Eh...nee, kan je beter een pony hebben waar je achterstevoren op kan zitten Heel veel succes en plezier met de kinders. Pony was een tijdje beetje heel érg druk, nu gelukkig weer wat rustiger.
Nargorny
Geplaatst: 29-07-09 15:37
En hier is die Kelly.
Ik heb inderdaad met een Karen eens beetje contact gehad en kan zijn dat ik haar eens een paar foto's heb doorgestuurd.
Ik heb haar altijd een 'leuk' paard gevonden, maar ik heb er ook al serieus met afgezien. Het is niet zo maar een pony waar je even ontspannen met kan rijden. (Ondertussen rijden we trouwens western. )
Ik zou het super vinden om meer over haar te weten te komen. Ik heb de tweede keer op buitenrit met haar mogen rijden (nou ja, dat zeiden ze toch). Is er bv iemand die nog foto's van haar heeft in die tijd? Hoe vonden jullie haar om te rijden? Wat hebben jullie met haar gedaan? Hoe ging het inrijden? Waar kwam ze vandaan? ... Ik zou zeggen, álles wat er in jullie opkomt.
Juut
Geplaatst: 29-07-09 18:48
Hey, je bent zelf al begonnen met stalken Succes, zou leuk zijn als het nieuws oplevert.
@ Anne en Emy; kennen jullie meer mensen die pony Kelly toendertijd gereden hebben?
Nargorny
Geplaatst: 29-07-09 19:27
Ik wist niet dat je het via bokt gevraagd had hoor. Ineens kwam ik op het idee om als zoekterm eens Urena in te geven en toen zag ik onze naam staan.
Het zou super ontiegelijk leuk zijn om meer te weten te komen. Dus niet denken dat je me zou vervelen met verhalen of opmerkingen, laat maar komen!
Emytje
Geplaatst: 31-07-09 21:57
Pffoe lastige vraag hoor. Het is al zo lang geleden! Ik weet wel dat ze samen met 1 of 2 andere pony's kwam (van 1 weet ik het zeker, die was al na een paar maanden verkocht aan een Duitse jongen. Pony had toen maar een paar weken in de lessen gelopen) die er net zo uit zagen als haar. Ik geloof dat ze allemaal rond de drie jaar waren en ze zijn vrij vlug en als ik het zo mag zeggen, amateuristisch ingereden. (weekje longeren, zo snel mogelijk zadel en hoofdstel op en zo snel mogelijk de lessen in). Ik kan mij Kelly niet herinneren als een heethoofd, anders had ik er zelf niet zo vaak op gereden. Ik kan me nog goed herinneren dat ik haar zonder zadel in de stromende regen naar een wei heb gereden en dat ze ontzettend fijn zat zonder zadel (vlakke schoft en niet hoog opgooien in draf). Ze was moeilijk nageeflijk te rijden.
Ik kan me zo niet herinneren dat ik foto's heb gemaakt, maar kan wel voor je kijken als ik het niet vergeet. Zouden ze alleen wel ingescand moeten worden, zijn nog van die oude dingen.
Edit: Kelly kwam zeker weten met 2 andere pony's. De 1 is aan die duitse jongen verkocht en de ander was Fury en die deed haar naam eer aan. Zij heeft wel vrij lang bij de manege gestaan.
Er schiet me steeds meer te binnen, de andere pony heette Valencia.
Nargorny
Geplaatst: 01-08-09 19:39
Fury heb ik ook gekend! Daar reed een Brenda steeds met.
Klinkt niet als mijn Kelly. Kelly was heel erg druk. Tenzij er van die 'probleem'jongeren op reden (die waren daar toen ergens in de buurt). Bij beginners is ze braaf. En dat van die schoft. Ik heb haar ook eens naar de wei gereden zonder zadel, was niet op te zitten! Kei pijnlijk.
Weet je waar die pony's vandaan kwamen? In het begin zeiden ze me dat ze Harriëte heette omdat ze van een handelaar Harry kwam.
Foto's zou super zijn! Dan herken ik haar wel. Mijn allereerste foto's van haar zijn er ook die gescand moesten worden.
Voor de bergemo-mensen Herinneren jullie je deze nog-nog-nog...? Die was hier afgelopen week op ponykamp! Meisjes moesten spullen klaar leggen en ik kon het uiteraard niet laten om er even op te springen! hihi
En wat grappig, meisje Brenda op de eerste foto van voorgaande post is juist vandaag weer vertrokken met haar paard. Zij heeft een appie waarmee ze western rijdt. Ik moest stiekem ook grinniken om het aanblik van Mart
Juut
Geplaatst: 08-08-09 22:06
Hey, je hebt het ponykamp dus overleefd! Kelly is nog steeds ernstig op zoek naar weetjes uit het verleden van haar pony...Anne, ken jij nog mensen die toendertijd ook op Urena (en mischien zelfs op Kelly) gereden hebben?
Annetje
Geplaatst: 08-08-09 22:14
Nee die ken ik niet. Emy weet vast nog wel wie er toen allemaal bij haar in de les reden. Ik zou niet meer weten wie er toen allemaal nog meer reden. En om eerlijk te zijn, als ik ze wel kende ging ik ze er niet mee lastig vallen Het is al zo lang geleden en ik denk dat het grootste deel van de mensen die toen bij Urena reden niet meer rijden en moeilijk op te sporen zijn. Ik snap dat ze het leuk vindt om te weten hoe en wat er vroeger is gebeurd. Maar veel verder dan dit kom je vast niet. Ik weet namelijk dat Karen toen het beestje wel leuk vond en met Karen heeft Kelly al contact gehad.
Evelien? Sorry ik kan zo niet goed die fjorden uit elkaar houden (ben al blij dat ik die van mezelf herken )
Juut
Geplaatst: 09-08-09 12:30
De enige fjorden die ik kon herkennen waren Vlek en Rakker. Om Mozes en Wodka te vinden moest ik al hoefijzers tellen. Met andere woorden; geen idee welke pony dit is
Dan zeg ik Hurby. Hoby was veel donkerder in de manen geloof ik. Ik twijfelde wel tussen Evelien en Hurby, maar denk wel dat hij het is. (ik wist niet dat Hurby niet meer van Bergemo was dus vandaar gok op Evelien) Is het goed?
Juut
Geplaatst: 09-08-09 22:04
Hurby was met duitser mee gegaan, was dacht ik inmiddels ook al rip...
Hurby! Hij heet nu natuurlijk anders, omdat hij niet bekend mag worden ofzoiets. Ik vind het maar onzin. Beestje heeft in elk geval een geweldige oude dag bij dit meisje thuis. Staat lekker in de wei, met schuilstal. Meisje komt elke dag knuffelen en hobbelt er meestal mee door de bossen. En ze vertelde mij al dat als hij niet meer kon rijden, ze elke dag met hem zou wandelen en tutten en knuffelen enz... enz... Paardje ziet er ook super uit. Netjes op de hoeven, niet te mager niet te dik. Ik vond het echt leuk om te horen dat een oude manegepaardje zo zijn oude dag mag slijten!
Juut
Geplaatst: 10-08-09 20:49
Toch Hurby? Was het dan Hoby die met de duitser mee is gegaan...??? Leuk inderdaad dat Hurby na het harde werken nu een leuk baasje heeft waar hij de rest van zn leven mag blijven Maar is ze dan bang voor alle manege-penny's die hun favo fjord willen komen opzoeken, dan?
Nee, het anoniem houden gaat van bergemo uit. Pony is trouwens niet officieel van haar, maar staat bij haar thuis. Dus wie weet is hij wel eigenlijk van die Duitser, ik weer het niet.
Hee. Ik ben jaren geleden een x op Bergemo geweest. Leeft en staat Belmondo er nog? Dat was zo'n poppetje, wat een fijn dier zeg. Super goed dressuurmatig te rijden, en springen ging ook super (behalve dat techniek niet alles was) maar vond het zo'n scheet!
Juut
Geplaatst: 11-08-09 19:33
Belmondo als in 'halve fries'? Yep, die loopt ernog rond, maar dan als pensionpaard Inderdaad een heel lief paard
Als in halve Fries ja, wat een scheet was dat zeg.
marie33
Geplaatst: 19-08-09 20:53
He, ben er ook weer. Jullie haden het over Kelly. Bedoelen jullie die pony, een vosje meen ik. Die heeft er niet zo lang gestaan. Die vond ik wel leuk. Daar heb ik een aantal keren op gereden. was wel een pittig beestje. (vond ik toen althans)