Wat voor paard is Sun eigenlijk?
Anders mag je ook wel op Ronan meedoen hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mammaslamma schreef:War houd dat in, Special Horse?
Ik heb een speciale, een P.R.E.......
Never heard of it,
In de wandelgangen Andalusier genoend, alleen klopt dat niet helemaal.
Een PRE is een Pura Raza Espagnol, dwz, een goedgekeurd spaans paard, met de nodige stempels etc.
Een andalusier is een verzamelnaam voor iets wat lange manen heeft, misschien zelfs uit Spanje komt, de bouw heeft van een PRE, maar er valt niet te achterhalen of het een echte spanjool is.
Het verschil zit hem ook in de prijs, een andalusier koop je voor een eurootje of 3000, voor een PRE beginnen de prijzen vanaf 10.000 tot 50.0000(en meer)
Ik snapte ook nooit dat verschil in naam en prijs, en op een papier kun je niet rijden zeg ik maar zo, maar ik vind het stiekm wel leuk dat ik een ''echte'' heb met voorouders enzo, leuk om te acherhalen hoever dat reikt.
Verder moet je er echt van houden, ze zijn ijzersterk in het verzamelen en de klassieke rijkunst, maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen, i.i.g die van mij.
Nu is mijn streven ook lekker lalala rijden, pompiedom naar buiten, dressuur ga ik wel weer es doen met onze pownies, die hebben er tenminste nog talent voor........
Voor mij is er geen beter.,leuker paard, pure liefde,al blijft hij nog zo kreupel, weggaan doet hij nooit!
Maar er is zicht op mooier weer, dus kreupele Gerrit gaat weer aan de bak, nog ff scannen volgende maand en dan verwacht ik dat hij weer als nieuw is.
Rijthof schreef:mammaslamma schreef:War houd dat in, Special Horse?
Ik heb een speciale, een P.R.E.......
Never heard of it,
In de wandelgangen Andalusier genoend, alleen klopt dat niet helemaal.
Een PRE is een Pura Raza Espagnol, dwz, een goedgekeurd spaans paard, met de nodige stempels etc.
Een andalusier is een verzamelnaam voor iets wat lange manen heeft, misschien zelfs uit Spanje komt, de bouw heeft van een PRE, maar er valt niet te achterhalen of het een echte spanjool is.
Het verschil zit hem ook in de prijs, een andalusier koop je voor een eurootje of 3000, voor een PRE beginnen de prijzen vanaf 10.000 tot 50.0000(en meer)
Ik snapte ook nooit dat verschil in naam en prijs, en op een papier kun je niet rijden zeg ik maar zo, maar ik vind het stiekm wel leuk dat ik een ''echte'' heb met voorouders enzo, leuk om te acherhalen hoever dat reikt.
Verder moet je er echt van houden, ze zijn ijzersterk in het verzamelen en de klassieke rijkunst, maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen, i.i.g die van mij.
Nu is mijn streven ook lekker lalala rijden, pompiedom naar buiten, dressuur ga ik wel weer es doen met onze pownies, die hebben er tenminste nog talent voor........
Voor mij is er geen beter.,leuker paard, pure liefde,al blijft hij nog zo kreupel, weggaan doet hij nooit!
Maar er is zicht op mooier weer, dus kreupele Gerrit gaat weer aan de bak, nog ff scannen volgende maand en dan verwacht ik dat hij weer als nieuw is.
Even wat rechtzetten op bovenstaand berichtje...
Voor de juiste info over het ras Pura Raza Española (PRE) kan je het beste even naar de website http://www.purarazaespanola.nl gaan. Daar staat precies omschreven wat het ras is en het verschil met de Andalusier (Iberisch Paard, Spaans Paard, etc). In ieder geval is de Andalusier geen verzamelnaam voor paarden met lange manen, maar een paard wat origineel afkomstig is uit de streek Andalusia in Spanje....
De prijzen van een PRE zijn ook niet zo duur als je omschrijft hoor. Vanaf € 3.500 koop je al een mooie PRE met goede papieren.
Waar dat aan ligt? Bloedlijnen, kleur, morfologie, leeftijd, geslacht, etc. Maar dat staat ook allemaal op die website.
"maar bagger om de acherhand er goed bij te krijgen en zwakke ruggen" Tja, ze moeten iets anders bereden worden dan die stijve KWPN'ers. Maar ze kunnen de achterhand prima gebruiken hoor. En zwakke ruggen??? Hebben wij helemaal geen last van hoor.
Maar goed, ieder zijn mening. Als je trouwens jouw paard wilt opzoeken in het Stamboek, ga dan naar de website http://www.lgancce.com en klik bij 'Arbol' de naam van je paard in.