Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:59

Maandag is leuk, dinsdag Ja woensdagochtend! Schijnheilig (of misschien als ik de andere helft van woensdag er bij weet te smokkelen woensdagavond)

trouwens, spelletjesdag met twee en half kind is inderdaad iets minder spelletjesachtig Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:04

Nou ja, eerlijk gezegd vind ik dat ruiterbewijs toch wel zo op zijn plaats zou zijn ... Ik denk niet dat 17-jarige altijd weten wat ze moeten doen met bepaalde situaties. Dus wat dat betreft mag ik dan wel 'verwend' zijn kwa ponykampen, maar ik vindt het wel verantwoordelijk wat dat betreft ...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:05

dat is dan wel waar nathachou, het moet wel verantwoord zijn. Maar of zo'n papiertje dat meteen betekend?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:03

misschien kun je met janet overleggen tessel Clown
1 uurtje dinsdagavond
1 uurtje woensdagavond
nee heb je , ja kun je krijgen Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:07

Ik ben weer terug uit Wales! Doei!
Ik kon helaas geen afscheid van jullie nemen, want de dag voordat ik weg zou gaan viel het internet uit.
Het was errug gaaf, veel mooie natuur gezien, en natuurlijk Welsh pony's (en een pony die verdacht veel op Puncky leek die huifkartochtjes deed e.d.) Clown . Foto's komen nog. Ook veel kastelen e.d. gezien en noem maar op.
Deze manier van reizen (2 nachten op 1 plek en dan weer verder trekken) was niets voor ons, soms had je te weinig tijd om alles te zien wat je wilde, soms had je dagen (vooral als het regende) dat je niet wist wat je moest gaan bekijken en je zat veeeeeel in de auto (de hotels waren trouwens ook niet alles, met bijv. een bad dat van secondenlijm aan/uit elkaar hing).
Maargoed, de rest komt nog wel.

Nadat mijn ouders, zonder dat ik het wist, overlegd hadden, kwamen ze met het bericht dat ik deze week Janette maar eens moest gaan bellen voor een 'proefles'... heb alleen nog geen idee wat ik daaronder ga verstaan... maar jullie zien me dus snel op het Lamoen verschijnen (en dat probeer ik dan natuurlijk in week 9 te doen, en om meteen Soyeux maar weer te spotten, wat geweldig dat 'ie terugkomt! Lovers )

Ernstig onsamenhangend allemaal, maar ik ga de rest van bokt bijlezen Doei!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:36

bruine schreef:
misschien kun je met janet overleggen tessel Clown
1 uurtje dinsdagavond
1 uurtje woensdagavond
nee heb je , ja kun je krijgen Knipoog

Haha, precies. Ik kan het altijd vragen. Karin vroeg het zich ook af want die vindt het zowiezo ook wel leuk om weer eens een lesje mee te rijden, en ik zelf ook natuurlijk. Opzich maakt het me geen kont uit wie van jullie komt lesgeven, maar allebei is natuurlijk gezelliger/leuker/leerzamer Schijnheilig

Annemarie, we zien je wel verschijnen dan! Leuk dat je het leuk gehad hebt in Wales, zijn jullie ook in Abergavenny geweest? En Cardiff?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:37

Woepsie, dubbelpost.

Natachou, ik begrijp wat je bedoelt. Jij bent zelf natuurlijk ook al wat ouder dan het gemiddelde ponykampkind en je hebt dan zelf ook kennis en inzicht in veiligheid op buitenritten; en je hebt natuurlijk een ongeluk meegemaakt wat (volgens mij, ik was er niet bij natuurlijk) best te voorkomen was. Maar ik denk dat een ruiterbewijs niet altijd zorgt voor superverantwoordelijke begeleiding... Ja, je leert wel wat over verkeersregels en -veiligheid, maar volgens mij leer je pas echt over veiligheid in het bos (of waar dan ook) door heel veel ritten te begeleiden en onderweg af en toe brokken te maken Knipoog

edit: tenminste, zo heb ik het geleerd Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:03

even een week 9-deelnemers-update; Charlotte en Maartje mogen allebei drie dagen en ze zitten nu op msn, met mij erbij, te kibbelen over wie Jannette gaat bellen, ze durven niet Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:05

Tessel, heb je natuurlijk ook wel gelijk in Lachen maar wat dat betreft voelde ik me toch niet echt veilig tijdens de buitenritten. Dat ongeluk had zeker voorkomen kunnen worden en ik vindt ook dat de leiding soms best veel risico heeft genomen. Het is dat we allemaal gevorderd waren, maar ik kende de paarden waar ik op reed eigenlijk helemaal niet, ik had geen idee of ik ze wel goed aan kon, etc.
Maar goed, waarschijnlijk ligt het ook gewoon daaraan dat ik hele andere kampen gewend was. Die kampen waar ik was werd begeleid door mensen die hun ruiterbewijs hebben of een opleiding paardenhouderij gevolgd hebben en wat dat betreft gewoon veel meer ervaring hadden.
Maar goed, ik ben inderdaad dus ook geen "gewoon" ponykamp kind, ik maak me om andere dingen druk dan de jongere kinderen etc. Al vind ik ook dat meiden van 17 niet echt een kamp kunnen leiden, aangezien ze niet eens de verantwoordelijkheid voor zichzelf kunnen nemen, mocht er iets gebeuren. Hoe willen ze dat voor een heel kamp over nemen?
En het is natuurlijk zo dat je ervaring moet op doen Lachen anders leer je niks Tong uitsteken maar ik denk dat ervaring op doen toch ook op een 'veiligere' manier kan, namelijk dat een onervaren persoon leidt, maar een ervaren persoon mee rijdt om in te kunnen grijpen, mocht er iets gebeuren.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:17

Heb je helemaal gelijk in Ja
Jij kijkt er natuurlijk anders tegenaan omdat je ongeveer net zo oud als de leiding bent (toch?). Ik vind het ook helemaal geen overbodige luxe om gediplomeerde begeleiding te hebben.. maar dat kan helaas niet altijd op het Lamoen.
De meeste kinderen maken zich idd alleen druk om het feit of hun pony wel braaf is en of ze wel hard kunnen of mogen inhalen. Deze zomer stoorde ik me er steeds meer aan dat kinderen op buitenrit telkens vroegen of we hard gingen galopperen, inhalen etc. Ik vind dat voor een keertje wel leuk, maar om altijd maar te crossen vind ik onveilig en ongezond voor de paarden (en voor mezelf Haha! ). Ik heb toen ook gewaarschuwd dat als ze daar nog een keer om vroegen/zeurden, dat we helemaal niet gingen galopperen. Toen ik zelf in het bijzijn van de hele groep van Jackey afdonderde heb ik ook meteen gezegd: kijk, een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat realiseerden de meesten zich helemaal niet.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:18

volgende update week 9: Maartje en Charlotte blijven de hele week Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:45

He? Mijn post is weg?
Nouja, ik zei dat het dan toch nog aardig 'druk' werd, en dat een ongelukje in een klein hoekje zit daar kan ik over meepraten Clown

@ Tessel: Abergavenny zijn we alleen maar langs/door gereden, Cardiff zijn we wel geweest, maar dat was niet zo'n succes Nagelbijten / Gniffelen
(lees: vader die boos vanaf de 2e verdieping van de Marks en Spencers wegloopt en mijn moeder en ik die er maar achteraan hobbelen omdat hij het geld en de autosleutels heeft Clown Scheve mond )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:56

Oei Nagelbijten / Gniffelen
jammer dat je dan zo'n associatie hebt met die stad, want verder is het een leuke stad bij mijn weten Knipoog
Ik heb dat met Florence. Schijnt een mooie stad te wezen, maar ik hoef er niet meer heen.. waarom? Omdat ik de hele dag sacherijnig was toen we daar waren, want mijn vader kocht handschoenen met konijnenbont, mijn zus werd in haar kont geknepen en ik vond de paarden zielig die voor de koetsjes stonden Nagelbijten / Gniffelen
(nee hoor, ik ben geen verwend kreng Clown )

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:01

Citaat:
(lees: vader die boos vanaf de 2e verdieping van de Marks en Spencers wegloopt en mijn moeder en ik die er maar achteraan hobbelen omdat hij het geld en de autosleutels heeft

ROFL ROFL ROFL
sorry annemarie, maar ik neem aan dat je verder een leuke vakantie hebt gehad.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 15:02

Geeft niks, toen waren we heel kwaad, maar ik kan er nu ook wel om lachen Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:34

Clown

Tessel, gaaf dat Maartje ook komt Lachen en de hele week, is voor hen natuurlijk helemaal tof. Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:57

Ja precies! Lijkt me ook erg gezellig. Ben benieud hoe de week wordt! Ik heb er iig veel zin in!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:59

Ik heb ook veel zin in die drie, pardon twee en halve dag, zit nu stiekem al manieren verzinnen om er nog wat bij te smokkelen Clown

*hebben ze al gebeld?*

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:06

Ja, Maartje heeft met Jannette gebeld Ja
Ik weet niet precies wat ze afgesproken hebben.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:06

Trouwens Fenn, woensdagmiddag kan je nog wel even langskomen, ligt eraan hoe laat je weggaat, en wat mijn rooster zegt, maar dat weet ik pas maandag..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:08

oké, ik heb nog geen idee eigenlijk hoe laat ik weg ga, of hoe Nagelbijten / Gniffelen
ik moet ook nog even mijn reis naar het Lamoen improviseren..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:11

Waaaaaaaah!!! Haha! Weet je wat Maartje net verteld tegen mij ... Hyper!

Ik mag voor het zelfde geld vijf dagen naar 't lamoen. Haha! Ik hoop dat het kan, ook qua tijd enzo, maar ik denk het wel. ik heb er zo'n zin in Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:33

mazelaar Go jij! Go jij!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:40

ja he Haha! Haha!

Nu mogen jullie ook best op woensdagavond komen hoor Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:56

Go jij! Go jij!
Whiehoeee!
En natuurlijk mag je vrijdag langskomen, mocht je dat nog willen, als je lift niet eerder weggaat, dan hoef ik nl. niet meer naar school ! Clown (of ik kom bij jullie langs natuurlijk, weer een demo?)