Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:48

CharlyBrown schreef:
Er komen om de paar dagen nieuwe gevallen bij, en er blijft buiten gereden worden met de paarden.. heb gehoord dat het bij twee paarden naar binnen is geslagen.. arme paardenbeesten...
Allemaal geen fijne berichten, dus maar goed opletten met zijn allen!!

Sterker nog...staleigenaar zelf geeft ook niet het correcte vb...die kwamen wij van de week op de oostveen tegen met zn 3 span....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:49

Maar goed, laten we er maar niks meer over zeggen...zijn wij straks weer de paniekzaaiers :+ :P

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:06

Esther28 schreef:
Maar goed, laten we er maar niks meer over zeggen...zijn wij straks weer de paniekzaaiers :+ :P

Panieksaaien wil ik dit neit noemen, eerder zuinig zijn op onze paarden.....blijft een geval van zelf opletten en duidelijk afspreken met therapeuten, hoefsmeden en dierenartsen dat ze daar niet vandaan komen, keer op keer.....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:01

CharlyBrown schreef:
Er komen om de paar dagen nieuwe gevallen bij, en er blijft buiten gereden worden met de paarden.. heb gehoord dat het bij twee paarden naar binnen is geslagen.. arme paardenbeesten...
Allemaal geen fijne berichten, dus maar goed opletten met zijn allen!!

ik vind dit echt zo verschrikkelijk a-sociaal van hen. Als je iets besmettelijkst hebt op je stal hoor je gewoon je verantwoordelijkheid te nemen en je paarden op het erf te houden.

spettertjuh

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 06:07

Vraag me toch af wie al die dierenarts kosten daar gaat betalen, neem aan dat de staleigenaar dat niet gaat doen................

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:18

erg sneu voor de 2 paarden inderdaad. Zag hem van de week ook met een ekelspan. En gister met 1 buitenritje kwam ik er 2 van verboon tegen.... moet je zeggen dat ik het heel moeilijk vind om te zien dat ze droes hebben. wel rijden king en ik er met een boog omheen.

Gister heeft meneer een slokdarm verstopping gehad :( Ireen en Manon ( en de gene die ook hebben geholpen) Dank je wel voor de snelle actie. Altijd jammer dat je zelf op werk zit wanneer zoiets gebeurd. Mocht gelukkig wel wat eerder weg. Savond stond hij er goed bij alleen zag hij er erg vermoeiend uit

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:25

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om voorzichtig te zijn met uitspraken over droes bij andere stallen als je geen concreet bewijs hebt of 100% zeker bent van je zaak. Dergelijke uitspraken kunnen schadelijk zijn voor het bedrijf. Er is een melding geomen dat bovenstaande berichten niet kloppen: er is één paard met naar binnen geslagen droes dat aan de beterende hand is, overige zieke paarden staan ook niet aan de openbare weg en komen dat ook niet. Verder zijn er de afgelopen 10 dagen geen nieuwe besmettingen bijgekomen.
Ik snap dat jullie je hier zorgen over maken gezien de nabijheid ervan, maar ik wil jullie met klem verzoeken om heel zorgvuldig met dit soort berichten om te gaan. Alvast bedank!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:17

Het spijt me heel erg, maar er klopt geen woord van bovenstaand bericht...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:18

Deze berichten vernemen wij uit zeer betrouwbare bron ;) (insight information zeg maar en op basis van wat wij zelf zien) dus wij weten dit 100% zeker(bevestiging veeartsen etc) en ook kennen wij de stalhouder van betreffende stal.
Berdien: mag ik vragen van wie jij dan je informatie krijgt? Is dit ook uit betrouwbare bron en weet je dit 100% zeker?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:37

Ik heb dit inderdaad uit betrouwbare bronnen.
Uiteindelijk maakt het ook niet uit om hoeveel paarden het gaat, of zelfs de stal om waar het gaat. Waar het voornamelijk om draait is dat je met dit soort informatie en berichten hierover gewoon heel erg voorzichtig moet zijn. Een stalnaam is zo beschadigt, en hoewel jullie bedoelingen ongetwijfeld goed zijn kun je hier veel schade mee aanrichten. Vandaar ook bovenstaande opmerking.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:56

Onze bronnen zijn beiden net zo betrouwbaar, dus onze informatie ook.
Maar goed, ik hou er over op...dit wordt een welles nietes discussie waar ik geen trek in heb.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:03

Wij willen geen beschuldigend vingertje naar iemand uitsteken, het is heel vervelend voor iedereen daar op stal...
wij willen elkaar alleen op de hoogte stellen zodat iedereen heel voorzichtig blijft zodat onze paarden niet ziek worden.

Dit lijkt mij ons goed recht!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:21

Ach Vera was gister echt heel kindproof en kindvriendelijk met buitenritje...kwam meisje van een jaar of 6-7 de hoek omgerend...wilde paardjes aaien...Vera heeft echt zo braaf stilgestaan (dik 10 minuten) toen meisje dr an t aaien was. Normaal heeft Veer een broertje dood aan wachten en stilstaan, maar nu ze heeft nog geen oor bewogen...echt zo schattig..
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 15-06-12 09:25, in het totaal 2 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:22

ik krijg hier bij een beetje het gevoel dat mensen van desbetreffende stal mee lezen in ons staltopic en vervolgens bij een mod gaan klagen. Als ze vinden wat hier gezegd word niet klopt kunnen ze toch toch ook zelf aangeven hoe het dan volgens hen echt zit ipv te gaan 'klikken', of trek ik nu verkeerde conclussies?

Het feit blijft dat een desbetreffende stal hun ruiters gewoon buiten laat rijden, iets wat in mijn ogen absoluut niet netjes is. In zo'n geval hoort gewoon iedereen op het erg te blijven totdat het over is.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:25

Tja open communicatie kan een hoop opheldering geven...maar ja...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:44

Ik denk, dat we in het paardenwereldje heel krampachtig omgaan met ' ziektemeldingen ' . Het niet iets waar je je voor hoeft te schamen, als er een of meerderepaarden ziek worden op een stal. Dat is gewoon een natuurlijk iets. Als je daarna als eigenaar/ stadhouder de adviezen van de dierenarts opvolgt, ben je gewoon goed bezig om de ziekte onder controle te krijgen en de situatie te verbeteren.
Als je dat echter achterwege laat, ben je als eigenaar /stadhouder niet goed bezig.

Ik weet niet wat er bij onze buurstal precies speelt, ik hoop dat ze de adviezen van de dierenarts opvolgen.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:15

update George;
Helaas komt George niet terug van het weekend, ik ga niet meer zeggen wanneer hij terug komt omdat het elke dag weer anders kan zijn.
Gisteren ben ik bij hem geweest en helaas zitten we nu echt met een raadsel :?
Sandra weet het nu ook niet meer.
Aan de hand liep hij op de volte niet lekker op de rechterhand met links achter.
Toen ik erop zat liep hij op de linker volte niet lekker.
Er was een dierenarts van de raaphorst die heeft de buigproef gedaan en toen liep hij rechtsvoor heel slecht en linksvoor ook niet goed, achter viel wel mee.Op de harde volte liep hij goed, dus het is een raadsel wat hij nou precies heeft en waar het nu precies zit.
Sandra wil nu eerst dat de DA naar hem kijkt, dit zal Tijn Spoormakers (Lingehoeven) of van Toor worden, mocht van Toor hem onderzoeken wordt dit maandag middag gedaan en anders gaan we van de week naar de Lingehoeven.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:22

Jeutje dat schiet allemaal niet op zo.....dus na al die onderzoeken is er nog steeds niet bekend wat nou de oorzaak is en is het beeld iedere keer anders???

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:46

uit de scintygrafie kwam naar voren kogels, tussenpees linksvoor en linker heup en nek.
Verdere onderzoek was weinig te zien wel de tussenpees maar dat was niet echt dramatisch, hij had het wel over oedeem bij de kogels.
Gisteren was gewoon het toppunt zelfs de DA die er was stond daar stom verbaasd, en helemaal al na de buigproef.
Sandra wist het ook niet meer en die opperde dat er nu maar weer eens naar hem gekeken moet worden dus ze zal contact opnemen met Tijn van de Lingehoeven en anders wordt hij door van Toor bekeken.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:16

Ik heb ook geen zin in een ja en nietes gesprek. Maar wil wel even zeggen dat wij hierover best mogen praten om onze paarden te beschermen. Ik vind als wij zien dat er een DA van de ene stal direct door rijd naar onze stal dat dat wel 100% vertrouwen bron is niet? En dat wij informatie krijgen van sommigen van de andere stal. Vind ik dat toch ook wel een goede bron. Een ding is zeker. Ik zou zeggen de paarden blijven daar op stal, of ze nou ziek zijn of niet. Tot dat iedereen beter is. maar dat is niet mijn beslissing.....

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:22

Georgy schreef:
uit de scintygrafie kwam naar voren kogels, tussenpees linksvoor en linker heup en nek.
Verdere onderzoek was weinig te zien wel de tussenpees maar dat was niet echt dramatisch, hij had het wel over oedeem bij de kogels.
Gisteren was gewoon het toppunt zelfs de DA die er was stond daar stom verbaasd, en helemaal al na de buigproef.
Sandra wist het ook niet meer en die opperde dat er nu maar weer eens naar hem gekeken moet worden dus ze zal contact opnemen met Tijn van de Lingehoeven en anders wordt hij door van Toor bekeken.

Wat balen Chris!! Hopen dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt :(:)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:29

Berdien schreef:
Uiteindelijk maakt het ook niet uit om hoeveel paarden het gaat, of zelfs de stal om waar het gaat. Waar het voornamelijk om draait is dat je met dit soort informatie en berichten hierover gewoon heel erg voorzichtig moet zijn. Een stalnaam is zo beschadigt, en hoewel jullie bedoelingen ongetwijfeld goed zijn kun je hier veel schade mee aanrichten. Vandaar ook bovenstaande opmerking.

Gelukkig wordt die stalnaam niet genoemd op de voorgaande pagina's, en aangezien er volop paardenbedrijven zitten op deze weg is het voor een onbekende maar gokken om welk bedrijf dit gaat. Is dus denk ik eerder een geval van schadeberokkening van hun aan ons, als wij straks besmet worden door onzorgvuldig handelen, dan dat zij schade onder dit topic lijden....
En het is fijn dat zij de zieke paarden op het erf houden, maar het is algemeen bekend dat een paard ook al besmettelijk kan zijn voordat die ziekteverschijnselen vertoont, dus zou het handig zijn als die ook niet op de openbare weg komen.

Overigens wens ik hun wel erg veel sterkte, dit is niet leuk als je dit als stal overkomt. Ook absoluut niks om je voor te schamen dat je het krijgt op je bedrijf, daar kan niemand wat aan doen. Wel iets om je voor te schamen is als je er onzorgvuldig mee omgaat en andere bedrijven onnodig blootstelt aan een risico.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:30

Georgy schreef:

Jeetje Chris, er lijkt geen einde aan te komen..........ik blijf duimen dat het goed komt met jouw knappe man!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:42

Zolang wij verder geen namen noemen in ons toppic is er niets aan de hand. Ik vind het heel erg dat de paarden daar ziek zijn doordat er geen maatregelen worden genomen en er zelfs geroepen wordt dat je maar blij moet zijn dat je paard droes krijgt en dat vind ik dus niet kunnen.

Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat er de laatste 10 dagen geen nieuwe meldingen bij zijn gekomen, kunnen we daar alleen maar blij om zijn, maar ga ook niet in bovenstaand bericht roepen dat we niet 100% zeker zijn van onze zaak en dat er geen concreet bewijs is als dat er wel is! Wij zien paarden langs de weg grazen en buiten rijden en degene die dat gewoon doen kunnen namelijk ook niet voor de volle 100% zeker zijn dat deze paarden ook niet al besmet zijn, gezien het feit dat er een incubatieteit staat voor droes. Deze paarden kunnen dus al besmet zijn zonder dat ze het zelf weten.

Dat eventuele uitspraken schadelijk kunnen zijn voor dit bedrijf heeft de desbetreffende persoon dan wel aan zichzelf te danken. Het was wel zo fatsoenlijk geweest als er melding was gemaakt naar de omliggende stallen dat er droes heerst ipv dat er zelf achteraan gebeld moet worden en vervolgens een bevestiging krijgt dat er paarden met droes zijn.

Ook ik heb op mijn vorige stal (jaren geleden) eens te maken gehad met een droesgeval en dat paard werd direct geïsoleerd en onze stal werd toen gesloten. Wij mochten niet meer naar buiten en geen buitenstaanders meer op stal laten komen en dat is wat er hier totaal ontbreekt en waar wij als pensionklanten boos over zijn.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:36

Berdien schreef:

Uit je profiel blijkt dat je in Groningen woont. In feite doe je nu dus precies hetzelfde als wat wij doen en dat is je opmerkingen over "betrouwbare bronnen" hier neer te zetten zonder dat je hier zelf geweest bent om de feiten te kunnen constateren.
Een simpel voorbeeld kan zijn: Ik heb contact gehad met de desbetreffende eigenaar van de stal en er is bevestigd dat....... net zoals dat toendertijd met de Rhino is gedaan door bokt. Was een stuk netter geweest, vind ik.