Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:12

Herman en ik klikten niet zo nee; ik heb altijd volgens een andere methode getraind bij nico van stight (geeft helaas alleen clinics aan arabieren in amsterdam :@ ) en die methode vind ik eerlijker naar het paard. Voor paarden die niet goed aan het been zijn is Herman hard in mijn ogen te hard. Velen zijn het met zijn methode eens en rijden prettig bij hem maar ik voel me meer thuis bij Nico van Stight en Simon Hendriks (totaal onbekend in Nederland want is een trainer in Duitsland). Dus ik heb ook geen behoefte om zoveel geld uit te geven aan een lesmethode die me niet bevalt.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:12

ben jij 1.72? das niet zo klein! ik ben 1.75 maar vond je veel kleiner lijken Bloos (sorry)

je moet maar zeggen als je kan....moet eerst nog een zadel voor hem vinden... zit een beetje te kijken wat voor zadel....misschien een zaldi of zo'n equiflex zadel.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:13

Zadels vinden wat een ramp. Ik rijd nu toevallig op de passier gg en geniet daarvan. Maar dat heb ik verdiend na minstens 10 jaar rot zadels. Ach rosner zijn betaalbaar en ook erg fijn maar weet niet of dat op een spanjool past

En ik ben ook klein en zeker naast zo een tank van een paard. Moet je je me voorstellen toen ik nog op mijn tank van 1.86 (10 centimeter hoger dan syrah) of mijn andere tank van 1.92 reed die laatste was trouwens heel elegant en hoogbenig moet ik toegeven.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:15

Joki schreef:
Herman en ik klikten niet zo nee; ik heb altijd volgens een andere methode getraind bij nico van stight (geeft helaas alleen clinics aan arabieren in amsterdam :@ ) en die methode vind ik eerlijker naar het paard. Voor paarden die niet goed aan het been zijn is Herman hard in mijn ogen te hard. Velen zijn het met zijn methode eens en rijden prettig bij hem maar ik voel me meer thuis bij Nico van Stight en Simon Hendriks (totaal onbekend in Nederland want is een trainer in Duitsland). Dus ik heb ook geen behoefte om zoveel geld uit te geven aan een lesmethode die me niet bevalt.

ja het valt me ook op dat iedereen hem zo geweldig vind....ik vind dat hij geen respect heeft tegenover het paard....ik heb het maar 1 keer gezien maar hij sloeg dat paard zo hard dat ik het op 200 meter nog scherp kon horen.... (niet 1 keer maar 7 keer achter elkaar)

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:19

Joki schreef:
Zadels vinden wat een ramp. Ik rijd nu toevallig op de passier gg en geniet daarvan. Maar dat heb ik verdiend na minstens 10 jaar rot zadels. Ach rosner zijn betaalbaar en ook erg fijn maar weet niet of dat op een spanjool past

En ik ben ook klein en zeker naast zo een tank van een paard. Moet je je me voorstellen toen ik nog op mijn tank van 1.86 (10 centimeter hoger dan syrah) of mijn andere tank van 1.92 reed die laatste was trouwens heel elegant en hoogbenig moet ik toegeven.

ik had voor alano een rosner....hij is daarvan kreupel achter gaan lopen omdat het zo beroerd lag het zadel. sinsdien voor mij geen rosner en Divoza meer!!! die passier GG vinden veel mensen een supper zadel...ik zoek denk ik echt een zader waar je echt IN zit zegmaar...is dat die ook?

ja naast zo'n tank lijk je ook kleiner nartuurlijk....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:23

Ik heb de passier met gewone zit daar zit je al behoorlijk in en je hebt ook met extra diepe zit. Verder heb je ook de passier antares speciaal voor barokke paarden. Maar passier heeft 1 nadeel er hangt een prijskaartje aan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:34

Zadels kan inderdaad en ramp zijn ja. Voor die van mij heb ik destijds een Kieffer gekocht, maar vond het al snel 10x niks, Hb hem verkocht en een (2ehands) Prestige Top Dressage gekocht. Die vind ik echt heerlijk, maar anderen vinden het niks.

Onlangs heb ik er een kentaur spring zadeltje bij gekocht en ik moet zeggen dat ik dat voor het geld (795 kaal) een heel erg fijn zadel vindt. Ziet er prima uit.

Als je gaat zadels passen kan ik de Ruitershop in Harmelen van harte aan bevelen.

@ Joki... Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt wat betreft Herman... Mijn instructrice valt zowat van haar stoel als ze hoort wat hij vraagt per uur Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:39

Ach daar val ik dan weer niet van van mijn stoel Nico van Stight zit ook wel in die trant alleen is die iets guller; mijn half uur wordt altijd een uur.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:54

Zo, nu voel ik me helemaal klein met m'n 1.70..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:18

hallo! ik ben maar 1.64 hoor! heerlijk, kan OP pony's en ook nog een op paarden (onder de 1.70 wel eens waar, anders kom ik niet helemaal met mn beentjes onder het zweetblad vandaan Knipoog )

Peet: markies he.. was ie nou blind aan 1 oog? (lease, lease, lease!)

Wat betreft zadels: ik rijd nu zelf in een daleman (heerlijk!) en ook in een KN> die zit als een stoel, maar ik moet zeggen dat ik daaleman fijner vind, ik voel dan wat meer maar erg zacht is het niet.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:17

@ Manic: ik PB je wel even Knipoog , vraag me trouwens af of jij de persoon ook kent. Wilde trouwens ook nog wat andere dingen aan je vragen Tong uitsteken Lekker geheimzinnig.

Ja, lijkt me heerlijk om kleiner te zijn en lekker op poownies te kunnen rijden, die zijn vaak toch wel erug leuk Haha!

Kwa zadels: is ook heel persoonlijk natuurlijk. Kieffers vind ik echt vreselijk (hoewel die Fryso dingen ook van kieffer zijn toch? die gaan dan wel weer). KN vond ik ook niet fijn, maar laatst op dat paard dat ik misschien zou gaan doen lag ook een KN en die zat juist heel lekker (ik denk dat dat een Allegro was en die andere een Symfonie). Zelf heb ik een Ainsley, die vond ik toen een stuk lekkerder zitten dan de andere zadels die ik geprobeerd had.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:26

iedereen bedankt voor de info over zadels! ik ben er nogsteeds niet uit Knipoog maar het word of een flexquality zadel of een zaldi denk ik....zaldi heeft veel kniewrong en is natuurlijk speciaal voor barokke paarden...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:56

muiszje schreef:
hallo! ik ben maar 1.64 hoor! heerlijk, kan OP pony's en ook nog een op paarden (onder de 1.70 wel eens waar, anders kom ik niet helemaal met mn beentjes onder het zweetblad vandaan Knipoog )

Peet: markies he.. was ie nou blind aan 1 oog? (lease, lease, lease!)

Wat betreft zadels: ik rijd nu zelf in een daleman (heerlijk!) en ook in een KN> die zit als een stoel, maar ik moet zeggen dat ik daaleman fijner vind, ik voel dan wat meer maar erg zacht is het niet.

Kies is inderdaad blind aan één oog, maar gedraagt zich erg goed Tong uitsteken
Hij longeert/loopt/rent beiden kanten op. Hij is ooit blind beleerd (met oogkleppen op) Clown
Verder is het een 'vlugge' wel net als Pep, maar rent niet door je hulpen heen. Hij heeft een aantal van die 'pony race wedstrijden' gewonnen. Hij werkt graag en wil voor je door het vuur als het vertrouwen eenmaal gewonnen is.
(Jeez wat een PR praatje, maar het is allemaal waar) Haha!

Hij staat redelijk dicht bij je in de buurt! In het Westerpark. Misschien vind je het leuk om even te kijken en een proefritje te maken? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:58

Goede middag allemaal, ik ben ook ontwaakt!! Wat een onweer zeg vanacht/vanochtend.. pfff

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:09

En wat een regen nu.. Ik wacht nog steeds tot het minder wordt/stopt, dan kan in EINDELIJK naar Artis.. Zucht

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 12:10

ladyjoy schreef:
En wat een regen nu.. Ik wacht nog steeds tot het minder wordt/stopt, dan kan in EINDELIJK naar Artis.. Zucht

Dat is nu afgelden met kleine vervelende kinderen Tong uitsteken
Veel plezier Nagelbijten / Gniffelen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:11

Neee er komen geen kleine vervelende kinderen met dit weer! Tong uitsteken

Tjah, we zouden woensdag gaan, en op weg daarheen kwam ik dus opeens niet meer voorruit en lag ik de rest van de dag in het ziekenhuis.. Dit is de laatste dag dat we kunnen, morgen naar Turkije.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:15

Veel plezier Ladyjoy in de regen + in Turkije!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:44

Dankjewel! Lachen
Gelukkig GEEN regen in Turkije, maar een warme zon met een temp van zo'n 40 graden Tong uitsteken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:53

haha ja! Tong uitsteken

Ik zat in Frankrijk echt van Jaaa, ik wil naar Turkije!
Maar me moeder vondt het geen goed idee Tong uitsteken

Ach, ben wel blij dat ik weer in Nederland zit..
Heb op de eerste dag de hele dorp bij elkaar geschreeuwt! Schijnheilig
Er kroop opeens een salamander in de Wc opening..
Ben toen snel op de wc gegaan en toen snel opgestaan want anders had ik zo'n vies ding op me benen Nagelbijten / Gniffelen *Trilt*

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:13

zo hebben jullie even veel gepraat in 2 dagen Haha!
he peet zond evan markies zeg wist niet dat dientje je had laten zitten
echt gaar
ik hoor wel hoe het loopt

verde rheb ik niet vele te melden
afgezien van dat ik zeker de kleinste ben hier Haha!
1.60

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:06

ach die moest er ook mog tussen zitten Knipoog

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:17

ben net weer terug van stal...wat ontzettend stout was socrates (mijn nieuwe paard) hij liep over me heen dus ik zet hem achteruit...gaat hij steigeren bijna met zijn hoef op mijn hoofd dus echt hoog! vervolgens loopt hij me elke keer ontzettend te bijten....toen ik hem daarvoor een tik gaf trapte hij mij met zijn voorbeen! dus nu een blauw been....naja als hij zich niet kan gedragen gaan zijn ballen eraf hoor....maar das wel zonde natuurlijk...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:09

misschien met een zweepje lopen; gebeurde bij de moeilijke volbloedhengsten. hebben ze snel respect voor. Maar dit is geen lief gedrag

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:14

Lijkt me een goed plan om hem nu al te castreren, eigenlijk.