Nee ik niet, heb namelijk niet gereden maar ben wel de hele dag op de manege geweest. Samen met S. en E. op het secretariaat. J. heeft mij na haar werk afgelost (nog bedankt daarvoor) omdat ik nog een Brabantse koffietafel voor de boeg had. Was trouwens heerlijk heb veel te veel gegeten, zit er nu nog vol van. Het veulen van Versace nog bewonderd, stond samen met een ander veulen op de springwei. Verder niets nieuws te melden.
Ik heb vandaag gereden met alle 2.. johnny gaat echt super lekker.. fabbie weer wat minder En met johnny de trailer geoefent aangezien die bij W heel moeilijk erop ging (lees half uur mee bezig geweest schijnbaar).. en bij mij liep hij er zo op
Afgelopen zaterdag was de lijst nog niet ingedeeld, toen W. deze in ging delen vroeg ze of ik Raffinee weer een keer wilde rijden. Nou prima. Toen vroeg Djoon wat er nog over was en dat waren Patou en Letta. Zij had geen zin in één van beide merries. Haar aangeboden om dan op Raffinee te gaan en dan ging ik wel op Letta. Dus zo gezegd zo gedaan. Hoe druk een paard zich kan maken zeg. Bij andere paarden kan ik dat helemaal niet hebben, maar bij Letta daarentegen wel. Ben ook vooral met de basisdingen bezig geweest. Was wel leuk voor een keertje, maar elke week zou ook niet hoeven. Verder de middag doorgekomen met eten, poetsen en kletsen.
Idd dus even voor de kans gestaan om op Patou of Letta ingedeeld te worden. Arme dieren en arme ik. Dat gaat gewoon niet samen. Ik heb het momenteel erg druk op school en ben echt wel aan mijn ontspanning toe. En dan is een paard waar je het mee kan vinden een groot voordeel. De rest was al verdeeld dus ja toen heb ik Raff in overleg maar even afgejat van Liek. Heb momenteel geen vaste en dan is het even schipperen welke paarden je leuk vind. Raff was erg zwaar op de hand, moeilijk terug te rijden en korte schakelingen lukken dan ook niet goed. Maar het halthouden is dan wel een uitzonderlijk grote ramp. Veel op gehamerd, en na een paar keer lief aandringen maar een keer heel duidelijk geweest, om het maar even zacht uit te drukken. Helaas moest het hierna nog een keer want de boodschap was blijkbaar neit aangekomen maar hierna kon ik mijn paard eindelijk met mijn zit en een normaal, ontspannen teugelcontact laten halthouden en kon hij opeens ook normaal rechtgericht achteruit. Als hij zo lekker loopt kun je ook prima lekkere gesloten gallopjes maken waarin hij dan wél lekker zit, zonder dat hij ook maar 1 keer omspringt, en zonder dat je zelf in de spagaat moet gaan hangen om hem maar om je binnenbeen gevouwen te houden om dat omspringen te voorkomen. Kortom: het rijdt vele male prettiger. Helaas kwamen er toen gezamelijke oefeningen op de hoefslag, waardoor het rijden te monotoon werd en raff zich weer ging vervelen en weer pogingen tot hangen deed. Maar zo goed en kwaad als het ging geprobeerd hem van de hand af te blijven rijden en daarna lekker uitgedraafd en uitgestapt. Verder even gegeten en daarna met een lesgenoot naar haar nieuwe verzorgpaard. Deze supergave grote fries kan zij gratis rijden dus aankomend kwartaal rijd ze niet mee. Dat betekent dat Sultana weer vrij komt, dus met een beetje geluk mag ik daar ook een aantal keer op rijden. Ik kan heel veel van die merrie leren, dus nu de gelegenheid zich voordoet maar hopen dat het meezit
Nou ik ben van t weekend paardloos.. Ze gaan alletwee mee op schrobbelaarsrit..Maar zondag ga ik met P en W mee op wedstrijd dus zit toch nog tussen de paarden
En Joyce is het meegevallen of toch maar niet meer mee op het weekend? Met Aatje gaat het lekker ben benieuwd hoe zij zich het komend weekend gaat gedragen, ze zal het vast eng vinden het hokje en de hekjes.
Joyceee86
Geplaatst: 21-10-09 17:58
Ik heb niet gereden.. Broer kwam er ineens achter dat ie weg moest, dus ja binnen een half uur een trailer EN auto regelen ging niet meer lukken.. Ach ja de volgende x beter. Heb bij B gereden en ze was niet zuur, maar volgend jaar neem ik haar zelf mee :p
Wat leuk annemarie dat je gaat starten Jammer dt ik t niet kan zien, maar dan hoor ik t wel.. Was jij er zaterdag ook om te secretariaten? Gezellig , zie ik je dan
Is er 7 november wedstrijd dan? Haha ben zaterdag niet geweest, dus dan mis je wat dingen he. Eens kijken of ik mee doe en op wie... Ga vanavond en woensdag lekker rijden!
Ga jij wel meedoen joyce? Ik wil misschien als Johnny er nog is meedoen om te kijken hoe hij erop reageerd(vreemd terrein,witte hekjes,veel andere paarden). Hij is nog niet goed bevestigd maar dan is hij in iedergeval een ervaring rijker..
Ja inderdaad... vandaag weer gereden en hij begint het steeds beter op te pakken.. heb je al foto's van het rijden joyce? ben wel benieuwd naar het paardje..
Ik moet nog even kijken of ik mee doe. Moet namelijk de vrijdag ervoor naar de osteopaat en dan ben ik de dag erna niet zoveel waard, dus of 2 keer rijden zo slim is... En als ik mee doe geen idee op wie.