Wist niet dat jij ook op Urena had gereden, maar je beschrijving klopt inderdaad (Ps; heb eindelijk mn tussenevaluatie gehad...maar 2 1/2 maand te laat. Ben dik door naar de laatste ronde, en (nu komt het) ik had verslagen 'van kwaliteit' geleverd Thanks voor je hulp
marie33
Geplaatst: 21-08-09 14:45
Wat goed van je, Judith. Gefeliciteerd. Geniet van deze ervaring.
Ik ga vanavond naar Bergemo. Ben er lang niet meer geweest. Carmen heeft vanavond les met Red Bull.
Hoe was je vakantie Maarie?
marie33
Geplaatst: 24-08-09 10:44
Vakantie van Maarie was fantastisch. Veel te kort natuurlijk. I denk dat we binnenkort Mickey inpakken en dan daar gaa wonen. Is zo mooi daar en veel relaxter dan hier. Iedereen zegt daar: no worries...relax and take it easy. Superfijn om in te wonen. Morgen contract tekenen voor nieuwe baan. Kan niet wachten. Heb het zo gehad bij ons.
Loop je wel leuke nieuwe auto mis Nee ik geef je groot gelijk hoor. Wanneer begin je daar? En je mag niet naar Canada verhuizen hoor, want dan zie ik je nooit meer aangezien ik altijd zo lekker ver de grens over ga
Juut
Geplaatst: 24-08-09 18:40
[jaloers]Ik wil ook naar Canada![/jaloers]...nou ja, eerst naar Australië schaapjes drijven met paard...of koetjes. En dan naar Amerika twisters kijken, en dan door naar Canada
Wat voor baan heb je nu dan? Heel veel plezier er mee, en moge dit de baan zijn die bij je past
damn Ulvy had vanmorgen koliek. Echt zo snielig. Heb de DA gebeld, die was er snel bij. Ze had het gelukkig niet zo erg. Nu moet ze apart staan want ze mag voorlopig niet eten. Geloof dat de pijnstillers werken, want ze was al bezig de boel te slopen omdat ze alweer honger had Maar echt een drama. Ik kan haar niet op gras houden dan wordt ze te dik, ik kan haar niet op kaal land houden dan krijgt ze koliek, wat moet je daar nou mee??? Ze moet nu dus ongeveer twaalf uur niet eten, dat gaan we niet helemaal redden, want om negen uur is het donker dus ik haal haar vlak voor die tijd eraf anders moet ze tot morgenvroeg daar staan en dan denk ik dat mijn hele omheining om ligt (als hij dat vanavond al niet ligt.) Ze heeft wel alweer gepoept dus gaat goede kant op.
marie33
Geplaatst: 26-08-09 16:53
Die 'leuke nieuwe auto' is juist de laatste druppel voor mij geweest om te besluiten weg te gaan. Zaten nogal haken en ogen aan. Zou jij trouwens in zo'n reclameblok op wielen willen rondrijden? ik bedank voor de eer. Lang verhaal maar het komt erop neer dat het mij een hoop geld gaat kosten als ik hem neem en ik er blijf werken. Vertel ik nog wel eens. Gister arbeidsvoorwaardengesprek gehad . supergoede secundaire voorwaarden. Fijn salaris , meer dan nu en meer reiskostenvergoeding. Joehoe!!! Baan is verpleegkundige in de wijk bij ZZG oftewel Zorggroep Zuid Gelderland. In principe zelfde baan als wat ik nu heb alleen is dit een organisatie waar ze nadenken en waar ze mensen waarderen. Meteen vast contract, geen dagen meer van rond de tweehonderd kilometer per dag, veel minder avonden en weekenden die ik moet werken (ook wel zo leuk voor het thuisfront) en meer toekomstperspectief . En wat het mooiste is, ik heb meteen een vast contract gekregen. Wel eerst twee maanden proeftijd maar dat is altijd. Gister ook meteen ontslagbrief geschreven en die ga ik zo op de bus doen. Morgen leidinggevende bellen. Zal wel balen. Pionnetje minder om te gebruiken waar en wanneer zij willen. (de organisatie dan he, ik heb niets tegen mijn leidinggevende als persoon) Allemaal positieve dingen dus. Wat zielig van Ulvy. Hopen dat ze snel weer beter is.
Juut
Geplaatst: 26-08-09 18:16
Gefeliciteerd, Marieke! Gelijk vaste baan is ook wel errug prettig Snap geen reet van het auto verhaal, was die auto nemen verplicht dan?
@ wendy; dat is schrikken! Maicka is enorm koliek gevoelig en wat bij haar goed werkt is op een betegelde uitloop laten lopen, en een half uur per dag de wei in. Was even lastig op het begin, maar heeft een hoop gedonder gescheelt. Verder krijgt ze zemelen en luzerne. Mest wordt regelmatig gecontroleerd en bij teveel krijgt ze zand-weg. Is bovenstaande geen optie voor Ulvy, dan zou je een soort van muilkorf kunnen proberen, kan ponybeest niet zoveel gras tegelijk naar binnen werken.
Muilkorf heb ik daar wordt ze woest van. Ze weigert er mee te eten. Betegelen heb ik op onze eigen wei inmiddels gedaan, maar de wei in Heijen is niet van mij natuurlijk Nou Marie meteen vast contract dat klinkt goed
Oh Marie trouwens gaat 26 sept nou nog steeds door?
Juut
Geplaatst: 27-08-09 19:38
Tja, dan wordt het lastig. Ulvy wel weer helemaal de oude?
Ben vandaag dapper geweest; heb Maicka langs grote brede tractor gemend, zonder gelijk te roepen dat J de leidsels over moest nemen (sinds ik met Ascot de sloot in ben gereden door chauffeur met haast, heb ik mn broek vol bij alles wat groot is in combinatie met hinninkede viervoeters)
Dapper Ik ken dat wel. RB heeft het ook niet zo op die dingen, maar laatst was ik met Carmen buiten aan het rijden. Zij op RB en ik had Ulvy mee. Komen er 6 (!!!) van die dingen aan met allemaal dingen erachter. Ik dacht nou gaan we het krijgen. RB vastgegrepen. Ulvy vond de berm interessant en dat kwam me verrekte goed uit, dus dacht laat die maar eten. Wat denk je? Er gebeurde helemaal niks
Met Ulvy gaat het weer hartstikke goed. Die stond gisteren als eerste bij het hek om de andere wei weer in te gaan
Juut
Geplaatst: 28-08-09 17:38
^ 6 van die dingen! Ik denk dat ik dan nog eerder op hol was geslagen als de paarden
Heb vandaag uiteindelijk ook bij Mirthe de stoute schoenen aangestrokken Zij is nu, met hele grote pauzes tussendoor, een jaar onder het zadel. We zijn ook al op de weg geweest, maar ja...die tractors Het is een schat van een paard, maar ook een puber die zich deels bewust is van haar kracht (hey, als ik steiger, of als ik mn neus goed omhoog houd...kan zij niet meer remmen ) D moest de weilanden slepen vandaag, dus eerst met Mirthe aan de hand langs rijdende tractor gelopen, en toen zadel er op. In eerste instantie keek ze niet op of om naar de tractor; struiken zijn pas eng! Nadat ze doorhad dat struiken geen paard eten, bedacht ze dat een tractor ook wel leuke aanleiding is om te klieren. En dus op de achterbenen, weg springen, meer van dat soort ongein. Bang zijn mag, lopen puberen niet, dus even heel boos aangesproken, zweep erbij en vervolgens kon ze wel enigzins acceptabel langs de tractor op
Ik hoorde gisteren zoiets inderdaad. En Ulvy is nog steeds niet helemaal lekker. Niet meer haar koliek wat ik zo zie, maar nu loopt ze heel moeilijk met haar achterhand. Ze is eergisteren wel door een draad heen gevlogen dus dat zou het kunnen zijn (blijven haken misschien?) Ik hou het maar weer in de gaten en anders kan ik die beste DA weer gaan bellen vrees ik.
marie33
Geplaatst: 29-08-09 20:22
He, wat vervelend van ulvy. Zielig hoor, doet ze het nu weer een beetje? 26/9 gaat door. De auto's ja die werden verplicht voor mensen boven een bepaald aantal km per jaar. Buiten die km mocht je er per jaar 500 km prive mee rijden. Dit bleef allemaal binnen je eigen bijdrage van 50 euro per maand. Dan komt het echter: als je meer dan die 500 km per jaar pribve gaat rijden, moet je tien centper km betalen. nou, ik heb overal de auto voor nodig aangezien ik best ver woon van alles. Met 500 km per jaar kan ik nog geen eens een keer per maand naar mijn ouders rijden zonder bij te betalen. (is tegen de 50 km. heen en weer) Daarbij kreeg ik geen reiskostenvergoeding meer wat ongeveer tussen de 300 en 400 euro per maand scheelt. Dan dnek je, ja maar je hoeft de tankkosten niet te betalen. Dat klopt maar mijn reiskostenvergoeding is ong. 19 ct. per km. dat verrij ik natuurlijk nooit aan benzine aangezien mijn autootje in de zomer bijna 1 op 20 rijdt. Winter 1 op 16-17. Tenslotte zou het aannemen van de leaseauto, die eruit ziet als een rijdend reclameblok voor de instelling, betekenen dat ik mijn eigen autootje waar ik erg aan gehecjht ben zou moeten verkopen. Twee auto's is natuurlijk helemaal duur. Ik krijg nooit meer zoveel terug als ik ervoor betaald heb dus die schadepost komt er ook nog eens bij. De keuze die we hadden was dat je de leaseauto nam of dat je je eigen auto zou houden maar dan kreeg je helemaal geen reiskosten meer en was alles voor je eigen rekening. Dat is natuurlijk geen keuze. Sloeg echt nergens op. Al met al mooi pet dus. Blij dat ik daar niet meer aan mee hoef te doen. Ik ben een brief aan het schrijven voor de directie met de redenen dat ik weg ga. Buiten dit zijn er namelijk nog meer dingen maar dat is een erg lang verhaal. Bovendien wil ik de instelling niet op het net zwart maken. Vind ik niet zo netjes. Maar de leaseauto affaire was de druppel.
Dat denk ik ook ja. Vermoedde al zoiets...niets voor niks in NL tenslotte
Ulvy nog steeds niet rad. Morgen eens de DA bellen. Moet alleen net weer werken morgen en die lui kunnen nooit een tijd zeggen dus dat schiet lekker op. Even denken hoe ik dat allemaal ga doen.
Het is wel om de hoek, maar ze loopt echt heel slecht dus dat doe ik haar maar niet aan. Moet morgenvroeg toch eerst zelf de beesten doen nu mijn ouders op vakantie zijn. Dan bel ik vanuit mijn werk wel even en ga ik 's middags maar weer naar huis en werk ik dinsdag wel een beetje harder
Juut
Geplaatst: 30-08-09 17:57
Oei, dat klinkt dan ook niet best (Ulvy dan he ) Succes met beestje, en werken dinsdag!
Nou hij is straks geweest. De koliek heeft zo'n dreun op haar spieren gegeven dat ze nu licht spierbevangen is. Als ze helemaal hersteld is moet ze inderdaad rap aan het werk om kilo's kwijt te raken. Ze mag iig weer bij RB (had haar vanmorgen apart gezet) De wei is zo arm dat dat best kon. Wel minder op de wei en maandelijks preventief zandweg tegen de koliek. Hopelijk is ze snel weer beter.