Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dominiqueee schreef:Gisteren op rodeo-Ginger gezeten. Dacht een kort buitenritje te maken met een galopje langs het Valleikanaal. Nou, toen ik haar in galop wilde zetten kreeg ik me toch een rodeo.
Snap er niks van, want haar rug voelde niet slecht en ze kwam niet over alsof ze pijn had (ze had ook vrolijk haar oren naar voren). Maandag komt er een fysio voor haar, dan hoop ik ook te horen of ik er nou eigenlijk nog op pas. Denk dat het verhaal met het nieuwe zadel sowieso niet meer door gaat. Beetje zonde om dat aan te schaffen, terwijl ik maar 1x in de week rijd...
) en ik kreeg steeds 'klappen' in m'n nek en rug. Zou het overigens ook geen pretje vinden om ernaast te liggen langs het valleikanaal, want je ligt zo op het asfalt.

Oefeningen blijven doen elke dag longeren en dan afwachten ze kanteld als het ware haar bekken niet en heeft haar buik ontpannen en haar rug gespannen terwijl dat andersom moet zijn.Dominiqueee schreef:Hee, wat vervelend zeg! Een jaar is echt een lange tijd. Maar naast die oefeningen zou je misschien aan wat vrijheidsdressuur kunnen beginnen ofzo voor de afwisseling?
xandra88 schreef:Dominiqueee schreef:Hee, wat vervelend zeg! Een jaar is echt een lange tijd. Maar naast die oefeningen zou je misschien aan wat vrijheidsdressuur kunnen beginnen ofzo voor de afwisseling?
Kon dat maar ze moet echt elke dag gelongeerd worden (op een bepaalde manier) veel overgangen en heel langzaam draven en daaruit aangaloperen zodat ze die bekken kanteld.
Daarnaast of daarna mag ik wel wat anders doen, maar in iedergeval zo vaak mogelijk longeren 1 of 2 keer in de week wat anders geeft niet (denk ik).