

We zijn net maar met Otje naar de dierenarts geweest (altijd leuk, mijn beesten moeten altijd op zondag naar de dierenarts Knipoog ), want hij is helemaal niet lekker. Hij eet en drinkt nog steeds helemaal niks.
Hij had een beetje verhoging en een opgezette keel, en er zat veel lucht in zijn buik dus waarschijnlijk is hij misselijk. In zijn urine zaten te veel eiwitten, maar dat kan ook doordat hij een paar dagen niet heeft gegeten.

Hij krijgt nou antibiotica en heeft nog een prik gekregen. We moeten elke dag een beetje eten met water in zijn bekje spuiten (wie had ooit gedacht dat dat bij onze vreetzak nodig zou zijn Knipoog ). Ik hoop dat het snel wat beter gaat, want anders kan er ook meer aan de hand zijn Scheve mond

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:06

Het zit ook niet mee he.... Ach gut voor Otje.. en voor jou met al die rekeningen....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:18

haha ach dit kan er nou ook nog wel bij Knipoog Als ze maar beter worden allebei..!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:55

Go jij! Go jij! ik ben 'paardrijden met de toppers' aan het kijken Haha! Niet Renee Froger enzo... maar het is wel leuk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:39

Irene tijdje geleden was er toch weer in het nieuws dat de kattenhaters weer bezig waren met spons en dat soort dingen?
Niet om bang te maken hoor, maar daar blaast de buik ook heel erg van op en hebben ze logischerwijs ook geen honger meer want buik zit vol nadat de spons volloopt.

Wat een gedonder zeg vanmorgen, een echt zomers weekend...nou onwijs.....had dan wel liever de onweerloze zomer gehad dit weekend, ben stiekum aan het duimen dat het mooie weer nou eens blijft hangen.

djinnie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 06:46

Ik duim met je mee... Haha!

Zo, vehuisplannen zijn nog wat gewijzigd. Ik was van plan om Moon 11 augustus mee te nemen (begin zelf 13 augustus dus dat zou mooi uitkomen!), maar nu had Tessa een goed plan. Zij gaat van 3 t/m 6 augustus met Moon naar de veluwe en haar vader heeft aangeboden om dan 6 augustus mij en mijn spullen op te komen halen (paardeneigenaren bezitten veel troep, pfffff!) en dan Moon op te gaan halen en naar Nijmegen te brengen. We zitten daar dan toch al dichtbij.
Is voor mij bijzonder voordelig, want ik hoef geen busje te huren (scooter moet ook mee en Tessa's vader heeft een busje) en geen trailer te regelen in Nijmegen, aangezien ik daar dan zelf ook heen moet was dat het voordeligst... Maar dit is dus gemakkelijker... Haha!

Super lief idee van Tessa, betekent alleen wel dat de verhuizing van Moonie toch al wel heel snel dichterbij komt... Huilen

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:36

Ha,Karin...ook lekker aan het werk Haha!
Wat een werk paarden zijn we toch...voor mij nog twee weekjes dan heb ik vakantie!
Ik geniet alleen al van het idee Knipoog

Er komen een partij buien aan...echt niet leuk meer hoor Verdrietig
Laatst bijgewerkt door doppie45 op 16-07-07 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:38

nou ik heb pas rond 1 september weer een paar dagen vrij en in oktober nog 1,5 week dus........ ik heb voorlopig geen vakantie.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:28

Spetter Ach gut en ik maar denken dat ik lang moet wachten op de vakantie.. Normaal ga ik in mei al op vakantie en nu gaan we pas in augustus... voor mijn gevoel komt het echt niet om (nog 18 dagen)... maar jij hebt pas in september vakantie Ach gut

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:38

ik heb al vakantie Tong uitsteken
ga zo maar weer eens naar stal want ga vanmiddag schoolspullen kopen Knipoog
hoop dat de onweer wegblijft Knipoog
doeii doeii

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:02

Ik heb net ff Meursing gebeld over Biz. Hij heeft na 2,5u land weer steeds een dikke(re) buik die ook wat harder is. Hij mest verder wel goed en eet/drinkt ook gewoon, maar maak me toch beetje zorgen Ach gut
Ze gaan het rapport van Utrecht faxen naar me, missch dat ik daar nog iets mee kan. Heb ook Steffi gemaild en hoop dat ze de 24e ff bij Biz wil kijken. (ze komt de 24e voor Soph/Syb)

Marian van Meursing (dat is die Belg Clown ) vertelde me goed op te passen met het land. Het fructaan gehalte in het gras is enorm door alle regenval en de zon die er nu op staat/heeft gestaan.
Biz zal waarsch de rest van het seizoen maar een paar uurtjes op het land mogen Verdrietig Eigenlijk mag ik niet klagen, sommige paarden zijn er erger aan toe Knipoog

Ik ga straks ook nog ff Utrecht bellen, kijken wat hun advies is mbt land en de buik van Biz

Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik ook vakantie, tenzij het slecht weer is dan verschuif ik het Haha! Cool Ik ben er eigenlijk al wel aan toe hoor, ben niet veel vrij geweest dit jaar Bloos

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:07

Utrecht gebeld, de behandelend arts gaat me in de loop van de dag terugbellen....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:15

Ach arme Biz. Zet hem maar naast Evita... dan mag die ook meekijken met de films Knipoog

Irene, hopelijk weet je snel wat er aan de hand is met Otje.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:17

Jeetje Anous wat een gedoe met de paarden, Ko'tje en nu weer Bizzie....... hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor Bizzie.....Voor de mensen die zo lief zijn om paarden buiten te gaan zetten: Spetter en Blando mogen voorlopig nog pas in de middag het land op.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:29

Aniet zet ze vandaag rond 1u buiten Knipoog en ik haal ze rond 6u binnen, kan niet later want ik heb les Bloos

Ik ga ook wat rustiger opbouwen en denk dat Ko en Diddle nog ff niet dag en nacht gaan.
Biz heeft verder geen last hoor, maar ben met die buik liever te voorzichtig dan dat hij weer koliek heeft/krijgt Knipoog
Film kijken met Eviet vindt Biz vast wel leuk, mag Caram dan ook meekijken Clown en als Strange ook ff om het hoekie kijkt is het clubje compleet Haha! Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:29

Dat zou wel sneu zijn voor Biz, als hij het hele seizoen maar een paar uurtjes mag Ach gut

Over die sponzen had ik nog niet gehoord Syl! Wat ons en de dierenarts het meest logisch leek is dat hij donderdag iets verkeerds heeft gegeteten of iets heeft opgelopen en daarna te ziek is geweest om zelf naar huis te gaan. Hij is nu helemaal niet meer dik, eerder ingevallen. Hij wil nog steeds niks eten en drinken, dus zo maar weer een spuitje geven Scheve mond Echt zielig, hij is zo suf dat als je hem ergens neerzet hij gewoon in die houding blijft zitten.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:34

Oja hoe is het met Caram? Moet die ook de hele zomer binnen blijven?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:34

Binar schreef:
Aniet zet ze vandaag rond 1u buiten Knipoog en ik haal ze rond 6u binnen, kan niet later want ik heb les Bloos

Ik ga ook wat rustiger opbouwen en denk dat Ko en Diddle nog ff niet dag en nacht gaan.
Biz heeft verder geen last hoor, maar ben met die buik liever te voorzichtig dan dat hij weer koliek heeft/krijgt Knipoog
Film kijken met Eviet vindt Biz vast wel leuk, mag Caram dan ook meekijken Clown en als Strange ook ff om het hoekie kijkt is het clubje compleet Haha! Haha!

Ik kan ook later binnen halen als dat fijner is voor de paarden, rond een uurtje of zeven/acht. Ik hoor het wel.........

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:37

Ireentjuh schreef:
Dat zou wel sneu zijn voor Biz, als hij het hele seizoen maar een paar uurtjes mag Ach gut

Over die sponzen had ik nog niet gehoord Syl! Wat ons en de dierenarts het meest logisch leek is dat hij donderdag iets verkeerds heeft gegeteten of iets heeft opgelopen en daarna te ziek is geweest om zelf naar huis te gaan. Hij is nu helemaal niet meer dik, eerder ingevallen. Hij wil nog steeds niks eten en drinken, dus zo maar weer een spuitje geven Scheve mond Echt zielig, hij is zo suf dat als je hem ergens neerzet hij gewoon in die houding blijft zitten.

Arme Otje.........dat van die sponzen is helaas waar. Er zijn van die beulen die een spons naar eten laten ruiken, de kat of hond eet deze vervolgens op met alle gevolgen van dien. Erg pijnlijk voor het dier en als je te laat bent dodelijk.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:37

Waarschijnlijk wel volgensmij.. Het ging nog niet zo heel geweldig met hem, sommige dagen loopt hij slecht en andere wat beter.
Esmeralda van de raaphorst komt volgende week Evita en Caramba controleren, en dan weet ik ook of Evita misschien wat kleine stukjes mag gaan stappen!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:39

spettertjuh schreef:
Arme Otje.........dat van die sponzen is helaas waar. Er zijn van die beulen die een spons naar eten laten ruiken, de kat of hond eet deze vervolgens op met alle gevolgen van dien. Erg pijnlijk voor het dier en als je te laat bent dodelijk.

Oh jee.. Otje vreet alles, normaal gesproken. Ik ga de dierenarts wel even bellen of dat kan. Hij heeft ook een opgezette keel en een beetje een snotneusje, het lijkt me niet dat dat er bij hoort als hij een spons heeft gegeten, maar ik weet het niet zeker.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:44

nee als er spons is gegeten zijn de dieren heel erg lusteloos en voelt de maag/buik vol aan en opgezet. Geen eetlust is eigenlijk het belangrijkste symptoom. De spons neemt al het vocht op uit de maag en zet dus uit. De kans dat Otje hier last van heeft is klein hoor aangezien hij ook een snotneusje heeft en opgezette klieren dus ik zou me niet al teveel zorgen maken......

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:47

Hoe is het weer in Delft eigenlijk, hier in Den haag vallen aardige klappen onweer!!!!!!!