schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:47

Dat ene zwartje kan wel voor een friesje door toch? Even maantjes laten groeien :P. Maar die moet nog beleerd worden zeker. Gewoon wat stippen op Sun tekenen :j.
Wat voor paard is Sun eigenlijk?

Anders mag je ook wel op Ronan meedoen hoor :P.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:48

ooooooooh sun is ook special horze!!! zij is half hackney!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:49

Precies gewoon met Sun meedoen dan want kruisingen mogen ook!! :P

zo ik ga naar me poonie :wave:

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:20

hahahaha ze zien me aankomen joh

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:11

War houd dat in, Special Horse?
Ik heb een speciale, een P.R.E.......

Never heard of it,
In de wandelgangen Andalusier genoend, alleen klopt dat niet helemaal.
Een PRE is een Pura Raza Espagnol, dwz, een goedgekeurd spaans paard, met de nodige stempels etc.
Een andalusier is een verzamelnaam voor iets wat lange manen heeft, misschien zelfs uit Spanje komt, de bouw heeft van een PRE, maar er valt niet te achterhalen of het een echte spanjool is.
Het verschil zit hem ook in de prijs, een andalusier koop je voor een eurootje of 3000, voor een PRE beginnen de prijzen vanaf 10.000 tot 50.0000(en meer)
Ik snapte ook nooit dat verschil in naam en prijs, en op een papier kun je niet rijden zeg ik maar zo, maar ik vind het stiekm wel leuk dat ik een ''echte'' heb met voorouders enzo, leuk om te acherhalen hoever dat reikt.

Verder moet je er echt van houden, ze zijn ijzersterk in het verzamelen en de klassieke rijkunst, maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen, i.i.g die van mij.
Nu is mijn streven ook lekker lalala rijden, pompiedom naar buiten, dressuur ga ik wel weer es doen met onze pownies, die hebben er tenminste nog talent voor........

Voor mij is er geen beter.,leuker paard, pure liefde,al blijft hij nog zo kreupel, weggaan doet hij nooit!
Maar er is zicht op mooier weer, dus kreupele Gerrit gaat weer aan de bak, nog ff scannen volgende maand en dan verwacht ik dat hij weer als nieuw is.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:35

God, eshter, helemaal niet gezien, anders had ik je vanmiddag wel gefeliciteerd, leuk hoor.
Enne Jow, niet mauwen, Sun is een erg leuk paardje om te zien en te zien lopen :)
Yay, ingepakt voor de beurs voor morgen.. vroeg het bedje uit en gezellig staan kleppen tussen de snottiks en de emo's :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:13

Hihi als Flame en ik enig niveau hadden zou ik meedoen maargoed heb niet eens een dressuurzadel. :P

Klinkt leuk Mariska. :D

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:11

Net alsof Roon en ik al op een niveau zitten :+.

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:46

mammaslamma schreef:

Never heard of it,
Een PRE is een Pura Raza Espagnol, dwz, een goedgekeurd spaans paard, met de nodige stempels etc.
Een andalusier is een verzamelnaam voor iets wat lange manen heeft, misschien zelfs uit Spanje komt, de bouw heeft van een PRE, maar er valt niet te achterhalen of het een echte spanjool is.
Het verschil zit hem ook in de prijs, een andalusier koop je voor een eurootje of 3000, voor een PRE beginnen de prijzen vanaf 10.000 tot 50.0000(en meer)
Ik snapte ook nooit dat verschil in naam en prijs, en op een papier kun je niet rijden zeg ik maar zo, maar ik vind het stiekm wel leuk dat ik een ''echte'' heb met voorouders enzo, leuk om te acherhalen hoever dat reikt.

Verder moet je er echt van houden, ze zijn ijzersterk in het verzamelen en de klassieke rijkunst, maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen, i.i.g die van mij.
Nu is mijn streven ook lekker lalala rijden, pompiedom naar buiten, dressuur ga ik wel weer es doen met onze pownies, die hebben er tenminste nog talent voor........

Voor mij is er geen beter.,leuker paard, pure liefde,al blijft hij nog zo kreupel, weggaan doet hij nooit!
Maar er is zicht op mooier weer, dus kreupele Gerrit gaat weer aan de bak, nog ff scannen volgende maand en dan verwacht ik dat hij weer als nieuw is.

Even wat rechtzetten op bovenstaand berichtje...

Voor de juiste info over het ras Pura Raza Española (PRE) kan je het beste even naar de website www.purarazaespanola.nl gaan. Daar staat precies omschreven wat het ras is en het verschil met de Andalusier (Iberisch Paard, Spaans Paard, etc). In ieder geval is de Andalusier geen verzamelnaam voor paarden met lange manen, maar een paard wat origineel afkomstig is uit de streek Andalusia in Spanje....

De prijzen van een PRE zijn ook niet zo duur als je omschrijft hoor. Vanaf € 3.500 koop je al een mooie PRE met goede papieren.
Waar dat aan ligt? Bloedlijnen, kleur, morfologie, leeftijd, geslacht, etc. Maar dat staat ook allemaal op die website.

"maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen" Tja, ze moeten iets anders bereden worden dan die stijve KWPN'ers. Maar ze kunnen de achterhand prima gebruiken hoor. En zwakke ruggen??? Hebben wij helemaal geen last van hoor.

Maar goed, ieder zijn mening. Als je trouwens jouw paard wilt opzoeken in het Stamboek, ga dan naar de website www.lgancce.com en klik bij 'Arbol' de naam van je paard in.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:20

Dit is een huiskamertopic, misschien leuk om je eerst voor te stellen?
Bedankt voor je info, voor mij duidelijk , maar voor de mensen waar dit topic voor is, is het wellicht een brug te ver, vandaar mijn simpele uitleg.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:00

Ik dacht ik zeg niks... :+

Het is voor mij duidelijk hoor. Ben helemaal niet zo thuis in die wereld en dat laat ik ook maar zo. :P

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:05

Rijthof schreef:
mammaslamma schreef:

Never heard of it,

Even wat rechtzetten op bovenstaand berichtje...

Voor de juiste info over het ras Pura Raza Española (PRE) kan je het beste even naar de website http://www.purarazaespanola.nl gaan. Daar staat precies omschreven wat het ras is en het verschil met de Andalusier (Iberisch Paard, Spaans Paard, etc). In ieder geval is de Andalusier geen verzamelnaam voor paarden met lange manen, maar een paard wat origineel afkomstig is uit de streek Andalusia in Spanje....

De prijzen van een PRE zijn ook niet zo duur als je omschrijft hoor. Vanaf € 3.500 koop je al een mooie PRE met goede papieren.
Waar dat aan ligt? Bloedlijnen, kleur, morfologie, leeftijd, geslacht, etc. Maar dat staat ook allemaal op die website.

"maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen" Tja, ze moeten iets anders bereden worden dan die stijve KWPN'ers. Maar ze kunnen de achterhand prima gebruiken hoor. En zwakke ruggen??? Hebben wij helemaal geen last van hoor.

Maar goed, ieder zijn mening. Als je trouwens jouw paard wilt opzoeken in het Stamboek, ga dan naar de website http://www.lgancce.com en klik bij 'Arbol' de naam van je paard in.

En who the f*ck ben jij????

Mama jouw uitleg kan ik wat mee... jij bent er wel wat in thuiS>?

Marjon je kan best mee op Trip haha die is ook special ras whaahhaa

Jow Sun maakt de blitzzzz...

Cis wat een top nieuws, beter! Wanneer mag paps naar huus?

Tante Es sorry vanmiddag helemaal niks gezegd... gefeliciteerd!!!!
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 20-02-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:07

Iemand uit t midden van t land??

Ver weg van Schouwen iig ;).

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:09

whhaaaahhaa dus opdnderen .. marjon keb ff post aange[ast :P

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:34

Whaha ik op Trip. Zullen we m maar niet aandoen zeker? :D

Nee als ik meedoe ga ik gewoon op fjord mee. Want die vinden ze wel speciaal... := Waar leggen ze de grens dan maar goed.
Mag ik eerst wel beetje oefenen :)).

Al is pony heeel braaf opt moment. Met rijden dan, bijna niks kunnen doen afgelopen tijd en meneer liep gister z'n rondje alsof tie t dagelijks heeft gedaan dus :P. Aan de hand is meneer wat ontdeugender. Wil ik hem in de loods in die lege box doen laat halster los, maakt meneer snel een draai en loopt de andere kant op :+. Stiekem moet ik dan wel lachen :=.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:48

ghighi.. vond wel leuk plan

Nou Die fjord van jou is ook een special hihi
Een drammer eerste klas hou ik wel van .. dikkie is ook zo haha en moet er indd ook lache :P
Bijn alente en dan rijdne we weer eeeel vaak :D

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:50

Meiden, ik ben trots op jullie, dit is ONS topic en inmenging/websites/verkooppraatjes van buitenaf wordt niet gewaardeerd!
Ik heb gezegd.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:52

hahah ind mama.. opzoute
vind gewoon arrogant en onbeschoft dat iemand zo binnnen komt valle! mok nie ha :P

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:57

Jaah lekker rijden in de lente lekker buitenritjes maken :D.
En de paardjes weer lekker naar de wei jeeee *\o/*

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:00

_Pilipa_ schreef:
hahah ind mama.. opzoute
vind gewoon arrogant en onbeschoft dat iemand zo binnnen komt valle! mok nie ha :P

k''oknie, me ga ores praete, bin ze zo na een ohre forum......
mot ter we vreed over nadenke wa'k schrieve, leutig weh......

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:07

whaahhhaaaa kank oak nie zo go eeejjj....

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:13

gerrit is wa dun beste speciale PRE andelusier van aemstie, wa zage ik? wa van eel schouwen en duuveland

gun gesodemieter in dit topic ey, ier komme alleen maasen van zeeland, en nie aores..
bin jie glad hek!!!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:14

ik he nae mun nist, maarge wè vroeg in dun strongt stae

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:15

haahhhaa Jow vink leuk... ka geliek zoiets van ey wie ben jie dan zak joe es tegen de muur aanrossen whhaaa

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:17

kga oak nae men bedde

Gute nacht schlaf gut alle geile puppen :p