Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 3!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 3!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:20

met die pony kun je toch ook andere leuke dingen doen, en met de shet ook, denk aan vrij springen, vrijheids dressuur(deze 2 dan even niet met die pony) en lekker wandelen. Ik rij ook niet alleen maar op rajah hoor, doe ook veel andere dingen met haar

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:25

ik rij jammergenoeg wel alleen maar, ze moet gereden worden omdat ze anders heel snel dik en stijf word enzo, en het is niet de bedoeling dat ik haar ga longeren/wandelen ofzo..
en vrijheids dressuur ofzo is denk ik ook niet zo handig met faron, want ik kan haar bijvoorbeeld niet gewoon los laten in t land en iets met haar gaan doen, want dan is ze echt "vals"...

vind ik wel erg jammer eigenlijk.. poetsen vind ze af en toe nog wel leuk, en dan doet ze wel lief, maar als ik dan bijvoorbeeld met r ga lopen in t land ofzo wil ze me zo snel mogelijk weg hebben..

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:27

Rajah is in omgang erg betrouwbaar. af en toe wel echt een merrie. maar is nooit gemeen ofzo. Word ook volledig vrijgelaten in doen en laten. mag ook naar buiten enzo

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:28

ik zou wel met haar naar buiten mogen als dat kon, maar haar weidemaatje word dan echt helemaal gek, en kan ook niet mee als hand paard ofzo..

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:33

ja rajahs weidemaatje(tevens haar moeder) gaat altijd als een gek crossen door de wei. vaak zet ik dr even in de stal maar hoor je haar nog heel lang hinniken

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:34

ik snap dus ook wel een beetje waarom r andere verzorgers haar steeds laten zitten, want in het begin doet ze heel lief (3x ofzo) en daarna word ze echt gemeen,
dan kan je r niet normaal poetsen, en bijv. als je opstapt (doen ze daar met rukje omdat dt beter is voor dr rug) dan trapt ze t krukje onder je voeten weg, en je moet r hoofd aan de kant doen met opstappen anders bijt ze je enz, enz..

maar gelukkig doet ze onder het rijden wel normaal, dan is ze wel lief enzo, allen heeft ze veel moeite met sommige dingen, maar dat is ook wel weer een leuke uitdaging :D
want in t begin kon ze nouwelijks normaal een bocht om op de rechter hand (moeite met die kant op buigen) en nu gaat dat al een stuk beter :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:35

miejmoon schreef:
ja rajahs weidemaatje(tevens haar moeder) gaat altijd als een gek crossen door de wei. vaak zet ik dr even in de stal maar hoor je haar nog heel lang hinniken

ja, maar haar weidemaatje is lang ziek geweest, en kan nu echt niet meer zonder haar, dan word ie helemaal bang, en verwond ie zich zelf door achter faron aan te proberen te komen enzo..
ik moet ze ook altijd allebij uit t land halen, en hij staat er ook bij in het land als ik rij enzo, maar daar heb ik eigenlijk geen last van.:) want dan eet hij gewoon.
maar zelfs met de hoefsmid kan hij niet alleen op stal staan, en faron buien de stal, dan staat hij er ook naast.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:39

Zoooo ik gaa!! Ben benieuwd!! :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:39

Afbeelding

moeder en dochter

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:40

lief(L)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:45

succes linda!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:46

linn succes :)
rajah is met deken

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:46

In 2003 zag ster voor het eerst het daglicht. Dit gebeurde bij het fjordenpaard.

Toen ster 3 jaar was zou ze beleerd worden. Ze kreeg, terwijl ze aan de balk stond, een zadel op en gelijk raakte ze in paniek.
Henk liet haar even staan tot ze rustig werd en deed haar toen aan de longe in de bak met zadel op en bit in. Ster flipte helemaal. Wild bokkend racete ze door de bak. Na een tijdje te hebben gebokt en gerend werd ze weer aan de balk vast gezet. Na een tijdje was er een meisje die heel graag op ster wilde rijden. Dit meisje was al een hele tijd ster fan vanaf het begin dat ze ster zag. Ze stelde voor dat zij wel op ster wilde rijden. Henk twijfelde een beetje, hij vertrouwde ster niet echt, maar het meisje mocht in ieder geval aan de balk even op Ster zitten om te kijken hoe het paard er op zou reageren.
Henk bleef naast ster staan voor de zekerheid terwijl het meisje heel rustig opstapte. Net toen het meisje in het zadel zat (nog zonder haar voeten in de stijgbeugels) begon Ster opnieuw te bokken. En dat terwijl ze vast stond aan de balk naast andere paarden. Henk bedacht zich geen seconde en riep “Sping eraf!” en op hetzelfde moment greep hij het meisje bij haar arm om haar eraf te helpen. Ook het meisje bedacht zich geen seconde en sprong lenig weer terug op de grond. Ster stopte met bokken, maar ze mocht ook gelijk terug naar de wei. “Die gaat dit jaar nog maar even niet mee” zei Henk.

Het jaar erna had Ster een veulentje. Henk besloot haar dus nog niet beleren, ook omdat er heel veel 3-jarigen waren die beleerd moesten worden.

Toen Ster 5 jaar oud was, was het weer zover. Poging nummer 2 om haar onder het zadel te krijgen. Henk hoopte dat ze wat rustiger was geworden nu ze wat ouder was. Omdat hij Ster toch altijd nog niet helemaal vertrouwde had hij de man gevraagd die vaker paarden beleerd voor het Fjordenpaard.
Ster stond samen met Duke aan de balk, voor de zekerheid een stuk uit elkaar zodat er genoeg ruimte was en Ster Duke geen pijn kon doen als ze wild werd. Met het zadel op krijgen was Ster het al niet helemaal eens. Draaien en krabben, maar het lukte haar niet eronder uit te komen.
Het was zover: de man kon erop. Henk bleef weer naast Ster staan, voor de zekerheid. De man zette wat gewicht in de stijgbeugel. Ster sprong een stuk naar voren en liep vervolgens weer naar achteren. De man ging heel rustig op Ster haar rug hangen en zette af van de grond. Op dat moment, voordat de man in het zadel kon gaan zitten, begon Ster weer te flippen en te springen. En nog geen seconde later nam ze een reuze sprong naar voren. De man sprong en viel half van Ster af terwijl Ster met haar voorbenen over de balk kwam. De balk brak los helemaal los en Ster bleef doorspringen en bokken totdat ze helemaal vast zat het haar halstertouwen en teugels. Wildhijgend stond ze daar met haar hoofd bij de balk die op de grond lag. Henk maakte Ster gauw los en deed haar gelijk in de manegebak aan de longeerlijn om uit te kunnen razen. Vervolgens is de man in de bak op Ster gestapt en vervolgens heeft Ster een paar rondjes aan de longeerlijn achter Duke aangelopen. Daarna is ze gelijk met een klein groepje paarden op een buitenritje geweest. En gelijk daarna is ze voor de ponykampen gebruikt.
Later is Ster zelfs voor de verhuur gebruikt en dat gebeurt nog regelmatig.

In 2008 kreeg Ster weer een veulentje.

Het koste dus nogal wat moeite om Ster te beleren. En zelfs tegenwoordig heeft Ster nog steeds goede ruiters nodig. Ze is eigenwijs, in bepaalde situaties snel in paniek en ze is soms wat schrikkerig. Verder is ze wel erg nieuwsgierig (ze komt 8 van de 10 keren als eerste bij je kijken als je in het weiland rondloopt) en ze is sociaal naar andere paarden.

dit staat bij ster maar t klopt niet!

want ster was 5 toen ze beleerd werd zei henk, was in mijn week in 2007
jaar daarna 2008 zat inge erop en had ze een veulentje dat klopt wel
maar als ster in 2003 geboren is was ze 4 in 2007
dus iets klopt niet!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:49

dan is ie in 2002 geboren

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:50

ik doe heel veel vrijheidsspringen maar dat moet ik niet te vaak doen. ik heb een tijdje vrijheidsdressuur gedaan maar dat vind ie niks en dan gaat ie trappen heb geprobeert door te trainen. en toen vond de eigenaarresse het niet meer veilig genoeg. ben gestopt. het is een hengstje dus als ik lang de weg ga dat is voor hem heel leuk alleen als hij pony's ziet bijna om de 10 meter word hij helemaal gestoord en begint te bokken en te steigeren. das voor hem leuk maar voor mij nie echt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:51

Afbeelding
zo lief vind duke me
hij bijt me _O-

liefdevol natuurlijk <3

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:52

dan kan je dat idd maar beter niet doen (die hengst is de shetlander??) je kan toch met die pony met blessure wandelen?? dat is meestal ook wel goed.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:53

haha, en hij zei ja??
k geloof je niet meer xD :P

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:53

haha duke is zon leukerd, wil echht nog een keer op hem. had laatst bijna gekunt als die lui niet te laat terug waren gekomen. die hadden frija duke en imani mee, en die zouden wij eigenlijk krijgen na hun, maar ze waren dus te laat.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:54

duke lijkt me ook wel leuk voor een keertje :P
hoe groot zou ie eigenlijk zijn?? helemaal niet zo vreselijk groot eigenlijk toch?? maar hij lijkt gewoon groot, omdat de rest daar pony's zijn (de meeste dan)
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 29-08-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:54

Afbeelding
_O-

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:55

xD

SsSimonee

flying britt :P

SsSimonee

volgens mij is duke wel aardig groot

Britt_Sisi

L_bonsai_L schreef:
duke lijkt me ook wel leuk voor een keertje :P
hoe groot zou ie eigenlijk zijn?? helemaal niet zo vreselijk groot eigenlijk toch?? maar hij lijkt gewoon groot, omdat de rest daar pony's zijn (de meeste dan)

ik denk 1.70 ofzo
_O-